csak nekem tunik a hatso fek joval gyengebbnek mint amilyen kene legyen?fekfolyadek uj,legtelenitve van rendesen,megse eleg eros,es joval puhabb a bal kar mint a jobb.ez az osztott rendszer miatt lenne?a jobb elso fekkel van egy koron ugye.arra gondoltam vajon az mukodokepes elkepzeles e ha az orraban levo elosztonal atkotom ugy hogy a 2 elso fek legyen 1 a hatso pedig a kulon koron? / ha valaki esetleg tudja milyen hosszuak a fekcsovek jol jonne,gondolkozom fem fekcsovekben is de nincs idegzetem szetbombazni a motort hogy megmerjem a fekcso hosszat,joval tobbet meg nem akarok venni mert eleg draga metere
Én már gondolkodtam rajta hogy el kéne adnom és venni az árából két elektromos kerékpárt(hogy legalább mozogjunk egy kicsit) de a feleségem nem igazán szeretné hogy eladjam.
nagyon leült ez a fórum. :-o vagy motoroztok? ti is
Pino gratula a sok kilométerhez, lassan utolérsz, én már 8.5 ezer fölött járok
igaz ebbe volt egy, olasz- osztrák -svájci túra meg egy szlovák tátra meg pár Mátra-Bükk, de még van hátra néhány kissebb motorozás, meg még egy szlovák túra betervezve
átlag 11-15 ezret megyek évente, a melohelyre motorozás is benne van aki kételkedne :-D ;-) :-D
Ennyire át sem gondoltam,miben tehetek kárt hosszú távon,de nem is akarom igy hagyni,hamár 8 görgősre tervezték.Azota sikerült végre korrektül megmérnem a görgő súlyát ami 22gr és abból 4-5 gr kéne lefaragnom hogy tényleg mindig ott legyen az a nyomaték ha már huzom neki.(a hiányzó két görgő suly elosztva).Azért ebben is ráhibázott a cikk iroja mert valhogy ő is ilyen suly körül határozta meg az ideális váltó müködést.
Köszönöm a hozászolásokat,és valoban kaptam már normálisabb hajlitott szelepet melynek látezéséről idáig nem tudtam.
A gumi forgalmazoja szerint meg, az erősen bordázott mintázat nem igazán szereti (ahogy apa kocsit hajt) de mivel nem gyári ajánlás,igy gari sincs.
Szívesen megnézném képen is hogy oldotátok meg az oldaltáskák rögzitését képeken.(Nekem gumipokos megoldással volt kát vászontáska hát épp nem a legesztétikusabb modon).
Az utobi ut viszontagságai ellenére ,azért szeretem ezt az oriás darazsat.most megint egy turára indulunk,nektek is széles utat!
Kihozni a garázsbóóóóóól ???? Én a garázsban mindezt görgőn megcsinálom :D:D
Jó annak akinek van ideje km-t gyűjtögetni . Azokra egy kicsit ( najó nagyon ) irigy vagyok . Én a 250-be december óta 986-ot tekertem bele , a nagyobbikba meg 1800 km körül van most .
De eljön az az idő is amikor másképp lesz . ( Pl ha nem építkezek )
Idén 6,5 ezerrel nőtt eddig a számláló még a szeptember október vissza van na meg e hónap vége . Sikerült interneten beszerezni matricákat a nockalmról a maltatalról a glocknerről az alpináról, fogarasról meg néhány olasz hágóról is a balkán is fele részben pipa rómát is látta már az RS . Ja az utca vvvégéig igen és nem húzatjuk ki nagyon.
Nem kell málhás szamarat csinálni a motorokból. kell egy termosz kv, minden másra ott a mastercard :) De most komolyan. Ebbe az olasz csodába is lehet pakolni, ALAPBÓL. Oldaldobozt erre már nem teszel mert széles. De ha egyedül megy az ember akkor lehet pakolni az ülés alá, a hátsó dobozba, a hátsó dobozra, feltehetsz a hátsó utas helyére egy bazi nagy táskát, a lábad elé pont stimmel egy tanktáska, szóval az egész házat viheted magaddal. 2 személynél jön a probléma, főleg ha asszonnyal mész mert akkor semmi hely nem elég.
Ha gyerekkel megyek a bakonyba, akkor viszem a sátrat, 2 személyes vendégágyat, elektromos pumpát, 2 napi hideg élelmet, 2 váltás ruhát, innivalókat, defekt sprayt, szerszámokat, bikakábelt,egyéb kellékeket és elférünk. Anyával már szűkösen :)
Gumi nekem is egy számmal kisebb, 3 éve van fenn a michelin, semmi baja,nem repedezik. Ha kireped ott valami más a baj, anyaghiba vagy légnyomás vagy nem a megfelelő terhelésű gumi.
Utassal nem naon járok de a 4. 140/70 es gumi jön ma a futárral nekem ez jobban fekszik ehhez az olasz csodához (ami az is) második Spider mert megérdemlem...........
Gyári méretű felnire - gyári méretű gumit illik felszerelni. Gumi repedés lehet túl nagy vagy kevés levegő is vagy egyszerűen ilyen xar a gumi.
90°-os szelep - Nem azt a xar 300-500Ft-os szelepet kéne venni mert az mindenkinél tönkremegy pont e miatt. 3-5eft már van alu szelep, na olyat érdemes venni.
Aksi. - Amikor behal a műszerfal akkor már gáz van. Aksit kell cserélni és át kell nézni az elektromos rendszert lehet fesszab hiba is. Érdemes egy töltést jelzőt beszerelni.
Defekt - Kukacos javító szett, igaz az sem tud minden lukat/defektet megjavítani.
Csomag - Én felteszel a 2x35L oldaldobozt meg ha kell az ülés tatyi 40L meg van topcase 48L,szóval elvagyok. :)) Jah nem ilyen olasz csodám van. :)))
Ezekel a gorgo kivetelel az a gond h felboritod magat nyomaspontokat. Ugy kell erteni h van olyan pont most a varion ahol nem tud terhelest leadni csak a lette levon ketton a harom helyet. Ezaltal vibralos lesz nagyobb kopas lesz a vezetocsapon. A masik meg az h bizony felulethez terveztek a nyomast . Ha kevesebb a felulet ugyanahoz az erohoz nagyobb a surlodas es a kopas. Inkabb a gorgot sulyat csokkensd mind a szamat. Ugyan azt ered el csak mellekhatas nelkul.
Magam is a hat görgős változatot kipróbáltam,hát érdekes volt.Nincs két egyforma variátor és motor igy gondolom mindenkinek személyre szabottan kéne kiprobálni,melyik (hány)grammos görgővel érzi a legfickosabbnak a gépét.Sajna alap problémám ,hogy nem tudom pontossan megmérni a súlyúkat,de van több garniturám ,és igazán egyszerú libikoka elven müködő alkalmi mérlegemmel azt a következtetést vontam le igazán nincs súly kölombség köztük.Igy maradtam az eredetinél (a már benlévő görgőknél) és abbol kaptam ki szimetrikussan kettőt.Nagyot változott a gép.!!A legkisebb gázadásra azaz gyorsitáskor már 4800 ford körül volt a motor azaz a nyomaték csucs elején és borzasttü jül huzott,eddig számomra nem is mert módon.Két személlyel is felülmulta eddigi teljesitményeit.Sokkal kisebb gáz korrekciok kelletek mondjuk,egy már begyakorolt manöverhez. Így elképzelem azt is,hogy a fogyasztás nem igazán változott.A balcsira ugrottu nk le vele igy még nincs elég km-em egy korrekt méréshez.Valóban az alap fordulatott is egy állandó temponál mintha magasabban tartaná,és ez nagyobb sebb-nél már tényleg zavaró mondjuk 130-150 közt próbáltam egymagam egy rövidebb szakaszon(ahol már nincs igazán mérhetően jobb gyorsulás,hisz a motor már a megfelelő nyomatékon van) (nulláson)ahol tudom kisebb fordulaton is tudta tartani azt a tempot.Ugy +500-as ford jelent.Viszont teljessen megszünt a kuplung huhogása! de az a dorombolos pöfögés is,amit a kisebb fordulatongázra reagált.Amit annyira lehetet élvezni benne mintha egy igazi Triumphfod lenne (mondjuk) .Konfuzio annyi városi temponál még elönyösebb is lehet ez a beállitás,bár nem tudom a motor mennyire tolerája ezt a forszirozott üzemet,bár igaz ez csak kéztől függ.Mindenesetre elgondolkodtatott érdemes játszani a görgök sulyával,aminek már csak a gyakorlati kivitelezése okozhat gondot.(gondolok itt egy ügyes esztergályosra mérésekre)mindenesetre az eredeti sulynál biztos kevesebbet fogok ezentul használni. (négy görgővel biztos tul lötem volna a célon)
Azért röhej,hogy a digit kijelző nem tudja a fesz mérést.Nagyon jól jött volna ,hasznosabb mint mondjuk a hány fokos a levegő.Túl vagyok egy 1000km 5 napos túrán csak pár tapasztalat hogy ne járjatok ugy mint én .:
A gyári gumi méret a nyerő szerintem, legalábbis két személlyel és cuccal tehát a gumi jelnek tudnia kell a 68 suly! és S sebb értékeket.Városban flangászva biztos elég a 140/70 es is,de most már biztosra veszem nekem ezért repedtek sorba ki ezen méretű gumijaim.
Görbe szelepet is beszoptam nem igazán szereti, a hosszas nagy sebességet.A rá ható erők állandóan fárasztják és a végén a gumi résznél eltőrhet!,a( sima hosszú meg beleér a fékbe).KB fél évet birt.
Szerencsére félre feszítve a gumit ki tudták cserélni a szelepet, persze hátsó volt.
Kiváncsi lennék hogyan védekeztek defekt ellen,nekem is persze hogy hátsó volt.
És hát az akksim is behalt,ami megint nagy kaland volt,a csajom meg kész idegbeteg hogy hogyan tovább-lehet nem készülltem fel elégé,de a motor egy pöcre indult igy nem derült ki milyen az aksi állapota 12,3v nyugalmi feszt meg tudta még egy hete. A jel annyi volt ha ráadtam a világítást a müszerfal megbolondult a végén a meg megszünt élni. a vill.visszajelző lámpa meg vibrálva égett. de még mindég indított! Nem irta ki a köcsög,hogy bateri low!Nagyon nagy szerencsém volt,hogy szombaton egy kisvárosban kaptam bele akksit.És nem tudtam van e töltésem,csak sejtettem a világitás erösödéséről, gázadásnál, hogy valami van.Ezentúl viszek magammal egy multimétert de egy kis műszer felszereléséről is gondolkodtam.Valjuk be a Spider max-nak nem erős oldala a töltés megbízhatósága,erre jobban rágyúrhattak volna az olaszok.
És még egy a cuccolás ti hogy tudjátok megoldani pl:oldal táska meg ilyenek.Nekem még a lábamnál is volt egy kétoldalas bringás táska,de nagyon szar volt nem tudtam hova rakni a lábam. Üdv!
Azert en egy kicsit vitaba szalnek veled ezzel. Mivel a gyujtopontnak kell egyeznie. A masik h pont ugyanakkora tud lenni a xenon merete mind maga a izzoszal. Nekem pl festes van a xenenon pont emiatt. A vetit kep nekem jo . Inkabb a szort fennyel van a gond mert az tenyleg nagyobb mind a gyari . Igaz a leon a foncsor atmeroje 10 cm . Most erte el azt a fenyerot amit az utra vilagit mind amit egy kocsi lampa tud. Addig a simsonom lampaja jobb volt 😀 . Pedig az sem egy eroditmeny de legalabb rendesz atmeroje van a lampanak . De az teny xenon utolag nem legalis.