Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Még véletlenül sem hízelgésnek szánom, főleg el ne bízd Magad ezek után, DE: -> néha nagyon sokáig tart eldönteni, hogy melyik az 1:1 kép, ami a mintát szolgálja, és melyik a terepasztalod!
Lehet én öregszem, és RocoMamát, is CocoMamának olvasom, viszont nagyon részletgazdag, és szép munkák jönnek ki a műhelyedből továbbra is.
Gratula, és még sok-sok lehetséges időt kívánok hasonlóan szép munkák elkészítéséhez!
Általában fantáziám után megyek, de nem teljes vakrepülésben. Bár nem vagyok vasutas szaki, rengeteg fotót szoktam megnézni egy adott témával kapcsolatban a valóságról.
Létezik olyan gyalogosátjáró ami nincs a peronszinten.
Mivel nekem a hullámzó szintű peronok nem tetszenek és talán a korai korszakok vidéki állomásainál nem is volt annyira jellemző, ezért más megoldást kerestem.
Először a 3. képen látható volt a befutó, de nem mindegyik járművem
díjazza ezt a megoldást. (alacsony fellépők)
Ezt az átjárót inkább a személyzet használja és azok a kedves utasaink, akik a vonat indulása előtt 20 másodperccel érkeznek a peronra. :-D
A banyatankos nyanyákra is gondoltam, nekik ott a nagy átjáró, ami sziklapanziónál található. Az közút és gyalogos átjáró egyben, gyér forgalmú csak a panzió parkolójáig vezet. Így vígan elkorzózhatnak ott a gyalogosok is. :-D
Vezeték hasasodás :
Sajna ez van, főleg amíg nincs kész a folytatás és így nincs eléggé feszítve a rendszer, mert a váltókörzetnél véget ér a modul. Ha majd mindkét végén feszített lesz a láncolat, nem lesz ennyire hasas. Arra én is gondoltam már, hogy damillal korlátozom a szedő magasságát és csak a vezetékig engedem, de ezzel még nem vacakoltam. Kiengedett szedőt azt mindenképp szerettem volna, érdekes látvány ahogy pl az alagutaknál a csökkenő magasság miatt liftezik fel le.
Két észrevételem lenne: a felsővezeték az áramszedők hatására láthatóan felfelé hasasodik, érdemes lenne a szedők magasságát korlátozni, hogy ne nyomják fel a vezetéket. Illetve a peronnak a gyalogosátjáró vonalában hiányzik a süllyesztése, valószerűtlen, hogy a valóságban így oldották volna meg a fellépést a peronszintre (egyáltalán voltak akkoriban ilyen magas peronok?).
Hali! Nekem is ilyen problémám volt. Peco íves/y/sima váltóval egyaránt. Teljesen véletlenszerűen egyszer csak rövidzárlat - sötét. Mindegy volt régi/új vagon mozdony megy át rajta... mire rájöttem, hogy konstrukciós a hiba....azaz hát nem peco OO kerekek, hanem H0-ás kerekek szaladgálnak.
A megoldás miniflex volt (az előbb említett ragasztós megoldás addig jó amíg a ragacs le nem kopik). A flexxel a V összetalálkozásánál levő két sínszálat kell eltávolítani egymástól kicsiszolással. Így nem lesz betoldás, sem döccenő, csak két vékonyabb sínszál.
Peco code 100 sínből építettem a terepasztalom. Látható helyen polarizált, máshol szigetel váltókat telepítettem "spórolás" címén.
Sajnos magamat szivattam meg ezzel, mert pár járművem kereke a szigetelt váltók szívénél rövidzárlatot okoz. Túl közel van a két ellentétes polaritású sín egymáshoz. Új kiadású járművekről van szó pl.: Roco BR64, Fleichmann BR103.
Milyen megoldás jöhetne szóba? Valami lakkal kenjem le a sínt, esetleg köszörüljem ki? Lehet valamivel pótolni a kiköszörült részt? Gondolok valami száradás után keményedő, csiszolható anyagra ami szigetel.
Váltót cserélni nem szeretnék, de jó lenne a járműveket is használni biztonsággal.
Nekem azonban gyerekkoromban a PIKO E69 tetszett valamiért és keresztanyám még meg is vette volna nekem, de mondtam, hogy nem kell, mert nem akartam villanyvezetéket a terepasztalhoz majd, amit azóta sem sikerült megvalósítani. Viszont jó lenne egy E69-ből (nem kell működő motor se hozzá) egy diorámát készíteni...
(Tervben most egy N-es méretű terepasztal van, nagyon egyszerű tervvel.)