" "Palesztinában, közelebbről Libanonban és Jeruzsálem környékén készítették a legjobb borokat. A szőlő nedvét kisajtolás után azonnal felfőzték és sziruppá sűrítették. Ha a bort édes és szeszmentes állapotában akarták, akkor azt szurokkal bekent új tömlőkbe tették el légmentesen elzárva a mustot az erjedéstől. A szurokkal bevont tömlőt azután vagy hideg vízbe, vagy nedves homokba temették el, mintegy 6-8 heti időre. Az ilyen bort a legegészségesebb italnak tekintették" (A Dictionari of Reek and RomanAntiquites. London, 1890, 1051. old). Az újabb régészeti kutatások csak azt tették ehhez a leíráshoz hozzá, hogy a szüret idején erősen sütő napot használták arra, hogy a mustból a vizet minél teljesebben elpárologtassák. "
Túl azon, hogy az eredeti szövegben nincs csaknem, szerénted ép azért teszik újba, hogy bírgya az ergyedés során keletkező gázok feszejtését. Jób szerént nem bírgya: szétszakad...
" Ímé, bensőm olyan, mint az új bor, a melynek nyílása nincsen; miként az új tömlők, csaknem szétszakad. "
nos kérdezz meg egy szakembert, hogy az új tömlő erősebb e, vagy az ó tömlő?
Jézus szerint...:
" Új bort sem töltenek ó tömlőkbe; máskülönben a tömlők szétszakadoznak, és a bor kiömöl, a tömlők is elvesznek; hanem az új bort új tömlőkbe töltik, és mindkettő megmarad. "
Eljött az embernek Fia, a ki eszik és iszik, és ezt mondják: Ímé a nagy étü és részeges ember, a vámszedők és bűnösök barátja! És igazoltaték a bölcseség az ő fiaitól.
azt gondolom nem igazán nézted át a borászat csinját-binját, sem a történelmével nem igazán vagy tisztába, ellenben előszeretettel igazítod az olyen " tudósok " véleményéhez álláspontodat, ami alátámassza a te dédelgetett teológiád irányelvéét, megállapításait, de elmondom a köülönböző egyházak, keresztény teológiák egészen mást tanítanak e tekintetben, akkor te is fordulj ezen teológiákhoz, hogy miért is nem adnak neked és ez által kedvenc tudórjaidnak igazat?
"Nóé volt az első bortermelő, ő még nem ismerte ennek az italnak a részegítő hatását. Ami vele történt, az tehát intés az emberiségnek”
borral. Móáb hegyvidéke tele van barlangokkal; és a Midrás megállapítja, hogy a lakosok ilyen barlangokban tárolják a bort (Szifré Ékev 43.).
" Eljött az embernek Fia, a ki eszik és iszik, és ezt mondják: Ímé a nagy étü és részeges ember, a vámszedők és bűnösök barátja! És igazoltaték a bölcseség az ő fiaitól. "
Jézus csak tudta mit iszik, vagy te tudod, a teológusaid tudták, ott voltak?
azt gondolom, hogy az egyes szektateológiai hadoválógépezet nem más tesz, mint önös érdekeivel operálja ki az emberekből a józan ítélőképes gondolkodást, helyébe pedig a demagóg etetményeket tömködi!
Mond egy pohár bortól te mikor lettél holt részeg?
Mond ő mit tudott a borról, történetéről az 1800-as év vége és 1916 közötti években?
régész volt, antropológus, esetleg mindenek feletti zsidó bor szakértő, avagy hogyan is értelmezzünk egy szövegrészt minden bibliakori élet tudása nélkül?
mesei világ volt az egyik dédelgetett hobbija... pl. Indoeurópai tündérmesék; zsidó történelem
mint tudott, a bor készítésről inkább a 20. századtól kezdtek kialakulni az ismeretek, ami mai napig tart..., ám más zsidó szakértők egészen mást mondanak erről, hogy is van ez a kettősség és kinek higgyen az ember?
Értem azt a gondolkodásmentes elfogadást, ami jellemzi az írásodat is, hisz ha logikusab nézünk egy szőlőpréselést az ókorban, az a must, ami azután a meleg éghajlaton történik egy ilyen nedüvel, mint forr és erjedés, akkor mivel is fojtották volna le, főleg ha a vizet is borral keverték, hogy a fertőzéseket elkerüljék, a szőlőlé csak az őszi szüret idején volt... inkább és nem tavasszal, ezt ne tudta volna egy tudós?