A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Laci bácsi, a 405-össel műszaki vizsga nélkül, forgalomból ideiglenesen kivont járművel (ezáltal élő biztosítás nélkül), utasokkal való közlekedés videók által bizonyítható módon (pl. https://www.youtube.com/watch?v=B87Kz27oJGA, https://www.youtube.com/watch?v=wfwMT3OSeUc), BKK bilikék szinben, logókkal szerintem nagyon sok kérdést vet fel. Ez már nem a kicsit csalok, kicsit sunnyogok kategória az én szememben, hanem elég durva felelőtlenség.
---------------------------------------------
Nagyon egyetértek.
Az itteni vagy máshol tapasztalt "köz" felfogással szemben nekem szigorúbb az álláspontom ez ügyben.
Még olyan mértékben sem vagyok toleráns mint a most megszólalók egy része.
1./ A Mátyásföldi IkARUS találkozók egyikén (nem mostanában) autóbusz jogosítvány nélkül vitt valaki - igaz kicsi körre - közúton bárkit aki felült a buszára.
Nem tetszett.
Nagyon nem.
Szóvá tettem a szervezőknek.
Azt válaszolták ez nem az Ő ügyük, ez a rendőrség dolga.
2./ A Ferihegyi dzsemborin én azért megszondáztatnám a busszal elinduló személyeket.
Ez lehet, hogy Isten kísértő gondolat sokak szemében, de egyáltalán nem lepődnék meg ha pár jogosítvány a rendőr zsebében maradna.
3./ Újfigura olvtárssal nagyon egyetértve igen bonyolult, igen bürokratikus ma Magyarországon az az eljárás (és hosszú is) ha valaki végigjárja a szabályos utat, és megszerzi azokat az engedélyeket, jogosításokat, hogy saját nosztalgia autóbuszával, ellenszolgáltatás nélkül személyeket szállítson.
Ráadásul ha megszerzi ezeket a papírokat hónapok munkájával, akkor ezt a tevékenységet évente csak párszor gyakorolja.
Túl nagy a különbség a befektetett munka idő és pénz igénye és az elérheti lelki (öröm) haszon mértéke között.
Az az igazság, hogy amennyi nemzetközi rálátásom van, nem nagyon van arra példa, hogy üzleti háttér nélkül pénzt kérjenek utasszállításért, legyen az normál szolgáltatás, vagy nosztalgia. Ennek szürke zónája lehet az, amit mi itthon klasszikus fotótúraként említünk, egy ember összeszervezi, és kb. a költségeket szétdobjuk. Magánszemély itt is igazából a telekocsi rendszer szerint az út közvetlen költségeit oszthatná szét, magyarul a gázolaj árát. Itt is ugye az a kulcs, hogy egy ilyen fotótúra alkalmával a csoport szegről-végről ismeri egymást, egy baráti társaság utazik, a teljes progam során nem változik az utasok száma és összetétele, nem teljesen ismeretlen emberek váltanak egyénileg jegyet és utaznak szakaszakon saját belátásuk szerint egy publikusan meghirdetett menetrend alapján.
Utóbbinál nem csak a díj ellenében történő személyszállítás az aggályos. Itt van a megállóhelyek használatának kérdése, a végállomásokra való behajtás, a brand kérdése is, egyszerűen nem látom azt, hogy azt, hogy a BKK, vagy legalább a BKV bevonása nélkül ezt hogyan lehetne lebonyolítani, függetlenül attól, hogy mi is csináltunk, és valószínűleg még csinálunk is ilyet.
A másik oldalról a tegnap este történteteket kicsit szánalmasnak tartom, ágyúval lőttek verebekre. Hol van a civil autó meg az nkh-s, mikor engedély nélküli önkormányzati vagy sportbuszok szállítanak különjáratokon, beleértve szavazást, politikai rendezvényeket?
Ezek a srácok több helyen kihúzták a gyufát, nem tudom, próbált-e velük beszélni valaki, vagy teljesen értetlenek. Az ilyenek nyilván károsak a már korábban elmondott okokból, de ahhoz elég egy sima rendőrautó. Szépen le kell törni a szarvukat, túlmentek egy határon, amely jogos büntetést is érdemel. Idővel meg fogják tanulni a határaikat, és ők is tisztában lesznek azzal, meddig mehetnek el (meg azt, hogy népet megnyomorítani, meg milliárdokat rabolni, az legális).
Ez az egész téma megint tök jól megmutatja, hogy bőven lenne igény nosztalgia járművek közlekedésére itt Budapesten, méghozzá rendszeres üzemben. Viszont amit ujfigura írt, azzal ez az egész téma elég sakk-mattnak tűnik magán oldalról, vagyis lehet buszod, de utakat nem szervezhetsz rá, amire fizetnek. Most akkor ez azt jelentené, hogy ha van egy busz, aminek minden papírja rendben, van egy vezére D-s jogsival, PÁV II-vel, akkor tőle kvázi nem rendelheti más meg a szolgáltatást, csak a BKK? Szerződéssel, kilométerdíjjal, adott nosztalgia járatra szólóan?
A másik dolog: komolyan papírok nélkül vezetnek emberek buszt, utasokkal? Ekkora felelőtlenséget... ez is csak addig vicces, amíg nem lesz a jármű részese valamilyen eseménynek. A rendőrök jó eséllyel ott helyben lecsukják a buszos arcokat. Arról nem is beszélve, hogy egyetlen tapasztalatomból kiindulva (keresztúr, az jól megszervezett esemény volt) a grill pistikkel annyira nem lehet dűlőre jutni, hogy konkrétan többen is életveszélyes helyzetbe sodorják magukat egy fotóért. Ha velük történik valami, akkor is a buszost csukják le.
Biztosítás: ha valóban ideiglenesen ki van vonva az érintett jármű, akkor azon a KGFB fel van függesztve, a sajáthibás esemény egyben sajátkasszás is. Teoretikus kérdés, hogy éppen sima KGFB nincs-e rajta avagy veterán.
Az élet bármely területén a hasonlók miatt mennek a szigorítások és a szabálykövetők többletszopatása.
Ez ebben a formában nem igaz. "Bárkit" elvihetsz ezzel a járműveddel, ha ahhoz nem társul anyagi ellenszolgáltatás és a forgalmiban nem szerepel az, hogy közforgalmú a jármű. Annyi személy lehet a járművön, ami a forgalmi engedélyben szerepel.
Az más kérdés, hogy ehhez nem árt, ha ott van nálad a kinyomtatott jogszabály, mert nekem is voltak már vitáim ezügyben a különböző hatóság embereivel. Tachográf kérdéskörben dettó.
Mondjuk a jelenlegi jogszabályok alapján magán személyként ha van egy buszom műszakival, forgalomban és van rá érvényes jogosítványom akkor is még nagyanyámat se vihetem el vele a piacra. Az hogy bármiféle egyéb engedélyt szerezzen az ember meg teljességgel lehetetlen, mert nem ismer olyat a magyar jogrendszer.
Nem tudom, hogy jó-e ezt itt megtárgyalni, mert igazából már nem a BKV busza, értékesítésre került. Viszont a körülményeket figyelembe véve, hogy "megtévesztő" a tevékenység, ennek tisztázása miatt talán érdemes.
Laci bácsi, a 405-össel műszaki vizsga nélkül, forgalomból ideiglenesen kivont járművel (ezáltal élő biztosítás nélkül), utasokkal való közlekedés videók által bizonyítható módon (pl. https://www.youtube.com/watch?v=B87Kz27oJGA, https://www.youtube.com/watch?v=wfwMT3OSeUc), BKK bilikék szinben, logókkal szerintem nagyon sok kérdést vet fel. Ez már nem a kicsit csalok, kicsit sunnyogok kategória az én szememben, hanem elég durva felelőtlenség.
Félreértés ne essék, nyilván én sem vagyok szent, én is közlekedtem már egy rövid próbakört és beálltam benzinkútra tankolni olyan járművel amit frissen javítottam és nem volt rajta még műszaki vizsga. Vállaltam egy kockázatot, hogy ez egy 50e forintos szabálysértés és a felelősséget is. Nem szállítottam utasokat, nem hírdettem meg a menetet, nem tábláztam ki, de még így is készült a buszról szinte azonnal egy fotó ami kikerült a netre.
Minden törvényes és társadalmilag helyes jó tevékenységet végzők mellett hamar megjelennek a törvény mellett járók is.
vesz egy gyermek mentő autót, hogy segítsen az elesetteken, de este azzal jár haza hétvégén meg azzal megy a balcsira a telkére, hol kék fénnyel hol anélkül.
A buszos ember BKK vagy BKV matricás busszal szállít utasokat, közben vagy az Ő papírjai nincsenek rendben vagy a busz papírjai nem stimmelnek.
Átlépik a vörös vonalat, amikor ellenszolgáltatásért (pénzért) viszik az utast, de ők ezt nem tartják bűnnek (házi jogértelmezés) mert csak:
- becsületkassza volt,
- támogatás,
- adomány,
- stb.
Nem árultunk jegyet, bérletet.
Amikor meg a busz személyszállítási engedélyét kérik tőlük úgy néznek az ellenőrre mint a marslakóra.
Ez csak kicsit csalok, kicsit sunnyogok és 6 papíromból kettő is jó a másik kettő nemsokára (2-4-6 hónap) elkészül és harmadik kettő megcsináltatása is megfordult már a fejemben hozzáállás a lufi árusnál se jó módszer, de közúti személyszállításban kimondottan veszélyes.
Egy idegen hibás de sok saját sérültet eredményező balesetnél meg kiderül, hogy szinte semmilyen engedély, jogosítás, papír nem volt rendben?
Bár már többen kifejtették a véleményüket, de álljon itt néhány dolog amit nem ártana tisztázni:
- Pont a 400-as tesók esetében volt egy balhésabb szituáció, amikor kiálltak az esztétikai szempontból is kérdéses, BKK és Budapest logókkal, szinekben a hivatalos, cég által üzemeltetett 405-ös mellé R158-ként. A járművön történtekről több videó is fellelhető. A járművön "becsületkassza" is üzemelt és a hivatalos BKK/BKV általá meghírdetett és üzemeltetett menet farvizén megtévesztő módon utasokat szállítottak. - Szintén a 400-as tesók az Aeroparkból hazafelé 200E-ként közlekedtek Köki irányában az 551-el. - A BPO-180 nem olyan rég a 240-es járaton ment egy kört. Mondjuk legalább ki volt táblázva, hogy különjárat, nosztalgiajárat, de azt nem tudom, hogy ez mennyire volt hivatalos, vagy mennyire volt megkérve.
Azzal én úgy láttam, hogy megtűrt volt az, hogy olyan járaton megy valaki, ami már nem létezik, jelzi, hogy ehhez sem a BKV-nak, sem a BKK-nak nincs köze, esetleg még az illetékeseknek szól arról, hogy mit is tervez. Szürke zóna, igen.
A megtévesztéssel az a probléma, hogy azonnal tekinthetjük hírnévrontásnak. Jön egy (jogos) panasz és elkezdik rugdosni valaki hátsóját az adott cégtől. Miért várjuk el, hogy boldogak legyenek, amikor ez egyre többször fordul elő?
Beszéljünk a biztosításokról: anélkül, hogy tudnám, hogy a járműveken milyen felelősségbiztosítás van, már futottam köröket azzal kapcsolatban, hogy veterán (kedvezményes) biztosítás esetén van-e lehetőség utasokat szállítani: a válasz tömören az, hogy nincs. "Zártkörű", ismerősők-barátok-család menettel nincs baj, de ha bármiféle anyagi ellenszolgáltatás lehetősége felmerül, ugorni fog a biztosítás. A fent említett cégeknek van biztosítása a járművön utazókra is. Egy "magánmenetnél" ez a teher a tulajdonost terheli, leginkább akkor, ha az a baleset önhibás és sérülés történik. Nagyon jó, hogy nem volt még ilyen.
Engem, mint aki viszonylag sokat próbáltam (igen, jelenleg ez múlt idő) tenni az Ikarusos közösségért, akinek van saját járműve, aki ismerem a jogszabályokat és igyekszem körültekintően eljárni rettenetesen flusztrál az a gondolat, hogy a saját lehetőségeim lesznek a későbbiekben korlátozva azért, mert néhányan felelőtlenül és átgondolatlanul "szórakoznak", ami biztosan jó buli, csak a következményekért nem ők egyedül kell majd vállalják a következményeket, ha nagy lesz a balhé. Én emlékszem még arra, amikor a szülők "minden buszos vérét kivántak" a veronai baleset után...
Szerintem nem ártana ésszel és partnerként csinálni a dolgokat, de ez - tisztelet a kivételeknek -, úgy látom, hogy nem így működik jelenleg.
Lehet ezért fújni a BKV-ra, a BKK-ra, de amilyen az adjon isten, olyan lesz a fogadj isten. Ez a személyes tapaszalatom: ha partnerként állsz hozzá a dolgokhoz, ők is partnerként próbálnak viszonyulni hozzád. Ha elrúgod a pöttyöst, akkor meg nem nagyon van min csodálkozni. A "jogaival" mindenki nagyon tisztában van, csak a kötelezettséggel - mint általában - nincs.
Nono, a valóság úgy hangzik, hogy a busz, amivel utasszállítást akartak végezni, jelenleg forgalomból kérelemre ideiglenesen kivonva állapotban van. Azt, hogy pozitív válasz esetén sem változtattak volna, nem tudni.
Azt azért szeretném rögzíteni, hogy a "szerezze meg a szükséges engedélyeket" c. szöveg nem igazán működik.
Odáig, nem túl könnyen el lehet jutni, hogy van egy céged meg egy buszod személyszállítási engedéllyel. Megjegyzem, még mi sem tartunk itt a BKV-buszunkkal, mert attól függetlenül hogy műszakira bemegy-kijön, még mindig van tennivaló, hogy legyen értelme nálunk szem.száll állományba venni, így egyelőre még mindig ilyen állományon kívül itt is van, de nincs is itt helyzet van. Mondjuk ez tavasz környékére meglesz. Utána mi lesz? Lesz egy műszakis, szem.száll engedéllyel rendelkező busz, csak az a baj, hogy én utat nem szevezhetek, az ugyanis már utazásszervezés, amire nekem nincs jogom. Díj ellenében végezhetek személyszállítást valaki számára, de szervező tevékenységet nem végezhetek, azaz legfőkébben jegyet nem adhatok el egyénenként, szerintem. Akkor ilyenkor mi van?
Ezért gondolom azt, hogy legálisan ez BKV-BKK nélkül nem nagyon tud menni, főleg, ha még jobb dolguk híján rá is szállnak az ilyen az eseményekre. Ítélkezni nem szeretnék, mert az tagadhatatlan, hogy az átlagemberek ezeket a magánakciókat velük azonosítják, ugyanakkor a negatív irányba tett erőfeszítéseket pozitív célokra is fel lehetne használni, vagy jó lenne, ha el tudnánk indulni ilyen irányba.
Sokunk un. közlekedésszexuàlis, de egyben a céget is képviseli.
Mindenkit údvőzlünk sôt talàn segîtünk is aki az alapszabàlyokat tartja.
Aki a megállókban engedély nélkül álldigál, a busza esztétikailag, műszakilag vagy hatósàgilag alkalmatlan, azon rendet tartani nem tud, az nem vilkommen.
Egyszerű okból, mert minket is éget, mert a buszokat velünk azonosîtjàk.
Virágozzék ezer viràg, de úgy h senki ne dögöljön bele…
Azért ezt a kommentet itthagynám, azt örömmel veszem hogy ha érkezik rá megerősítés vagy cáfolat:
Ez most azoknak szól, akik a BKK-t szidják:
Sok autóbusz került az utóbbi időkben magántulajdonba. A busz tulajdonosok egy része a BKV és BKK logót fennhagyva, a járművön műszaki vizsga és sokszor jogosítvány nélkül közlekednek a városban, akár fizetős programként utast szállítva.
Belső körökben már régóta tudni, hogy mind a BKK, mind a hatóság rá fog szállni emiatt a magánbuszos közösségre, ezzel erősen szivatva azokat is, akik a józan ész határain belül, de minél inkább jogszerűen csinálják ezt a magánbuszosdit. Hát elkezdődött.
Szóval ne a BKK-t tessék szidni, hanem azokat, akinek köszönhetően a helyzet kialakult, és most inkább nem mondanék neveket.