Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Ezek nem gyári kerekek, hanem a gyári hosszúságú tengelyre tettem fém PIKO kerekeket. De ezeket is csak ideiglenesen, mert azóta ezeket e forgóvázakat Schichtre cseréltem (alsó kép, jobb oldali kocsi, bár azon ideiglenesen még PIKO kerék látszik). A gyáriak – azon kívül, hogy nem túl szépek – hossztorzítottak, illetve egy kis lelógó bigyó (amit időközben lenyisszantottam) miatt a PIKO váltókon felakadtak.
Ezeken az ütközők fixek, a régebbi, eredeti Hruska készült rugós ütközőkkel (nagy DR feliratú, harmadosztályú).
"Mert ha jól tudom maga a mozdony digitális." Egészen pontosan digitálisan előkészített a mozdony ami azt jelenti, hogy egy dekóder behelyezése és annak beprogramozása után digitális vezérlésű pályán (is) használható, de alapesetben, azaz dekóder nélkül, csak analóg pályán működtethető. A mozdonyban lévő panelen található a dekóder csatlakozó és nem azt kell programozni, mint ahogy a kolléga írta. A dekóderek zöme "felismeri" az analóg üzemet vagyis dekóderrel együtt is használható a mozdony analóg pályán.
Igen, megy analóg pályán. Vakdugó van benne, vagy ha digit panelt is tettek bele azt is be lehet programozni analóg üzemre, persze ezt olyan személy tudja neked beprogramozni, akinek digitális rendszere van!
Az lenne a kérdésem hogy a Fuggerth Máv V43-as Szili mozdonya megy-e analóg pályán?Mert ha jól tudom maga a mozdony digitális.Nekem analóg pályám van.De pl a Roco M62-es digitális Szergej szépen megy rajta és a dekódere még a hangot is szépen adja!Előre is köszönöm a választ!
Pályaszámok vannak, de nem erőszak a disznótor. A Müglitztalbahn (Heidenau-Altenberg) errdetileg keskeny nyomközű volt. A 30-as években építették át 1435 mm-re. Kimondottan erre a nagy emelkedésű, szűk ívű vonalra tervezték a BR 84-es típusú mozdonyokat (átadás: 1934-37). És kifejezetten azokhoz a gépekhez alakították ki ezeket a rövid és könnyű sebesvonati kocsikat (1935-37). A háború utáni óriási járműhiány és a síturizmus megszűnése következtében a vagonok egy ideig gyorsvonatokban közlekedtek (fővonalon). Ám a LOWA gyártmányú kocsik elterjedésével ezek visszakerültek a hazai pályára. Az adott feliratok szerint 1956 és 1968 közötti időben újfent a 84-es mögött futottak. A selejtezések 1960-ban kezdődtek. 1964 után négytengelyes REKO jött a pótlásukra. (Talán vegyesen is lehet járatni, leginkább porosz vagy amerikai zsámolyos változattal.) Egyébként 6 példány bizonyosan üzemi használatba került, de hol van az már.
Azért ez 1968-ban nem volt olyan bóvli. Pláne, hogy a HRUSKA ennek a modellnek a korábbi változatát (domború feliratokkal) 1963-64 körül hozta ki. Aztán '68-ban korszerűsítették tamponos feliratúra. Ha összehasonlítod a Liliput porosz négytengelyesével, akkor nagyságrendi különbség nincs. Mondjuk a szegecs királycsap, valamint a rugós kapcsoló már kissé gagyi volt akkor is a C rugóhoz képest.
A pályaszámot nem fogom cserélni, mert ahhoz egyrészt kéne tudni, mely pályaszámú kocsik maradtak meg és ott, illetve a betűstílus más lenne, mint az eredeti, valamint kinézetében is elütne. Engem annyira nem zavar az azonos pályaszám, mert olyan közelről úgysem nézegetem a vonatot, hogy ez ordítana. Végül: róbertke megpróbálta a saját példányáról mosogatószeres vízzel leszedni az évtizedes koszt, ami sikerült is, de vele együtt lejött a felirat is. Ez meg engem is némi óvatosságra int, viszont koszra matricázni sem igazán ajánlatos.
Ad. 1. Természetesen III-as korszakot.
Ad. 2. Mivel a próbapályámon egy "mellékvonal" és egy "fővonal" van, így a mellékvonalon.
Ad. 3. Jelenleg egy BR 64-es mögé van kötve 3 kocsi. Tudom, hogy BR 86-os kéne, amit 2-3 hónapja adtam el, bár abból az egyik IV-es korszakos volt, a másiknak meg le volt törve a kapaszkodó rúdja az elején a lámpa mellett. Drága BR86-osz (értsd ROCO, Féóleischmann, stb.) nem akarok venni ezekhez a régi kocsikhoz, annyit nem érnek. (Gombhoz nem veszünk kabátot.)
Ad. ráadás: ha sikerülne megszerezni az ominózus képet, amin látszik, hogy a tolóajtókat hogyan alakították át, és még sikerülne is megbarkácsolni MÁV-ossá a negyedik kocsit, akkor pl. modellvasutas találkozón egy ABmot mögé kötném - egy győri modellező kollégának van ilyen gépe.
Hiba kijavítva. A 3 DR-esként biztosan megmaradó kocsiban már van bútorzat.
Kívülről így néz ki:
Aztán az átépítésre szánt kocsin kipróbáltam a forgóváz cserét, és megállapítottam, hogy ezen a típuson is ugyanolyan jól működik, mint a régi poggyász esetében Balra az eredeti, hossztorzított forgóvázzal, jobbra a forgóvázcserés (jelző topiktárs jóvoltából). Amint lesz elég ilyen forgóváz, cserélni fogom mind.
Hibája az eredeti forgóváznak, hogy a maszk alsó síkja nagyon mélyen van, így még az U profilos PIKO váltók álítóművének a házát is rendesen súrolta. A lelógó rész megfaragásával az állapoton lehetett javítani.
Csipkelődhetek? A jellegrajz fordítva ábrázolja a kocsit, mint a fénykép. A fényképen a duplaajtó melletti szakaszban van a budi keskenyebb ablaka is meg "alkotásu" oda is tette, tehát jó helyen van, csak azt kell eldönteni, hogy a MÁV-osított kocsiban volt-e síléctartó szakasz, vagy már ott is ülések voltak. Ez esetben csak a szimpla ajtó felőli oldalon szükséges az igazítás.
Ma barkácsoltam egy kicsit, hogy a régi PIKO (HRUSKA) altenbergi kocsi belül ne legyen olyan kopár. A 4 kocsihoz már két garnitúra már megvan. A harmadik készül. A MÁV-osításra váróé még nem is készül, mert jó lenne tudni, hogy a főjavítás során a síléctartók helyére nem tettek-e még be két páholyt.
Hozzávalók: néhány einheitswagen bútor. Az ülésosztás jó ehhez a kocsihoz is.
Hozzávalók: néhány einheitswagen bútor. Az ülésosztás jó ehhez a kocsihoz is.
Nem mondom, hogy nem csináltam már ennél jobbat, de egyelőre most az ürességet akarom megszüntetni.
Nagyon köszi a segítséget. Remélem sikerül összehoznom a dolgot. Csak a Btx-el vagyok bajba mert az sajnos nincs és foggalmam nincs honnan szerezzek vagy hogy másolhatnám le az Md elejét vagy az Isten tudja mit csináljak
Sziasztok.Érdekelne hogy rendelt már valaki a mikromodelltől,és ha igen hogyan érte el őket?Mert én már kb 4 emailt küldtem nekik de le se szarnak.Vagy van valakinek ötlete honnan lehetne 3d nyomtatott csőidomokat tolózárakat rendelni?Tudom nem járműépítésde terepasztalhoz kéne csőimitáció
Megítélésem szerint a méreteit tekintve az ÖBB 2143-as mozdony modellje (Roco 73900) áll a legközelebb az MD motor modelljéhez. A modell hossza 181mm a forgócsaptávolsága 92mm és ha nem felel meg az eredetileg 2500mm-es forgóalváz, beszerezhető és aláépíthető az SBB De 4/4-es poggyászmotorkocsi eredetileg 2400mm tengelytávú forgóalvázának a Roco 72656-os modelljéből származó forgóalváza. Természetesen MD motor maszkokkal felszerelve. Ha mindez megvan, akkor már csak egy MD kasztni kell hozzá, dehát állítólag ez már majdnem teljesen elkészült. Jó modellezést kívánok, remélve, hogy az eredményt is megtekinthetjük majd.
Köszönöm az infót akkor beszerzek eggyet a típusból. Hát sajna nem az a fekete, szépen kidolgozott Lacus féle lessz. Azt lehetetlen beszerezni. Egy sráctól vettem 3D nyomtatott kasztnit de sajna csak a motor van meg a vezérlő nincs :( és ezzel is bőven lessz meló...
Szia, én a motor alá Roco br212 hajtást tettem, a csörgő tengelytávja se stimmel akkor mar tök mindegy, nyilván a maszkot hozzá kell igazítani. Milyen kasznija lesz, Tóth Laci féle?