Keresés

Részletes keresés

Lbx Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89247

A holttérfigyelő "véelmében"; elvan nélküle az ember, de, egyrészt a bukó látómezeje eleve korlátozott, én pl majd minden egyenestől eltérő manőver esetén hátra is nézek, nem csupán a tükörbe - a V-Strom ebben jobban teljesített, többet láttam a tükrében.

A másik, ahogy öregszem, tapasztalom, hogy kezd beszűkülni a periférikus látómezőm. Még nem tartom problémásnak, de már észre vettem.

Ezekben sztem segíthet ez a funkció.

Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89246

Köszi, természetesen mindenki válaszára várok, nemcsak Bacuséra!

 

Ezek közül az elektromos futómű, amit csomagba kell (lehet) venni, és nagyobb tétel, a többi vagy rajta van alapból, vagy külön is lehet rendelni, pl gyorsváltó, de ennek még utána kell néznem. A holttérfigyelő, és adaptív tempomatot pont nem szeretném megrendelni, nem mintha feleslegesnek érezném, de eddig is megvoltam nélküle. A sima tempomat viszont fő szempont, hogy legyen, az alapárban benne van, vagyis nem is sima, mert az utolérésnél ez is figyelmeztet, és kicsit befékez, tehát ez is a biztonság irányába visz, így is. RDC az alapárban van, és a HSC is.

Előzmény: Lbx (89240)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89245

Pont a vario doboz, amit nem vennék hozzá, mert az Sw-Motech oldaltartó szimmetrikus doboztartót készít hozzá (ez pl pozitívumok között lemaradt, hogy végre a kiput nem húzták fel magasra, és így itt nem kell fabrikálnom), és így tudom használni a 40 literes egyforma dobozaimat oldalra.

Előzmény: Lbx (89239)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89244

Ez így igaz!

 

Mint írtam pont lemaradtam a november eleji tesztről, ami sok kérdésre választ adott volna, de hát azóta tél van, és sajnos időm sincsen sok a hobbira, szerencsére.

 

Azért érdekelne mások véleménye is, mert, mint Bacus írta, hát eladó is lehet a gépezet (már ismer), és akkor már fontos, hogy milyen extrák vannak benne. Persze itt könnyű lenne a full extrást választani, de abba meg nekem van egy-két olyan extra, amiért nem szívesen adnék pénzt.

 

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: zöld_I (89238)
Attila170 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89243

Szia Stenmark1

 

Én túl vagyok az eladáson és 1300 gs megrendelésen is. Jelen állapot szerint február utolsó hetében legyártják a motorom, március első felében át lehet venni. Extra: úgy veszem át, hogy ott leszek a kicsomagoláson :) . Ez azért - legalábbis nekem - egy plusz élmény.

 

 

Amit talán meg is írtam, hogy a listaár az listaár... így könnyebb volt a lelkemnek, hogy töbszázezer forintot sikerült alkudni. Persze nem egy boltot kérdeztem meg. És majdnem minden extrát megrendeltem hozzá (mart cuccokat és díszítő elemeket nem!!! csak technikaira gondolok az extra alatt).

Mindenki "álmokat vesz" és meggyőzi magát arról, neki miért éppen az kell. Nekem nem a hang, meg a macsóság, hanem a biztonság volt az elsődleges.

 

Kiegészítés: a vario doboz rendszer a nyári túrákra kettesben (2 hétre) kicsi, így alu dobozokat veszek hozzá.

 

Van valakinek tapasztalata Shad Terra dobozokkal kapcsolatban? 6 cm-mel szélesebb, mint a Touratech, vagy GIVI vagy SW Motech, így két doboz már 12 cm. Ez egy kicsit visszatart..

 

üdv

Attila

Előzmény: Stenmark1 (89235)
bacus Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89242

Nagyjából mint LBX

 

ezek nagyon kellenek:

Elektromos futómű, markolat fűtés, ledes irányjelző, kulcs nélküli indítás, gyorsváltó, guminyomás ellenőrzés, markolatvédő, HillStartControl, tempomat, navigáció előkészítés

 

meglennék nélküle: adaptív tempomat, riasztó, ülés fűtés, holttérfigyelő

 

soha nem venném meg, talán még nagyon nyomott áron sem: gyári műanyag (varió) dobozrendszer, felső bukó cső, adaptiv tempomat, amennyiben az adaptiv része nem kikapcsolható

Előzmény: Stenmark1 (89237)
fgyozoo Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89241

Sziasztok!

Szia Hamvasat!

Egy ideje lett egy agylövésem ... vennék egy R1200RT LC -t legalább olyan állapotút mint amilyen a mostani RT-m.

Hamvasat, nem tudsz esetleg megint egy olyan ajánlatot mint akkor? 

 

A kérdést akár más is magára veheti :-)

 

Előre is köszönöm!

Lbx Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89240

"...Na az érdekelne, hogy Te mi nélkül nem vennéd meg, ..."

 

Ugyan nekem lett címezve, de veszem a bátorságot: pl. középállvány nélkül :-)

 

A pár dolog számomra, amit nem engednék el - tudom, egyik-másik alapáras az 1300-nál: elektromos futómű, fűtések, kulcsnélküli indítás, gyorsváltó (nekem nincs bajom vele), guminyomás ellenőrzés, markolatvédő (vagy nevezzük inkább szélterelőnek), riasztó, HSC (nem is az elindulás miatt, inkább pl. a pirosnál várakozva nem kell a féket gyömöszölni), adaptív tempomat, a holttérfigyelő.

Előzmény: Stenmark1 (89237)
Lbx Creative Commons License 2024.02.01 0 1 89239

Pl. a variodobozok alakja miatt :-)

 

Volt egy téglalap kontúrral bíró doboz, amiből faragtak egy minden sarkánál lecsapott koffert; ha nem veszed meg a cég hozzá fabrikált - és eddigi tapasztalatok alapján a doboz méretéhez képes lényegesen kisebb térfogatot nyújtó - belső táskát, lehet bírkózni a cuccok csomagolásával...

Előzmény: Stenmark1 (89235)
zöld_I Creative Commons License 2024.02.01 0 1 89238

10 ember mondhatja öszinte rajongással valamire, hogy jó, ha az Téged meg zavar. Pl engem egy dolog zavar,

a bütykös gumi zúgása :D Mások meg kétszer akkor bütykűvel mennek, és azt mondják, nem kell vele foglalkozni :DDDD

Szóval lehet más ember által írt tesztekre pazarolni az időt, de szerintem egy tesztnap sokkal értelmesebb időtöltés :)

 

Előzmény: Stenmark1 (89237)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89237

Köszi!

 

Az eladhatóság persze egy fontos kérdés, pláne egy ilyen izgága embernél, mint én. Viszont azt néztem, hogy annyi alap extra van az 1300 Gs-ben, hogy az már talán elég is lenne, és a továbbadásnál is szempont, hogy nem egy csupasz motor így. Korábban az alap modell szinte egy blokk, meg váz volt, a többi extra volt, de most elég rendesen odatették magukat, vagy annyira sok az extrájuk, hogy bizonyos dolgok már többe kerülnének a nélkül legyártva, vagy minimális az árkülönbség.

 

Na az érdekelne, hogy Te mi nélkül nem vennéd meg, azaz neked mi fontos a motoron? Természetesen mondjuk a közös motorunkból kiindulva?

Pl az elektromos futóművel mi a helyzet?

Gyorsváltó?

Előzmény: bacus (89236)
bacus Creative Commons License 2024.02.01 0 0 89236

Szerintem rendeld meg, legalább lenne egy teljesen valós teszt is. :) Még mondanod sem kell semmit, hiszen abból amíg megtartod már tudunk mindent.

 

Ami nálad nem fog változni (szerintem)

- jó szélvédelmet csinálsz, ezzel csöndesebb minden, a csöndben pedig felerősödik minden más zaj. Én azt gondolom, itt is lesz gondod az első kerék felől jövő zajokkal.

- ez a blokkra is igaz valamennyire. Szerintem a gs-k zaját meg kell szokni, most mentem a héten a mocival, 2 hónapja nem hallottam, olyan hangok jöttek a blokkból, hogy majdnem szerelő felé kanyarogtam :), de aztán visszafele már kevésbé zavart, kevésbé hallottam, és pár alkalom után már nem is hallom.., Te viszont nálam érzékenyebb vagy.

 

Én nem tudom, hogy jó e, szabad e alapárast rendelni, mert az extrázott drágább, de könnyebben el is adható. Nem tudom mi az ami így kimarad, de nekem már van pár dolog, ami nélkül egész biztosan nem vennék meg egy gs-t, mert imádom, hogy ebben benne van.

Előzmény: Stenmark1 (89235)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.02.01 0 1 89235

Sziasztok!

 

Kicsit elmélkedtem, hogy kell e nekem Bmw R 1300 Gs?

 

Szerencsére engem már nem nyomaszt az 1250 Gs eladásának kérdése, a DOHC GSA-t pedig jó áron el lehet adni, így azt hiszem szabadon tudtam az ügyön "gondolkodni". Minden esetre Mező Jani Motorrevü cikke tetszett a legjobban, a címe is sokatmondó: Viharkeltő

 

Szóval a tesztről lemaradtam novemberben, azért élőben megnéztem, ráültem, és meg kell állapítsam, hogy tetszik.

Elolvastam minden tesztet, beszámolót, cikket, hogy kicsit okosodjak.

 

Mi az ami az 1250 Gs-ben nem tetszett, és az 1300 Gs-ben esetleg javítottak rajta?

 

Plusz:

 

- Az 1200 Gs Lc nagyon, az 1250 Gs Lc kevésbé zajos a blokkja. Mackó egyértelműen állította, hogy sokkal csendesebb. Hurrá!

 

- Bár nem vagyok egy gyorsváltó fun, de az csak magasabb fordulaton volt élvezhető. Mackó szerint nagyon jó lett (5000 fordulat alatt is) Hurrá!

 

- Ugyan az első kerék felől feljövő zajról nem beszéltek, de teljesen új az eleje, és egy kis műanyag záró elem is van ott. Talán hurrá?! Teszt kell!

 

- A hosszabb áttétel nem hiányzott annyira, mint a lég-olajos szériánál, de azért örülök, hogy Mező Jani szerint változott ebbe az irányba. Hurrá!

 

- Az 1250 Gs fékével elégedett voltam, de az integrál fék változtatás, és a fékezés hatékonyságának növelése jó. Hurrá!

 

- És próbáltam az áron is gondolkodni, főleg azon, hogy alapáron 7,5 m Ft, és ebbe 8 db új extra is benne van, ami az 1250-ben fizetős volt. Hurrá!

 

- A - 12 kg nagyon jó, mert az öregedéssel, úgyis könnyebbre vágyom. Hurrá

 

- TFT kijelző, bár az 1250-en alapáras volt már, nekem tetszik. Hurrá!

 

 

Akármilyen szerényen is konfiguráltam, 9 m Ft fölé kerültem. Nagyon el kell gondolkodni rajta, hogy az alap verzió is elég, sok fontos extra alapáras. Pl a tempomat, az új fékező funkcióval, a kipörgésgátló, az Integral ABS Pro, + 2 menetprogram (Eco, Rally), emelkedő aszisztens HSC, Lion akku, RDC guminyomás ellenőrző, markolatfűtés, új futómű (itt a rugók talán kézi tekerősek, de elfogadnám, mert a DSA már kicsit soknak, túl bonyolultnak tűnik!!) És a gyorsváltó talán utólag is bekerülhet, de én elvoltam a normál váltóval is, főleg, hogy a kuplung vajpuha volt az 1250 Gs-en is, gondolom nem rontottak rajta (és az új váltó talán jobb is lett, igaz Tux?)

 

Minusz:

 

- A rosszabb szélvédelem szerintem bőven kezelhető, én úgy is fabrikálnék rá valamit, alapáron kézzel állítható

 

- A 80 ezres kardán csere, a lég olajosnál is javasolható lenne, ott sem fizették ki, ésszel használva kb örök élet szerintem.

 

- A mátrix lámpa tényleg megosztó, de Mackó szerint nagyon jól világít, és kanyarfény nélkül alapáras. Rajta ülve csak az előnyét élvezem úgyis.

 

- A nagyobb teljesítmény nekem nem kell, az 1250 is szinte már sok volt nekem, de ott az ECO mód, az gondolom a lég-olajosok szintjére butít.

 

 

Egyéb kisebb dolgok elviselhetőek, megszokhatóak, kulcs nélküli indítás, kis rekesz elől a tankon, irányjelző kézvédőbe (ez kicsit kínai?), MSR motorfék szabályozó (na ezt nem tudtam értelmezni, bár az 1250-ben is volt azt hiszem)

 

 

Szóval rezeg a léc, egy alapáras, fehér megrendelésén gondolkodom, de a teszt azért csak kéne.

 

 

Szóljatok már hozzá, hogy miért ne rendeljem meg! Segítsetek!

 

 

 

tux Creative Commons License 2024.01.30 0 0 89234

Jó meglátás, osztom.

Előzmény: Lbx (89224)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.29 0 1 89233

Úgy ám.. Terpesztése, Joli! :)

Előzmény: zöld_I (89228)
bacus Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89232

Én annak látom, mindig is annak láttam, sőt nagyon szeretem is a vizes GS-emet, sztem a 1250 ugyanaz..

 

Az 1300-t is biztos megszoknám, de nem vágyom rá, jelenleg nem tetszik, a vizes GS-k sokkal közelebb állnak hozzám.

 

De nem vagyunk egyformák, aki a fémre gerjed, hát tegye :)

Előzmény: tcaoe (89230)
Lbx Creative Commons License 2024.01.28 0 3 89231

Nem azt mondtam, hogy a GS macsó, hanem hogy a gazdi macsónak akarja érezni magát a nyergében (ebben a halmazban én is benne vagyok :-)   ), és szerintem az 1300 stílusából végleg kiveszett ez az ígéret :-)

tcaoe Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89230

A lég-olajos 1200-on is rengeteg a műanyag. Ha az R-t szerelem, kell egy kis alátét a tanknak, ha a GS-t, tele van az egész fal a műanyagjaival. Egyébként ugyanannyi hely kell nekik, mint egy R1100S komplett burkolatának, csak máshogy vannak elrendezve a motoron.

De ez végülis majdnemhogy lényegtelen, mert azok a műanyagok kellenek ahhoz, hogy olyan legyen, amilyen, és amiért megveszik.

Csak nekem valahogy fura, hogy bárki képes egy marha kényelmes túramotort macsónak látni.:)

Előzmény: Lbx (89227)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.28 0 1 89229

Az mindenhez képest, amire a Marlboro men ráülne.:)

De még egy 1200R-hez képest is. Az RT-től két oldalidom választja el.:)

Akárhogy nézzük, az R1200GS bármelyik verziója messze van a macsóságtól, mert ugye nem arról szól, hogy az ember kurvakemény, hanem arról, hogy mindent egyszerűbben és kényelmesebben tud vele megoldani (jó, a sziklás szurdokok meghódításán kívül, mert oda más műanyag motorok az igaziak).

Előzmény: Lbx (89226)
zöld_I Creative Commons License 2024.01.28 0 1 89228

 

Így van, az 1150- nek van terpesztése. Az ára is csak növekszik :)

 

Előzmény: Lbx (89227)
Lbx Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89227

Előre bocsátva, hogy szerintem a valaha volt "legszebb" GS az 1150 széria.

Azért a vizes GS-t full műanyagba öltöztetett motornak nevezni kicsit túlzó szerintem, de valóban vannak rajta műanyag elemek - bár szerintem azok a műanyagok, amik a szélvédelmet szolgálják, már korábban is meg voltak, a többiek a hűtő elhelyezése végett jelentek meg.

Ha oldalról nézek egy vizes, és egy lég-olajos GS-t, nem ordít, hogy a vizeseken sok a műanyag.

A légterelők a GSA-n kerülnek elő, az én "sima" GS-emen van a tank (a hűtő miatt kissé kiszélesedett oldalelemekkel), egy szélvédő, és csá!

 

Lbx Creative Commons License 2024.01.28 0 0 89226

Mihez képest full műanyagba öltöztetett gép egy vizesGS? Egy 1xx0R-hez, vagy egy RT-hez képest? :-)

Előzmény: tcaoe (89225)
tcaoe Creative Commons License 2024.01.28 0 1 89225

Bocs, de ezt a részt nem nagyon értem:

 

"Elveszett a macsó feeling, a Marlboro man effektus, és talán ez az, ami miatt sokan a GS mellett döntöttek."

 

Az 1200 légolajosok óta a GS egy full műanyagba öltöztetett motor, amit még mindenféle légterelőkkel is teleaggatnak, nehogy egy kis szél érje a vezetőt, vagy neadjisten szétkenődjön pár bogár a sisakon. Ez hogy jön a macsókhoz meg a Marlboro man-hez?

 

A garázsomban még a bamba tevék is macsóbbak, mint az a szegény 1200GS.:)

Előzmény: Lbx (89224)
Lbx Creative Commons License 2024.01.28 0 1 89224

Megnéztem a videót. Köszi a linkért!

Őszintén szólva újat nem tudtam meg az 1300 motorról, legfeljebb a nyelvtudásbéli hiányosságaim okán haloványabb részek tisztultak :-)

Mikor először kezdtem a formával barátkozni, tetszetősnek találtam, bár mindig volt egy "DE" valahol hátul, a kisudvarban, amit nem tudtam szavakba önteni.

Ahogy néztem a videót, kezdett kikristályosodni, mi is az a "DE", amit a végén ki is mondtak.

Magam úgy fogalmaznám meg, hogy a GS most azzá lett design terén, amire a legtöbb tulajdonos használja; egy aszfaltra való kényelmes túragép, csak éppen az illúzió veszett el, hogy másként láttassa magát a lovasa, mint egy aszfalt-túrázó. Elveszett a macsó feeling, a Marlboro man effektus, és talán ez az, ami miatt sokan a GS mellett döntöttek. Most nekem az az érzés akadt be, hogy az 1300 GS lényegében egy kicsit magasabb RS, amin egyenesebb a derék.

Nem vitatom, hogy a technika fejlődött (pl. a holttérfigyelő szerintem kifejezetten hasznos, hogy csupán egyet hozzak szóba), és biztosan terepen is megállja ugyan úgy (vagy talán jobban) a helyét, mint az elődök, de a külcsíny nem ehez igazodik.

Sterilebb lett a megjelenés, a technika kevéssé látszik - nem mintha az elődökből több látszana, de maga a térhálós váz adott helyből egy robosztusabb, férfiasabb megjelenést.

Ezzel a felismeréssel bennem eldőlt, hogy nem gondolkodom - egyelőre - azon, hogy tudok-e újítani, vagy sem.

Szerintem.

Előzmény: Horpa1 (89222)
R100 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89223

Azt azért kérdezd meg előtte, hogy maszkolószalaggal vagy ecsettel csinálja! Az előbbivel nem lesz szép.

Előzmény: Bálint636 (89221)
Horpa1 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 89222

1300 GS Mackó Teszt, összehasonlítás: https://www.youtube.com/watch?v=Y-gcpkaEfw8

Bálint636 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 89221

BJ Airbrush, Törökbálint, nagyon jók a vélemények róla, én is vele fogok csíkoztatni hamarosan

Előzmény: zöld_I (89219)
MTeki Creative Commons License 2024.01.19 0 0 89220

Kösz a tippet!

Közben találtam egy fényezőt (egy szerelőn keresztül) a jövő héten kész is lesz.

Előzmény: zöld_I (89219)
zöld_I Creative Commons License 2024.01.18 0 1 89219

Keress olyanra rá, hogy címfestő, Pannóniások is velük csikoztatnak

Előzmény: MTeki (89198)
Attila170 Creative Commons License 2024.01.16 -1 4 89218

Szia,

 

Én évek óta használok Alpinstars Airtech5 típust. 

Nem kábeles, hanem szenzoros. Így akárhogy leszállhatok a motorról, nem robban el a patron....és igen:

meleg is, és súlya is van. És ezt a típust csak kabát alá tudod felvenni.

Azonban az Airtech3 kabát alatt és fölött is hordható: kicsit könnyebb is, mert az Airtech5nek van beépített passzív védelme. A 3ban viszont van hely beletenni egy védőt. De még akkor is könnyebb lesz.

 

Feleségem az Airtech3-at választotta... (korábban vettem egy hulladék Dainese típust bogláron, (mert akkor még nem volt női az Alpinstartsból), ahol mondhatom, hogy minősíthetetlen módon kezelték a panaszom... kioktattak, nagyjából levegőt sem kaptam... pontosabban nem kioktattak, hanem kioktatott a tulajdonos, aki egy nagyképű, tahó,paraszt)

Így soha többé Dainese, mert a Fullgas a márkakereskedő. Nincs hova menni reklamálni.

 

Véleményem hasonoló, mint a sisakokról: mennyit ér a fejed? Annyiért vegyél sisakot.

 

Én mivel magyaráztam meg magamnak a vásárlást:

Nem vagyok Valentino Rossi, minden passzív és aktív eszköz segíthet a balesetmegelőzésben vagy védi a testem a balesetben.

Ezért vettem jó sisakot.

Ezért (is) vettem GS-t.

Ezért vettem mellényt.

 

Akku: több napig bírja... a túrákon ettől függetleneül 3 nap után fel szoktam tölteni. A sisakokat naponta.

Ha van még kérdésed szívesen válaszolok.

 

 

Előzmény: hamvasat (89190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!