Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Vagy épp azokhoz a szériákhoz jó benzin vezetékeket raktak ! Mert én már találkoztam olyan fűnyíróval amivel 1 -szer nyírtak és soha többé ! A vadi új fűnyíró a méhben végezte ! A karburátorát a feloldott benzin vezeték oly módon tönkre tette hogy javíthatatlanná vált ! A95 benzin feloldotta a gumicsövet ,majd az állás után a benzin elpárolgott a karburátorból és a feloldott gumi maradványok mindent bevontak a karburátor úszóházában és megkötött benne ! A tűszelepet csak kombinált fogóval lehetett kicincálni és a kupakja bent maradt örökre a furatban ! Az oldott gumit feloldani nem tudtam semmivel sem ,kapargatva lehetett volna esetleg lekaparni róla . Kb olyan volt mintha műanyagot öntöttek volna bele ! Minden kukaszökevény motorfűrészem benzin vezetéke szét porladt ! Kb mint a ropi tördelözött ! De egyszer olyannal is találkoztam hogy úgy feldúzzadt a benzin vezeték hogy nem hittem a szememnek ,megduplázódott a falvastagsága ! És érdekes a tankban lévő normál maradt csak a kint lévő duzzadt meg !
Nekünk van otthon a veterán Stihl-től (kasza és láncfűrész) az új fűnyíró traktorig bezárólag minden (négyütemű kb. 15 éves kapálógép, kb. 3-4 éves Hecht önjárós fűnyíró, kb. 10 éves TESCO-s fűnyíró, és egy Briggs Quantum motoros, kb. 15 éves önjáró fűnyíró, valami Craftsman vagy mi, jó drága volt)
Csak a mindenki által szidott szomszéd falusi benzinkútról származó olcsó benzin volt mindig beléjük tankolva, és kopp-kopp-kopp, még sohasem szedtem szét karburátort!
Most nem emlékszem pontosan,mikor volt a váltás,de alapban kettő verzió van bowden feszitésileg-a régebbi verzió az ugy néz ki,hogy a porlasztó mögött van egy iv,amin megy a bowden-ezt az ivet lehet egy csavarral a porlasztóhoz képest fel-le mozgatni-közelíteni vagy távolitani-ha távolitod,azáltal feszited a bowdent.
Későbbi verzió annyiban más,hogy a gázmarkolatba tettek egy feszitő lehetőséget.a markolatnak a motor felé néző oldalán,a biztositó billentyű alatt van egy téglalap alakú horony-abban van egy tolattyú,csavarhuzó horonnyal.Csavarhuzóval be kell nyomni ezt a hornyot a tolattyún,és lefelé nyomni.majd kivenni a csavarhúzót.Ha jól van alul beálitva,akkor erre a tolattyús állitásra az első gázadás adja meg a végső beállitást-egy gázadás,beállitotta magát,és kész is.
Sajnos legtöbb esetben felejtős mivel a fűkaszáknál olyan vékony a bovdenvégre préselt hüvely hogy biciklinél nincs olyan,szerencsés esetben a karbinál a csatlakozási hely felfúrható.
Pedig van és elég sok gépnél fix bowden. Van ahol a karbinál bovdenburkolat befogását lehet módosítani esetleg a gázmarkolatnál van állító csavar, normál esetben ez utóbbi szinte nem is látszik sőt lehet szét kell venni hogy hozzáférj.
Sziasztok! Pár éve mindennapos fórum téma volt az oleo mac 430tl-es fűkasza motorélet tartama. Én is belefutottam egy ilyen fűkaszába. Azonban abban a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy kb. 500 üzemórát követően a fűkasza motorja szerintem nagyon jó állapotban van. Viszont a levegőszűrőház elrepedt, a gázfogantyú kar a bowdennel együtt szintén nincs jó állapotban, ill. a szöghajtás is a rendszeres zsírzás ellenére már elléggé zúgó hangot ad. Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy valamelyik fórumtársunknak nincs e elfekvőben egy ilye motorhibás gépe, mert a többi alkatrésze miatt szeretnék egy ilyet beszerezni. Hirdetéseket már néztem, új alkatrészeket meg már inkább nem szeretnék venni. Üdv
Adott egy Stihl FS80 2007-ből. A kázkar holtjátéka nagynak tűnik annyira, hogy teljes gáz adásakor csak fél gázt húz a karbinál. Lehet ezen állítani? A karbinál fix, a karnál lehet állítani?
De én kukaszökevényekből raktam össze 2 gépet 20 éves korában kb ! Alkatrészek vannak hozzájuk csak a minőségek egy vackok ! Eredeti is van de azok meg a megfizethetetlen kategória ,de muszáj leszek venni még is ,legalább egy darabot hogy tudjak üzemelni !
Az újonnan vett Stihlhez tizennégy év alatt semmit sem kellett venni. Csak lapot, lâncot, benzint, olajat, lânckenőt. Mondjuk a lap és a lânc tényleg egyre drágább. De nem csak a Stihlnél.
40-50es keveréknél jön az olaj a kipuból ott valami nem kerek, valamiért túl sok anyagot kap karbi leellenőrzés. Gondolom vadi új először nézd meg különböző gázállásoknál a pillangók állapotát, ha azok ok akkor sajna karbi beszabályzás.
Sziasztok! Még kezdő fűkaszásként, de régi kétüteműsként kérném a segítségeteket...A gyertya állandóan kormos, nem ég ki, a kipufogóból jön az olaj...40-50-es keveréknél is...nem ég ki a gyertya, beslusszol, vadiúj Championokról van szó...
Tudtok gyertyaképeket mutatni, nálatok milyen? Hogy őzbarna lenne, az nekem álom....és mi a helyes "jollyjoker"
gyertyatípus? Vagy marad a drótkefézés? Az üzemanyagból nagyon nem akarnék elvenni a kenés miatt, és hát kinyírni se akarom nyélgázon...köszi
Sziasztok, a hozzáértőktől szeretnék segítséget kérni!
Hozzájutottam egy Einhell MSB34-hez, ami közel "0 km-es", mert nem nagyon volt használva. Mivel hosszú ideig állt, a két cső meg volt repedezve, így kicseréltem őket (a benzintömlőt "méterre" vettem, s abból vágtam le, a szűrőt a fekete csővel pedig egy az egyben áttettem egy Kraftech fűkaszából). Második rántásra indult, szép alapjárata van és ment is egy darabig, míg egyszer csak erőtlenné vált. Vagyis, indítás után fel is pörög és jól is működik, de egy-két perc elteltével visszaesik a fordulat, ellenállás nélkül is. Sőt, ha nem engedem vissza a gázt, akkor le is áll. Utána azonnal indítható, és egyszer-kétszer fel is pörgethető, de már néhány másodperc után ugyanaz a helyzet áll fenn. Az látszik, hogy szépen menne ez, de valamiért nem bírja.
Az üzemanyag frissen lett bekeverve, a gyertyát is kicseréltem. Mi lehet a probléma? A szűrő okozhat ilyen tünetet? Ezen a karburátoron nincs semmiféle állítási lehetőség az alapjáraton kívül, így nem tudom, mitévő legyek.
A Stigákhoz van alkatrész azt láttam a neten ,még tán jobban mint a nagy márkákhoz és nem is túl drágán ! Próbálj Kawasaki motorost venni az jól bírja eddig .
Milyen fűkaszát érdemes venni hosszabb távra amihez van alkatrész is és nem straus minőség? Nézegetek stigákat is, de kitudja, hogy van-e, lesz-e hozzá alkatrész. Kínaihoz legalább van olcsón és dögivel.
Jelenleg most kett kínaim van. Párhuzamosna használom őket felváltva, mert nagyon melegszenek.
Mondhatnám, h más gondom nincs velük. Max. a fogyasztás és az erő nincs összhangban.
Én megtaláltam a tökéletes damilt az FS410C-hez 46-2-es fejbe. 3 tankot bírt egy tekerés. Ebből kicsit több mint fél tank olyan terület, ami utoljára szeptemberben volt vágva, kis 180 centis minden, vékony, vastag, még ágtörmelék is. Kerítésre nőtt bodza, minden volt.
Egyszer szakadt be, olvadás miatt, de akkor meg már olyan kevés volt rajta, hogy tekertem is fel új adagot.
3mm-es aluminiumos damil, ha jól emlékszem 1100Ft volt 27 méter. De majd holnap megnézem a boltban pontosan, valami nevesincs cucc.
Nem tekerem szorosan, mert ez a mennyiség 3x-ra megy rá, bár ha kicsit figyelnék rá, akkor 2x-re is felférne.
Nem tűnt fel, hogy nehéz lenne, de nekem a hecht 1445 egyujjas ravasza is egy óra után kezdett bosszantó lenni :) Pár év öntöde után az lenne fura, ha nem így lenne :)
Hogy lehet beletekerni a dobba ? Ha meg olyan acélos hogy jön majd ki belőle ? Sose használtam olyat ,ha túl erős a gaz a damilt sem erőltetem ,létezik kés is hozzá 2 ágú 3 ágú 4 ágú azok már sok mindennel megbirkóznak .