igen, a Flixbus meglátta ebben a piaci rést. Hozzáteszem a BP-SA tavaly csupán egy munkásjárat volt. Boszniában több helyen megállt, majd Šamac után csak BP-en állt meg.
A jelenlegi vonatkoncepciók amúgyis csak a gyérítést ismerik, pedig több potenciál is van benne, amit a RegioJet fölismert, és ennek hála van Prága-Fiume vonat is.
Én is gondoltam erre. (Vagy Brod lehetne egy kis csomópontja (É-D, K-Ny) a Flixnek, erre jóval kisebb az esély, arra ott van Zágráb.) Ha ilyen befolyásod van náluk, írhatnál nekik egy Pécs-Montenegró közvetlen expresszjáratról is. :)
Baranyai viszonylatban az elmúlt 20+ év kínlódásait elnézve (pl. a harkányi horvát buszok, a kispiros átgurítása Pélmonostorra, stb.), csak így lehet életképesen üzemeltetni, ha a tágabb nemzetközi vérkeringésbe van bekapcsolva a térség, most éppen a CZ-HR tengelybe. Így reális számú utas várható. Önmagában a helyi határközeli közlekedési igény jogos, de gyér.
még valami: szerintem ez a pesti busz fog majd lemenni Szarajevóba, mert a vírus előtt is valahogy így indult Pestről.
Amúgy ennek a busznak azért is örülök, hogy megcsinálták, mert kb. 3 levelet írtam már a Flixbusnak, hogy Pécsett vagy Eszéken legyen megállója a BP-SA busznak. :)
Szuper. Furcsa időzítés, nyilván jó ideje tervezték már, valóban nagy űr volt errefelé a tömegközlekedésben.
Slavonski Brodban éjfél után 15 perccel van. Onnan békeidőben 4:30-kor megy (nem Flixbus) járat Szarajevóba. Ha úgy nézzük, egy éjszaka szállást megspórol az ember. Egy munkatársam mondta egyszer: "ha ott alszom, rámegy egy éjszakám". :)
A mobilalkalmazásban tudtam letapogatni egyelőre, ez egy Prága-Slavonski Brod járat, heti ötször. Kérdés, szezonálisra tervezték-e, és életben tud-e maradni a mostani viszonyok között.
A Mostar híd-robbantás ősszel volt. Több ilyen tábla is van ott.
De Srebrenica most évfordulós. Amúgy a szerb vezetők Srebrenica kapcsán egyszerű mítoszról beszélnek, illetve a bosnyákok által korábban elkövetett bűnökért bosszút álló, egyéni akciókat emlegetnek.
Most bizonyosodik be igazán milyen kár hogy jugoszlávia felbomlott :)) Illetve ha már fel kellett bomlania -mert egyes vélemények szerint ez történelmi szükségszerűség volt- akkor legalább háború nélkül bomlott volna fel és maradtak volna laza konföderációban
ahogy ezt a horvátok kezdetben akarták, és akkor talán vírus idején is nyitva lennének az exjugoszláv belső határok, mert ha nem lett volna háború akkor talán senki nem fújna senkire a volt jugoszláviában és más lenne a hozzáállás a határkérdéshez :)) De sajnos úgy alakult ahogy alakult, ezen már nem változtathatunk :((
Noh ha július után is ez lesz érvényben, akkor lehet, körbemegyek az autópályán. De jobb szeretnék Bosznián át. Ott legalább ezer csodát láthatok nem úgy, mint a pályán.
FONTOS INFORMÁCIÓ a Bosznia-Hercegovina területén történő átutazással kapcsolatban!Felhívjuk állampolgáraink figyelmét, hogy Bosznia-Hercegovina területén keresztül tranzitálás, átutazás céljából történő belépés sem Magyarország irányába, sem Magyarország felől harmadik ország irányába jelenleg nem lehetséges!Tranzitálás egy esetben engedélyezett: közúton a neumi tranzitfolyosón – (Neum I és Neum II határátkelők) – továbbra is át lehet haladni. Ebben az esetben, kizárólag itt történő átutazásra személyazonosító igazolvány használható. Kérjük állampolgárainkat, hogy a tranzitfolyosón történő áthaladás során Bosznia-Hercegovina területén NE álljanak meg, a tranzitútvonalról NE térjenek le! Amennyiben alapos indokkal (pl. a jármű lerobban) mégis kénytelenek megszakítani a továbbhaladást, azonnal lépjenek kapcsolatba Konzulátusunkkal, illetve a helyi rendőrséggel!