Keresés

Részletes keresés

pokobra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 10108

Igen, valóban nyílhegynek látszik.

Előzmény: petrence77 (10106)
pokobra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 10107

Nehéz azonosítani rajta az egyes jeleket. Valóban van rajta egy K-hoz hasonló alak. Azonban a töredék jelleg miatt nem sokra megyünk vele. Az egyik őrségi szálláson berendezett írástörténeti múzeumban (a Sindümúzeumban) csak a jól értelmezhető leleteknek tudok helyet adni.

Előzmény: petrence77 (10106)
petrence77 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 10106

Nem vagyok szakértő, de szerintem ez egy díszként szolgáló lándzsahegy vagy nyílhegy lehetett valaha, aminek letört a hegye és az egyik szakálla. (Lehet látni a hosszú nyúlványán, hogy az egy fanyélbe való illesztésre szolgált).

Azon az oldalon amit idéztél, e mellett a lelet mellett, látható még néhány fanyélbe illeszthető „sétapálca gomb”. Ez a tárgy is valami is valami hasonló lehetett. Mindenesetre pokobra fibulájától eltérő funkciója volt. Jó lenne tudni a lelet korát is, mert szerintem jóval fiatalabb lehet pokobra hun fibulájánál. A rajtalévő barázdák valóban érdekesek, mert az egyik jel tényleg hasonlít a hun fibula K betűjére, de lehet, hogy ez is csak egy látszólagos hasonlóság. Ez csak akkor lehetne jól látni, ha meglenne a hegye és a rovátkák folytatása.         

Előzmény: dengisz (10097)
dengisz Creative Commons License 2013.01.28 0 0 10105

Szerintem elképesztő a hasonlóság. Mi lehetett ez? Pokobra helyében én nem mennék el a dolog mellett. Egyértelműen írás van rajta, ugyanaz a jelrendszer. Ezek miatt figyelem a fémkeresős leleteket.

 

Nézd, például ezen itt Jézus neve szerepel: ÍSZÁ, mint a Tárihi Üngürüszben.

 

 

 

Előzmény: Csaba vezér- (10102)
pokobra Creative Commons License 2013.01.28 0 0 10104
pokobra Creative Commons License 2013.01.28 0 0 10103

Köszönöm a megtisztelő figyelmedet!

Előzmény: Csaba vezér- (10102)
Csaba vezér- Creative Commons License 2013.01.28 0 0 10102

Nagyon jó! Köszönjük.

Előzmény: dengisz (10097)
pokobra Creative Commons License 2013.01.27 0 0 10101

További jeltáblázatok az őrségi Sindümúzeum kiállításán.

Előzmény: pokobra (10100)
pokobra Creative Commons License 2013.01.27 0 0 10100

 

Székely szójelekkel írt mondatok. A világ legszebb hieroglifikus írása.

pokobra Creative Commons License 2013.01.27 0 0 10099

Az enyémből nerm hiányzik semmi. A tetején egy szimpla hármashalom van és az is volt. A tiéden viszont nem látok írást, csak értelmetlen vonalakat. De azért kösz a képet!

Előzmény: dengisz (10098)
dengisz Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10098

Ennek az alsó része hiányzik, a Tiédnek meg a teteje, de a kettőből már tényleg rekonstruálni lehet, hogy nézett ki eredetileg.

Előzmény: dengisz (10097)
dengisz Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10097

  

Előzmény: dengisz (10096)
dengisz Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10096

 

Kedves Pokobra! Van itt Neked valami érdekes, ami igencsak hasonlít a hun jelvényedre. Forma, írástípus ugyanaz, csak törött. 

 

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=show&lang=1&i=52835&mm=3&xb=1&vd=1

 

 

 

 

pokobra Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10095
pokobra Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10094

Az Óg szó valóban messzire vezet.

 

Az ogur ugyanis Óg úr jelentésű. Szerepel a magyar népnévben is, amely Mu ag er alakú lehetett eredetileg. (ag er = Óg úr)

Előzmény: kisharsány (10083)
pokobra Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10093

Krisztussal a Ten jel azonos (ő tartja az eget a képszerkezetben.

 

A banai leleten két jel van.

 

- Alul van az Óg jel (ez a székely "o/ó" formai megfelelője, a képi tartalma pedig az ég boltozata). Azaz az Óg szó inkább az ég szavunkra rímel.

 

- Felül van a Ten jel, ami a mai isten szavunknak felel meg. Ezt lehet azonosítani Krisztussal (egyrészt, mert ő isten; másrészt, mert a képszerkezetben ő tartja az eget).

 

Üdv!

 

Előzmény: czin (10075)
ketni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10092

cube=köb=káb(a)

Tökéletesen jól látod, még, ha viccnek is szántad!

A gyökökre épülő szóalkotás az isteni rendből, a szent rendből, a hierarchiából indul ki.

Mindig hangsúlyozom, ahol alkalom adatik rá, hogy a régiek a szóalkotást, azaz a szórakozást

a természetben mindenütt jelenlévő Isten tiszteletére művelték.

Szinte mindig valamilyen szent alaptézisből rügyeznek ki a szóbokrok.

Előzmény: DIDORO (10091)
DIDORO Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10091

:DDDDDDDDD

 

Ne fokozd. Már így is szétröhögtem magam. :))))))))

 

Értem én a tréfát...;-)

Előzmény: ketni (10090)
ketni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10090

Ha nagyon faramuciskodnék, nyugodtan mondhatnám, hogy a magyar kocka szavunk szó szerint azt jelenti, hogy kőcske.

És mit ad Isten, még pontosan bele is illenék ennek a mértani testnek a megnevezése ebbe az égi kő-Isten trónusa képzetkörbe, hiszen az égi kő

kicsinyített földi mása a kocka.

ketni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10089

A Kába kő azért kocka, mert Isten égi trónusának mása. Az égi trónust az égi kő megnevezés takarja.

E köröl a trónus körül járnak körbe-körbe a hívek, úgy, mint ahogy a Föld kering az égi kő, az égi trónus körül.

Ez a trónus az ekliptika két fókuszpontja által meghatározható négyzet. E két fókusz pont között mozdul el a Nap

az év folyamán.

A magyar szuszék is egy "kábakő". Sőt annál is több, egy teljes világmodell, a Naprendszer kicsinyített mása.

Kelengyés láda és koporsó egyben. Kezdet is és vég is.

A kiképzése és a rávésett motívumok teljes mértékben ezt a kozmikus azonosságot és működési rendet tükrözik.

A királyok ezért ültek sokáig ládán, a világ képletes trónusán, amiből később trónszék lett.

Nem is csoda ezek után, hogy az Isten lelki és testi megnyilvánulási helye lehet minden "cube".

Előzmény: DIDORO (10088)
DIDORO Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10088

"Felmerülhet ezek után a kapcsolat Ká és Bá nyomán

Kaba településünk neve és a Kába kő között is?)"

 

hmmmm azért ezt már mégsem. Kába ugyanis a kocka alakú (hellyel-közzel) szentélyt jelenti.

Tehát minden kába ami kocka alakú :))) és semmi isteni/szent nincs benne.

Hamár kába akkor inkább a cube-al való a hasonlóság. Ami nem véletlen, hiszen a matek/mértani ismereteinkre jelentős hatással voltak az arab iskolák.

 

köb=kába - még ha közvetetten is. :)

Előzmény: ketni (10087)
ketni Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10087

Biztosan jó nyomon jársz!

"Az Úr - nem kell ragozni - szintén egy "fölöttünk állót" fejez ki."

Az Isten nevével való megtisztelés megszólításkor más esetben is nyomon követhető.

Egyiptomban Bá az Isten megtestesülése, a test, amelyben Isten lakozik. A fáraók (főurak) múmiái ezért érinthetetlenek.

Mellesleg a búbánat, a bűn szavunk mögött ezt lehet sejteni.

Van egy másik szavunk is a bácsi, ami a legszorosabban ehhez az egyiptomból ismert elnevezéshez tartozik.

A bácsi "bá" fele épp ezt a földi emberre átruházott megtisztelő elnevezési módot mutatja be.

A "csi" fél kicsinyítő képző és egyben becéző, kedveskedő rag. Szerintem ez maga az öcs szavunk, de ezzel nem sokan

értenek egyet.

(A lélek megszemélyesítőja egyiptomban Ká volt. Felmerülhet ezek után a kapcsolat Ká és Bá nyomán

Kaba településünk neve és a Kába kő között is?)

Előzmény: kisharsány (10085)
kisharsány Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10086

 magyar képzetet a mag = magyar képzete a mag

Előzmény: kisharsány (10085)
kisharsány Creative Commons License 2013.01.25 0 0 10085

Mivel nekem - rendíthetetlenül - az a véleményem, hogy a szavak csupán a gondolatok (:szűkebben a fogalmak:) földi-fizikai körülmények közötti megfelelői, ezért könnyű a válasz:

 

Mindazok a fogalmak megfelelő szavai, melyek rokonok egymással, - azoknak piciny, vagy nagyobb eltéréseit fejezik ki - a magyar nyelvben mindenképpen - kapcsolatban állanak egymással. Ha belemélyedünk a fejünkbe, ezeket az összefóggéseket általában fel is ismerjük, lévén, hogy a rokonság ottan megtalálható.

Ha a konkrét kérdést vesszük, felismerhető, hogy a ma ősi alapszó (:ezt onnan lehet tudni, hogy rengeteg nyelvben a földön ugyanolyan fogalmak kifejezésére szolgál:) magyar képzetet a mag. A mag-ság egy bizonyos viszonylatban több információval rendelkezést fejez ki, így alkalmas a tisztelet kinyilvánítására,ha mást evvel ruházunk föl. Az Úr - nem kell ragozni - szintén egy "fölöttünk állót" fejez ki. Mindenképp udvariasság a használata. Ráadásul ez már jelentéstöbbletet is hordoz az előbbenihez, mert kibővíti a földi birtoklatok fogalomkörével, míg a mag inkább a szellemi relációban működő rendszer .

...valami ilyesmi... a válaszom, röviden...

Előzmény: Törölt nick (10084)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 10084

Elképzelhető, hogy az URazás és MAGázás, mit a tiszteletnyilvánítás formája is mindezekkel valahogy valamilyen kapcsolatban áll? Mi a véleményed?

Előzmény: kisharsány (10083)
kisharsány Creative Commons License 2013.01.23 0 0 10083

Óg Isten nem lehet azonos a Krisztussal, mert a pantokrátor az Mindenható, tehát a Mindenható a Pantokrátor.(világbíró)

Amikor ez a jelentésváltozás bejöhetett a képbe, akkor nyilván nem ismerték Jézus szavait: Ne ítélj, hogy ne ítéltessél ! Meg: Az ítélet az Atyánál van !

 

Amit behoztál képet az valóban a Mindenható, mert a két attributum a nao és a hold van a freskón, s nem az IC-XC. Ha jól látom a képet, az a Thot-hegyi freskó, melyet Vörös Győző úr fedezett föl, a mely gyakorlatilag megegyezik a Magyar Szent Koronán lévő Mindenható ábrázolással. Tehát minden jó, csak a Krisztus személy nem.

Ha az Óg valőban szinonim az Ég-gel, akkor az viszont nagyon messzire vezető a magyarság szempontjából, Óg párja a Mag-óg okán.

Előzmény: czin (10075)
ketni Creative Commons License 2013.01.22 0 0 10082

Az ószlávok meg fognak haragudni, ha ez szkíta lelet marad:

 

http://tortenelemportal.hu/2013/01/szkita-szarvas-tiszalokon/

 

Tele van "ószláv" csillag jelekkel.

(Érdekes lenne, ha ez ló lenne! Furcsa egy ötlet, miután megannyi párhuzama ismert.)

Egyértelműen égi jelenetttel van dolgunk, a világ szarvasa "meditáló" ÁLLAPOTBAN van, ezért

van a lába maga alá húzva. Ez egy elvont kép, nem pedig egy akció jelenet.

A csillagmítoszi értelme és, hogy miért van a feje hátra vetve ez Pap Gábor szakterülete.

 

 

Előzmény: dengisz (9765)
pokobra Creative Commons License 2013.01.21 0 0 10081
Előzmény: pokobra (10080)
pokobra Creative Commons License 2013.01.21 0 0 10080

 

A magyar uralmi jelképek és koronázási eszközök (Szent Korona, palást, jogar, címer) tele vannak a székely jelekkel azonosítható hieroglifákkal. Ezeket mostanában szedtem össze egy táblázatban, mindannyiunk épülésére.

pokobra Creative Commons License 2013.01.21 0 0 10079

A patak jelentése pat(er) Ak, azaz "Ak atya". Ennek megfelel a sarok (szár Óg "Óg király"), vagy her Ak (Heraklész). Itt tehát egy Ak, vagy Óg nevű istenről van szó, aki azonos a Tejúttal (az égigérő fával) - az ősvallási képzetnek megfelelően. Ilyen nevű isten három is van: Óg király az Ószövetségben, Heraklész a görög mitológiában és Ókeánosz ugyanott. Az Oka folyóról nem is beszélve, amelyet nyilván a hasonló nevű istenről neveztek el. A görög források szerint ugyanis a szkíták a folyóikat az isteneik miatt tisztelték.

 

A patka, padka pedig a pad szó kicsinyítóképzővel való ellátása. 

 

Azaz a patak és a patka nem ugyanaz a szó.

Előzmény: ketni (10076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!