Mellesleg ez sem törvényes dolog, hiszen törvény kötelez mindenkit, hogy az érvényes magyar fizetőeszközt mindig kötelesek elfogadni, ha szívatni akarod kiszámolod aj egyá rát 5ft-osokban, jogilag nem vághatja hozzád. Ha nem tud visszaadni a buszsofőr vagy akár a falusi szatócsbolt eladója, akkor átvételi elismervényt kell adnia arról ,hogy átvett tőled egy 20 ezrest pl. és ad pl. rózsaszín csekket, amit beválthatsz. MÁV-nál ill. elvileg Volánbusznál is így van, ad a sofőr igazolást aztán azzal bemehetsz egy pénztárba és ott megtérítik. Pontosan nem tudom, de az tény, hogy a törvényes magyar fizetőeszközt el kell fogadni nincs olyan ,hogy elhajt a franca kis címletekkel, vagy ha nem tud visszaadni akkor elhajt.
Máshol is így van ez! Ausztriában automata van sok helyen, jegy nélkül felszállni tilos, az automata meg válogatós!
10 Euró alatt csak 10-essel fizethetsz, és csak 10,1 Euró esetén fizethetsz 20-assal. 50-eshez meg azt hiszem, hogy 20,1 Euró kell. 100-ast meg nem fogad el, na de az olyasmi, mintha 20 000-esel fizetnél, úgyhogy azt azonnal váltani kell, ha kap az ember. 200-as vagy 500-as meg szinte semmire sem jó...
Nem lehet jegyet venni a buszon, kistelepülésen? Na ez vicces, és szabályellenes, mert ha az árushely zárva van, akkor a nemzetközi busz kivételével kutya kötelessége lenne a sofőrnek árulnia!
Lehet, hogy azért szólt a sofőr, mert így kvázi blicceltetek, míg ha bementek, akkor ott utólag megvehettétek volna a jegyet. De lehet, hogy tévedek, és tényleg tapló volt a sofőr!
Egyszer valahol Nógrád megyében túráztunk vasutak után, aztán hazafelé vonat nem volt, a buszra meg csak jeggyel engedtek föl. A faluban meg sehol sem lehetett jegyet venni, amire ki volt írva, az a bolt zárva volt.
Jött egy busz, lobogtattam a százas bankót (régen volt), hogy nem tudunk venni. A sofőr azt mondta, bevisz tán Tarjánba, ott vegyünk, fel is szálltunk. De láttam valami gonosz csillogást a sofőr szemében, és attól tartottam, hogy ott majd rámküld néhány ellenőrt, hogy jegy nélkül utaztam, és jól megbüntetnek... Ezért a városban a végállomás előtt leszálltunk...
A sofőr megállt mellettünk és szólt néhány bealázót. Máig nem tudom, hogy neki, vagy nekünk volt-e igazunk?
A Körös meg a Kunság volán meg azt hiszem(Legalábbis Kecskemét-Szarvas közt szinte az összes buszon így volt pár éve) ezt úgy oldotta meg, hogy ki van írva, hogy a sofőr nem köteles visszaadni. Se posta, se semmi, ha ötezresed van vagy nagyobb, nagy valószínűséggel oboa party van :)
Bő és környékén, de máshol is voltak ilyen sárga jegyek, amik asszem nem egy bizonyos buszjáratra szólnak ,hanem A és B pont között valameddig. A sofőrök meg feltankoltak ebből és zsebre adogatták el a az utasoknak, mondván ,hogy leszálláskor kérem vissza. Távolságinál inkább felajánlották, az olcsóbban zsebre megoldást, bevett kérdés volt, hogy kérünk jegyet? Nem ragaszkodom hozzá. Egymásnak meg le tudták adni a drótot ha ellenőrzés volt. Egy időben busszal jártam Kecsóról haza Békéscsabára, de hamar leszoktam róla, rájöttem ,hogy a vonat kényelmesebb és még gyorsabb is 3 átszállás is kibírható (sokáig olcsóbb is volt). Sokszor vettük igénybe a sofőrnél a kollégista kedvezményt. Akkoriban volt 670 ft a normál jegy, 500-ért is adta a sofőr ha jegyet nem kértél. Volt párszor, hogy egy puszta közepén lévő megállóba beállt és közölte, hogy akinek nem adott jegyet az most jöjjön előre.
Néha még a túlutazást is megkockáztattuk, pl. Orosházáig vagy Szarvasig kértük a jegyet, a kutya nem nézi meddig mész valójában, kombinálva a zsebbe adott jeggyel néha meglepően olcsón megúsztuk az utazást. Vonaton ez már nem ment, elvégre az utolsó etapon Murony és Békés között esélytelen volt arra játszani ,hogy nem ér oda a kaller. :)
A Volánbusz sem az utasok kényelme, hanem a zsebredolgozás visszaszorítása miatt vezette be a pénztári és automatás jegyváltást. De mivel a maxizás jórészt volánbuszos sajátosság, ezért máshol fel sem merült ennek a bevezetése.
Kecskeméten dettó ez volt, a pl. békéscsabai távolsági busz előtt sor állt, mert a sofőrtől felszálláskor kellett jegyet venni. Ráadásul a sofőr alig tud visszaadni, az egy dolog és érthető is, hogy pl. a 20 meg 10 ezresre úgy néz mintha min. lófejet adtál volna a kezébe, de volt már anyázás nálam 2 ezresből is, pedig az aztán nem nagy címlet, hogy ő nem banki alkalmazott nem tud visszaadni, adjam pontosan. Legközelebb kiszámoltam a jegyet aprópénzben, amiben 20 ft volt a legnagyobb címlet, volt gazdagon 1 és 2 ft-os is (akkor még volt). Akkor bár egy szót sem szólt, de úgy nézett mint piromániás a nedves szalmára, de kibírtam. :)
A pénztáros nem tudott jegyet adni csak a helyi járatokra, nem is értem miért van ott, ebben igazad van. Nem lenne nagy dolog megoldani ,hogy legalább az átszállásmentes járatokra tudjon jegyet adni. De a Volánoknál még a mai napig így megy szinte mindenhol, hogy csak és kizárólag a sofőrnél tudsz jegyet venni felszállás előtt, bankkártyával fizetni nem lehet, csak kp. és csak pontos címletekben, legalábbis nagy címleteknél esélyed sincs, hogy vissza tud adni.
Egyszer utaztam olyan buszon, amire egy csoport utazott, és a buszon vett jeggyel vacakoltak egy csomót!
Miközben ott van a péntárban a fizetett unatkozó*, de az nem képes csoportos jegyet adni. Akkor mégis mi a fenéért fizetik?
*Igazából bérletpénztárosnak hívják, de 6.-tól 27.-ig egy kisvárosban (sőt pont a Kisvárosról beszélünk) szinte semmi dolga! Miért nem képes arra az idióta volánvezetés, hogy az ilyen feladatoktól mentesítse a sofőrt, és legalább a megyén belüli járatoknál ő adja ki a csoportos jegyeket???
Mikor legutóbb tavaly utaztam Békésről Kondorosra békéscsabai átszállással még nem volt az tuti. Kértem kondorosig jegyet Békésen ,de a sofőr nem adott mondván nem tudok csak Békéscsabáig, mert hát a busz oda megy. Ott a másik buszon ismét venni kellett. A Volánnál nincs még netes jegyrendelés sem, meg otthon nyomtatot jegy, vagy kp-ban fizertsz a sofőrnél 8sok helyen csak ez megy pl. Kecskeméten se képesek a pénztárban Békéscsabára jegyet kiadni ,pedig az átszállás mentes), jó esetben a pénztrában lehet pl. bankkártyával is fizetni. Ilyen téren bizony a MÁV-nak van előnye, hiszen ott már 3 éve van netes jegyvásárlás, sőt már fél éve otthon nyomtott jegy is, azon lehetne vitatkozni milyen minőségben ,de van ez tény. Elvégre a buszjegy is csak az adott buszra érvényes, igaz, nem névreszóló.
A vonatról vonatra átszállás ilyen szempontból "végig egy eszközzel" való utazásnak számít, de ugyanez busz-busz között nem. Vagy csak rosszul tudom? Tud a sofőr olyan jegyet adni, amivel továbbutazhatok? Van már közös jegy Volán-Volán között?
Valahogy úgy, az ütemes menetrendnél 2006-ban sok utas rájött ,hogy nem is rossz dolog ez, mert sűrűn van vonat és az sem tragédia ha át kell szállni ,mert bizony sokan előtte "jajjátkellszállni" módon féltek tőle, hogy mi van ha rossz vonatra száll ,ha nem találja meg stb. Aztán mikor a ceglédi (lakitelki, orosházi stb.) pók meglett akkor rájöttek ,hogy nem is olyan nagyon veszélyes ez, beérkezik minden irányból a vonat egyszerre és át lehet szállni bármelyikre.
A közös tarifa erre is jó, mert egyrészt most riasztó lehet, hogy vonatról buszra átszállni és a buszra nem vehetsz előre jegyet, akkor lehet nem lesz időd mire odaér a busz. Fordítva is, ha nem vagy pro user és nem tudsz otthon nyomtatott vonatjegyet venni (amit már ismernek a kallerek és nem másznak falra tőle talán még egy kis forgalmú vicinálison sem), akkor lehetsz gondban ha mondjuk Alsópiripócson kell átszállnod buszról vonatra, van rá 10 perc a busz késik egy kicsit és a pénztár előtt nagy a sor. A kaller meg pótdíjaz mondván volt pénztár. Jó általában kis állomásokon van 5 perces szabály, vagyis ki van írva, hogy vonat indulás és érkezés előtt 5 perccel nincs pénztár, mert a pénztáros forgalmi szolgálatot is ellát. Ilyenkor elvileg szintén pótdíj mentesen kell jegyet adni, de kallere válogatja, hogy ad-e ill. elhiszi-e, hogy nem volt pénztár.
Másrészt a közös tarifa azért is kéne, mert ugye ha már ütemes menetrendet akar az ember, akkor azt lehet csinálni busszal és vonattal vegyesen is, de ez semmit se ér közös bérlet nélkül ,hiszen ha az ember már elkötelezte magát hó elején valahol (buszra vagy vonatra vette a bérletét), akkor hiába tudna a másikkal menni ha az előbb jön, nem mehet.
Egy 18 km vonatút (20 km-es jeggyel) + egy 7 km-es búszút (10 km-es jeggyel), az végig egy eszközzel, 25 km, míg külön eszközzel 30, de a rövid távú jegyek árképzése miatt másfélszer annyiba kerül!
Nézd,én helybeliként tudom,hogy ha buszra száll valaki,akkor végig azzal is megy,kevés a kivétel.A 37-es vonal példája mutatja,hogy kevés ember használja a buszokat,a legtöbb busz üres.A vonatra csak reggel jönnek és fordítva délután.
A 38-as nagyatádi vonal utasainak legnagyobb része,ez olyan kb450-500 utas átszáll a fővonalra,legtöbben Kaposvárra mennek,de nagyon sok IC helyjegy fogy Bp-felé a dombóvári átszállásokkal.Az biztos,hogy erre felé Nagyatádon van a legtöbb utas Bp-re Kaposvár után.
Tekintve,hogy szinte az összes Gyékényes felé induló vonat halott, jobb lenne ha a vonatok Nagyatád felé mennének a fővonalról :)))))
Majdnem, csak az ok és okozat fordított. Azóta indult 5 új munkanapos buszjárat Marcali-Keszthely között (a meglévő 5-7 mellé), amióta a (diák-)vonatok elkezdtek félórákat várakozni Balatonszentgyörgyön.
A busz most is majdnem ugyanarra jár, de Lengyeltóti után csak 2 helyen áll meg Bp.ig, Boglárnál felmegy az autópályára.
Az út minősége semmit sem javult. De a Marcali - Bp (180km) menetidő kb 2,5 óra!
Ezzel a vasút nem tud versenyezni.
Aki pedig nap közben akar utazni az kimehet, akár busszal is B. szentgyörgyre.
Onnan gyakran mennek buszok Bp.re. A menetidő, így átszálllással sem több, mint 3 óra.
A 37-es vonal különben Marcali-B.szentgyörgy között kihasznált lenne most is.
Egyrészt a Bp-i átszállás miatt. (ehhez viszont össze kellene hangolni a menetrendet)
Másrészt a vonatok a 90-es években 5-10 perc várakozás után tovább közlekedtek Keszthelyre. Mindez addig működött, amíg nem lett 12 közvetlen buszjárat Keszthelyre.
Nagyatád és Somogyszob közt alig van busz,ami van az is alig kihsznált egy-jét járat kivételével.
A mondat első feléből következik a másik. Itt, a vonat tudja biztosítani 1 egyszözzel a sűrű kínálatot. Relatíve jó a vonalvezetése Nagyatádon belül és Somogyszobon sem rossz (bár utóbbin már a falu nyugati széle nincs túl közel a vasúthoz).
Másrészről a Somogyszob-Nagyatád buszok több, mint fele lassú, mert Bolhást betéréssel ezek a buszok látják el.
Lengyeltótinak ment a busz Marcali után. Az ugye a 36 os vasútvonal az állomás nagyon kiesik.
Marcalitól elég rossz úton ment a busz...
Az, lehet, hogy egy egy embernek jó a busz, de a alapprobléma, az, hogy a 30 as vonal sebességkorlátozása miatt leromlott megnőtt rajta a menetidő.
Utaztam a Siarava nemzetközi gyorssal, és az még 100-120 Km/h val ment a mostani 80 km/h helyett.
Nagykanizsa-Bp táv is ezért lett buszos, mert a fővonal leromlott.
Amúgy a buszra visszatérve:
Naponta 2 alkalommal, pénteken 3 szor közlekedik, szemben a napi átlag 2 óránkénti eljutási lehetőséggel, amit illene elvárni.
6.15 és utána 16.00 közte meg utána semmi.
Ez egy rétegnek jó, de nem mindenkinek.
Van aki 9 kor van aki 11 kor van aki 13 órakkor akarna utazni, vagy éppen este 19 órakkor.
Neki Budapestről nincs eljutása, csak az a napi 2 közvetlen, amire várhat fél napot, ha épp utazni szeretne.....
Átszállással meg most bonyoltabb mert le kell utazni Balatonmáriára, és a busz nem várja be a vonatot vagy fordítva a vicinálkis idejébe vagy Balatonkeresztúrról átgyalogoltak B máriára az utasok, vagy bementek Balatonszentgyörgyre és megvárta a fővonali vonat a vicinális utasait!!!
A 37 es vonal leromlott, sajnos hiába mentek 60 km/h val a vonatok amikor én arra jártam, már akkor elpártoltak az utasok.
Marcali-Balatonszentgyörgy között szerintem kihasznált volt,a vonat de az is megszűnt.
Nagyon is értem, sőt, még veled is egyetértek. A Volánnak az a nyereséges, ami az egész országnak veszteséges. Ilyen a támogatási rendszer.
Általánosságban fenntartom a véleményemet, hogy 10 km-nyi távon, várostól a vasúti fővonalig mindenhol jobb lenne a busz, mint a vasút (a város jobb lefedése miatt), de ha a Volán 10 km vasút (vagy busz) helyett 50 km-en akar új járatokat indítani, akkor már lehet, hogy a vicinális gazdaságosabb.