Sziasztok.Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 2003 Citroen c3 nagy melegben piros lampanal valo varakozasnal 3-t csippan es villog a hopihe meg auto uzemmod gazadasra olyan mintha uresben lennr az auto majd 2 masodpercre ra megszunik minden es ugyan ugy megy tovabb es ezt eljatsza meg 1x 2x ugyan ugy piroslampanal, de az auto sebessegben van es nem rakja ki uresbe.
Tegnap bevágott a villám a kocsi közelébe. Azòta nem müködik a távirányìtó... Minden màs jò csak ez nem... Tudja valaki hogy kell újra tanítani? 2002-es 1.1 benzin.
A kuplung szervóban a motort lehet cserélni, de amivel én találkoztam, ott a mechanika része adta meg magát. Írtam, hogy Lego az egész, nem is értem, hogyan mertek ilyet gyártani. (ha minden igaz az összes kacatot hozzá a Sachs gyártja különben, tehát ne a francia mamákat emlegessük :-P )
Én nem dobnám ki a helyedben, hátha valakinek valóban jól jöhet még az a cucc.
Én nem írtam, hogy nem vagyok balfék, hogy kifizettem ezt :)
Sajnáltatni sem célom magam, csak másokat kímélnék meg hasonló menettől. Sajnos ismeretség hiányában nehéz volt mérlegelni, hogy Pista1 hazudik, amikor azt mondja ért hozzá. Aztán kiderül Pista2 és Pista3 sem ért hozzá :)
Amikor működött valóban jó volt, én pl. direkt sensot vettem (nem tudtam hogy ilyen kényes, akkoriban még kevés vélemény volt róla), a 4 sebességes automatától jobban féltem a nagyobb fogyasztás, rosszabb menetteljesítmények miatt. Majd ha összejön egyszer egy V6 HDI C5-re, abban nem fog zavarni a sima automata, addig marad az MCP6-os C4 (felesküdtek a márkaszervizben, hogy ez már kevésbé kényes) :)
Ezekből a szervomotorokból lehet legózni? Mert pusztul nálam egy esélyesen rossz fokozat és kuplungmozgató, de ha bármi használható belőle, odaadom akárkinek, csak a helyet foglalja nálam C3-as hiányában. Mondjuk nem úgy néznek ki, mint amiket nagyon szét lehet szedni, gondolom ha a motort fel lehetne újítani bennük, nem kellene 200ezerért új egységet venni.
Sziasztok.Köszönöm a segítséget elvittem a gépet Timar Motors Citroen szakszervízbe, bele néztek kiprobálták teljes kuplung csere.A kuplung mozgato nyekereg kicsit de ez még egészséges.
A hozzászólásom lényege az lenne, hogy lehet távolról okoskodnunk, de amíg értelmes ember nem látta testközelről az autót, csak találgatás van.
Az emberünk meg szépen kicserélteti a komplett kuplungot (mondjuk, OK, baj nem lesz belőle, csak legfeljebb vékonyabb lesz a pénztárcája) és utána meg jöhet a pislogás, ha mégsem az volt a fő probléma, hanem mondjuk a kuplung szervo haldoklik.
Remélem átmegy most már a lényege a mondandómnak ! Tehát egy jelenséget nem feltétlenül egy dolog okozhatja és hiába volt ez valakinél a konkrét kiváltó ok, senki sem garantálhatja, hogy az emberünknél is ez lesz. (ami természetesen nem zárja azt a lehetőséget ki, hogy márpedig de)
Na !
Irgum-burgum, hogy kisregényt kell írni az embernek, különben ráront mindenki. :-))
Tehát mindenkinek igaza van, de közben meg lehet, hogy mégsem.
Konkrétan meg:
klrz
" ha nyekereg a kuplung, az akkor vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet generálja..."
Ja, de mégsem. :-) Mert csinálhatja a nyekergést még a pedálmechanika, ha bowdenes, akkor a bowden és esetünkben meg a szervo mechanika is.
Tehát távolról csak valószínűségekről beszélhetünk, amíg élőben meg nem lett hallgatva. :-)
addam_
Bocs, de az, hogy lehúztak, az ne legyen már mindenki felelőssége. ;-)
Meg kell keresni az értelmes hozzáértőt, aki nem feltétlenül a cserégetésig jut el szellemileg.
(és most véletlenül sem magamra gondolok, egy rakás értelmes szerelő van elérhető közelségben, csak körbe kell érdeklődni több helyen)
Aztán ott van még az, hogy sajna ez a konstrukció nem éppen felhasználóbarát, szerintem elég vacakra van tervezve a szervo rész benne, csodálom, hogy eddig bírja pl. a kuplung szervo mechanika, a vicces műanyag fogasíveivel. :-O
Tehát az sem biztos, hogy mindenben balfék volt, aki csinálta, csak nem lehetett már egy rész cseréjével menteni a dolgot. (de csak feltételezek, tehát ne menjünk ebbe bele ilyen későn már :-) )
Aztán még ott van, hogy milyen szép kerek összeg ehhez a géphez egy-egy szervomotor ! :-(
Részemről én biztosan menekülnék a helyzetből, ha ilyen gépem lenne, pedig ha jó, egész használható darab, bár azt végképp nem értem, mire volt jó az ez irányú váltó- fejlesztés ! (??)
Nem szakérteni szándékoztam, nekem a leírt jelenséget a kuplungcsere megoldotta egy esetben, de ez persze nem szentírás, csak saját tapasztalat.
9 évig volt meg, kb. 250ezer km ment bele, így azt mondom ha jót akar, vagy hozzád viszi az autót, vagy valamelyik normális márkaszervizbe (olyan se sok van), akik még ismerik a becsület szó jelentését.
A "megmutatni valakinek" dologra fizettem kb. 400ezret egy szép nyári etapban (ECU, komplett mechanika, motorok), végül is lett egy új váltóm a végére, így tuti jó lett. 100ezer km-t ki is bírt, aztán apránként kezdődött elölről a buli :)
Amikor egy évben harmadszor térdel le a váltó, könnyen eljut az ember arra a pontra, amikor vagy felgyújtja, vagy könnyedén kifizeti az aktuális szervomotor 150-200ezres árát. Ezt koronázta meg tavaly azzal, hogy egy olyan kábel ment szét benne, amit 5 hónap alatt nem gyártott le a Citroen, itthon meg akit ismertem nem bírta normálisan javítani. Ekkor dőlt el, hogy eladom, pedig sosem tudtam megutálni, rajtam kívül nem hiszem hogy bárki belelapátolta volna az autó árának nagy részét 2 évente.
Nyekergés meg nálam mindig volt, amikor mindent cseréltek egy jó fél évig kussolt, aztán újra kezdte. Ok, nálad nem jártam, mert amikor megpusztult kb. 1 hónapos várólistád volt, az meg autó nélkül nekem nem fért bele sajna :)
Figyelj... én nem szakértemet irtam, illetve nem értek hozzá 100%-an, de tapasztalatból irtam azt hogy ha nyekereg a kuplung, az akkor vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet generálja...
Igaz nekem mechanikus váltó van a kocsiba, de nem hinném hogy olyan kurv@ nagy különbség van a kettő között...gondom ott motor mozgatja a kuplungot?
Amúgy már láttam széthullott csapágyat és szerkezetet is, gyakorlatilak a lemezek le voltak darálva...
Igen lehet az üzemanyag szint jelző. Teljesen mindegy, hogy menyi az üzemanyag ha abba hagyja a villogást,sípolást a valós menyiséget mutatja. valóba lehet kontakt hiba.
Sziasztok segítségeteket szeretném kérni.Lenne egy 2003 C3 sensodrive váltóval.Olyan problemám lenne,hogy egy hosszabb út után autópályan majd egy éjszaka pihenő és utána olyat produkál az autó, hogy 1-ből 2-be rángat váltáskor majd többi fokozatban elvált az autó 2000-nél makd felugrik a fordulat 2500-ra utan vissza esik 2000-re.Nem tudom volt e valakinek hasonló eset vagy valami ötlet mi lehet a probléma.Válaszokat előre is köszönöm!
Első körben nézd meg az üzemanyag szivattyú csatlakozóját, ezt a hátsó üléssor alatt találod, egy fekete színű műanyag fedél alatt.
Én úgy jártam hogy a visszafolyó ág elrepedt, és ki kellett vennem a pumpát a tankból (azon található a szintjelző elektronika is) hogy megragasszam!
És ekkor fedeztem fel a hibát...
A pumpa oldalán van egy kicsi csúszó ellenállás panel, erre csatlakozik rá az úszó is, na ez volt el repedve, és ezért nem érzékelte a feszültség változását a fedélzeti sz.gép, és ezért mutatott folyton üreset és csipogott is!