Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cila1 Creative Commons License 2017.08.21 0 0 13702

Sziasztok.

Szeretnék segítséget kérni az alábbi problémában.

Citroen C3 Pluriel egyszercsak leállt és azóta nem indul be.

Kulcs bedugása után az akkumulátor jel csak villog és indítózás után nem indul be csak tekeri.

Mi lehet a baj?

Volt már ilyen valakinél?

Chris_29 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 13701

Sziasztok.Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 2003 Citroen c3 nagy melegben piros lampanal valo varakozasnal 3-t csippan es villog a hopihe meg auto uzemmod gazadasra olyan mintha uresben lennr az auto majd 2 masodpercre ra megszunik minden es ugyan ugy megy tovabb es ezt eljatsza meg 1x 2x ugyan ugy piroslampanal, de az auto sebessegben van es nem rakja ki uresbe.

hazafia Creative Commons License 2017.08.07 0 0 13700

Köszi. Màr sikerült. Találtam hozzà leíràst.

hazafia Creative Commons License 2017.08.07 0 0 13699

Tegnap bevágott a villám a kocsi közelébe. Azòta nem müködik a távirányìtó...  Minden màs jò csak ez nem... Tudja valaki hogy kell újra tanítani? 2002-es 1.1 benzin.

yamakka Creative Commons License 2017.08.03 0 0 13698

Helló!Na most az van,hogy ha kiveszem az akksit a kocsiból,akkor nem merül le.Merre kezdjek keresgélni,mi szívhatja le?

kistraki01 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 13697

Hello!!

 

Valószinű megijedt mert abba hagyta jól működik. A képet kösz jó segítség.

A C3 előtt C5/ II. volt ott is cseréltem szint jelzőt....

Köszi....

Előzmény: klrz (13680)
addam_ Creative Commons License 2017.08.03 0 0 13696

MCP6 van a C4emben, az is hidraulika. Ha letérdel majd kereslek :)


Mondjuk sensodrivehoz képest egy más vilag, pl. ez nem alszik be lassú csorgásnál, nem gondolkodik annyit egy padlógáznál.

Előzmény: idiotaindex (13694)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.03 0 0 13695

Nem lenne ezzel különben baj, ha nem Lego-ból építenének ma autókat. :-(

 

Előzmény: idiotaindex (13694)
idiotaindex Creative Commons License 2017.08.02 0 0 13694

alfam volt, selespeed, ugyanigy kopkodtek...(hasonlo parositas, csak hidraulikaval, ami szinte mar franciasan orultseg) erdekelt mert kihivas

szetszedtem, 12ezerert egy hidraulika dugattyut gyartattam es igy hasznaltam mert ez volt a baja

rendesen felkeltette a figyelmemet a sensodrive vagy mi

 

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.02 0 0 13693

A kuplung szervóban a motort lehet cserélni, de amivel én találkoztam, ott a mechanika része adta meg magát. Írtam, hogy Lego az egész, nem is értem, hogyan mertek ilyet gyártani. (ha minden igaz az összes kacatot hozzá a Sachs gyártja különben, tehát ne a francia mamákat emlegessük :-P )

Én nem dobnám ki a helyedben, hátha valakinek valóban jól jöhet még az a cucc.

 

Előzmény: addam_ (13692)
addam_ Creative Commons License 2017.08.02 0 0 13692

Én nem írtam, hogy nem vagyok balfék, hogy kifizettem ezt :)

Sajnáltatni sem célom magam, csak másokat kímélnék meg hasonló menettől. Sajnos ismeretség hiányában nehéz volt mérlegelni, hogy Pista1 hazudik, amikor azt mondja ért hozzá. Aztán kiderül Pista2 és Pista3 sem ért hozzá :)

 

Amikor működött valóban jó volt, én pl. direkt sensot vettem (nem tudtam hogy ilyen kényes, akkoriban még kevés vélemény volt róla), a 4 sebességes automatától jobban féltem a nagyobb fogyasztás, rosszabb menetteljesítmények miatt. Majd ha összejön egyszer egy V6 HDI C5-re, abban nem fog zavarni a sima automata, addig marad az MCP6-os C4 (felesküdtek a márkaszervizben, hogy ez már kevésbé kényes) :)

 

Ezekből a szervomotorokból lehet legózni? Mert pusztul nálam egy esélyesen rossz fokozat és kuplungmozgató, de ha bármi használható belőle, odaadom akárkinek, csak a helyet foglalja nálam C3-as hiányában. Mondjuk nem úgy néznek ki, mint amiket nagyon szét lehet szedni, gondolom ha a motort fel lehetne újítani bennük, nem kellene 200ezerért új egységet venni.

Előzmény: FeZ_ (13690)
Chris_29 Creative Commons License 2017.08.02 0 0 13691

Sziasztok.Köszönöm a segítséget elvittem a gépet Timar Motors Citroen szakszervízbe, bele néztek kiprobálták teljes kuplung csere.A kuplung mozgato nyekereg kicsit de ez még egészséges.

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13690

Skacok !

Nyugalom, a hosszú élet ritka ! :-)

 

A hozzászólásom lényege az lenne, hogy lehet távolról okoskodnunk, de amíg értelmes ember nem látta testközelről az autót, csak találgatás van. 

Az emberünk meg szépen kicserélteti a komplett kuplungot (mondjuk, OK, baj nem lesz belőle, csak legfeljebb vékonyabb lesz a pénztárcája) és utána meg jöhet a pislogás, ha mégsem az volt a fő probléma, hanem mondjuk a kuplung szervo haldoklik.

Remélem átmegy most már a lényege a mondandómnak ! Tehát egy jelenséget nem feltétlenül egy dolog okozhatja és hiába volt ez valakinél a konkrét kiváltó ok, senki sem garantálhatja, hogy az emberünknél is ez lesz. (ami természetesen nem zárja azt a lehetőséget ki, hogy márpedig de)

Na ! 

Irgum-burgum, hogy kisregényt kell írni az embernek, különben ráront mindenki. :-))

Tehát mindenkinek igaza van, de közben meg lehet, hogy mégsem.

 

Konkrétan meg:

 

klrz

 

" ha nyekereg a kuplung, az akkor vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet generálja..."

 

Ja, de mégsem. :-) Mert csinálhatja a nyekergést még a pedálmechanika, ha bowdenes, akkor a bowden és esetünkben meg a szervo mechanika is.

Tehát távolról csak valószínűségekről beszélhetünk, amíg élőben meg nem lett hallgatva. :-)

 

addam_

 

Bocs, de az, hogy lehúztak, az ne legyen már mindenki felelőssége. ;-)

Meg kell keresni az értelmes hozzáértőt, aki nem feltétlenül a cserégetésig jut el szellemileg.

(és most véletlenül sem magamra gondolok, egy rakás értelmes szerelő van elérhető közelségben, csak körbe kell érdeklődni több helyen)

Aztán ott van még az, hogy sajna ez a konstrukció nem éppen felhasználóbarát, szerintem elég vacakra van tervezve a szervo rész benne, csodálom, hogy eddig bírja pl. a kuplung szervo mechanika, a vicces műanyag fogasíveivel. :-O

Tehát az sem biztos, hogy mindenben balfék volt, aki csinálta, csak nem lehetett már egy rész cseréjével menteni a dolgot. (de csak feltételezek, tehát ne menjünk ebbe bele ilyen későn már :-) )

Aztán még ott van, hogy milyen szép kerek összeg ehhez a géphez egy-egy szervomotor ! :-(

Részemről én biztosan menekülnék a helyzetből, ha ilyen gépem lenne, pedig ha jó, egész használható darab, bár azt végképp nem értem, mire volt jó az ez irányú váltó- fejlesztés !  (??)

Akkor már inkább egy tisztességes automataváltó !

 

 

 

 

 

 

klrz Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13689

Jó, félreértés ne essék én nem vagyok orákulum, csak a tapasztalataimat irtam le!

Senkit sem akarok félrevezetni, szándékosan meg pláne....

addam_ Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13688

Nem szakérteni szándékoztam, nekem a leírt jelenséget a kuplungcsere megoldotta egy esetben, de ez persze nem szentírás, csak saját tapasztalat.

9 évig volt meg, kb. 250ezer km ment bele, így azt mondom ha jót akar, vagy hozzád viszi az autót, vagy valamelyik normális márkaszervizbe (olyan se sok van), akik még ismerik a becsület szó jelentését.

A "megmutatni valakinek" dologra fizettem kb. 400ezret egy szép nyári etapban (ECU, komplett mechanika, motorok), végül is lett egy új váltóm a végére, így tuti jó lett. 100ezer km-t ki is bírt, aztán apránként kezdődött elölről a buli :)

Amikor egy évben harmadszor térdel le a váltó, könnyen eljut az ember arra a pontra, amikor vagy felgyújtja, vagy könnyedén kifizeti az aktuális szervomotor 150-200ezres árát. Ezt koronázta meg tavaly azzal, hogy egy olyan kábel ment szét benne, amit 5 hónap alatt nem gyártott le a Citroen, itthon meg akit ismertem nem bírta normálisan javítani. Ekkor dőlt el, hogy eladom, pedig sosem tudtam megutálni, rajtam kívül nem hiszem hogy bárki belelapátolta volna az autó árának nagy részét 2 évente.

 

Nyekergés meg nálam mindig volt, amikor mindent cseréltek egy jó fél évig kussolt, aztán újra kezdte. Ok, nálad nem jártam, mert amikor megpusztult kb. 1 hónapos várólistád volt, az meg autó nélkül nekem nem fért bele sajna :)

Előzmény: FeZ_ (13686)
klrz Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13687

Figyelj... én nem szakértemet irtam, illetve nem értek hozzá 100%-an, de tapasztalatból irtam azt hogy ha nyekereg a kuplung, az akkor vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet generálja...

Igaz nekem mechanikus váltó van a kocsiba, de nem hinném hogy olyan kurv@ nagy különbség van a kettő között...gondom ott motor mozgatja a kuplungot?

Amúgy már láttam széthullott csapágyat és szerkezetet is, gyakorlatilak a lemezek le voltak darálva...

Előzmény: FeZ_ (13686)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13686

És ha a kuplung szervomotor v. a mechanikája nyekereg ? Azon a komplett kuplung csere sem fog segíteni. 

És pont csere után szokott letiltani a váltó, mert az új kuplunggal már máshova áll be a motor mechanikája, ahol meg már akad mondjuk.

Jobb lenne ezt nem távolról szakérteni, hanem megmutatni valakinek.

Szerintem.

 

Előzmény: klrz (13684)
Chris_29 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13685

Szia köszönöm a segítséget.Akkor nincs más teljes szett csere.

Előzmény: klrz (13684)
klrz Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13684

Szia!

Valószínű hogy a kinyomó csapágy, vagy a szerkezet szétkopott!

Előzmény: Chris_29 (13683)
Chris_29 Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13683

Még egy kérdesem lenne, hogy kuplungolás közben miért nyekereg? 

Előzmény: addam_ (13682)
addam_ Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13682

Anno az anyagár olyan 60ezer körül volt, a szerelés meg 30.

Márkaszervizbe 1.5x-es szorzó ehhez képest, de azok legalább nem cseszték el a váltót, mint az első próbálkozó.

Előzmény: Chris_29 (13679)
klrz Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13681

Megjelölöm, hogy nekem hol repedt el a panel, vicces, de egy kicsi darab is letört belőle...az a forrasztás alatt látható! :)

Előzmény: kistraki01 (13678)
klrz Creative Commons License 2017.08.01 0 0 13680

Szia!

Nincs mit!

Beszúrok egy képet, hogy tudd mire készülj! :)

Bár az enyém az benzines, de nem hiszem hogy nagy a különbség....

Előzmény: kistraki01 (13678)
Chris_29 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 13679

Köszönöm a segítséget.Az kb. mennyibe kerül?

Előzmény: addam_ (13677)
kistraki01 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 13678

Szia!

 

Igen lehet az üzemanyag szint jelző. Teljesen mindegy, hogy menyi az üzemanyag ha abba hagyja a villogást,sípolást a valós menyiséget mutatja. valóba lehet kontakt hiba.

Köszönöm a hétvégén megnézem.

Előzmény: klrz (13675)
addam_ Creative Commons License 2017.07.31 0 0 13677

Volt. Kuplungcsere lett a vége kompletten.

Előzmény: Chris_29 (13676)
Chris_29 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 13676

Sziasztok segítségeteket szeretném kérni.Lenne egy 2003 C3 sensodrive váltóval.Olyan problemám lenne,hogy egy hosszabb út után autópályan majd egy éjszaka pihenő és utána olyat produkál az autó, hogy 1-ből 2-be rángat váltáskor majd többi fokozatban elvált az autó 2000-nél makd felugrik a fordulat 2500-ra utan vissza esik 2000-re.Nem tudom volt e valakinek hasonló eset vagy valami ötlet mi lehet a probléma.Válaszokat előre is köszönöm!

klrz Creative Commons License 2017.07.31 0 1 13675

Szia!

Ismerős a gondod!

Speciel nekem mindig üres tankot mutatott!

Első körben nézd meg az üzemanyag szivattyú csatlakozóját, ezt a hátsó üléssor alatt találod, egy fekete színű műanyag fedél alatt.

Én úgy jártam hogy a visszafolyó ág elrepedt, és ki kellett vennem a pumpát a tankból (azon található a szintjelző elektronika is) hogy megragasszam!

És ekkor fedeztem fel a hibát...

A pumpa oldalán van egy kicsi csúszó ellenállás panel, erre csatlakozik rá az úszó is, na ez volt el repedve, és ezért nem érzékelte a feszültség változását a fedélzeti sz.gép, és ezért mutatott folyton üreset és csipogott is!

Megforrasztottam, most rendben működik!

Remélem valamelyest tudtam segíteni!

Előzmény: kistraki01 (13674)
kistraki01 Creative Commons License 2017.07.30 0 0 13674

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

2003 citroen C3 1.4 hdi az autóm. Az elindítás után az üzemanyag jelző villogni kezd és sípol is

van, hogy egy idő után abba hagyja de van, hogy nem. Üzem anyag menyiségtől függetlenül.

Valami hiba üzenet lehet de nem tudtam kideríteni mi az.

Ha valaki segítene nagyon megköszönném!!!

További szép estét!

FeZ_ Creative Commons License 2017.07.30 0 0 13673

Ja, bocs. Az jó töltés. :-)

 

Előzmény: yamakka (13668)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!