Én azt nem állítottam, hogy a ma kapható 80-100 ezer forint körüli HD kamerák hasonló műszaki színvonalon állnak kivitelezésben és anyagukat tekintve az említett régi kamerákkal, ez furcsa is lenne, hiszen azok anno a 200 ezer körüli ársávban voltak kaphatóak.
De:
egy ilyen 80-100 körüli HD-s kamera képe azért mindenképpen jobb minőségűnek látszik, ha rádugod egy ma lassan általánosnak mondható lapostévére.
Emellett azért az sem elhanyagolható, hogy van rájuk garancia, ami egy 3-4-5 vagy annál több éves mini DV-s kameráról már nem mondható el.
Valamint, ha már használt kamera vásárlásban gondolkodunk, akkor 80 ezer körül már lehet kapni olyan 1 éves HD-s kamerát, ami 120-130 környékén volt újonnan, és az meg már semmiképp sem az alja kategória.
Én ezzel az egésszel pusztán arra akarok kilyukadni, hogy egy régi, ma már elavult technológiájú kameráért ( márpedig tetszik-nem tetszik, a mini DV az, hiszen már a boltokban nem forgalmazzák ), nem szabad sem elkérni, sem kiadni annyi pénzt, amiből már egy modernebb kamera is kijön.
Én a tesztek és a tesztfelvételek alapján azt szűrtem le, hogy a mai belépőszint fölött csak egy kicsivel elhelyezkedő HD kamerák felvételei felbontásban és élességben jobbak, mint a régebbi felsőbb kategóriás kameráké.
Ez szerintem ellentmond annak, hogy rosszabb lenne az optikájuk. Illetve elképzelhető, hogy a régebbi kamerák optikája jobb volt , mint a mostaniaké, de ez esetben úgy tűnik, hogy a képérzékelők és/vagy a feldolgozó chippek nem tudtak felnőni a jobb minőségű optikákhoz.
Mellesleg én egy Sony HC3-as kamerát vettem nemrég használtan a megsérült HC94-es (SD felbontású) kamerám helyett illetve mellé. Nos a két kamera objektívje ránézésre, műszaki paramétereiket tekintve ugyanaz. Mivel a két kamera megjelenési időpontja is közeli, ezért erős a gyanúm - hogy annak ellenére, hogy a HC94 SD felbontású, míg a HC3 HD felbontású - a két kamera ugyanazt az objektívet kapta.
Ha újonnan vettem volna kamerát, akkor biztos a Panasonic HDC-SD90-et választom, ami képminőségben szerintem messze a HC3 felett teljesít. Az már más kérdés, hogy összerakottságra, minőségérzetre a HC3 jobbnak tűnik és a szolgáltatásai, kezelhetősége is jobban tetszik (Bár ez talán csak a Sony-s előéletem miatt van így.)
És még egy szempnt, amit érdemes mérlegelni:
Nálam az új AVCHD és a használt HDV kamera közötti döntés meghozatalában az ár mellett az is közrejátszott, hogy a melgévő PC-mmel és szoftveremmel a HDV-t könnyen tudom szerkeszteni, míg az AVCHD már nehézkessen menne.
a képminőség / felbontás egy igen fontos szempont, de nem az egyetlen, különösen, hogy én a HD kamerával készített felvételekből is többnyire mezei DVD-t készítek, még mindig az a közös nevező. mondok még pár tényezőt, ami némely új kamera esetén bosszantóan gyenge:
- autofókusz sebessége, pontosság, fókusz tartása zoom közben
- autofókusz minősége kevés fényben
- manuális beállítások létezése vagy, ha van, kezelhetősége
"A Panasonic ezen két kamerája, de különösen az NV-GS400, legendásan profi volt a maga idejében, összeszerelése,
tudása messze felette van a mai 80-100e ft-oskamerákhoz képest."
Ugye nem azt akarod ezzel mondani, hogy a GS400 vagy 500 SD felbontású képe veri minőségben a 85 ezerért már kapható full HD-s felbontású Panasonic HDC SD80 HD-s felvételét?
Namárcsak azért, mert nekem is volt módom használni régebben GS400,500-at, és nemrég a kezembe került egy ilyen HD-s kamera, és bizony nem a régi kamerák képe volt a jobb.
Az már valóban más kérdés, hogy műanyagosabb érzés a régiekhez képest kézbe fogni, dehát nem is egy árkategóriáról beszélünk!
Viszont azt meg inkább hagyjuk, hogy mikor volt a GS400,500 félprofi kamera, mert sosem volt az.
A Panasonic konzumer sorozatának csúcskészülékei voltak ennek megfelelő árban, szolgáltatásban és minőségben, de SOHA nem voltak a félprofi kategóriában.
Az AG-DVC30 és az AG-DVX100 a "félprofi" mini DV készülék a Panasonicnál, amit már eleve a kinézetük alapján is látni lehet:
"...Én néhány éve vettem egy szintén mini DV-s gépet - Canon HV 30..."
Tekintettel arra, hogy a Canon HV30 ugyan valóban mini DV-re rögzít, de HD felbontásban, akkor gondolom, hogy Te is érzékelted a régi és az újabb közti képminőségbeli különbséget, hiszen - gondolom - nyilván nem váltottál volna, ha nem így lenne.
( Ja, és nem mellékesen a HV30-at ma kb. 100-120 ezer körüli áron lehet eladni, ami valahol a vásárláskori félár környékén, de inkább valamivel alatta van )
Ennek fényében is soknak tartom az elavultabb, és min. mégegyszer annyi idős kameráért a 75 ezer forintot.
Tölem ilyen informáciot ne várj. Nem ismerem annyira a kamerát, az árát még kevésbé.
Èn 11 éve dolgozok minDV-n, 7 éve már csakis HD-ban, és biztos ami biztos alapon, még tavaly is vettem egy vadonatujat (meg egy félprofi kártyás kamerát).
A miniDV mindeddig legyözhetetlen elönye maga a kazetta (már 600 darab felett járok) igy áttekinthetö az archivum, biztos kézzel találom meg, amit keresek, nem ugy mint a vinyokon, örökké dráma, hogy mi hol van, hova fér el (pedig már RAID-is van).....
De részemről nem ezen akarok vitatkozni, viszont az érdekelne, hogy véleményed szerint egy ilyen kategóriájú mini DV kamera megér-e ma 70-80 ezer forintot?
Egyébként meg a szervizek nem ezért nem foglalkoznak ennek-vagy annak a cseréjével, hanem azért, mert nekik nem éri meg tökölődni az alkatrész szintű javítással, hanem komplett egységeket cserélnek.
Az ügyfélnek meg mindegy, hogy az új egység árát fizeti ki viszonylag kevés ráfordított idővel, vagy a filléres alkatrészt, + a több órányi 4-5 ezer forintos rezsióradíjat.
Aha. És vajon mennyibe kerül egy komplett mechanika csere egy NV-GS400 vagy 500-hoz munkadíjjal együtt?
Mert meglepődnék, ha 30-40 ezer alatt megúsznád.
Egy ismerősnek kintről tudtak szerezni 330-ashoz komplett mechanikát, postával együtt került 180$-ba, az tesók között is kb. 33 ezer forint, + 5000-et fizetett a munkadíjra.
mert ennyi év után beszerezhetetlen lesz hozzá az anyag.
Meg fogsz lepödni, manapság a DV mechanizmus ára (kompletten) jelentösen lement, igy a szervizek már nem is foglalkoznak ennek annak a cseréjével, hanem egyszerüen kicserélik az egészet motorostul, tokostul stb.
És éppen ezért írtam waltertrout-nak is, hogy nagy mákja volt, hogy talált madarat 75 ezerért az NV-GS400-asra, mert lehet, hogy most működik a készülék, de könnyen előfordulhat, hogy a következő kazettánál elpattan a mechanikában egy műanyag fogaskerék ( nem mellesleg szoktak ilyet csinálni a fogaskerekek idősebb készülékekben ), aztán lehet, hogy eldobhatja az egész kameráját, mert ennyi év után beszerezhetetlen lesz hozzá az anyag. Még bontásból is, mert olyan kamera azért nem vagonszám lett eladva az országban.
Vagyis az ő esetében is max. egy 30-at ért volna a készülék reális áron.
Nem azt írtam, hogy hihetetlen, hanem azt, hogy hiteltelen.
De ez mindegy is, mert valahol ugyanazt jelentené a kettő.
Azt sem írtam, hogy ilyen nem fordulhat elő, csak kb. olyan érzetem van, mint amikor használtautó hirdetéseket olvasgat az ember, és legalább minden második autó garázsban tartott, nemdohányzó, kevés kilométerrel, hölgytulajdonostól eladó.
Aztán amikor elmész és megnézed, kiderül, hogy a: rohad, b: érezni benne a bagószagot, c: a kilométeróra állása valószínűleg köszönő viszonyban sincs az autó által futott kilóméterekkel.
Másrészt általában aki az átlagnál magasabb árú kamerába ruház be, az valószínűleg többet is fogja használni.
Ha nem így tesz, akkor csak kidobott az ablakon egy csomó pénzt, feleslegesen.
Persze ez sem lehetetlen ahogy a Te példád is mutatja, de attól, hogy keveset használt a készülék, attól még technikailag, erkölcsileg elavult.
Ezen kívül az elektromos részek is öregedtek, a kapcsolóknál, érintkezőknél az évek során létrejöhetettek oxidációk, egyes alkatrészek, például elektrolit kondenzátorok használat nélkül, állásukban is száradnak, a mechanikában a gumi és műanyag alkatrészek szintén öregszenek.
Ezek bármelyike létrehozhat akár részleges, akár teljes működésképtelenséget az adott készüléken, amit súlyos ezrekbe, sőt tízezrekbe kerülhet megjavíttatni.
Na ezért nem ér annyit 4-5 évesen egy újkorában mégoly drága, és az akkori színvonalnak megfelelően akár kiváló képminőségű kamera, mint most egy valamivel egyszerűbb funkciókkal bíró, de ugyanakkor jobb képminőséget adó modern, és ráadásul garanciális készülék.
Hát már megbocsáss, de szerintem meg jó nagy marha volt, aki megvette tőled 75 ezerért azt a kamerát, ami van vagy 6-8 éves!
Pontosan ennyiért már lehet kapni új, és garanciális HD-s kamerát a Panasonic-nál.
Ha azon a régi kamerán bármi bedöglik, akkor a javítás ott kezdődik, hogy 30 ezer, HA EGYÁLTALÁN meg tudják javítani, mert az is lehet, hogy égen-földön nincs már hozzá olyan alkatrész ami éppen kéne.
Azért ezek a kamerák elég sok finommechanikai alkatrészt tartalmaztak, és hát már pár évvel ezelőtt sem az örökkévalóságnak gyártották ezeket, szóval semmi biztosíték nincs rá, hogy nem sokáig fog örülni a tőled vásárolt kamerájának.
Persze az nyilvánvaló, hogy Te jól jártál vele, de ez más kérdés.
Szerintem egy ilyen régebbi kamera reális ára valahol max. a 40 ezer környékén van, de csak akkor, ha az tényleg keveset használt készülék!
Ráadásul bármennyire is szép képe volt akkoriban, de mégiscsak SD felbontásban rögzít, és egy lapostévén kb. olyan képe lesz a HD-s kamera képéhez viszonyítva, mintha VHS-t néznél egy hagyományos tévén.
Szóval ha valakinek nincs pénze HD-ra, de valamivel rögzíteni szeretné a családi eseményeket, akkor egy ilyen mini DV-s használt kamera megoldás lehet, DE NEM EGY ÚJ HD KAMERA ÁRÁÉRT!
Néha én is megnézegetem a Vaterás vagy egyéb kamera hirdetéseket, de nem is tudom, hol élnek ezek az emberek, akik ilyen áron akrják eladni a régi cuccaikat.
Merthogy annakidején mennyibe került!
Na ja. A 80-as évek közepén egy VHS videómagnó is 50 ezer forintba került, aztán most jó, ha esetleg valami műszerész alkatrész gyanánt ad érte egy ezrest.
Szerintem érdemes, de nem annyiért, amennyiért kínálják a legtöbb helyen. Konkréten 75000 körül láttam egyet hirdetni.
Szerintem 25000-30000 körül lehet reális az ára.
Én is kerestem hasonló kategóriájú kamerát nemrég, de ezekből alig van kínálat itthon. Amit pedig hirdetnek, azt irreális áron teszik. Ezért aztán nem is veszi meg őket senki.
Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek manapság érdemes-e, és ha igen, akkor milyen áron használt, de jó minőségű mini DV-s kamerát venni?
Mondjuk, hogy egy konkrét típust mondjak, Panasonic NV-GS500.
Most mennyit ér/mennyiért szabad megvenni egy ilyen kamerát?
Ez ugye anno nem volt egy olcsó kamera, és képminőségben is az egyik lehető legjobb volt a kommersz kiskamerák között.
Viszont már a legfiatalabbak is 3 év körüliek, hiszen annyi ideje nem lehet kapni.
Vagyis garancia már nincs, és hát használták amennyit használták, ahogy elnézem a hirdetéseket általánosságban elmondható, hogy szinte minden használt kamerával csak néhány órányi felvételt rögzített az évek során a tulajdonosa, ami nekem kissé hiteltelennek tűnik.
Még nem aktuális, mert még nincs HD kamerám, csak gondolkodom rajta, hogy ha vennék, akkor fontos választási szempont-e, hogy az 50i üzemmódot is tudja, vagy ha 60i-ből konvertálok pal dvd-t, akkor sem zavaró mértékű a képkiejtésekből adódó képrezgés.
Töltsd le az ingyenes SUPER-t, az mindent tud. Sajnos eléggé érteni is kell hozzá, mert a nem szabványos formátumokat is támogatja, és ezt a használonak kell eldönteni beállitania.
> nekem 60i kamerám van, de a lapostévék korában már majdnem mindegy,
De ha 720*576/50i-t kell konvertálni belőle a pal rendszerű régicuccos lejátszhatósághoz, akkor az szokott sikerülni megfelelő minőségben az 1080/60i felvételből? Mert ugye ahhoz másodpercenként kb. 5 teljes képkockát ki kell dobni.
Többes számban nem nyilatkozom, én csak az Ulead / Corel video stúdiót ismerem, az tudja.
Az olcsó szofferek közül érdemes lehet még megnézni a roxio creatort és a nero multimedia suite-t.
Egyébként sok ingyenes konvertáló programmal tudsz MPEG2-ben kódolt MPG file-t készíteni, a DVD-re ilyen fájlok vannak kiírva, a DVD készítő szofferek nehézség nélkül tudnak ilyen MPG-ből DVD lemezt készíteni.
Az 50i módról mérsékelten nyilatkoznék, mert nekem 60i kamerám van, de a lapostévék korában már majdnem mindegy, a leggagyibb kínai szarok kivételével elég jól megoldják az i / p átalakítást.
hát ilyen a szelavi. A kész anyagot két példányban kell megírni, egyet 576p-ben dvd_re, és egye+ 720 vagy 1080p-ben valami filébe. A bd-t szerintem megölték a gyártók, amikor az elején túlárazták.
1. Vannak már jó hd/fullhd mediaplayerek, hdmi kimenettel, belső vagy külső tárolóval. Sokfaja avi, mpeg, wmv, avchd formátumot támogatnak. Szerintem jobb megoldás, mint a bd író + bd olvasó.
2. Számítógépről is mehet a lejátszás tévén, gyerekeim épp így moziznak.