Hello, az egyik kollégám, egy Mazda 6-ot szeretne venni, az lenne a kérdése, hogy a gyári navigációba, lehet-e Magyarország térképet szerezni. Vagy nincs hozzá?
Azt mondd meg, hogy egy akksit meg pl egy vasalót hogyan lehet sorosan kötni?
Ahoz legalább két vasaló kellene nem? :))
Nem kell túlbonyolítani a dolgot, simán két dróttal rákötöd a vasalót, aztán megméred a feszültséget. Nem lesz neki sok, tekintve, hogy az indítómotor is megvan kb 3 kilowattos, a vasaló meg csak 1, de annak is csak 220V-on van jelentősége, mivel az az üzemi feszültsége. 12 voltnál nem fogja 1 kilowattal terhelni az akksidat (most lusta vagyok kiszámolni), de nincs is jelentősége, csak az számít, hogy valamennyi terhelést tudsz vele csinálni.
Indítóáramot ne is próbálj mérni, mert 200-300A-t nem tudsz mérni és valami fröccsenni fog. Nekem egy véletlen mozdulat miatt hiányzik az egyik fogóm hegyéből vagy fél centi. Szublimált! :)
Pontosan úgy van, ahogy írod, természetesen a fesszabályzó teszi a dolgát, de megfelelő töltés csak fordulaton van. Csak az egyszerűség kedvéért írtam úgy, ahogy.... :)))) a töltőáramot direkt nem írtam már oda.
Hm, én úgy tudom, a generátorból jövő feszültségnek állandónak kell lennie, mint a cövek, pont arra van a feszültségszabályzó. Mikor már döglődik, akkor van olyan, hogy alapjáraton nincs meg a kellő szint. Sőt, nekem úgy döglött meg az egyik, hogy felment tőle a fenébe a feszültség, begyorsult az ablaktörlő, világítani kezdtek a feszültségfüggő visszajelző lámpák, és büdös jött a rádióból :)) Akkor levettem a szíjat a generátorról, és akkumulátorról mentem hazáig, mielőtt elfüstöli az elektronikát. Szóval ha csak fordulaton van meg a feszültség, ott már nem az igazi valami. Az enyém, mióta felújították, tartja rendesen minden fordulaton.
én október elején vettem szintén Banner akksit, nekem ugyebár a Xedosba 57Ah-s, speckó lefogatású akksi kell. Más gyártó nem is gyárt ilyet (középen a lefogatórúdnak kell hely... a túl magas meg kilógna a motortérből, ezért amit vettem először Excide-ot nem hagyta rendesen lecsukni a gépháztetőt...)
Ma már nagyon kevés autó használ ilyen fizikai méretű akksit, ezért sok választásom nem volt.
Nos, munkatársam ugyanezt az akksit nyár közpén még 12k HUF körül vette, nekem ez október elején 18k-ba fájt minimális, kb 10% kedvezménnyel, elvileg 20k lett volna. Nekem is azt mondta az üzletben (IX. kerület, Táblás utca) a fószer, hogy az USA és Kína között az akksigyártók átrendeződése/felvásárlása folyik, emiatt eléggé felment az ólom ára, ami ugyebár hatással van a hagyományos savas akksik árára.
Egy kis istenkáromlás a Belsőség vitarovatából (S,.#xxxki Swift vs. Sx##da Fabia):
A használt-új érvekhez annyit: volt 3 használt autóm, mind megbukott, a legrossazbb a Fiat volt. A másik kettő 1 Dacia TX, ill 1 mazda3-as volt, e kettő holtverenyben nagyjából egyforma jó volt. Azért nagyjából egyforma, mert a Mazda csak pár hónapig volt meg (???) megaLoL
Akkor először töltök. Vagy betoljuk, és tölt majd az autópályán, lesz rá 250 km.. x2 Azt hallottam, hogy 50 km is elég, hogy töltse fel, bár az tuti nem felel meg egy 10 órás töltésnek. Nem tudom, hogy hány éves, nem kerestem rajta nyomokat. De remélem, még vesz fel töltést, kipróbálom valahogy. Terhelővilla nincs, vasalóval meg durván leterhelném, nem? Ha terhelem, akkor sorosan, vagy párhuzamosan kössem? Mert talán nem a fesz. a lányeg, hanem az áram, bár indítóáramot nem is tudom, hogy kéne mérni. Mindegy, majd megnyalom a két pólust, ha a )v elemet kibírjuk, a 12V sem jelenthet gondot :-D
DRD - 626
Aztán megkukkantom az árakat, de tényleg kicsit elrugaszkodottnak tartom én is!
Szerintem is előbb fel kell tölteni legalább 10 órán keresztül. Egy 3 éves akksinak még igencsak jónak kellene lennie. Multiméterrel terhelés nélkül nem érdemes próbálkozni, mert hozni fogja a kellő feszültséget, ezért használnak terhelővillát a szervizekben. De ha van pl egy vasalód, vagy valami fűtőszálad kicsit leterhelni, akkor azzal már jó közelítéssel tudsz mérni.
Egyébként alapjáraton valóban nincs töltés, azaz valamennyi van, mert különben a töltésjelző lámpa jelezne, de mivel egy adott akkumulátort a névleges feszültségének a gyök2-szeresével kell tölteni, így a tényleges töltés csak magasabb fordulaton indul be, mivel a generátor feszültsége a fordulatszámmal nő.
Mostanában néztétek az akksiárakat? Nyáron néztem egy 69-es BANNER UNIBULL-t, hogy majd a télen cserélek, akkor még olyan huszonezerbe került, most meg valami 47e-körül volt. Aszittem összecsinálom magam!
Amit legutóbb 16e-ért vettem szintén BANNER-t, az most 37e-be kerül úgy, hogy egy kis kedvezményt is kapok.
A boltos haverom megmutatta a számlákat, hogy pár hét alatt hogyan mentek felfelé az árak és valami naggyondurva! Állítólag a kínaiak miatt. (???)
Ezt nem pontosan értem? A túltöltéssel lemerítem? Lecsavarom a kupakokat, és forrásig töltöm? Vagy 5 órát? Majd multiméterrel rámegyek, hogy valami értéket megmérjek benne..
Alapjáraton is megy a generátor, más fogyasztót meg nem használtam, elvileg töltenie is kéne. De tényleg nem tölt fel a dugóban araszolás. Azért reménykedek.. még marad a betolás..
Úgy tudom, alapjáraton járatva csak leszívja, de lehet, hogy rosszul tudom. Illetve, most jut eszembe, a farmotoros Skodámon akadozott az alapjárat, és télen a Keleti PU-nál óriási dugóban araszoltunk, amikor a Blahánál lefulladtunk, ezután többé nem indult be. Ekkor mondták, hogy alapjáraton inkább szív, mint tölt.
Hello. Hála a kemény téli napoknak, a kevés használatnak és a nem teljes életciklusát ismert akkunak, most akkugyenge lettem. Reggel nem indult a kicsiGE. Este szerencsére beröffent, járattam negyed órát (bár nagyon zavart, hogy egy helyben járatom, csak ugye parkolóhely sem nagyon van).. Nem tudom, ettől mennyi töltést kapott, vagy ez is csak kivett a szuflából.
Talán sikerül szereznem egy töltőt, bár régebbi, hasonló problémák miatt szkeptikus vagyok, szerintem ezek az akkuk már ilyenkor nem tudják megtartani a töltést. (min. ez a 3. tél neki) Tehát mentálisan készülök az AKKUvételre. Ebben kérem a segítségetek, ötleteitek.
Pesten, hol, milyen, mennyiért? 12V 60Ah, balos?
Vagy valakinek van valami spéci praktikája, akkucseppel, citromlével, stb? A víz szintje jó a cellákban.
Egy 86-os 626 2.0i Coupe tulajdonosa lettem. Mivel Autodataban nem sok mindent találtam róla, ezért érdeklődni szeretnék, hogy honnan tudnék letölteni szervizmanualt, vagy bármi műszaki háttéranyagot, minden érdekel. Ha tudnátok segíteni megköszönném!