Nekem nem lesz gondom vele, szerintem cserélhették a hidat, annyira újnak néz ki. A bal hátsó kerék fölött valami korábbi sérülést sejtek. Még a GT is messze áll, hogy kirohadjon a rugótányér hátul és leessen a francba az egész. :D
A kombi csekkendzsinnel meglátogatott, LMM hibával, azt átcseréltem, de közben kilyukadt a kipufogócső egy kereszttartó hegesztésénél, azt befoltozták. A többi a családi flottában már nem igazán szívügyem. Az öcsémnél a szedánra persze még lesz gondunk.
Aztán meg, ilyeneket kell csinálnom...pont a kapunk előtt és pont úgy lett, hogy ráfordulásnál a jobb első, kifordulásnál meg a bal első kerék kívánkozzon bele. Kerülgetni szar, ha meg belemegyek, az alacsony oldalfalú gumit vagy a felnit baszta volna szét, úgyhogy inkább vettem aszfaltot és becsináltam. Ha én arra várnék, hogy az önkormányzat intézkedjen...így élünk.
Februárban le lett állítva, mert elgyengült. Se hibakód, se indítási nehézségek, se rendellenes motorüzem. Gondoltam vagy elégtelen üa. nyomás, vagy a kipufogó oldal. Aztán persze csak meglett a forrás.
Lekínlódtam a kertben a rozsdás Bravo kipufogóját, az még rajta volt és az utolsó értékes alkatrésze kb.
Felraktuk, mondom járatom egy kicsit, hogy a fékek is levasalódjanak. Még aznap nyilván jött a feketeleves.
Szombaton átcsöveztük a hátulját, de azért ott a hátsó híd környékén már látni ezt-azt...
Jövő augusztusig van műszakija, odaadtuk a rokonságba, ahol még addig hasznát veszik. Tegnap még az olajat is lecseréltem. Kár értük, mert amikor benne ülsz és vezeted, még kifejezetten jó érzést tudnak kelteni, nem az a belét húzó fíling. Hát lehet hogy a tiéd is azért kapott még esélyt.
Miután összetört a Multipla, én is jobban szeműgyre vettem. A sérült elemeknél főleg a küszöbnél elég sok rozsdát fedeztem fel. Kivülről elég jó állapotban volt, de a nem látható elemeknél már megkezdte az idő foga. Mivel megnyílt a küszöb is, belenéztem. Elég sok rozsdát söpörtem ki belőle. Azért valakinek megérte feltámasztani, mert máig üzemben van.
Köszönöm, de hogy mérnök? A pénzügy-számviteltől kicsit messze van. :)
Működik, igen. Viszont azért úgy csináltam, hogy még egy ilyet össze tudok rakni és a főbb alkatrészekből a jobbik lett meghagyva, hogy ha valami van, akkor már biztosabbra azokkal lehessen menni.
Aztán vannak még olyan gondok, hogy a Brava Steel már nagyon cudarul van, miután szétrohadt hátul a fékcsőve és elcsepegett az összes lé, nekem meg fék nélkül kellett hazajönnöm 30 km-ről, én gond nélkül betoltam volna a bontóba. De a barátom nem engedi, jön holnap átcsövezni. Pedig bovoar autójának példája is itt van a szemem előtt, normál körülmények között használod és tartod és mégis, egyszer úgy beüt a krach viszonylag hirtelen, hogy egy olyan busz lesz belőle, ami után csak szaladni lehet és elérni nem. Ettől tartok.
Örülök, hogy szépen ketyeg a járgány, a szerelési hiba ennyi futás után szerintem kizárható, az már kiderült volna.
A történet tanulsága számomra az, hogy amit a tapasztalataid alapján a különböző modellekből/évjáratokból összelegózva kigondoltál, az ezek szerint a gyakorlatban is jól és az elképzeléseid szerint működik - ez nem szokott ilyen magától értetődő módon sikerülni egyedi építésnél.
Talán így 2000 km után megér egy pársoros folytatást a történet.
Nem lépett fel semmilyen váratlan mechanikus vagy elektronikus rendellenesség. Ha elképezelem, hogy az egész motor-váltó minden egyes alkatrésze külön a kezemben volt, én raktam a helyére mindent és saját kezűleg húztam meg minden csavart (nyomattékulcsot nem használok, csak a kritikus helyeken), akkor ez egy elég nagy szó, a hibalehetőség mindenben ott lehet. De hátha nem követtem el olyat.
Aztán nem tudom, hogy az ember lecsillapodik vagy hozzászokik és azért van, de már nem nyugodtabbnak tűnik a gép, mint az elején. Volt egy eset is, hogy nem a megszokott helyeken tankoltam, hanem útközben máshol és azt tapasztaltam, hogy az alapjárat simább, de erejében meg mégis tompább lett. Dehát, csak szubjektív ez az egész.
Ja, még a fogyasztás. Pontosan nem néztem, csak mindig azt hogy 10 literből kiöjövök-e százon. Ez a mérce, úgy tűnik ki.
A klíma is működik, azzal viszont azt vettem észre, hogy nem nagyon venni észre, ha be van kapcsolva. Mármint nem érezni, hogy elvenne az erőből.
A 16-os kerekek ráztak 120-tól, elvittem a gumis barátomhoz, hiányzott is 25-40 gramm általában kerekenként az egyensúlyhoz. Örültem, hogy megszűnt a jelenség, aztán az autópályán 140 fölött mégis érzem enyhébben. Hát ez még nincs rendben. Meg valami kerékcsapágy hang, csak még a pontos helyét nem sikerült belőnöm. Lehetne a diffi is a váltóban, csak ez is megvolt már megvétel után, a másik váltóval is.
És beltér zörgések, szerintem az ültetéses korszakban keletkezhettek. Azokat is próbálom feltérképezni, megoldani. Ha lehetséges egyáltalán.
Na jó, jegeljük a teljesítmény témát, majd egyszer visszatérünk rá, miután máshol és más körülmények között megnézetem újra. Addig is és azután is meg inkább élvezem a munkám gyümölcsét. :) Amit még akkor elkezdtem tervezni, mikor még azt sem tudtam mibe készüljön, egyáltalán lesz-e valamibe. Mikor így apró és nagy, de minden egyes darabbal végülis fél éven keresztül dolgozik vagy bíbelődik az ember, aztán összeáll és életképes, működő gép lesz belőle, na azt a sikerélményt úgysem árnyékolja be semmi. Ebben a gépészeti részében, ami rajtam múlt azt megtettem és talán elég is lesz.
Valószínűleg Robin kollega lőtt legközelebb a céltábla közepéhez.... én picit vigasztalni próbáltalak, miután 'szomorú ' voltál ,az 'elégtelen / elvárthoz képest kevesebb ' teljesítmény miatt....
Délután / estefelé / hajnalban küldöm a fotót a számokkal...
30/602-1620 telefonszámra elküldtem SMS-ben a nevet, címet persze.
Nem fog járni mifelénk az érdi barátom mostanában, én sem arra, szóval jó lesz ez így, ha a jövő héten megkapom a küldeményt, a futárnak meg adnom kell egy kis köszönetnyilvánítást, amiből Hell energiaital igényeit fedezni tudja rövid távon. :)
Ha nem is szakad, de eseget és ahogy látom, vonul errefelé.
0......ejtsd: nulla....közöm van hozzá, de , mintha Mlítetted volna, hogy van a környéken lakó baráto, talán még valami váltóval kapTSolatos eszmeTSere kapcsán...... Ha vagy veld olyan viszonyban és jár is feléd időnként és.....sok és .....lehet hogy nem kerülne postaköltségbe , plusz TSomagolni sem kell(ene).... én csak néhány péternek szeretnék takarékoskodni....
Semmi közöm aTi ügyeitekhez, pusztán segítő szándék....😊
Akkor én kérek elnézést - hiszen akkor , egy szerény , 20%-os hajtáslánci és mérőpadi és.... (generátor ....klímakompresszor stb..) veszteséget is figyelembe véve, simán 200 lóerő felett vana főtengelyen mérhető , valós teljesítmény.....
downer,
küldtél te tegnap délután / estefelé a (kacsintós fej ikon) másik Petinek elérhetőséget....? Mert, úgy elég vicces lesz feladni a TSomagot, hogy címzett : " downer úr, valahol ott Nyír1 környékén, aki ért a modernkori Fiatokhoz...."
Peti szerint ????? nekem küldöd az elérhetőséget..... Én simán elküldtem melegebb éghajlatra , ez ügyben. Talán???? említettem a kézi távbeszélőben is, ohgy az érdi Peti a barátom, és lehet hogy egy másik??? is az lesz. Vagy nem. De ez tök mind1. A jól működő emberi kapcsolatok megrontásának, szerintem, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja, a pénzáramlás 1más közti megindulása.
Röviden és/vagy másként: ahol kezdődik az üzlet, végződik a barátság.
Ebből én biztos hogy kimaradok.
Örülök, ha tudok segíteni, ebből, nekem , ennyi ..... és kizárólag ennyi a 'hasznom'.Összehoztam a két felet, megvan a dobozka meg a kicsi papíros a számokkal. Öröm és boldogság!
Nálam ez volt az első, ami beugrott amikor a mérésről írtál. Keréken mérve az a 168 lóerő igen-igen tisztességes, az főtengelyen biztosan közelebb van a 190-hez, mint a 180-hoz.
Most visszahoztam a kombit és kíváncsi voltam, hogy az átszokás után visszaülve milyen lesz. Hát őszintén? Tompa. Ebben benne van a motor meg a váltó is. Szóval én nem is jutottam volna el odáig, hogy bármit is szóbahozzak a teljesítménnyel kapcsolatban, ha nem lett volna számszerűsítve és alulmaradva az elméletitől.
Azon a padon a világon semmit nem láttam hogy mértek volna, fordulatszámjelet sem vettek sehonnan, kerékméretet sem, egyszerűen lemérték keréken egy görgős padon. Aztán hogy számolt-e és mit számolt vissza veszteségre, azt nem tudom. Ez volt az egyetlen mérési lehetőség ebben a két megyében, a Szabolcs-Hajdú területen.
..... a klasszikus 'fine dining'....akarom mondani: 'fine tuning' -ról próbáltam írni .... sugalmazni...
tizedről írsz a tengely kapcsán.... amennyire emléXem, dedrát 5.... ejtsd: öt századonként lehetett korongozni.... ( vesd össze: szelephézag )....
.... még a barátommal 1üt , beszereztünk anno a nagy víz túlpartjáról , össszesen 2 db AEM wideband kit-et.... az enyém bontatlan including puccos bosch szonda.... vigyek neked egy megfelelő minőségű 'szonda foglalatot'??? (ajándék,ktg.-mentes számodra)....én csillogós luknak hívom.... beleheggesztendő a kipuffba......emlékeim szerint az 'A' oszlop magasságában illet beletenni az auspuff anlagéba.... nyilván a gyári keskenysávúnak benne kell maradnia az ECU miatt....
utána lehet logolni
pusztán annyira utánamenni annnyira az üzemanyagnyomással, ha kell, hogy meglegyen az általad áhított teljesítmény....
a mérőpad mikor volt kalibrálva? ha csak 1%-ot téved lefelé, az már magában, több, mint másfél lóerő nálad ....
gumiméret: lézeres collstokkal mértetek gumiátmérőt az autódon? mert már 1-2 mm eltérés is torzít ám..... az eredményen (mért versus számított...) stb....
nehogy rossz szándékot véljél fentiekkel kapcsolatban
én elismerem és értékelem a munkásságodat
ennyivel tudok hozzájárulni a mű tökéletesedéséhez
Na most ez épp az a témakör lenne, amit nem is akartam soha, hogy így kaparjam a lóerőket összefelé mindenfelől. Nem látok vagy érzek itt semmi olyat a LMM csere óta, ami arra utalna hogy ilyen alapvetű működésbeli probléma lenne.
700 km-t futott kb. mire a padra került. Ellenőriztem persze minden bütyköt is, tized mm-es eltérés sem volt közöttük. Én csak abból indultam ki, hogy a gyárilag megadott 175 és a tengely még ha hoz 5-öt, akkor az úgy rendben van. Akkor lementem volna 7 kg/LE-re, ennyi volt a célkitűzés vele.