Ez tökéletes megoldás lenne. A költségek lefaragására pedig ki lehetne hagyni az analóg vakdugót (szintén $1-$2 közötti a költsége), akinek kell, vegye meg külön!
Ez nem a saját igényem. Az, hogy egy termék leírása úgy kezdődik, hogy "csináld meg ezt a műveletet, és ezzel automatikusan elveszíted a garanciát" igényektől függetlenül törvénytelen.
Teljesen egyetertek, ha hazilagos forrasztgatas szukseges a "digitalisan elokeszitett"-bol DCC hangosra, szerintem sem koser az elektronikus rendszer szavatolasara.
Ezt a Roco-megoldast remelem a tobbi gyarto is atveszi es gyarilag belerakjak az analogokba is a hangszorot es a kondenzatort.
A "hangkész" változat költsége kb. $2-ral magasabb, mint a sima analógé. Az én véleményem szerint nem szabadna nem hangkész modell forgalomba hozni, mivel a sima digit-előkészített mozdonyok sértik a jótállásra vonatkozó jogszabályokat.
Az elektronikai alkatrészek, különösen a digitális dekódereink alkatrészeinek világméretű és iparági hiánya miatt jelenleg a hangmodellek szállításának megtervezése sajnos szinte lehetetlen. Modelljeink szállításának fenntartása érdekében azonban úgy döntöttünk, hogy egyedi modelleket kínálunk „hangkész” formában. Ezek analóg elrendezésekhez használható híddugóval, hangszóróval és ha rendelkezésre állnak, pufferkondenzátorral vannak felszerelve, így fel vannak készítve a digitális hangfunkcióra. Amint a megfelelő dekóderek újra elérhetővé válnak, a modellek bármikor könnyedén frissíthetők. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a „hang kész” modell a felsorolt dekóderhez van optimalizálva. A megfelelő működés és minden funkció csak a megfelelő dekóderrel garantálható. A megfelelő dekóder telepítéséhez a ROCO Youtube csatornáján található [informacio]"
Egy brit youtuber srac bemutatta mennyivel vernek at a modellmarkak az alkatreszaraikkal, osszehasonlitva a dinamikai kepesseget egy gyarilag beszerelt Hornby motor es egy Kinabol postazott motor kozott. A Hornby motor ara 27 font, a kinai motor 2 font (viszont kellett egy csigalehuzo celszerszam is a kinai kuldemenyhez, a Hornby azert a penzert csigaval a tengelyen arulja).
Eredmeny: menetdinamikailag ugyanolyan. Nem banna ha a megbizhatosag - amit nem lehetett letesztelni a rovid idotartam miatt - esetleg rosszabb, 2 fontert megeri neki akar 10 motort is rendelni Kinabol. A Hornbytol egyet se rendelne 27 fontert.
Megragadta a figyelmemet ezen a Roco által gyártott H0-s RENFE villanygépen (63810), hogy a felső "a karosszériától elálló" lámpája sokkal erősebben világít, mint a modellek menetirány szerinti lámpái. általában. Hogy tudták ezt megvalósítani / elérni ? LED-et alkalmaztak és erősebb áramot kap, mint a "szokásos" első lámpák ?
Kérlek, írjátok le, milyen megoldást alkalmaztak - és van(nak)-e más - ilyen erősebb fényű modellek is ? - továbbá, hogy ez az egyedi funkció - tapasztalataitok alapján - nem megy-e ez a megbízható-ság / tartósság rovására ?
Nemrég találtam ezt az oldalt, talán másnak is segítség lehet. Vasútmodellekhez is van egy nagy adag kézikönvy (szerelési-karbantartási útmutató) régebbi kiadású modellekhez és ezek letölthetők. Néhány gyártó linkje példaként, de érdemes a rákeresés után a témaköröket átnézni, mert több címszó alatt is vannak, ahogy a példákból is látszik:
Megfordítottam, és voilá, működik, így bírja simán. Egyébként mozdonya válogatja, mert egy ÖBB-s 2016-os 6(!!!) kocsit is (majdnem) fel tud húzni akár 4%-os emelkedőn is, úgy, hogy mindegyik kocsiban van világítás, azaz áramszedés a kerekekről.
És itt a válaszom is a kérdésedre, a megoldás, hogy legyen belső világítás. Így lesz áramszedés a kerekekről, garantált a folyamatos fékezés. :)
Mi van, ha megfordítod a szerelvényt? Modony húzza felfelé, lefelé vezérlővel előre "gurul"?
Én is ilyesmit tervezek, az egyik állomás már emelkedne, és esélyes hogy gép nélkül és állnának szerelvények, van valami homemade tipp, hogy lehet megakadályozni az esetleges gurulást?
Nem én csináltam, ezért azt feltételezem, hogy más típusú hangszóró került bele, és lehet, az a pár tized gramm kellett ahhoz, hogy "átessen" a határon (tapadási-csúszási ellenállás)...