A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én már vásároltam az eBayen, még a nyáron. A Vifferhez vettem fesz.szabályzót. Az a lényeg, hogy ha lehetséges, akkor olyan eladótól vegyél, akinek már sok pozítív értékelése van, így kisebb a kockázat az átverésre. Ha nem tiszta valami az áru postázásával, vagy kifizetésével kapcsolatban, mindenféleképpen kérdezz az eladótól még a licit előtt. Arra is figyelj, hogy hova hajlandó postázni az eladó a cuccot. Általában az amcsiknál szokás, hogy csak az USA-n belülre postáznak, ezt mindig nézd meg mielőtt licitálsz. Sajnos nálunk Magyarországon nem tudsz létrehozni PayPal számlát, pedig az lenne a legegyszerűbb módja az internetes fizetésnek. Úgyhogy marad a hagyományos banki átutalás, de ezt kérdezd meg az eladótól, hogy megfelel e neki, hogy nem a PayPal-n keresztül fizetsz. Az eladó általában ki szokta írni a fizetés feltételeit, ezt mindig nézd meg. A legjobb Európából vásárolni, mert itt létezik egy olyan hogy IBAN, azaz International Bank Account Number, ez leegyszerűsíti a dolgokat.
Szóval ha megynerted a licitet, akkor vedd fel a kapcsolatot az eladóval, hogy hova utald a pénzt. A következők szükségesek az átutaláshoz: a kedvezményezett neve, számlaszáma, banki azonosítója, bank neve. Ha átutaltad a lóvét, akkor küldik az árut. Nálam minden flottul ment, az eladó tartotta a határidőt, az átutalástól számított 5 napon belül megérkezett a fesz.szabályzó. 72 $ volt a fesz.szabályzó, és 12 $ volt a postaköltség. Ez egy gyári új szabályzó volt, és nem az a régifajta gumiba ágyazott verzió, mint az eredeti, hanem ez egy újabb kiadás, ennek teljesen fém tokozása volt, hűtőbordákkal tuningolva, úgyhogy simán megért 84 dolcsit. Garanciát általában az ilyesmire nem szoktak vállalni, max. 14 napos visszavásárlási garanciát, ha esetleg még sem működne az áru.
A képen látható piros motor elég messziről látszik R80R-nek. Ha közelebbről megnézed, látszanak a különbségek : szelepdekli szögletes, műszerházak nem krómozottak és persze a kerekek... Ezek a különbségek teszik az R modellt R-é,
amelyet a kétszelepes boxertől búcsuzó gyár rövid ideig gyártott, ellentétben a képen látható jó tíz évig gyártásban lévő R80-al.
Az R100RS köszöni az érdeklődést jelenleg 90ezer kilométernél járunk.
Ha jól tudom, akkor az R80-asokat a 80-as években szerelték öntött kerekekkel, csak a 90-es évek elején kezdték el fűzött kerekekkel gyártani. Én nem vagyok BMW-szakértő, csak ezek a megfigyeléseim. :DDD
Akkor te nagyon meg vagy fertőzve a BMW márkával!!!
Azthiszem a te motorod volt az én gépem modellőse,ugyhogy talán nagyfaternak is hívhatná a tiédet!/bár lehet,hogy egy R betűvel több van a tiédben.....nembaj akkor nagybácsi:))
Biztos szerencsétlen faszinak nincsen képe a motorjáról, aztán lenyúlta a képet. :D De akkor meg írta volna oda hogy a kép csak illusztráció! Mert szoktak olyan csinálni, ha nincs kép az eladandó mociról, akkor betesznek egy ugyanolyat, és odaírják hogy "a képen nem az én motorom látható, de az enyém is ugyanígy néz ki".
Mint ahogy ez a restaurálatlan R51-es sem ér 3 milliót. Szerintem elég nevetséges ennyit kérni érte. Ezért szálltam ki a veterános buliból, az egész már csak a pénzről szól. Ha akarsz valami alkatrészt venni, olyan irreális árakat mondanak hogy nem igaz. Főleg a Pannóniáknak lett nagy kultusza, a hajam égnek áll amikor egy oldalkocsis P10-esért 600 ezret akarnak kérni.
Nem haragszunk az ilyen hosszú leírásokért! :DDD Én legalábbis szeretek ilyeneket olvasni. Le a kalappal a tudásod előtt, hogy még a váltóban a fogaskerék fogazásának a szögét is így kened-vágod.
Hát BMW ide vagy oda, de ez az R80-as szerintem sem ér 1,2 millát. Ahhoz már túl öreg, és túl keveset tud hogy ennyit kérjenek érte.
Koszi a reszletes leirast! Mindig szerettem volna valamihez ennyire erteni, de en mindenhez csak feluletesen konyitok... Na annyit tudok mi a kulonbseg a 2004-2005-os GSek kozott... TOM
Kell még sajnos 30-(2006-1993) év hozzá. (17 év) több mint amilyen koros (13év).
Ha azt vesszük, hogy az összes ilyen 2 szelepes az R75/5-ön alapul amit 71-ben kezdtek árulni, akkor ez tényleg veterán technológia.
Az R75/5-ös és ez az R80R is 50LE-t tud.
Szép darab. Ha 1000-es lenne (60LE), akkor megérné ezt a pénzt amilyen állapotban van. De akkor kellenének dobozok hozzá és a motorikus állapotnak is kifogástalannak kellene lenni.
Kíváncsi leszek mikorra kel el, és mennyiért.
Ezek a 2 szelepesek ökölszabályként annyit érnek amekkora motor van benne * 10Ft. Ebben az esetben ennél 800eFt.
Ezt az árat módosítja +- az állapot.
Az ár mehet felfelé ha a típus kurrens.
Pl a régebbi sorozatoknál az R69-es és az R75-ös (sivatagiként ismert) kapható drágábban.
Ebben a léghűtéses 2 szelepes sorozatban az R100R Classic és az R100GSPD Classic drágább, mint a többi.
Az ár mehet lefelé is pl az R65 és R45-ös olcsóbb.
Ezekben más főtengely van, rövidebb a löket, és mivel ezek a legkisebbek így a leggyengébbek is.
Az R75/5(1971)-től az R100GSPD(1996)-ig mind egyforma főtengellyel került forglaomba, apróbb eltérésekkel.
Ezekben a /5-ökben van 4 sebességes váltó, a többiben 5 sebességes. Ebből 2 fajta áttételű létezett, egy átlagos, meg egy sport.
Az 5. sebesség fogaskerekei kivételével minden fokozat egyenes fogazású fogaskerekekkel. Az 5. sebesség fogaskerekének ferdesége 1984-től nem 12 fokos, hanem 14,5 fokos ferdeségű. Ez kevésbé zajos.
Pl. a 10-es úton Tokodnál egész nyáron ki volt téve egy nagyon jó állapotú R45-ös (27LE). 800eFt-ot kértek érte. Az 500eFt-nál nem ér többet. Ekkor is bele kell szeretni.
Érdekesség még, hogy a 80-as évekbeli sorozatú 1000-es motorok 78LE-t tudtak.
Később visszavettek 60LE-re.
Közben 3 féle teljesítményű generátor volt, különböző teljesítménnyel.
A karburátorok szinte mindegyiken más volt. Ezt a BING honlapjáról lehet leszedni.
Összeállítottam egy xls-t ezekről a motorokról, ha érdekel valakit szívesen mogosztom.
Tettem ezt azért, mert ha szembejön egy alkatrész akkor tudni lehessen miben is volt.