A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A "tekergetést" azért még ki kellene tárgyalni,mielőtt elindulnánk oda a nagymesszi Zemplénbe.
Naszóval:Az a pici állítócsavar a húzófokozat feszességét állítja.A pici kétirányba mutató nyíl íve,nem határolja be a tekergetést,csak az irányát mutatja!
Van a csavarnak végkitérése Hard illetve Soft irányba is.Kb 5 fordulat,tól-ig.
Bátran lehet tekerni,nem fog kiesni a külső állásnsál sem:-)))
A hatásáról szerintem csak hosszabb,menetpróba alapján lehet rendesen meggyőződni.Mivel könnyen hozzáférhető,a gyári csavarhúzóval ,akár egy túra közben is beszabályozható.Szerintem!
Ha nem akarsz vele vacakolni,a sokszor bevált arany középúttal sztm nemlehet melléfogni. /bár gondolom azért érdeklődtél,mert akarsz vele vacakolni/
Ha megbeszéltük, hogy a mindenféle bizgentyükön ki mennyit tekerjen, tán rámehetnénk a főtémára: mikor és hol MOTOROZUNK végre?!!
Mi pl április 8 - 9 - én végig tekerünk Észak Mo.-n, hogy Kőkapun alhassunk(www.kokapu.hu) majd Szlovákia felé kerülve hazáig söpörjunk. Tavaly épphogy kihoztuk ezen a túrán az 50% -os kék-fehér arányt a résztvevő motorosok között, tehát segíthetnétek... A szállásfoglalás miatt április 4-ig kérem jelezni a segítő szándékot!
Asszem nem egy filmet nézünk :-)) Én nem a nagy tekerentyűről beszélek, hanem a rugóstag alsó részén a bal oldalon egy picike állítócsavar, csavarúzóval lehet tekergetni. Van egy pici kétirányba mutató nyilacsaka H(ard) és S(oft) feirattal.
Aha..szóval egy egész fordulat után nem találtad a másik végállást. Nem csoda. Azért olyan jó nagy a tekerentyű, hogy nagyot tekerhess rajta. Egy tekerés fél fordulat és 6-8 tekerés simán van a két végállás között. Nyugodtan keresd meg mindkettőt.
Köszi az ötletet, én is igy tennék, de ennek két akadálya van jelenleg: Az egyik, hogy nem tudom, hogy hol van a másik végállás (a soft) mert a Hard állásnál tovább nem lehet tekerni, ez rendben van. Egyébként itt volt amikor megkaptam a mocit. Kifelé szabadon tekerhető, de mennyit? Majdnem egy egész fordulatot tekertem, de nem mutatott semmi jelet, hogy lenne másik végállás is. Nem mertem tovább tekerni, inkább visszatekertem ütközésig, és utána egy nyolcad fordulatot tekerte ki. Lehet, hogy fel sem tettem volna a kérdést, ha jó idő lenne, és a tekergetés után azonnal nyeregbe pattanva ki tudnám próbálni, hogy mi változott. De én ilyen vagyok, ha valamit a fejembe veszek, akkor arra nem szeretek sokat várni. Igy hogy nem tudtam kipróbálni az eredményt, hozzátok fordultam, hátha van valakinek tapasztalata e téren....
Tényleg az abszolut nemnormális kategoria a manus.
Bár most fejeztem be (ujra) a Motorral a Föld körül könyvet. Na azok aztán tényleg eszementek voltak . 1928-ban indultak. Több országban háboruk voltak, Mongoliában, Kinában, Peruban..stb egyszerüen nem voltak utak. 58 ország, 8 év, 170 ezer km. Hihetetlen..
Ja..csak úgy mellékesen, a két DL-esnek aki most van uton, bár színtén nagyrabecsülésem, de semmi közük az eredeti útvonalhoz.
R1150 GS Hátsó rugóstag alján a bal oldalon van egy állítócsavar H (mint hard) és S (mint soft) felirattal. Mennyire kell a S(oft) felé tekerni, hogy komfortosabb legyen?
Azt írják,hogy Technoszintetikus ez az olaj, kb 11000/4lit. az ára.Igazán olyat szeretnék beletenni,amelynél nincs megemlítve az egybeépített váltó-kuplung adalék.
A felnit egy barátom csinálta,kezdő polírmester,nagyon sokat kinlódott vele.
Nincs lelakkozva,met így szebb,viszont így rendesen megagja majd a munkát a karbantartása.Aztmondta a polírmester,hogy vállal ilyet de mostanában látni sem akar motrofelnit.Gondolom őszre már elfelejti a sok szívást és meg lehet keresni újabb ilyen munkával-:))
Udv itt! Eszak: Nordkapp, kepek alapjan gyonyoru, ha szabad mas tollaval dicsekedni: http://www.mgp.hu/ es ott a Nordkapp tura leirasa... Del: az sem lehet rossz :))) de ott szerintem tul meleg lesz TOM
Azthittem már,hogy tényleg alternatíva GS után egy Multistrada...
Bár nekem sem dicsérték az eszemet a volt VFR-es márkatársaim,mikor BMW-re váltottam,de talán nálam a két gép közelebb áll egymáshoz,legalábbis a várható tartósság területén!Gondolom !
Ha minden igaz,holnap készlesznek a csili-vili polír felnik,maj dobok képeket.
Valaki tud-e BMW-k MoDi-tech cuccáról valamit?Muszály azt kiolvasni?
Egy váci srác vállata a 40.000-es szervízt,sajna én azt a rengeteg féle folyadékcserét nemmerem bevállalni ami ilyenkor kell.
A motul 15w 40-et ajánlotta a motorba,nemfölösleges bele ilyen sportmocikba való olaj?
Mindenkit üdvözlök. Egy ideje olvasgatlak benneteket, de még ezidáig nem mutatkoztam be. (Röviden: Lak: Debrecen, Évjárat: 1961. Motor: 1150RT, Család: Van). Na csak azért eresztettem ilyen bő lére a dolgot mert társa(k)-t vagy csak információkat-tanácsokat keresek. Ugyanis szeretnék az idén egy nagyobb lélegzetű túrát tenni Európán belül. Ennyi érett meg bennem idáig. Az irány még nem. Két alternatíva között lamentálok: vagy észak (azaz Skandinávia) vagy dél (azaz Spanyolország, Portugália). Természetesen nem autópályás "húzomagáztmígelnemalszom" és "eziskipipálva" dologra gondolok. Ha már megyek, akkor látni és érezni akarok. ..... Na. Ennyi. .... Persze olvasom az út és élménybeszámolókat és merengek a térkép fölött. Jelen pillanatban a szivem inkább délre húz. Ha valakinek közületek van ilyen affinitása, vagy járt már ezeken a helyeken és megosztaná velem tapasztalatait szivesen veszem.
Köszi a részletes beszámolót! Egyre erősebb bennem az elhatározás, hogy egy ilyen gépet kéne beszerezni. Sajnos nem nagyon hirdetik eladásra. De még nem is most lenne aktuális. Mégegyszer köszi.