A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Lemerült akkumlátorral próbáltam beindítani az 1150RT-met. Utolsó leheletével beröffent, de azóta nem alszik el az ABS visszajelzőm (úgy villog, mint beindulás elött szokott).
Muszáj szakszervízbe mennem vele, hogy kiüssék a hibakódot, vagy van rá "otthoni" megoldás?
Na nem baj, ha először kinagyitom és akkor töltöm le már 460kb-os bmp, ez már egész jól mutat A4-en. Kiraktam a garázsba!..az alábbi kép mellé!
Mikor van ez a börze? Egy motorozást megérne. Főleg, hogy barátom is beszerzett végre egy GS-t, arra is kellene pár dolog.Igaz Adv. plexije van (amire én ácsingóztam), meg vadi új kidurrantója.
Ja tényleg akkor viszont itt már megkérdem:
nincs valakinek egy pár használt oldaldoboza GS-re? Elsődlegesen a gyári változat érdekli (ha lehet nem gyári áron). Másodlagosan bármi más ami keményebb egy zsákvászonnál ( tavaly Prágában a csúcsforgalomban szakadt le az egyik nyeregtáska).
Benne van egy balesetbiztosítás, mely keretében fizetnek átmeneti segélyt a felgyógyulás időtartamára, orvosi és kórházi költségeket stb. (nem könnyű ügyet intézni M.o.-ról, de azért megy)
A tagdíjból kerül dotálásra a klubház rezsije. Bp. Benyovszky M. u. 40. (Klubgyűlés minden hónap első szerdája)
Két nagyobbnak szánt klubnapon a bográcsba való alapanyag.
Túraszervezés, telefondíj stb.
Továbbá a túrákon esetlegesen megtört motor javítási költségéből vállal át a klub.
Van akinek ez nem éri meg, mert egyedül szeret motorozni, alkatrészt nem vesz a BMW-től, mert nem olyan évjáratú a motorja (2v, airhead, oldtimer). A munkája, vagy egyéb miatt nem jár klubnapra. Van akinek az anyagi helyzete nem engedi meg, hogy hivatalosan tag legyen, az nem fizet tagdíjat.
Egyébként bármely klubtag és nem klubtag, BMW és nem BMW tulajdonos részt vehet mind a klubnapokon, mind a túrákon és egyéb rendezvényeken. Az éves túraterv a honlapon
Pl.: A nyitó túra márc 15-n szokott lenni, de ahogy most áll az időjárás ez 19-n vasárnap lesz. Útvonal nagyjából: indulás Szentendre volt ARAL kút, Esztergom, Vértes, TURUL, Mór, Csákvár, Bicske, Bp.
2. BMW motorbarátok köre, a neten lehet néhol felfedezni őket "bmwmbc", Gyomaendrődön szoktak találkozókat rendezni.
3. No klubtagság
4. The BMW Club, http://www.bmwmcc.co.uk/, külföldi a HQ regiszterbe léphet be, 27 font az éves tagdíj. Ebben benne van a havi 80 oldalas Journal 2 fontos havi díja.
Az öcsémmel történt ugyanez a dolog. Nála csak 2 csavar veszett el, a maradék 3-nál is csak 2-3 menet volt hátra. Kb 200km-t ment a kerékfelszerelés után.
100 km/h-nál előzés közben történt. A motor az út teljes széltében szlalomozott. Szembe jött egy IFA, aki a rémülettől lehajtott az árokba, hogy elkerülje a motort.
Csak azért úszta meg, mert szerencséje volt, meg talán elég sokat endurozott, és egyből felállt a lábtartóra.
Az Ő kereke nem esett ennyire ki.
A paralever lehajtáson 4 csavar fogja a kereket, kivéve az LT-t mert ott 5.
Az osztás 10*10-es, csak az LT-nél középen is van egy.
Ez valószínű, hogy a nagyobb súly miatt van, de ettől még nem történik ilyen.
Az LT csavarjai valamivel hosszabbak is.
A jelenség oka:
Az LT nagyobb súlya miatt a felni olyan, mint az autóknál, tehát van egy tehermentesítő átmérő, amin szorosan illeszkedik a felni.
Ha ezek után a kerék régóta nincs leszedve akkor rágyógyul erre az átmérőre és képes egymaga tartani a kereket.
Ha régóta nincsenek ellenőrizve a kerékcsavarok, akkor azok annak ellenére, hogy 5 db van belőle, kicsavarodnak és elvesznek.
Ekkor csavar nélkül sok km-t el lehet menni vele, egészen addig, amíg nem kap egy keresztirányú terhelést, amikor a kerék lehuppan erről az átmérőről, és a képen látható eredményt kapunk.
Az oka ennek a nem megfelelő nyomatékkal való meghúzás és az utóellenőrzés vagy a fene tudja mi. (Pl a kerékcsavarok esetében a gyári könyv nem írja, hogy olajozd, vagy zsírozd be az összerágódás miatt, ellentétben a többinél).
A képen látható esetet nem ismerem, de ha ez menet közben esett volna le, akkor a motor nem így nézne ki, vagy nagy mázlija volt és nagyon tud motorozni.
Valószínűbb, hogy a szalagkorlátnak való ütődés következtében huppant le.
A veszélyes ennél az a jelenségnél, hogy semmiféle előjele nincs.
1000+ km-re otthontól:
Megoldás ekkor az, hogy mindenki aki egyedül ül a motorján ad egy csavart a motorjából a legközelebbi szervízig, ugyanis akár 2 csavar is elég.
Természetesen ekkor csak poroszkálni érdemes.
Másik megoldás, hogy van nálad pót csavar.
Amióta nálunk ez történt a családban, azóta viszek 2 db-ot.
Az LT-n kívül tudtommal nincs ilyen tehermentesítő váll a hátsó kerekeknél, tehát ha azoknál tekeredik ki a csavar akkor már a kicsavarodás elején elkezd szitálni a hátulja, amit meg érezni lehet.
Ugyancsak van nálam ékszíj, mert ha az szakad el akkor rövid távon megáll a motor a töltés hiánya miatt. A típusa miatt nehéz hamar pótolni. Jó hír, hogy nemcsak a BMW jó bele, 1 helyen lehet kapni baráti áron Bp-en más gyártótól is.
Van még nálam a hátsó hajtáshoz nagy csapágy (20-25eFt), meg szimmering (3-5eFt) is. Ja meg gázlámpa, hogy a tönkrement nagy csapágyat ki tudjuk venni.
Erről a hátsókerék csapágy tökremenetelről az utolsó "BMW klubélet"-ben lehet olvasni, ugyancsak egy a BMW túraklub általszervezett túrán járt így egy 1150GS.
Mi is hoztunk már haza Erdélyből a Király hágóról GS-t ez miatt. Kb 1 óra alatt ki lehet cserélni, ha nem zuhog a nyakadba az eső.
(A BMW Motorclub Budapest, (www.bmwmcb.hu) klubban van egy motorszállító utánfutó, amivel minden klubtagot bárhol európán belülről hazahozunk.)
Hat feltetlen kell ilyentol tartani, ha menet kozben az ember fia kazettat cserel a magnoban es elbambul es nekimegy a szalagkorlatnak. Ha jol emlekszem ezt meselte baratom (kek kabatban) aki ott volt az esetnel... TOM
Tőled csak akkor érdemes kérdezni,ha az ember rendesen felkészült a válaszok feldolgozására
Harmadszori elolvasás után,már meg is értettem.
Valóban,az enyémben 2.4-es motronic van.Nekem is ki volt iktatva az ABS jeladó a motorból,de én visszaállítottam az eredeti állapotot.Látszólag minden rendben lett.Gondolom,azért tele van hibaüzenettel a memória:-(
A Motronic vezérlés 6 különböző térképet tartalmaz, melyek közül egy "PLUG" dugóval lehet kiválasztani a megfelelőt.
A dugó az ülés alatt lévő biztosítókat meg reléket is tartalmazó dobozban, egy kinézetre a relékkel teljesen megegyező méretű átkötéseket tartalmazó és csatlakozásilag, meg feliratozás szempontjából is teljesen azonos műanyag doboz.
A gyári rendelési száma és a színe különbözik az egyes típusoknál.
Pl. a GS-hez rózsaszín (lila), az R-hez sárga a színű.
A feliratok 31, 86, 87, 87A stb. (bocs, ha a pontos számokra nem emléxem, de ugyan az mint egy a mellette lévő relénél), ami semmit sem jelentebben az esetben, de van egy táblázat, ami az egyes típusok esetében a belső átkötéseket is tartalmazza.
Ez alapján csak a megfelelő átkötéseket kell egy külön kapcsolóra kivezetékezni a kormányra, hogy az általad kiválasztott karakterisztika legyen érvényes.
Teljesítmény: 26kW, 35kW, 50kW stb. (26kW a kezdő német motorosok miatt volt)
Megjegyzés:
1.
Katalizátoros verziónál a CO értékét a Lambda szonda jele vezérli a Motronic egységet, a megfelelő benzin adagolás elérése érdekében.
A nem katalizátoros verzió esetén az ülés alatt van egy CO potenciométer, amivel a CO-t lehet beállítani. Ennél figyelni kell, hogy nem szabad teljesen letekerni a potit, mert benzinben szegény lesz a keverék, hanem a gyári értékre kell beállítani (1% talán).
2.
Nem minden típus van benn egy adott Motronicban, ezért figyelni kell, hogy melyik verziójú Epromot tartalmazza. Pl. az R és a GS van egyben.
3.
Ha nincs dugó a helyén vagy olyan átkötés van, hogy nincs Lambda szonda pedig van,és nincs CO poti, akkor a vezérlés átáll egy olyan üzemre amikor a CO 1,8%, és a memóriába beírja, hogy CO poti hiba.
Ebből adódóan, ha útközben elromlik a poti, vagy a lambda szonda, akkor ki kell húzni a dugót és a motor megy tovább.
Ebben az esetben a károsanyag kibocsátása megnő, meg valamivel a teljesítmény is érezhetően nagyobb lesz.
Ebből következik még, hogy ebben az esetben a többlet CO kibocsátás tönkre teheti a katalizátort is, de ez csak egy feltevés, amit semmiféle teszt nem bizonyított.
4.
Ki lehet olvasni a Motrinic 2.2 hibatárolóját műszer nélkül is. Csak 3 db drót, egy LED meg egy myomógomb kell hozzá. Ugyanezzel a cuccal lehet kiolvasni az ABS hibáit is, meg törölni a hibákat.
5
Ha pl. van a motoron ABS akkor az is tud meglepetéseket okozni. Lehúzott jeladó esetén gyújtás ráadásakor az ABS úgy érzékeli, hogy nincs jeladó, ezért hibát ír a tárolóba. Visszadugás után a hibatároló miatt az ABS lámpák jelezni fognak és ez a jelzés elindulás után sem szűnik meg.
Csak a hiba törlése után áll vissza normál állapotba.
Nos 6 térkép van benne.
A 2.4 Motronic másképp működik. Több helyről vesz vezérlő jeleket, gyorsabb, az állandó gázmarkolat és alapjáraton érezhető fordulatszám hullámzáson is segít.
Nem lehet csak műszerrel hozzáférni, mert más a protokoll, mint az elődjénél (2.2).
Bekapcsolás után fel kell ismertetni vele a motort, ekkor választódik ki, hogy milyen program fusson és milyen térkép legyen érvényes, stb...
Az R1100S-ben 2.4-es van, ha jól tudom ebben debütált.
Láttam még a neten "BOXER" feliratú boxer alsógatyát is ...na az nagyon érdekelne,lehet is rendelni,de én nemvagyok jártas ezekben a netes vásárlásokban...sajna.
Jólenne egyszer kitömött zsebbel kijutni arra a bizonyos mannheimi börzére,ott biztosan el lehetne költeni egy valag pénzt BMW-s kiegészítőkre.
Azt olvastam,hogy akkora a felhozatal,hogy két nap alatt sem lehet bejárni az egészet.
A télen elővettem a régebben említett 1100GS marionett babámat és léptem vele egyet.
Elővettem egy 1150RT blokkot, és alátoltam.
Az 1100GS eredetileg 80LE, az 1150RT 97LE.
1100GS-ben 2.2 Motronic, az 1150RT-ben 2.4 Motronic.
A két motor karakterisztikája más.
A két motor váltója más 5 vs. 6 sebességes.
A két motor sűrítési viszonya más.
Jelenleg a blokk 1150RT, a váltó 1100GS 5 sebességes, vezérlés 2.2 Motronic, RT és GS karakterisztikákkal, melyek átkapcsolhatók (kanyargós úton GS, autópályán RT).
A szükséges beállítások után pöccre indul.
Eredmény: Nagyobb nyomaték alacsony fordulatszámon, nagyobb teljesítmény magas fordulatszámon.
A 3000-3500 körüli lyukat nem érzem a motorban, de ez az első próba után nem is várható. Annyira meglepődtem amikor másodikban 40km/h-nál burnoutolt egyet, hogy hazamentem. Másnap megint leesett a hó.
Továbblépés:
2.4-es Mortonic
Ehhez ki kell cserélni a teljes kábelköteget (a blokkhoz adták), mert a csatlakozások is mások.
Ez magával hozza az ABS és a fékcsövek cseréjét (37500Ft volt a tavalyi mannheimi börzén), az ABS jeladók cseréjét, a Lambda szonda cseréjét, az injektorokat (ezek a motyók is a blokkhoz jártak).
Ennek az lenne az előnye, hogy jobban kézben tartható a vezérlési karakterisztika, hátránya, hogy ezt még nem tudom programozni házilag.
A kipuffogórendszert azért nem volt szükséges kicserélni, mert ebben a 2001-es évjáratban még hasonló hengerfejek voltak az 1150RT-n, mint az 1100GS-en (ekkorra már az eredetileg az 1100S-hez kitalált hengerfejek voltak az 1150GS-en is). A hengerfej 2003-tól változott, ekkor vezették be a 2 gyertyát.
Köszi az infót, ma délután hozzá is fértem a csavarhoz, és bátran kicsavartam :-) 3 egész fordulat után állt meg. Még ráülés nélkül is meg tudtam hintáztatni a hátulját. (apró örömök :-) ) Egyelőre félútra állítottam, igy ráülve szépen tudom hintáztatni. Majd kiderül az úton, hogy milyen lett. Csak lenne már olyan idő, hogy tudom próbálgatni .....
Személyes volt az élc, de olvasva a "nyomást"(???) beavatlak.
Jó motorosbarátom R100, akinél nagyobb BMW tudort és imádót nem hordott e ..... stb.stb. Sokat és jókat motorozunk együtt egy baráti társasággal amibe belefér R100RS, R1150GSAdv, GSF1200S, VTR1000 meg jómagam DL1000. Anno tavalyi Kökapu túrán még egy Teneré is belefért. Tehát pontosan 33.3% volt a kék-fehér arány !
Ennyi. Jó szokik lenni ezek a motorozások, aki akar jöjjön, nyitott dolog!