A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Hat feltetlen kell ilyentol tartani, ha menet kozben az ember fia kazettat cserel a magnoban es elbambul es nekimegy a szalagkorlatnak. Ha jol emlekszem ezt meselte baratom (kek kabatban) aki ott volt az esetnel... TOM
Tőled csak akkor érdemes kérdezni,ha az ember rendesen felkészült a válaszok feldolgozására
Harmadszori elolvasás után,már meg is értettem.
Valóban,az enyémben 2.4-es motronic van.Nekem is ki volt iktatva az ABS jeladó a motorból,de én visszaállítottam az eredeti állapotot.Látszólag minden rendben lett.Gondolom,azért tele van hibaüzenettel a memória:-(
A Motronic vezérlés 6 különböző térképet tartalmaz, melyek közül egy "PLUG" dugóval lehet kiválasztani a megfelelőt.
A dugó az ülés alatt lévő biztosítókat meg reléket is tartalmazó dobozban, egy kinézetre a relékkel teljesen megegyező méretű átkötéseket tartalmazó és csatlakozásilag, meg feliratozás szempontjából is teljesen azonos műanyag doboz.
A gyári rendelési száma és a színe különbözik az egyes típusoknál.
Pl. a GS-hez rózsaszín (lila), az R-hez sárga a színű.
A feliratok 31, 86, 87, 87A stb. (bocs, ha a pontos számokra nem emléxem, de ugyan az mint egy a mellette lévő relénél), ami semmit sem jelentebben az esetben, de van egy táblázat, ami az egyes típusok esetében a belső átkötéseket is tartalmazza.
Ez alapján csak a megfelelő átkötéseket kell egy külön kapcsolóra kivezetékezni a kormányra, hogy az általad kiválasztott karakterisztika legyen érvényes.
Teljesítmény: 26kW, 35kW, 50kW stb. (26kW a kezdő német motorosok miatt volt)
Megjegyzés:
1.
Katalizátoros verziónál a CO értékét a Lambda szonda jele vezérli a Motronic egységet, a megfelelő benzin adagolás elérése érdekében.
A nem katalizátoros verzió esetén az ülés alatt van egy CO potenciométer, amivel a CO-t lehet beállítani. Ennél figyelni kell, hogy nem szabad teljesen letekerni a potit, mert benzinben szegény lesz a keverék, hanem a gyári értékre kell beállítani (1% talán).
2.
Nem minden típus van benn egy adott Motronicban, ezért figyelni kell, hogy melyik verziójú Epromot tartalmazza. Pl. az R és a GS van egyben.
3.
Ha nincs dugó a helyén vagy olyan átkötés van, hogy nincs Lambda szonda pedig van,és nincs CO poti, akkor a vezérlés átáll egy olyan üzemre amikor a CO 1,8%, és a memóriába beírja, hogy CO poti hiba.
Ebből adódóan, ha útközben elromlik a poti, vagy a lambda szonda, akkor ki kell húzni a dugót és a motor megy tovább.
Ebben az esetben a károsanyag kibocsátása megnő, meg valamivel a teljesítmény is érezhetően nagyobb lesz.
Ebből következik még, hogy ebben az esetben a többlet CO kibocsátás tönkre teheti a katalizátort is, de ez csak egy feltevés, amit semmiféle teszt nem bizonyított.
4.
Ki lehet olvasni a Motrinic 2.2 hibatárolóját műszer nélkül is. Csak 3 db drót, egy LED meg egy myomógomb kell hozzá. Ugyanezzel a cuccal lehet kiolvasni az ABS hibáit is, meg törölni a hibákat.
5
Ha pl. van a motoron ABS akkor az is tud meglepetéseket okozni. Lehúzott jeladó esetén gyújtás ráadásakor az ABS úgy érzékeli, hogy nincs jeladó, ezért hibát ír a tárolóba. Visszadugás után a hibatároló miatt az ABS lámpák jelezni fognak és ez a jelzés elindulás után sem szűnik meg.
Csak a hiba törlése után áll vissza normál állapotba.
Nos 6 térkép van benne.
A 2.4 Motronic másképp működik. Több helyről vesz vezérlő jeleket, gyorsabb, az állandó gázmarkolat és alapjáraton érezhető fordulatszám hullámzáson is segít.
Nem lehet csak műszerrel hozzáférni, mert más a protokoll, mint az elődjénél (2.2).
Bekapcsolás után fel kell ismertetni vele a motort, ekkor választódik ki, hogy milyen program fusson és milyen térkép legyen érvényes, stb...
Az R1100S-ben 2.4-es van, ha jól tudom ebben debütált.
Láttam még a neten "BOXER" feliratú boxer alsógatyát is ...na az nagyon érdekelne,lehet is rendelni,de én nemvagyok jártas ezekben a netes vásárlásokban...sajna.
Jólenne egyszer kitömött zsebbel kijutni arra a bizonyos mannheimi börzére,ott biztosan el lehetne költeni egy valag pénzt BMW-s kiegészítőkre.
Azt olvastam,hogy akkora a felhozatal,hogy két nap alatt sem lehet bejárni az egészet.
A télen elővettem a régebben említett 1100GS marionett babámat és léptem vele egyet.
Elővettem egy 1150RT blokkot, és alátoltam.
Az 1100GS eredetileg 80LE, az 1150RT 97LE.
1100GS-ben 2.2 Motronic, az 1150RT-ben 2.4 Motronic.
A két motor karakterisztikája más.
A két motor váltója más 5 vs. 6 sebességes.
A két motor sűrítési viszonya más.
Jelenleg a blokk 1150RT, a váltó 1100GS 5 sebességes, vezérlés 2.2 Motronic, RT és GS karakterisztikákkal, melyek átkapcsolhatók (kanyargós úton GS, autópályán RT).
A szükséges beállítások után pöccre indul.
Eredmény: Nagyobb nyomaték alacsony fordulatszámon, nagyobb teljesítmény magas fordulatszámon.
A 3000-3500 körüli lyukat nem érzem a motorban, de ez az első próba után nem is várható. Annyira meglepődtem amikor másodikban 40km/h-nál burnoutolt egyet, hogy hazamentem. Másnap megint leesett a hó.
Továbblépés:
2.4-es Mortonic
Ehhez ki kell cserélni a teljes kábelköteget (a blokkhoz adták), mert a csatlakozások is mások.
Ez magával hozza az ABS és a fékcsövek cseréjét (37500Ft volt a tavalyi mannheimi börzén), az ABS jeladók cseréjét, a Lambda szonda cseréjét, az injektorokat (ezek a motyók is a blokkhoz jártak).
Ennek az lenne az előnye, hogy jobban kézben tartható a vezérlési karakterisztika, hátránya, hogy ezt még nem tudom programozni házilag.
A kipuffogórendszert azért nem volt szükséges kicserélni, mert ebben a 2001-es évjáratban még hasonló hengerfejek voltak az 1150RT-n, mint az 1100GS-en (ekkorra már az eredetileg az 1100S-hez kitalált hengerfejek voltak az 1150GS-en is). A hengerfej 2003-tól változott, ekkor vezették be a 2 gyertyát.
Köszi az infót, ma délután hozzá is fértem a csavarhoz, és bátran kicsavartam :-) 3 egész fordulat után állt meg. Még ráülés nélkül is meg tudtam hintáztatni a hátulját. (apró örömök :-) ) Egyelőre félútra állítottam, igy ráülve szépen tudom hintáztatni. Majd kiderül az úton, hogy milyen lett. Csak lenne már olyan idő, hogy tudom próbálgatni .....
Személyes volt az élc, de olvasva a "nyomást"(???) beavatlak.
Jó motorosbarátom R100, akinél nagyobb BMW tudort és imádót nem hordott e ..... stb.stb. Sokat és jókat motorozunk együtt egy baráti társasággal amibe belefér R100RS, R1150GSAdv, GSF1200S, VTR1000 meg jómagam DL1000. Anno tavalyi Kökapu túrán még egy Teneré is belefért. Tehát pontosan 33.3% volt a kék-fehér arány !
Ennyi. Jó szokik lenni ezek a motorozások, aki akar jöjjön, nyitott dolog!
A "tekergetést" azért még ki kellene tárgyalni,mielőtt elindulnánk oda a nagymesszi Zemplénbe.
Naszóval:Az a pici állítócsavar a húzófokozat feszességét állítja.A pici kétirányba mutató nyíl íve,nem határolja be a tekergetést,csak az irányát mutatja!
Van a csavarnak végkitérése Hard illetve Soft irányba is.Kb 5 fordulat,tól-ig.
Bátran lehet tekerni,nem fog kiesni a külső állásnsál sem:-)))
A hatásáról szerintem csak hosszabb,menetpróba alapján lehet rendesen meggyőződni.Mivel könnyen hozzáférhető,a gyári csavarhúzóval ,akár egy túra közben is beszabályozható.Szerintem!
Ha nem akarsz vele vacakolni,a sokszor bevált arany középúttal sztm nemlehet melléfogni. /bár gondolom azért érdeklődtél,mert akarsz vele vacakolni/
Ha megbeszéltük, hogy a mindenféle bizgentyükön ki mennyit tekerjen, tán rámehetnénk a főtémára: mikor és hol MOTOROZUNK végre?!!
Mi pl április 8 - 9 - én végig tekerünk Észak Mo.-n, hogy Kőkapun alhassunk(www.kokapu.hu) majd Szlovákia felé kerülve hazáig söpörjunk. Tavaly épphogy kihoztuk ezen a túrán az 50% -os kék-fehér arányt a résztvevő motorosok között, tehát segíthetnétek... A szállásfoglalás miatt április 4-ig kérem jelezni a segítő szándékot!
Asszem nem egy filmet nézünk :-)) Én nem a nagy tekerentyűről beszélek, hanem a rugóstag alsó részén a bal oldalon egy picike állítócsavar, csavarúzóval lehet tekergetni. Van egy pici kétirányba mutató nyilacsaka H(ard) és S(oft) feirattal.
Aha..szóval egy egész fordulat után nem találtad a másik végállást. Nem csoda. Azért olyan jó nagy a tekerentyű, hogy nagyot tekerhess rajta. Egy tekerés fél fordulat és 6-8 tekerés simán van a két végállás között. Nyugodtan keresd meg mindkettőt.
Köszi az ötletet, én is igy tennék, de ennek két akadálya van jelenleg: Az egyik, hogy nem tudom, hogy hol van a másik végállás (a soft) mert a Hard állásnál tovább nem lehet tekerni, ez rendben van. Egyébként itt volt amikor megkaptam a mocit. Kifelé szabadon tekerhető, de mennyit? Majdnem egy egész fordulatot tekertem, de nem mutatott semmi jelet, hogy lenne másik végállás is. Nem mertem tovább tekerni, inkább visszatekertem ütközésig, és utána egy nyolcad fordulatot tekerte ki. Lehet, hogy fel sem tettem volna a kérdést, ha jó idő lenne, és a tekergetés után azonnal nyeregbe pattanva ki tudnám próbálni, hogy mi változott. De én ilyen vagyok, ha valamit a fejembe veszek, akkor arra nem szeretek sokat várni. Igy hogy nem tudtam kipróbálni az eredményt, hozzátok fordultam, hátha van valakinek tapasztalata e téren....
Tényleg az abszolut nemnormális kategoria a manus.
Bár most fejeztem be (ujra) a Motorral a Föld körül könyvet. Na azok aztán tényleg eszementek voltak . 1928-ban indultak. Több országban háboruk voltak, Mongoliában, Kinában, Peruban..stb egyszerüen nem voltak utak. 58 ország, 8 év, 170 ezer km. Hihetetlen..
Ja..csak úgy mellékesen, a két DL-esnek aki most van uton, bár színtén nagyrabecsülésem, de semmi közük az eredeti útvonalhoz.