A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Amit kinéztem, egy BMW 1200LT. Úgy tűnik padkára futott, mert az első kereke van megnyomódva, talán sőt biztosan villát is kell cserélni. Valamint eldőlt a jobb oldalára. Ott a burkolat egy része sérült, de csak az elején. 6 éves, kb. 1 milla az ára. Az nem tudom mennyire számít, hogy külföldről hozták be?
Egyébként miért ítad, hogy ebben a szezonban már nem lehet vele motorozni?
Fejlámpám van, csak a sisak állrészére nem tudom tenni mert fel kell nyitni ha le akarom venni. Ha nem nyitom fel az állrészt akkor úgy nehéz le és felvenni. Bár minek is levenni menet közben a sisakot???????
Ha a kormányra szerelek ledes bicajlámpát, gondoltam rá, az nem elég magas a tankhoz képest.
Szerintem ez egy sima fejlámpa csak egy bilincskonzolra szerelve.
Én az éjszakai térképolvasáshoz nem a kormányra szereltem, hanem ahogy megvettem egyszerüen felpántoltam a sisak állrészére. Azért nem felülre mert ott utban volt a plexinek, meg rossz irányba is nézett. Így viszont a térképnek azt a részét világitja amit nézel. Minden MédiaMarkban kapható, több fajta. A hegymászó boltokban (Montex, Outdoor meg még több fajta, de ott drágább...merthogy az már spec hegymászoknak van kikiáltva...de tökugyanaz). Ha meg mégis kormányra akarod akkor és nem akarsz tápot bütykölni akkor bicajboltban kapható kb bébyelem méretű akár 5-6 ledes lámpa, kormánybilinccsel, egyszerüen hátrafele a tankra irányítva szereld fel. Ezek a ledek marha sokáig bírjákés jó a fényük. Nekem van egy 10 forintos méretű gombelemes egyledes amire 180 órát írtak, évek óta használom.
Egyébként létezik világitós tanktérképtartó is, valami flexibilis világító csík van az oldalában. Vagy a polo vagy a Lajos katalogusban láttam még régebben.
Tavaly a 24 órásra egy autós olvasólámpát tettem fel, egy hagyományos szivargyújtóval, hirtelen nem jutott más az eszembe akkor. Működött, nem volt kontakthiba, nem esett ki, nem lötyögött, de egy stabilabb megoldás jobb lenne. A tetején van egy kis kapcsoló, amivel az egyenes szakaszokon kikapcsoltam. Ez van a lámpa felett. A a kormányra volt felszerelve, elég muris volt kanyarodás közben. Mellette volt a GPS, meg az oldalkocsin 2 ködlámpa. Ezekhez 12V-os akkumulátorokat is vinnem kellett, mert a motor 6V-os.
Ez nem egy bicikli lámpa? Engem is érdekelne az eredete.
ez nem hiba, igy jelzi a rendszer, hogy az ABS nem mukodik. ugyanis ha nincsen eleg szufla az akksiban az ABS nem kapcsol be. ez nem jeléenik meg , mint hiba a taroloban. nem kell ezert szervizbe menned.
és a bejelentkezik az alábbi üdvözlő üzenetet fogja látni:
Köszönjük, hogy bejelentkezett Motoros Áruházunkba.
Örömmel tájékoztatjuk, elindult első Akciónk, mely március 31-ig tart. Ennek keretében az alábbi árcsökkentést látod motor gumiknál:
Pirelli 10-25% Metzeler 10% Michelin 12% Dunlop: Áruházamban mindenki számára látható kedvezményes árból még további 6%.
A többi gumi márka árát sajnos akciósan sem tudjuk tovább csökkenteni. Akciósan hirdetet Pirelli Evo ára sem csökkenthető tovább. A megrendelésre kerülő gumiabroncsokra az alábbi szállítási határidőt tudjuk vállalni: Pirelli: raktáron és érkezik a következő szállítmány március végén. Metzeler: a megrendelést követő első vagy második munkanapon. Michelin: importőr raktár készlete szerint a rendelést követő munkanapon. Dunlop: a rendelést követő első vagy második munkanapon.
Valamennyi gumi abroncsot műhelyünkben felszerelhetjük motorjára, ha kéri. Ennek árát a gumiabroncsok ára nem tartalmazza. Tudjuk vállalni vidéki házhoz szállítását is, ennek ára 2600 Ft.
Két rendőr jön ki a vasúti alagútból. Tépettek, alig élnek. Nagy kínok között megszólal az egyik: - Ugye mondtam, őrmester úr, hogy nem a bagoly huhogott.
Jelentem a tehenem kozel 3 honapos pihi utan 2 kiserletre indult. (ha nem benazom el [felhuzom a szivatot] lehet, hogy indult volna elsore is :-)... keretik nem hangosan rohogni )
Lemerült akkumlátorral próbáltam beindítani az 1150RT-met. Utolsó leheletével beröffent, de azóta nem alszik el az ABS visszajelzőm (úgy villog, mint beindulás elött szokott).
Muszáj szakszervízbe mennem vele, hogy kiüssék a hibakódot, vagy van rá "otthoni" megoldás?
Na nem baj, ha először kinagyitom és akkor töltöm le már 460kb-os bmp, ez már egész jól mutat A4-en. Kiraktam a garázsba!..az alábbi kép mellé!
Mikor van ez a börze? Egy motorozást megérne. Főleg, hogy barátom is beszerzett végre egy GS-t, arra is kellene pár dolog.Igaz Adv. plexije van (amire én ácsingóztam), meg vadi új kidurrantója.
Ja tényleg akkor viszont itt már megkérdem:
nincs valakinek egy pár használt oldaldoboza GS-re? Elsődlegesen a gyári változat érdekli (ha lehet nem gyári áron). Másodlagosan bármi más ami keményebb egy zsákvászonnál ( tavaly Prágában a csúcsforgalomban szakadt le az egyik nyeregtáska).
Benne van egy balesetbiztosítás, mely keretében fizetnek átmeneti segélyt a felgyógyulás időtartamára, orvosi és kórházi költségeket stb. (nem könnyű ügyet intézni M.o.-ról, de azért megy)
A tagdíjból kerül dotálásra a klubház rezsije. Bp. Benyovszky M. u. 40. (Klubgyűlés minden hónap első szerdája)
Két nagyobbnak szánt klubnapon a bográcsba való alapanyag.
Túraszervezés, telefondíj stb.
Továbbá a túrákon esetlegesen megtört motor javítási költségéből vállal át a klub.
Van akinek ez nem éri meg, mert egyedül szeret motorozni, alkatrészt nem vesz a BMW-től, mert nem olyan évjáratú a motorja (2v, airhead, oldtimer). A munkája, vagy egyéb miatt nem jár klubnapra. Van akinek az anyagi helyzete nem engedi meg, hogy hivatalosan tag legyen, az nem fizet tagdíjat.
Egyébként bármely klubtag és nem klubtag, BMW és nem BMW tulajdonos részt vehet mind a klubnapokon, mind a túrákon és egyéb rendezvényeken. Az éves túraterv a honlapon
Pl.: A nyitó túra márc 15-n szokott lenni, de ahogy most áll az időjárás ez 19-n vasárnap lesz. Útvonal nagyjából: indulás Szentendre volt ARAL kút, Esztergom, Vértes, TURUL, Mór, Csákvár, Bicske, Bp.
2. BMW motorbarátok köre, a neten lehet néhol felfedezni őket "bmwmbc", Gyomaendrődön szoktak találkozókat rendezni.
3. No klubtagság
4. The BMW Club, http://www.bmwmcc.co.uk/, külföldi a HQ regiszterbe léphet be, 27 font az éves tagdíj. Ebben benne van a havi 80 oldalas Journal 2 fontos havi díja.
Az öcsémmel történt ugyanez a dolog. Nála csak 2 csavar veszett el, a maradék 3-nál is csak 2-3 menet volt hátra. Kb 200km-t ment a kerékfelszerelés után.
100 km/h-nál előzés közben történt. A motor az út teljes széltében szlalomozott. Szembe jött egy IFA, aki a rémülettől lehajtott az árokba, hogy elkerülje a motort.
Csak azért úszta meg, mert szerencséje volt, meg talán elég sokat endurozott, és egyből felállt a lábtartóra.
Az Ő kereke nem esett ennyire ki.
A paralever lehajtáson 4 csavar fogja a kereket, kivéve az LT-t mert ott 5.
Az osztás 10*10-es, csak az LT-nél középen is van egy.
Ez valószínű, hogy a nagyobb súly miatt van, de ettől még nem történik ilyen.
Az LT csavarjai valamivel hosszabbak is.
A jelenség oka:
Az LT nagyobb súlya miatt a felni olyan, mint az autóknál, tehát van egy tehermentesítő átmérő, amin szorosan illeszkedik a felni.
Ha ezek után a kerék régóta nincs leszedve akkor rágyógyul erre az átmérőre és képes egymaga tartani a kereket.
Ha régóta nincsenek ellenőrizve a kerékcsavarok, akkor azok annak ellenére, hogy 5 db van belőle, kicsavarodnak és elvesznek.
Ekkor csavar nélkül sok km-t el lehet menni vele, egészen addig, amíg nem kap egy keresztirányú terhelést, amikor a kerék lehuppan erről az átmérőről, és a képen látható eredményt kapunk.
Az oka ennek a nem megfelelő nyomatékkal való meghúzás és az utóellenőrzés vagy a fene tudja mi. (Pl a kerékcsavarok esetében a gyári könyv nem írja, hogy olajozd, vagy zsírozd be az összerágódás miatt, ellentétben a többinél).
A képen látható esetet nem ismerem, de ha ez menet közben esett volna le, akkor a motor nem így nézne ki, vagy nagy mázlija volt és nagyon tud motorozni.
Valószínűbb, hogy a szalagkorlátnak való ütődés következtében huppant le.
A veszélyes ennél az a jelenségnél, hogy semmiféle előjele nincs.
1000+ km-re otthontól:
Megoldás ekkor az, hogy mindenki aki egyedül ül a motorján ad egy csavart a motorjából a legközelebbi szervízig, ugyanis akár 2 csavar is elég.
Természetesen ekkor csak poroszkálni érdemes.
Másik megoldás, hogy van nálad pót csavar.
Amióta nálunk ez történt a családban, azóta viszek 2 db-ot.
Az LT-n kívül tudtommal nincs ilyen tehermentesítő váll a hátsó kerekeknél, tehát ha azoknál tekeredik ki a csavar akkor már a kicsavarodás elején elkezd szitálni a hátulja, amit meg érezni lehet.
Ugyancsak van nálam ékszíj, mert ha az szakad el akkor rövid távon megáll a motor a töltés hiánya miatt. A típusa miatt nehéz hamar pótolni. Jó hír, hogy nemcsak a BMW jó bele, 1 helyen lehet kapni baráti áron Bp-en más gyártótól is.
Van még nálam a hátsó hajtáshoz nagy csapágy (20-25eFt), meg szimmering (3-5eFt) is. Ja meg gázlámpa, hogy a tönkrement nagy csapágyat ki tudjuk venni.
Erről a hátsókerék csapágy tökremenetelről az utolsó "BMW klubélet"-ben lehet olvasni, ugyancsak egy a BMW túraklub általszervezett túrán járt így egy 1150GS.
Mi is hoztunk már haza Erdélyből a Király hágóról GS-t ez miatt. Kb 1 óra alatt ki lehet cserélni, ha nem zuhog a nyakadba az eső.
(A BMW Motorclub Budapest, (www.bmwmcb.hu) klubban van egy motorszállító utánfutó, amivel minden klubtagot bárhol európán belülről hazahozunk.)