Keresés

Részletes keresés

Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 717

Nem én vagyok itt aki a legtöbbet tud ezekről   mocikról...

Kicsit hagyd érni a témát,majd jönnek a "nagyok" ők bővebben is kifejtik a dolgot.

 

Az árulkodó dolgok lehetnek a gumifogantyúk,pedálok ülés, a rendőrségi kiegészítők felszerelésére szolgáló furatok konzolok,az eredeti festés hiánya,a szervízdolgok csavarjainak álllapota...stb,pl. ha az olajleeresztő csavar szinte "kerekre" van kopva,akkor volt már egy pártucat olajcsere.

ui:

Én úgy szoktam motort venni,hogy leginkább azt nézem meg először,ki az eladó,milyen körülmények között tárolja a gépet. Nemárt,ha az ember informálódik a gép előéletéről is.

 

 

 

Előzmény: muanyag (716)
muanyag Creative Commons License 2006.03.24 0 0 716
Köszönön, de hol és hogyan lehet igazán észrevenni hogy nagyságrendileg mennyit futott a motor, vannak olyan árulkodó jelek, amiket nem könnyű eltünteni ? Mi a véleményed az R80-ról ? Nincs Skype-d ?
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 715

Szia!

 

Néhány hozzászólással lejebb van egy  K75 hirdetve.

 

"Nem pont ide tartozik, de érdekes, hogy a K75-ösön a háron henger kisimítása céljából a váltó a főtengellyel ellentétesen forog.Apropó K75, egy tényleg nagyon-nagyon megkímélt K75 eladó, nekem sajnos már nem fér be a garázsba.Jó lenne, ha értő kezekbe kerülne, eddigi tuljdonosa nagyon vigyázott rá!"

 

Szerintem nagyon sok gépet hoztak be külföldről is.

Ami viszont rendőrségi volt én nem venném meg,mivel biztosan sokat futott.Szerintem mindenképpen meglátszik egy motoron,ha már lekocogott 250.000 kilómétert,ha ilyen akkor nemveszed meg és kész.

 

Tuti jógépek,bár nekem a burkolatuk nemteszik.Nyugodt hosszútávú túrákra való,kényelmes igásló,némelyik elég sok extrával.

Előzmény: muanyag (714)
muanyag Creative Commons License 2006.03.24 0 0 714

T. BMW Topic,

BMW vásárlásán gondolkodom, lenne néhány kérdésem, első körben K75-el kapcsolatban. Magyarországon a legtöbb használt K75-ös volt rendőrségi gép. Ezekről álltalában mi a vélemény, a 90-es évek első feléből származó motorokban valójában hány km lehet ? Évente kb. mennyit futottak ezek a motorok amikor még a rendőrök használták ? Szabad-e egyáltalán ilyent megvenni ? Mik azok a dolgok, amik ezenél a motoroknál problémás lehet ? Mi lehet a reális ára ? stb.....

 

TOM Creative Commons License 2006.03.24 0 0 713
Mert egyszerre van szuksegem autora es motorra is, es nincs aki hazavigyen ill visszahozzon...meg egyebkent is szukseg lesz az utanfutora, epitkezes, kertepites miatt. Aztan majd a kesobbiekben enduro/cross moci szallitasahoz...
TOM
Előzmény: Fortaleza/Brasil (703)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 712

Szia!

Ahha,tehát álló helyzetben is....holnap rákérdezek ezekre a dolgokra a mestertől!

Sztem jólenne egy ugyanilyen tipusú gépet melléállítani és összehasonlítani.

 

Esetleg nemlehet,hogy van ebben az érzésben valami szubjektivitás?

 

Hori

Előzmény: Vojnó (709)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.24 0 0 711
Jól beállított!?!
Na ja!
Nekem városban 5,5l átlagban 5l és túrűn volt már 4l is megpakolva utassal hegyen völgyön át! Igaz nem ithon, nem is ithoni benzinnel!
Vojnó
da R1100R
Előzmény: MGP (697)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.24 0 0 710
Nálam 5-ben 4000 körül 120-130km/h! :(
Vojnó
daR1100R
Előzmény: Hori R1100S (707)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.24 0 0 709
Először én is gyanakodtam rá, (centír, mi1más) de tudom álló helyzetben produkálni!
Előzmény: Hori R1100S (708)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 708
Esetleg a hajtáslánc?
Előzmény: Hori R1100S (707)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 707

Szia!

 

Fordulatszámfüggő a dolog?

Tehát,ha 4.-ben mész 120-szal,akkor nemjön elő viszont ha 6.ban mész 120-szalakkor előjön?

 

Bonyolult voltam de biztosan érted.

Arra gondoltam,nem a  futómű okozza-e?

 

Hori

Vojnó Creative Commons License 2006.03.24 0 0 706
A szinkron elejét értettem, de utána megkavartál! :o)
Ha beállítod alapjáraton, utána megnézed 3-4000-nél és esetleg ott is finomítasz, akkor alapjáraton lehet megint eltérő. Okés eddig, de akkor miért írod, hogy pont ezeken a pontokon lesz rosz?
Alapjáraton jó (vitatkoztam már hol kell a szinkront nézni) de fordulaton eltérő lehet!
Ha meg fordulaton jó...
Szóval nálam szép finoman lassan jött elő!
Az akkori benzintyúk ismerte 0km-n és akkor nem vibrált, aztán fokozatosan jött elő!
Most csinálnám a 40000km-es szervízt, de senki nem tudott rá mit mondani!
Az lett a vége, hogy annyira egyben van, ne érdekeljen! :(
A Nyitrai is nézegette annó, de nem tudott mit mondani rá!
A Dunában is a szipiszupi digit szinkronteszterrel is néztük, de a szerint is ok!
Én meg otthon higanyossal nézem és igazából van különbség, de nem jelentős és nem segít a változtatása!
Amire gondolni nem is merek, hogy valami elkopott és a kiegyenlítése nincs már meg!
üdv
Vojnó
Előzmény: mrt-666 (702)
cselle Creative Commons License 2006.03.24 0 0 705

Be a Műhelybe Wele! 

 

No other way :(

Előzmény: mrt-666 (704)
mrt-666 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 704

Fék:

Az előző az ABS nélküli és a hagyományos 2 független első és hátsó körös ABS-re igaz.

 

Ha integral ABS-ed van, akkor a szerelők elmondása szerint csak gyári műszerrel lehet légteleníteni a rendszert.

 

Tamás

Előzmény: mrt-666 (702)
Fortaleza/Brasil Creative Commons License 2006.03.24 0 0 703

Miert nem gurulsz vele?

 

Brasil

Előzmény: TOM (695)
mrt-666 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 702

Vibrálás:

Az a tapasztalatom, hogy egy szinkron állítás jót tesz a motornak, és simábban megy. Akkor érdemes nekikezdeni, ha minden egyéb rendben van: légszűrő új (vagy kipucolt), gyertyák tiszták, talán a legfontosabb, hogy a szelepek jók és azok is be legyenek állítva. Akkor jó az egész, ha a 2 hengerben a sűrítési viszony is egyforma.

Egyrészt alapjáraton kell beállítani, ami 1000 körüli. Valahogy így írja a könyv: 1100+-100. Másrészt magasabb fordulatszámon 3000-4000 között.  Ez lenne az a tartomány amelyben motorozik az ember. Ez után vissza kell ellenőrizni az alapjáratit.

Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem. Ez azt jelenti, hogy ha magasabb fordulatszámon jár a motor akkor rázni fog, meg 2000-nél is. Nincs jó megoldás a 2 hengeres boxerre. A Goldwing 6 hengeres boxerénél nincs ilyen probléma.

A szinkron idők során a gázbowden koszosodásából és kopásából, a motor egyéb kopásaiból eredően mászik el.

 

Féklégtelenítés: Szopás.

Nem engedett el az egyik első fékem sem. Nem ment vissza a karmantyú, így állandóan fogott. Szétszedtem a féknyergeket. Üresen olajfeltöltés nélkül tettem vissza a féknyeregbe a karmantyúkat. Ennek az a hatása, hogy a féktuskó kerék felőli oldalában elsőre nincs olaj. A külső felével nincs baj mert oda csatlakozik a fékcső és ott van mellette a légtelenítő is. A baj az, hogy a féktuskó két oldala között van egy kb 2 mm-es furat, amin az olaj át tud jutni a belső oldalra, meg a levegő esetleg ki tud jönni. Ekkor ha a belső oldalon nem volt teljesen tele a féktuskó olajjal nem fog a levegő egy ideig kijönni mert kicsi a furat, és hiába pumpálod akkor sem fog.

Megoldás: Le kell szerelni a féktuskót, fejre kell állítani, a külső féktuskót összeszorítva be kell pumpálni olajat a belső részbe. Amikor a belső karmantyú már teljesen kijött (kb 8-10 mm-nek kell maradnia a két karmantyú között, mert különben teljesen kiesik), vissza kell állítani eredeti állásába és valamivel vissza kell nyomni a belső karmantyút. Ez megy kézzel is ha a légtelenítő nyitva van. Ekkor a belső részben lévő levegő átjön a külső részbe.

Ezt néhányszor végigcsinálva (fejreállítás, belső féktuskó feltöltése, visszaállítás, átpumpálás) van esély a rendszer légtelenítésére.

Nem lehet tudni, hogy melyik oldalon van még levegő a rendszerben, így mindkét oldallal el lehet játszani.

Figyelem, először az ABS-t kell légteleníteni amit időnként a jobb és bal oldali játék közben ellenőrizni kell.

A két oldal légtelenítése egy délelőtt ideig tartott.

Elkövettem azt a hibát, hogy nem figyeltem a tartályban lévő olajszintre és egyszer kifogyott. Ennek az lett a hatása, hogy levegő került a rendszerbe, így ismét az ABS légtelenítése és az előző játék következett.

 

Gyári szerszámok:

Börzéken teljes szeszámkészletet lehet kapni jó áron dobozzal együtt. A legközelebbi április végén lesz Ludwigshafenben. www.veterama.de

Eddig mindig volt pár eFt-ért. Ha írsz egy telefonszámot és ott állok a cucc előtt felhívlak, hogy kell-e? A gyertyakulcs egy hosszú csőkulcs, még az egyéb bolti is nagyobb átmérőjű egy kicsit. Időnként a szelepdeklit is le kell szedni, hogy a gyertyát ki tudd venni.

 

Üdv

Tamás

 

Előzmény: MGP (697)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 701

Szia!

Szerintem a féklégtelenítésre lesz innen a fórumról jelentkező a lakóhelyed közeléből.

 

Holnap a szrelőtől megpróbálok sok infót megtudni,majd megosztom veletek.

Ja,én is leginkább a fékfolyadékcsere macerás volta miatt viszem a gépet sterelőhöz,a többi szervízdolgot magam is megtudnám csinálni.

úgyhallottam,hogy ezeknél a bonyolult rendszereknél,nem a régi módon cserélik az olajat,hanem a rendszer egyik végén szivattyúval feltöltik a friss olajat,a másikon meg kiengedik a fáradtat,igy levegő nem is kerül a rendszerbe. 

 

Itt a tavasz !!!!!

 

Ezt a hölgyet biztosan szivesen látják egy motorostalálkozó sörözőjének vendégei!

Előzmény: MGP (697)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.24 0 0 700

A BMW olcsóbb?

 

Gondolom a fenntartására gondoltál.

Előzmény: TOM (698)
TOM Creative Commons License 2006.03.24 0 0 699
Micsoda forgalom ily kesoi oran!
TOM
TOM Creative Commons License 2006.03.24 0 0 698
Sajna a KTM tul draga volt nekem....
Előzmény: Mcemru (696)
MGP Creative Commons License 2006.03.24 0 0 697

Szerintem jól beállitot gépnél egyáltalán nem vészes. A kormányba épített rezgéscsillapító nem árt, de szerintem ennél több nem is kell. Én a vibrációt egyáltalán nem találtam zavarónak, amit szoknom kellett az a nagyon alacsony sebességnél az egyenletlen járás, de ezt is csak a finom V2-es AfricaTwin után. Megoldás meg egyszerű, nem kell lassan járni :)

Viszont nekem is van technikai kérdésem, sőt több is:

A tavaszi felkészítéshez csak pár apróbb dolog kellett, amik miatt nem akartam felvinni Bp-re, ezért egy közeli szerelőhöz vittem, aki azért pár dolognál elakadt. Pl jobb első féknyereg légtelenitése (1150GS) miféle célszerszám kell ehhez?

Egyáltalán hol lehet beszerezni, mondjuk nem gyári áron szerszámokat hozzá? Mert én anélkül vettem sajna. Próbáltam pótólni, körlcsönkértem egy készletet és bevittem, az egyik legnagyobb szerszámkereskedésbe. Egy napig válogattak, aztán kb a felét tudták volna pótólni hasonlóval...horribilis áron. Inkább kihagytam. Az egyszerübbeket..imbusz, torx stb pótóltam, de pl most kiderült, hogy a gyertyakulcs kb fél mm-t nem fér be.

Ja a főkérdés: hátsó féktárcsát cseréltettem (gyári új tárcsa meg lett véve). Háromszor fel és leszerelve de még mindig egy kicsit jár fel és alá, mikor a keréken semmi sem látszik. Hogy a fenébe lehet, hogy nem centrikus a kerékkel? Nagyon kicsi a külpontosság, de egy kis fém szintezővel érezhető.

 

Másik: tud valaki megbízható és hozzáértő BMW szerelőt a keleti országrészben? Itt Nyíregyházán csak kereskedés van..a Debrecenben lévőről nem sok jót hallottam...

MGP

 

 

Előzmény: Vojnó (688)
Mcemru Creative Commons License 2006.03.24 0 0 696

arulo! :)

 

azert az a fekere R1100S az telleg szep hiaba fekete a jo motor szin :)

Előzmény: TOM (695)
TOM Creative Commons License 2006.03.24 0 0 695
A KTM-et azt mar reg eladtam.
A BMW-t nem tervezem, sot szallitani akarom, pld ide ki Szloveniaba...
TOM
Előzmény: Fortaleza/Brasil (690)
TOM Creative Commons License 2006.03.24 0 0 694
Nem is tudtam h volt 3 hengeres soros gep...
Előzmény: R100 (693)
R100 Creative Commons License 2006.03.23 0 0 693

Aki BMW-n vibrációról beszél, még nem ment Nortonnal! A csúcs az volt, hogy a hátsó lámpához vezető sodrott rézkábel többször eltörött...

Az igazsághoz tartozik, hogy az R26- osomon is mindenhol önzáró  és/vagy ragasztott anyák vannak.

Nem pont ide tartozik, de érdekes, hogy a K75-ösön a háron henger kisimítása céljából a váltó a főtengellyel ellentétesen forog.Apropó K75, egy tényleg nagyon-nagyon megkímélt K75 eladó, nekem sajnos már nem fér be a garázsba.Jó lenne, ha értő kezekbe kerülne, eddigi tuljdonosa nagyon vigyázott rá!

Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.23 0 0 692

 

Eccerűen csak szép!!!

Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.23 0 0 691

Szia Varapapa!

 

Tekintsd magad  védelmem alatt állónak!.......bár erre sztm nincs itt semmi szükség.

 

Nagyon jó,hogy benéztél,legalább van  új témánk!!!

 

A vibrációról szombaton este fogok nyilatkozni ,mert szombat reggelre kell vinnem a motort Vácra szervízbe,odáig meg vissza lesz időm tesztelni.

 

Nekem is lenne műszaki kérdésem:

Csúnyák voltak a kipufogó könyökök és én szépen kipolíroztam őket.

 5 perc alapjárat után az egyik szépen elkezdett barnáslila szinű lenni,a másik szine viszont nemváltozott semmit.

 

Miért lilul jobban az egyik???

 Hori

Előzmény: Varapapa (687)
Fortaleza/Brasil Creative Commons License 2006.03.23 0 0 690

Miert?

Eladtad a motort?

:-)

 

Brasil

 

ui.: csak kerdezem...

:-)

Előzmény: TOM (689)
TOM Creative Commons License 2006.03.23 0 0 689
Hat en ezt meg nem ereztem...
Lehet h azert mert a legnagyobb elo vibratorrol (K|TM LC4) ultem at? :)))

Ja epp motorszallito utanfutot veszek...csak mondom...
TOM
Előzmény: Vojnó (688)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.23 0 0 688
Vitaindító ill. műszaki probléma!
A boxereknél (1100, 1150) tapasztalható vibrálás kb 40001/m fordulattól igen zsibbasztó tud lenni hosszú távon!
Egyesek szerint szinkronizálási hiba!
De a többi 1200 szériákon is meg van, bár a gyár váltig állítja hogy sikerült kiegyenlíteni a járást.
Sokan azt mindják, hogy akkor még próbálkozzanak.
Nekem is gondot okoz, mert kb 120km/h környékén van jelen és elég zavaró tud lenni!
Átmegy a farok nyúlványra és az utast elzsibbasztja rendesen.
Vannak lányokakik tudják élvezni is ezt a fajta vibrálást, de én nem! :oD
(mrt66 esetleg?)
Üdv
Vojnó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!