A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A szinkron elejét értettem, de utána megkavartál! :o) Ha beállítod alapjáraton, utána megnézed 3-4000-nél és esetleg ott is finomítasz, akkor alapjáraton lehet megint eltérő. Okés eddig, de akkor miért írod, hogy pont ezeken a pontokon lesz rosz? Alapjáraton jó (vitatkoztam már hol kell a szinkront nézni) de fordulaton eltérő lehet! Ha meg fordulaton jó... Szóval nálam szép finoman lassan jött elő! Az akkori benzintyúk ismerte 0km-n és akkor nem vibrált, aztán fokozatosan jött elő! Most csinálnám a 40000km-es szervízt, de senki nem tudott rá mit mondani! Az lett a vége, hogy annyira egyben van, ne érdekeljen! :( A Nyitrai is nézegette annó, de nem tudott mit mondani rá! A Dunában is a szipiszupi digit szinkronteszterrel is néztük, de a szerint is ok! Én meg otthon higanyossal nézem és igazából van különbség, de nem jelentős és nem segít a változtatása! Amire gondolni nem is merek, hogy valami elkopott és a kiegyenlítése nincs már meg! üdv Vojnó
Az a tapasztalatom, hogy egy szinkron állítás jót tesz a motornak, és simábban megy. Akkor érdemes nekikezdeni, ha minden egyéb rendben van: légszűrő új (vagy kipucolt), gyertyák tiszták, talán a legfontosabb, hogy a szelepek jók és azok is be legyenek állítva. Akkor jó az egész, ha a 2 hengerben a sűrítési viszony is egyforma.
Egyrészt alapjáraton kell beállítani, ami 1000 körüli. Valahogy így írja a könyv: 1100+-100. Másrészt magasabb fordulatszámon 3000-4000 között. Ez lenne az a tartomány amelyben motorozik az ember. Ez után vissza kell ellenőrizni az alapjáratit.
Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem. Ez azt jelenti, hogy ha magasabb fordulatszámon jár a motor akkor rázni fog, meg 2000-nél is. Nincs jó megoldás a 2 hengeres boxerre. A Goldwing 6 hengeres boxerénél nincs ilyen probléma.
A szinkron idők során a gázbowden koszosodásából és kopásából, a motor egyéb kopásaiból eredően mászik el.
Féklégtelenítés: Szopás.
Nem engedett el az egyik első fékem sem. Nem ment vissza a karmantyú, így állandóan fogott. Szétszedtem a féknyergeket. Üresen olajfeltöltés nélkül tettem vissza a féknyeregbe a karmantyúkat. Ennek az a hatása, hogy a féktuskó kerék felőli oldalában elsőre nincs olaj. A külső felével nincs baj mert oda csatlakozik a fékcső és ott van mellette a légtelenítő is. A baj az, hogy a féktuskó két oldala között van egy kb 2 mm-es furat, amin az olaj át tud jutni a belső oldalra, meg a levegő esetleg ki tud jönni. Ekkor ha a belső oldalon nem volt teljesen tele a féktuskó olajjal nem fog a levegő egy ideig kijönni mert kicsi a furat, és hiába pumpálod akkor sem fog.
Megoldás: Le kell szerelni a féktuskót, fejre kell állítani, a külső féktuskót összeszorítva be kell pumpálni olajat a belső részbe. Amikor a belső karmantyú már teljesen kijött (kb 8-10 mm-nek kell maradnia a két karmantyú között, mert különben teljesen kiesik), vissza kell állítani eredeti állásába és valamivel vissza kell nyomni a belső karmantyút. Ez megy kézzel is ha a légtelenítő nyitva van. Ekkor a belső részben lévő levegő átjön a külső részbe.
Ezt néhányszor végigcsinálva (fejreállítás, belső féktuskó feltöltése, visszaállítás, átpumpálás) van esély a rendszer légtelenítésére.
Nem lehet tudni, hogy melyik oldalon van még levegő a rendszerben, így mindkét oldallal el lehet játszani.
Figyelem, először az ABS-t kell légteleníteni amit időnként a jobb és bal oldali játék közben ellenőrizni kell.
A két oldal légtelenítése egy délelőtt ideig tartott.
Elkövettem azt a hibát, hogy nem figyeltem a tartályban lévő olajszintre és egyszer kifogyott. Ennek az lett a hatása, hogy levegő került a rendszerbe, így ismét az ABS légtelenítése és az előző játék következett.
Gyári szerszámok:
Börzéken teljes szeszámkészletet lehet kapni jó áron dobozzal együtt. A legközelebbi április végén lesz Ludwigshafenben. www.veterama.de
Eddig mindig volt pár eFt-ért. Ha írsz egy telefonszámot és ott állok a cucc előtt felhívlak, hogy kell-e? A gyertyakulcs egy hosszú csőkulcs, még az egyéb bolti is nagyobb átmérőjű egy kicsit. Időnként a szelepdeklit is le kell szedni, hogy a gyertyát ki tudd venni.
Szerintem a féklégtelenítésre lesz innen a fórumról jelentkező a lakóhelyed közeléből.
Holnap a szrelőtől megpróbálok sok infót megtudni,majd megosztom veletek.
Ja,én is leginkább a fékfolyadékcsere macerás volta miatt viszem a gépet sterelőhöz,a többi szervízdolgot magam is megtudnám csinálni.
úgyhallottam,hogy ezeknél a bonyolult rendszereknél,nem a régi módon cserélik az olajat,hanem a rendszer egyik végén szivattyúval feltöltik a friss olajat,a másikon meg kiengedik a fáradtat,igy levegő nem is kerül a rendszerbe.
Itt a tavasz !!!!!
Ezt a hölgyet biztosan szivesen látják egy motorostalálkozó sörözőjének vendégei!
Szerintem jól beállitot gépnél egyáltalán nem vészes. A kormányba épített rezgéscsillapító nem árt, de szerintem ennél több nem is kell. Én a vibrációt egyáltalán nem találtam zavarónak, amit szoknom kellett az a nagyon alacsony sebességnél az egyenletlen járás, de ezt is csak a finom V2-es AfricaTwin után. Megoldás meg egyszerű, nem kell lassan járni :)
Viszont nekem is van technikai kérdésem, sőt több is:
A tavaszi felkészítéshez csak pár apróbb dolog kellett, amik miatt nem akartam felvinni Bp-re, ezért egy közeli szerelőhöz vittem, aki azért pár dolognál elakadt. Pl jobb első féknyereg légtelenitése (1150GS) miféle célszerszám kell ehhez?
Egyáltalán hol lehet beszerezni, mondjuk nem gyári áron szerszámokat hozzá? Mert én anélkül vettem sajna. Próbáltam pótólni, körlcsönkértem egy készletet és bevittem, az egyik legnagyobb szerszámkereskedésbe. Egy napig válogattak, aztán kb a felét tudták volna pótólni hasonlóval...horribilis áron. Inkább kihagytam. Az egyszerübbeket..imbusz, torx stb pótóltam, de pl most kiderült, hogy a gyertyakulcs kb fél mm-t nem fér be.
Ja a főkérdés: hátsó féktárcsát cseréltettem (gyári új tárcsa meg lett véve). Háromszor fel és leszerelve de még mindig egy kicsit jár fel és alá, mikor a keréken semmi sem látszik. Hogy a fenébe lehet, hogy nem centrikus a kerékkel? Nagyon kicsi a külpontosság, de egy kis fém szintezővel érezhető.
Másik: tud valaki megbízható és hozzáértő BMW szerelőt a keleti országrészben? Itt Nyíregyházán csak kereskedés van..a Debrecenben lévőről nem sok jót hallottam...
Aki BMW-n vibrációról beszél, még nem ment Nortonnal! A csúcs az volt, hogy a hátsó lámpához vezető sodrott rézkábel többször eltörött...
Az igazsághoz tartozik, hogy az R26- osomon is mindenhol önzáró és/vagy ragasztott anyák vannak.
Nem pont ide tartozik, de érdekes, hogy a K75-ösön a háron henger kisimítása céljából a váltó a főtengellyel ellentétesen forog.Apropó K75, egy tényleg nagyon-nagyon megkímélt K75 eladó, nekem sajnos már nem fér be a garázsba.Jó lenne, ha értő kezekbe kerülne, eddigi tuljdonosa nagyon vigyázott rá!
Vitaindító ill. műszaki probléma! A boxereknél (1100, 1150) tapasztalható vibrálás kb 40001/m fordulattól igen zsibbasztó tud lenni hosszú távon! Egyesek szerint szinkronizálási hiba! De a többi 1200 szériákon is meg van, bár a gyár váltig állítja hogy sikerült kiegyenlíteni a járást. Sokan azt mindják, hogy akkor még próbálkozzanak. Nekem is gondot okoz, mert kb 120km/h környékén van jelen és elég zavaró tud lenni! Átmegy a farok nyúlványra és az utast elzsibbasztja rendesen. Vannak lányokakik tudják élvezni is ezt a fajta vibrálást, de én nem! :oD (mrt66 esetleg?) Üdv Vojnó
Átnéztem már ide, mert a Varadero fórumon mindig a túrákról meg motorozásról beszélnek, meg motorzak állandóan, kezd unalmas lenni. Sehol egy technikai probléma, egy jó kis rejtett hiba...
Ezt azért írtam, mert itt 3 napja csend van, vitaindítónak talán jó lesz.
Igen erről beszéltem,mikor az előre nemlátható költségeket emlegettem.
Sajna minden apró cucc amit pótólni kell,nem is látszik,még alapos szemrevételezéskor sem,csak akkor szembesülsz vele,mikor szétbontottad.
És még nem akkor nembeszéltünk a rejtett hibákról,ami esetleg akkor jön elő,ha használatba akarod venni.
Nekem pl. egy másik motoromnál mindent tutira megcsináltam szezonkezdésre,majd az első fékezéskor derült ki,hogy kicsit ütnek a féktárcsák.Ez csere esetén,akár 100 ezer plusz is lehetett volna.
Semmi különös. Hogy a topicfelületen ne foglaljon helyet gondolom a rendszer át és lekonvertálja a feltöltött képeket kis jpg-be. Hogy a nagy kép miért pont bmp azt nem tudom, de ha egyszerüen lemented más néven aztán megnyitod windowsbol vagy a paint-bol akkor tudsz belőle jpg-t menteni.
Na...ezek teszenek nekem nagyon,tudom,hogy nemigazán lehet vele motorozni,de akkor is komoly műszaki csemege.
Ma kitoltam a nappaliból a gépet és,hogy nekelljen a garázsig tolni,hát beindítottam./pöc-röff 3 hónap állás után/
Aztán a garázsnál csak felkaptam egy sisakot és kerültem egy kört a város szélén.(kb 5 km)Bár ez nem volt betervezve,de nem bíííírtam ellenállni a kisértésnek.
Sajna nagyon savanyú idő volt,meghát még nincs teljesen kész a gép,igy gyorsan hazatértem.Rengeteg motoros volt az úton.Máskor szezonban nemlátni ennyit.
Sziasztok!!!
ui:sándorban csalódtam,józsefeben csalódtam,már csak benedekben reménykedem