A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Soha nem értettem miért a fogyasztásra hegyezik ki a beállítást! Az egész motorozás tejesen ésszerűtlen és nagyon költséges módja a helyváltoztatásnak. Az én öreg R100-asom a két öklömnyi Bingekkel úgy 5-8 liter között jár, de az R90/S (fiatalok figyelem: az egyetlen Dellorto-val szerelt kék-fehér!!!)is nagyjából egy literrel többet kért. Természetesen, ha sántán jár kell a szinkron, de benzin akkor is kell bele!
Más: Tamás ,lentebbi soraidból úgy veszem ki, hogy mész Ludwigshafenbe. Ha így van, és a kocsidba is befér, el tudnál hozni két külső gumit nekem? Most éppen egy kis Kreidlert építek amire nagyon kellene a fehér peremes 17-es külső. Ha megy a dolog beszéljünk !
Az alapjárati szinkront egy-egy csavarral lehet beállítani, az injektor belső felén lévő (a pillangó szelep tengelyén lévő) tárcsa ütközőcsavarjaival, függetlenül a bowdenektől.
A magasabb fordulaton lévőt pedig a gázbowdennel aminek a csavarjai és kontraanyái a bowdenen vannak.
Ebben a két pontban lesz ok a szinkron máshol nem.
Azt hiszem az előző szövegben is ez volt:
"Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem."
Azért kell visszaellenőrizni, mert ha a magas fordulaton lévő beállításkor a bowdent úgy állítottad be, hogy közben feszítesz rajta, akkor előfordulhat, hogy alaphelyzetbe visszaengedve nem fog az alapjárati ütközőcsavarhoz érni. Így ezen a bowdenen ismét engedni kell, meg a másik oldalin is, tehát újra be kell állítani a magas fordulati szinkront. A végén ismét ellenőrizni kell.
Akkor jó az egész, ha alaphelyzetbe engedve a gázmarkolatot mindkét oldal pillangó szelep tárcsája az ütköző csavarhoz ér hozzá. De ha húzod a gázmarkolatot, akkor egyszerre induljon meg és mondjuk 3500-as fordulaton a szinkron ismét jó lesz.
Kipróbáltam, ha ráhúzod a gázkart, akkor mindenféle lengésekbe kezd a két oldal, ahogy emelkedik a fordulat. Ha állandó fordulaton tartom akkor áll be.
Kopás tuti nem, rajtam egy gázbowden csere segített 60ekm-nél, mert észerevétlenül akadt.
Egyébként bocs, ha esetleg a szövegben valamit elírok.
Nem én vagyok itt aki a legtöbbet tud ezekről mocikról...
Kicsit hagyd érni a témát,majd jönnek a "nagyok" ők bővebben is kifejtik a dolgot.
Az árulkodó dolgok lehetnek a gumifogantyúk,pedálok ülés, a rendőrségi kiegészítők felszerelésére szolgáló furatok konzolok,az eredeti festés hiánya,a szervízdolgok csavarjainak álllapota...stb,pl. ha az olajleeresztő csavar szinte "kerekre" van kopva,akkor volt már egy pártucat olajcsere.
ui:
Én úgy szoktam motort venni,hogy leginkább azt nézem meg először,ki az eladó,milyen körülmények között tárolja a gépet. Nemárt,ha az ember informálódik a gép előéletéről is.
Köszönön, de hol és hogyan lehet igazán észrevenni hogy nagyságrendileg mennyit futott a motor, vannak olyan árulkodó jelek, amiket nem könnyű eltünteni ? Mi a véleményed az R80-ról ? Nincs Skype-d ?
Néhány hozzászólással lejebb van egy K75 hirdetve.
"Nem pont ide tartozik, de érdekes, hogy a K75-ösön a háron henger kisimítása céljából a váltó a főtengellyel ellentétesen forog.Apropó K75, egy tényleg nagyon-nagyon megkímélt K75 eladó, nekem sajnos már nem fér be a garázsba.Jó lenne, ha értő kezekbe kerülne, eddigi tuljdonosa nagyon vigyázott rá!"
Szerintem nagyon sok gépet hoztak be külföldről is.
Ami viszont rendőrségi volt én nem venném meg,mivel biztosan sokat futott.Szerintem mindenképpen meglátszik egy motoron,ha már lekocogott 250.000 kilómétert,ha ilyen akkor nemveszed meg és kész.
Tuti jógépek,bár nekem a burkolatuk nemteszik.Nyugodt hosszútávú túrákra való,kényelmes igásló,némelyik elég sok extrával.
BMW vásárlásán gondolkodom, lenne néhány kérdésem, első körben K75-el kapcsolatban. Magyarországon a legtöbb használt K75-ös volt rendőrségi gép. Ezekről álltalában mi a vélemény, a 90-es évek első feléből származó motorokban valójában hány km lehet ? Évente kb. mennyit futottak ezek a motorok amikor még a rendőrök használták ? Szabad-e egyáltalán ilyent megvenni ? Mik azok a dolgok, amik ezenél a motoroknál problémás lehet ? Mi lehet a reális ára ? stb.....
Mert egyszerre van szuksegem autora es motorra is, es nincs aki hazavigyen ill visszahozzon...meg egyebkent is szukseg lesz az utanfutora, epitkezes, kertepites miatt. Aztan majd a kesobbiekben enduro/cross moci szallitasahoz... TOM
Jól beállított!?! Na ja! Nekem városban 5,5l átlagban 5l és túrűn volt már 4l is megpakolva utassal hegyen völgyön át! Igaz nem ithon, nem is ithoni benzinnel! Vojnó da R1100R
A szinkron elejét értettem, de utána megkavartál! :o) Ha beállítod alapjáraton, utána megnézed 3-4000-nél és esetleg ott is finomítasz, akkor alapjáraton lehet megint eltérő. Okés eddig, de akkor miért írod, hogy pont ezeken a pontokon lesz rosz? Alapjáraton jó (vitatkoztam már hol kell a szinkront nézni) de fordulaton eltérő lehet! Ha meg fordulaton jó... Szóval nálam szép finoman lassan jött elő! Az akkori benzintyúk ismerte 0km-n és akkor nem vibrált, aztán fokozatosan jött elő! Most csinálnám a 40000km-es szervízt, de senki nem tudott rá mit mondani! Az lett a vége, hogy annyira egyben van, ne érdekeljen! :( A Nyitrai is nézegette annó, de nem tudott mit mondani rá! A Dunában is a szipiszupi digit szinkronteszterrel is néztük, de a szerint is ok! Én meg otthon higanyossal nézem és igazából van különbség, de nem jelentős és nem segít a változtatása! Amire gondolni nem is merek, hogy valami elkopott és a kiegyenlítése nincs már meg! üdv Vojnó
Az a tapasztalatom, hogy egy szinkron állítás jót tesz a motornak, és simábban megy. Akkor érdemes nekikezdeni, ha minden egyéb rendben van: légszűrő új (vagy kipucolt), gyertyák tiszták, talán a legfontosabb, hogy a szelepek jók és azok is be legyenek állítva. Akkor jó az egész, ha a 2 hengerben a sűrítési viszony is egyforma.
Egyrészt alapjáraton kell beállítani, ami 1000 körüli. Valahogy így írja a könyv: 1100+-100. Másrészt magasabb fordulatszámon 3000-4000 között. Ez lenne az a tartomány amelyben motorozik az ember. Ez után vissza kell ellenőrizni az alapjáratit.
Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem. Ez azt jelenti, hogy ha magasabb fordulatszámon jár a motor akkor rázni fog, meg 2000-nél is. Nincs jó megoldás a 2 hengeres boxerre. A Goldwing 6 hengeres boxerénél nincs ilyen probléma.
A szinkron idők során a gázbowden koszosodásából és kopásából, a motor egyéb kopásaiból eredően mászik el.
Féklégtelenítés: Szopás.
Nem engedett el az egyik első fékem sem. Nem ment vissza a karmantyú, így állandóan fogott. Szétszedtem a féknyergeket. Üresen olajfeltöltés nélkül tettem vissza a féknyeregbe a karmantyúkat. Ennek az a hatása, hogy a féktuskó kerék felőli oldalában elsőre nincs olaj. A külső felével nincs baj mert oda csatlakozik a fékcső és ott van mellette a légtelenítő is. A baj az, hogy a féktuskó két oldala között van egy kb 2 mm-es furat, amin az olaj át tud jutni a belső oldalra, meg a levegő esetleg ki tud jönni. Ekkor ha a belső oldalon nem volt teljesen tele a féktuskó olajjal nem fog a levegő egy ideig kijönni mert kicsi a furat, és hiába pumpálod akkor sem fog.
Megoldás: Le kell szerelni a féktuskót, fejre kell állítani, a külső féktuskót összeszorítva be kell pumpálni olajat a belső részbe. Amikor a belső karmantyú már teljesen kijött (kb 8-10 mm-nek kell maradnia a két karmantyú között, mert különben teljesen kiesik), vissza kell állítani eredeti állásába és valamivel vissza kell nyomni a belső karmantyút. Ez megy kézzel is ha a légtelenítő nyitva van. Ekkor a belső részben lévő levegő átjön a külső részbe.
Ezt néhányszor végigcsinálva (fejreállítás, belső féktuskó feltöltése, visszaállítás, átpumpálás) van esély a rendszer légtelenítésére.
Nem lehet tudni, hogy melyik oldalon van még levegő a rendszerben, így mindkét oldallal el lehet játszani.
Figyelem, először az ABS-t kell légteleníteni amit időnként a jobb és bal oldali játék közben ellenőrizni kell.
A két oldal légtelenítése egy délelőtt ideig tartott.
Elkövettem azt a hibát, hogy nem figyeltem a tartályban lévő olajszintre és egyszer kifogyott. Ennek az lett a hatása, hogy levegő került a rendszerbe, így ismét az ABS légtelenítése és az előző játék következett.
Gyári szerszámok:
Börzéken teljes szeszámkészletet lehet kapni jó áron dobozzal együtt. A legközelebbi április végén lesz Ludwigshafenben. www.veterama.de
Eddig mindig volt pár eFt-ért. Ha írsz egy telefonszámot és ott állok a cucc előtt felhívlak, hogy kell-e? A gyertyakulcs egy hosszú csőkulcs, még az egyéb bolti is nagyobb átmérőjű egy kicsit. Időnként a szelepdeklit is le kell szedni, hogy a gyertyát ki tudd venni.
Szerintem a féklégtelenítésre lesz innen a fórumról jelentkező a lakóhelyed közeléből.
Holnap a szrelőtől megpróbálok sok infót megtudni,majd megosztom veletek.
Ja,én is leginkább a fékfolyadékcsere macerás volta miatt viszem a gépet sterelőhöz,a többi szervízdolgot magam is megtudnám csinálni.
úgyhallottam,hogy ezeknél a bonyolult rendszereknél,nem a régi módon cserélik az olajat,hanem a rendszer egyik végén szivattyúval feltöltik a friss olajat,a másikon meg kiengedik a fáradtat,igy levegő nem is kerül a rendszerbe.
Itt a tavasz !!!!!
Ezt a hölgyet biztosan szivesen látják egy motorostalálkozó sörözőjének vendégei!
Szerintem jól beállitot gépnél egyáltalán nem vészes. A kormányba épített rezgéscsillapító nem árt, de szerintem ennél több nem is kell. Én a vibrációt egyáltalán nem találtam zavarónak, amit szoknom kellett az a nagyon alacsony sebességnél az egyenletlen járás, de ezt is csak a finom V2-es AfricaTwin után. Megoldás meg egyszerű, nem kell lassan járni :)
Viszont nekem is van technikai kérdésem, sőt több is:
A tavaszi felkészítéshez csak pár apróbb dolog kellett, amik miatt nem akartam felvinni Bp-re, ezért egy közeli szerelőhöz vittem, aki azért pár dolognál elakadt. Pl jobb első féknyereg légtelenitése (1150GS) miféle célszerszám kell ehhez?
Egyáltalán hol lehet beszerezni, mondjuk nem gyári áron szerszámokat hozzá? Mert én anélkül vettem sajna. Próbáltam pótólni, körlcsönkértem egy készletet és bevittem, az egyik legnagyobb szerszámkereskedésbe. Egy napig válogattak, aztán kb a felét tudták volna pótólni hasonlóval...horribilis áron. Inkább kihagytam. Az egyszerübbeket..imbusz, torx stb pótóltam, de pl most kiderült, hogy a gyertyakulcs kb fél mm-t nem fér be.
Ja a főkérdés: hátsó féktárcsát cseréltettem (gyári új tárcsa meg lett véve). Háromszor fel és leszerelve de még mindig egy kicsit jár fel és alá, mikor a keréken semmi sem látszik. Hogy a fenébe lehet, hogy nem centrikus a kerékkel? Nagyon kicsi a külpontosság, de egy kis fém szintezővel érezhető.
Másik: tud valaki megbízható és hozzáértő BMW szerelőt a keleti országrészben? Itt Nyíregyházán csak kereskedés van..a Debrecenben lévőről nem sok jót hallottam...