A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Hát igen,ha egyszermár el lett állítva a pilangószelep utánamár változóként lép ez is a képbe.Esetleg a motorvezérlőt be kell állítani az új pillangószelep nullponthoz.
De nincs nagy vész mert valószinüleg a levegőcsavarral utána lehet menni a dolognak.
Hali! Nem rossz, de e szerint nem lett tökéletes nekem sem! Amit a Tamás (mrt-666) írt az konkrétabb, csak a sorrendre kell szerintem vigyázni és nem mindent rögtön elállítani! A lényeg, hogy egyszerre zárjanak és egyszerre fussanak! A zárást a végállás csabar határolja és ha zárnak az alapjárati levegőt a csavar adja meg a szívóirányba lévő sima csavarhúzóval tekerhető! Az együtfutást, meg a fordulaton a bowdenek egyenlő hossza, amit a harmadik képen lévő csavar beállításával tudsz finomítani! Jó játék!
Nem írtál el semmit! :o) Csak ellentmondásosnak tűnt, hogy ha beállítod (két ponton) akkor jó lesz, de csak ott! Ez tűnt furának, pedig ez az igazság. Köszönöm, most már értem az egészet, de ellenőrzésképpen és csak "hozzáértőknek" ugyebár! ;o) Ez a pillangószelep null pocizió beállításakor szabad, de ezt NEM "szabad" állítani és nem is kell igazán!
A második képen az alapjárathoz tartozó szonkron "ütközös" csavarját látni:
És végül a fordulaton való állításhoz tartozót!
Fontos még, hogy nem a bal oldali hengereknél, hanem a jobb oldali hengereknél kezdjük, ugye?
Nálam nem igazán arról volt szó,hogy a "fogyasztásra van kihegyezve a beállítás",csak egyszerűen beköszöntött a 40.000-es szervíz ideje és ekkor kell egy szinkronbeéllítás is ,többek között.
A fogyasztásról azért ejtettem szót,mivel nemvolt eddig alkalmam megmérni,a magammögött hagyott 3X20km alatt.
Most mentem először vele hosszabb távot.
Szinkrontéma mégegyszer:
Az injektor mögött lévő festékkel rögzített csavarok a tárcsán, a mester szerint nem a szinkron beállítására szolgálnak,ha elmozdítod őket a pillangószelep potijának null pontját piszkálod el,ekkor az elektronika hamis jelet kap.
Az itt a lényeg. Jó árban van és hibátlan. Ha veszel egy töröttet, költesz-költesz rá majdnem annyiban lesz mint ez a hibátlan és senki nem garantálja hogy jó is lesz.
Soha nem értettem miért a fogyasztásra hegyezik ki a beállítást! Az egész motorozás tejesen ésszerűtlen és nagyon költséges módja a helyváltoztatásnak. Az én öreg R100-asom a két öklömnyi Bingekkel úgy 5-8 liter között jár, de az R90/S (fiatalok figyelem: az egyetlen Dellorto-val szerelt kék-fehér!!!)is nagyjából egy literrel többet kért. Természetesen, ha sántán jár kell a szinkron, de benzin akkor is kell bele!
Más: Tamás ,lentebbi soraidból úgy veszem ki, hogy mész Ludwigshafenbe. Ha így van, és a kocsidba is befér, el tudnál hozni két külső gumit nekem? Most éppen egy kis Kreidlert építek amire nagyon kellene a fehér peremes 17-es külső. Ha megy a dolog beszéljünk !
Az alapjárati szinkront egy-egy csavarral lehet beállítani, az injektor belső felén lévő (a pillangó szelep tengelyén lévő) tárcsa ütközőcsavarjaival, függetlenül a bowdenektől.
A magasabb fordulaton lévőt pedig a gázbowdennel aminek a csavarjai és kontraanyái a bowdenen vannak.
Ebben a két pontban lesz ok a szinkron máshol nem.
Azt hiszem az előző szövegben is ez volt:
"Ekkor ebben a két pontban van szinkronban, de minden más pontban nem."
Azért kell visszaellenőrizni, mert ha a magas fordulaton lévő beállításkor a bowdent úgy állítottad be, hogy közben feszítesz rajta, akkor előfordulhat, hogy alaphelyzetbe visszaengedve nem fog az alapjárati ütközőcsavarhoz érni. Így ezen a bowdenen ismét engedni kell, meg a másik oldalin is, tehát újra be kell állítani a magas fordulati szinkront. A végén ismét ellenőrizni kell.
Akkor jó az egész, ha alaphelyzetbe engedve a gázmarkolatot mindkét oldal pillangó szelep tárcsája az ütköző csavarhoz ér hozzá. De ha húzod a gázmarkolatot, akkor egyszerre induljon meg és mondjuk 3500-as fordulaton a szinkron ismét jó lesz.
Kipróbáltam, ha ráhúzod a gázkart, akkor mindenféle lengésekbe kezd a két oldal, ahogy emelkedik a fordulat. Ha állandó fordulaton tartom akkor áll be.
Kopás tuti nem, rajtam egy gázbowden csere segített 60ekm-nél, mert észerevétlenül akadt.
Egyébként bocs, ha esetleg a szövegben valamit elírok.
Nem én vagyok itt aki a legtöbbet tud ezekről mocikról...
Kicsit hagyd érni a témát,majd jönnek a "nagyok" ők bővebben is kifejtik a dolgot.
Az árulkodó dolgok lehetnek a gumifogantyúk,pedálok ülés, a rendőrségi kiegészítők felszerelésére szolgáló furatok konzolok,az eredeti festés hiánya,a szervízdolgok csavarjainak álllapota...stb,pl. ha az olajleeresztő csavar szinte "kerekre" van kopva,akkor volt már egy pártucat olajcsere.
ui:
Én úgy szoktam motort venni,hogy leginkább azt nézem meg először,ki az eladó,milyen körülmények között tárolja a gépet. Nemárt,ha az ember informálódik a gép előéletéről is.
Köszönön, de hol és hogyan lehet igazán észrevenni hogy nagyságrendileg mennyit futott a motor, vannak olyan árulkodó jelek, amiket nem könnyű eltünteni ? Mi a véleményed az R80-ról ? Nincs Skype-d ?
Néhány hozzászólással lejebb van egy K75 hirdetve.
"Nem pont ide tartozik, de érdekes, hogy a K75-ösön a háron henger kisimítása céljából a váltó a főtengellyel ellentétesen forog.Apropó K75, egy tényleg nagyon-nagyon megkímélt K75 eladó, nekem sajnos már nem fér be a garázsba.Jó lenne, ha értő kezekbe kerülne, eddigi tuljdonosa nagyon vigyázott rá!"
Szerintem nagyon sok gépet hoztak be külföldről is.
Ami viszont rendőrségi volt én nem venném meg,mivel biztosan sokat futott.Szerintem mindenképpen meglátszik egy motoron,ha már lekocogott 250.000 kilómétert,ha ilyen akkor nemveszed meg és kész.
Tuti jógépek,bár nekem a burkolatuk nemteszik.Nyugodt hosszútávú túrákra való,kényelmes igásló,némelyik elég sok extrával.
BMW vásárlásán gondolkodom, lenne néhány kérdésem, első körben K75-el kapcsolatban. Magyarországon a legtöbb használt K75-ös volt rendőrségi gép. Ezekről álltalában mi a vélemény, a 90-es évek első feléből származó motorokban valójában hány km lehet ? Évente kb. mennyit futottak ezek a motorok amikor még a rendőrök használták ? Szabad-e egyáltalán ilyent megvenni ? Mik azok a dolgok, amik ezenél a motoroknál problémás lehet ? Mi lehet a reális ára ? stb.....
Mert egyszerre van szuksegem autora es motorra is, es nincs aki hazavigyen ill visszahozzon...meg egyebkent is szukseg lesz az utanfutora, epitkezes, kertepites miatt. Aztan majd a kesobbiekben enduro/cross moci szallitasahoz... TOM
Jól beállított!?! Na ja! Nekem városban 5,5l átlagban 5l és túrűn volt már 4l is megpakolva utassal hegyen völgyön át! Igaz nem ithon, nem is ithoni benzinnel! Vojnó da R1100R