Keresés

Részletes keresés

Dódy Creative Commons License 2006.03.31 0 0 755

Sziasztok!

Még mindig keresek 3-4 éves BMW 1150 RT-t. Sajnos nemrég kettőről is lemaradtam. Ez a túra kategória nem túl sok van eladó, mert alig találkozom vele a hirdetésekben. Ha tud valaki segítsen.

Köszi! 

mrt-666 Creative Commons License 2006.03.30 0 0 754

K75

Megkérdeztem egy barátomat, aki egy ideig motorozott egy K75-el, meg R80-R100-al is.

A K75 nagyon kezes jószág. Egyből megszerette, mert minden a helyén volt, kezelőszervek, kormány, üléspozíció. A motor nagyon kiegyensúlyozott a 3 hengerrel és a 75LE-vel. Motorozhatóság szempontjából is jó. Kanyartartása jó, úgy fordult ahogy akarta. Ezeknek a K-knak van egy jellegzetes fütyülő hangja, ami tetszetős a tulajdonosoknak. Ez nem a kis K100, mert teljesen más.

Az apám K100-a is ilyen, csak az 100LE. Nehezebb, hosszabb, kicsit sutább, viszont megy mint akit fenékbe rúgtak.

Az R sorozat sokkal karakteresebb motorral rendelkezik. Az R80-as 50LE az R100-as 60LE.

80-as évek előtti 100-asok 75LE körül teljesítenek (Nem tudom pontosan a dátumot, ha érdekel valakit utána nézek). Valamiért visszavettek a teljesítményből.

 

K75:

Ha kopottak akkor füstölnek, akár oldalsztenderen akár középállványon állnak. Kompressziójuk végnyomása 12-13.

Ha buktak vele akkor a váz görbe, tehát egyenesfutást kell nézni rajtuk.

Ha középállványon áll, akkor a hátsó keréknek nem szabad érinteni a földet. Alaphelyzetben az első ér le. Ha mindkét kerék akkor görbe a váz.

Ha a tank alatti közép váz nem egyenes, van egy domborulat benne, akkor is bukta volt vele. Meg kell nézni a burkolatokat belülről, javítottak-e?

 

Ha tud valaki egy alvázszámot, akkor meg tudom mondani, hogy az rendőr motor volt-e itthon, és akkor mi a kórtörténete, cseredarabok, főjavítások, valós km állás stb.

 

Üdv

Tamás

 

(Ja, akkor tuti a vizsgálat, ha kiméred a középső dugó és a henger közötti hézagot. :))

 

Előzmény: Vojnó (752)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.30 0 0 753

Egy kis történelem:

 

 

Vojnó Creative Commons License 2006.03.30 0 0 752
Köszi!
Tömör, de lényeges! :oD
üdv
V
Előzmény: mrt-666 (750)
TOM Creative Commons License 2006.03.30 0 0 751
Az elado BMW:

Elado R1150 GS
mrt-666 Creative Commons License 2006.03.30 0 0 750
igen
Előzmény: Vojnó (731)
MGP Creative Commons License 2006.03.29 0 0 749

Nem..a képen egyértelmű hogy HP2-es a gép, csak plexi van rajta.

http://www.pgdakar.com/en/index.html

 

Előzmény: Pépépe (747)
MGP Creative Commons License 2006.03.29 0 0 748

Nincs ilyen határ, a BMW is mindig két ccm-t inditott, a nagyobbik 900-egynehány volt.

Ez a HPN viszont érdekelne, mert több gépet is ezzel jelölnek..pl

http://www.possi.de/ oldalon lévő utak lassan behálózzák az öt kontinenst és szinte mindig a HPN BMW-el megy.

Van külön link, de felül mindig csak a főlink látható. Mindenesetre ott egy R80G/S-t

lehet látni..szóval akkor mit jelent ez a HPN?

HPN - BMW. Die Original-Replika. Viermal Sieger der Rally Paris-Dakar. Bauart:

Zweizylinder-Enduro. Doppelschleifenrohrrahmen der R80G/S, Spezialstahl, an verschiedenen Knotenpunkten und im Steuerkopfbereich sowie im Heckbereich speziell verstärkt (meine Maschine hat den Rahmen Nummer 6, bisher wurden über 200 Rahmen von HPN gefertigt). Der Rahmen ist so sehr steif und extrem haltbar. Spezialschwinge, 100mm verlängert und zweiarmig mit einstellbaren, progressiven WP-Federelementen, Federweg 280 mm. Marzocci Gabel M1 Typ "Paris-Dakar", Federweg 300 mm, Lenkeinschlag erweitert auf 39 Grad. Vierkolbenzangen-Bremse Brembo vorne, hinten Trommel Original BMW. Reifen 90/90-21 vorne, bis 140/80-17 hinten zulässig. Michelin Desert eingetragen. Leergewicht 196 kg.

Előzmény: Pépépe (747)
Pépépe Creative Commons License 2006.03.29 0 0 747
Nem jól tudom, hogy a Dakaron 660 ccm a felső határ a motoroknál? Vagy ez a HPN egy ennyire lebutított verzió let volna? Esetleg ez a HP1 (egyhengeres) verziónak a dakaros változata volt? Akkor meg simán F650GS Dakarnak nézhette bárki.....
Előzmény: TOM (746)
TOM Creative Commons License 2006.03.29 0 0 746
Koszi Brasil!
Szep kis tura lehetett, es anno 2005-ben eszre sem vettema Dakaron a HP2-t...
TOM
Előzmény: Fortaleza/Brasil (745)
Fortaleza/Brasil Creative Commons License 2006.03.29 0 0 745
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.28 0 0 744
Előzmény: muanyag (741)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.28 0 0 743
Tapasztalatom nincs, de véleményem igen!
Szerintem nagyon sokat futottak, ami nem gond, ha nagyon olcsó! :o)
Viszont nézd meg ha nem oldal sztenderen állt, elindítják neked és nem füstöl olajat ki magából, akkor első megközelitésre nem rossz!
Én inkáb keresnék valami ismerőst aki ezekkel a motorokkal foglalkozott és ő nála érdeklődnék!
Úgy látszik még nem ismerik ezt a fórumot!
Várd meg mrt-666 véleményét is, esetleg!

Üdv

Vojnó
Előzmény: muanyag (741)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.28 0 0 742

 A fene a jódógát a "kollegának".

 

 

Azt olvastam,hogy angliában csúcsokat döntött az adventure eladás még a szezon beállta előtt.Sőt egész európában nagyon megy.

 

Nagyon jó lehet ez a gép!!!

 

Előzmény: TOM (740)
muanyag Creative Commons License 2006.03.28 0 0 741

T. Topic,

Ahogyan nézem nem sok információtok van a volt rendőrségi K75-ös gépekről, azért ha mégis lenne azt szivesen fogadnám, mert pont egy ilyen megvételét fontolgatom (az a sárga pl. amit a használtauto oldalon is hirdet a tulajdonos) . Illetve ami még fontos lenne, hogy mik azok amiket mindenképpen érdemes megnézni egy vétel előtt. Lehet, hogy amatőrségnek tűnik, de nincs napi kapcsolatom motorokkal, hoszzú évek (15) után szeretném ujrakezdeni a dolgot, de semmiképpen nem gondolnék japán motort, valamilyen 650/850 R sorozatot vagy K75-öst szeretnék.

Köszönöm előre is a hasznos tanácsokat.

TOM Creative Commons License 2006.03.28 0 0 740
Nyugi, nem az enyim! Fokent h az enyim 1200-es...
Kolega uj GS Adv vesz szerintem...
TOM
Előzmény: Mcemru (739)
Mcemru Creative Commons License 2006.03.27 0 0 739

mivan ma?

se ktm, se bmw nem kell?

japan nepmotor lesz vagy mi? :)

Előzmény: TOM (738)
TOM Creative Commons License 2006.03.27 0 0 738
BMW R1150GS kék-fehér, ABS, markolat futés,Baxter, alsó-felső bukócső, 3 doboz,stb,
vagyis full extras.
2001 evj. 30e km, hibátlan. Iár:1,95Millio
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.27 0 0 737

"A zárást a végállás csabar határolja és ha zárnak az alapjárati levegőt a csavar adja meg a szívóirányba lévő sima csavarhúzóval tekerhető!"

 

A pillangószelep sosem zár teljesen,csak addig,amig a határolók engedik,kis rés mindig marad,itt is szív levegőt a gépezet.

Előzmény: Vojnó (733)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.27 0 0 736
Az "absolut TABU" jól olvasható és érthető a kérdéses csavar ábrája fölött!
Előzmény: Vojnó (734)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.27 0 0 735

Hát igen,ha egyszermár el lett állítva a pilangószelep utánamár változóként lép ez is a képbe.Esetleg a motorvezérlőt be kell állítani az új pillangószelep nullponthoz.

De nincs nagy vész mert valószinüleg a levegőcsavarral utána lehet menni a dolognak.

Előzmény: Vojnó (733)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.27 0 0 734
Megtaláltam:
itt! de németül tudni kell! ;o)
Előzmény: Vojnó (733)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.27 0 0 733
Hali!
Nem rossz, de e szerint nem lett tökéletes nekem sem!
Amit a Tamás (mrt-666) írt az konkrétabb, csak a sorrendre kell szerintem vigyázni és nem mindent rögtön elállítani!
A lényeg, hogy egyszerre zárjanak és egyszerre fussanak!
A zárást a végállás csabar határolja és ha zárnak az alapjárati levegőt a csavar adja meg a szívóirányba lévő sima csavarhúzóval tekerhető!
Az együtfutást, meg a fordulaton a bowdenek egyenlő hossza, amit a harmadik képen lévő csavar beállításával tudsz finomítani!
Jó játék!
Előzmény: Hori R1100S (732)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.27 0 0 732

Szia!

Na találtam profi leírást a dologról,a bizonytalanság föloldására.(Kis nyelvtudás nem árt,de vannak képek is)

Nem az ibuszcsavarról,hanem a hatlapfejűvel lekontrázott oldalanként 1 db metrikus csavarról van szó,amit nem kell piszkálni.

 

http://www.wunderlich.de/service/service/tipps.pdf

 

Hori

Előzmény: Vojnó (730)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.27 0 0 731

Nem írtál el semmit! :o)
Csak ellentmondásosnak tűnt, hogy ha beállítod (két ponton) akkor jó lesz, de csak ott! Ez tűnt furának, pedig ez az igazság.
Köszönöm, most már értem az egészet, de ellenőrzésképpen és csak "hozzáértőknek" ugyebár! ;o)
Ez a pillangószelep null pocizió beállításakor szabad, de ezt NEM "szabad" állítani és nem is kell igazán!

A második képen az alapjárathoz tartozó szonkron "ütközös" csavarját látni:

 

És végül a fordulaton való állításhoz tartozót!

 

 

Fontos még, hogy nem a bal oldali hengereknél, hanem a jobb oldali hengereknél kezdjük, ugye?

Jól írtam Tamás?

 

Üsv

 

Vojnó

Előzmény: mrt-666 (719)
Vojnó Creative Commons License 2006.03.27 0 0 730
Amire a mester gondolt az a poti poziciójának a két 4-es imbusz csavarja amit kék festékkel szoktak jelölni!
Keresek képet!
Előzmény: Hori R1100S (728)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.26 0 0 729

Szia!

 

Már régóta szeretnék én is egy ilyenen résztvenni,úgyérzem lenne mit csiszolni a kanyartechnikámon...vagyis inkább a hiányán!

 

Kicsit tudnál írni,hogy miben nyilvánul meg,hogy "hasznos volt"

Előzmény: Pépépe (723)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.03.26 0 0 728

Nálam nem igazán arról volt szó,hogy a "fogyasztásra van kihegyezve a beállítás",csak egyszerűen beköszöntött a 40.000-es szervíz ideje és ekkor kell egy szinkronbeéllítás is ,többek között.

 

A fogyasztásról azért ejtettem szót,mivel nemvolt eddig alkalmam megmérni,a magammögött hagyott 3X20km alatt.

Most mentem először vele hosszabb távot.

 

Szinkrontéma mégegyszer:

Az injektor mögött lévő festékkel rögzített csavarok a tárcsán, a mester szerint nem a szinkron beállítására szolgálnak,ha elmozdítod őket a pillangószelep potijának null pontját piszkálod el,ekkor az elektronika hamis jelet kap.

Törölt nick Creative Commons License 2006.03.26 0 0 727

azt nézted, hogy ez a kisebbik?

a 850es.

Előzmény: fazeres (726)
fazeres Creative Commons License 2006.03.26 0 0 726
Az itt a lényeg. Jó árban van és hibátlan. Ha veszel egy töröttet, költesz-költesz rá majdnem annyiban lesz mint ez a hibátlan és senki nem garantálja hogy jó is lesz.
Előzmény: Törölt nick (725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!