Keresés

Részletes keresés

LaceszR1100S Creative Commons License 2006.04.07 0 0 786

Sziasztok !

Most vagyok itt először, és már vagy 3 napja olvasom a hozzászólásokat az elejétől, nehogy lemaradjak valamiről. Nekem egy 2002-esR1100S-em van, amit egy éve hajtok.

Lehet hogy már nem aktuális, de azért pár megjegyzés az eddig írtakhoz :

- Szinkron : én nekem sikerült otthon megoldani, de a biztonság kedvéért elvittem szervízbe (Kecskemét) ellenőriztetni. Na ott kb. 5 percig tartott a szinkronbeállítás és nagyon profin végezték a dolgukat. A gond ami miatt mentem a hátsó fék ABS szervoegység légtelenítése volt, de mint kiderült ez is orvosolható lett volna otthon.

(A szervíz óradíja viszont nem piskóta : 9840/óra)

 

Az olajfogyasztásom egy 7000-es túrán kb. 6dl volt, de olvastam a Repair Manualban hogy ha erősen hajtják a vasat akkor nem meglepő az 1 liter/1000km sem.

 

Nagyon örülök hogy megtaláltam a fórumot, igaz nem sok időm szokott lenni de megpróbálok erre a fórumra nagyon odafigyelni, és naprakész lenni.

 

Sziasztok!

 

 

R100 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 785

Eddig gondolom csak a szerénység tartott vissza benneteket, hogy jelentkezzetek  Kökapui túrára...Az a tény, hogy pillanatnyilag zuhog az esö, ne tartson vissza, az illetékessel már megbeszéltük, hogy szombatra verőfény lesz!

Tehát: szombat reggel 8, Fót OMV kútnál kávézással kezdünk, reggeli Egerben a kolbászsütőnél, vacsora Kőkapu-sörözőben. A látszat ellenére ez nem gasztronómiai

orszgjárás, bőven lesz alkalom a kockásra kopott gumik oldalát is munkába venni.

Szállás még van, tehát nincs akadálya a verbális motorozást a gyakorlatba átültetni! 

csiga112 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 784

Sziasztok,

 

Kockázatot lehet csökkenteni ha az ember előre (vagy akciókor de akkor nagyon gyorsan!) gondolkozik.

Gondolom mindenki álltal jól ismert szabály, hogy nyomvájús úton a gödörbe álljunk meg, hogy leérjen a lábunk. Budapesten ezt lehet gyakorolni. Azt is jó előre látni, hogy ha kocsik között haladsz akkor a sávok között felgyűrődött aszfalt is meg tud tréfálni.

Az első saját tapasztalatszerzésig számomra nem volt nyilvánvaló, hogy mi történik ha egy súlyos egyéniség ül fel mögém utasnak.

Még a 350-es Jawa-s időszakomban történt, hogy egy 130kg körüli barátomat vittem. Gondoltam egy kicsit ráijesztek. Nagy gázzal és csusztatott kuplunggal indultam aminek az eredményeképpen majdnem leestünk mind a ketten hátul. Teljesen váratlanul ért, hogy a motor egykerékre állt. Jawa-ra a nehéz eleje miatt ez nem volt jellemző. Ijedtemben levettem a gázt amitől letette az elejét csakhogy közben a kormány ütközésig befordult jobbra. Újabb ijedelem, ebből perec lesz. Szerencsére ismét bő gázt húztam amire felkapta az elejét megint. Gáz le de akkor meg balra fordult a kormány ütközésig.

Háromszor kaptam fel az elejét mire végig tudtam gondolni, hogy egyszer egyenesre kell állítanom a kormányt, hogy ne essünk el. Ezután sikeresen megálltunk és megvártam amíg lenyugszom.

 

Ez az egész elkerülhető lett volna ha előre gondolkozok vagy több tapasztalatom van.

Azért meséltem el hátha valaki okul belőle.

 

Üdv, Antal

Előzmény: Hori R1100S (778)
Narbondel Creative Commons License 2006.04.06 0 0 783

Üdv, szerintem a legnagyobb gond a megállással, vagy a hirtelen lassítással van. Menni mint az állat nem nagy kunszt, bárki tudja húzni a fülit. De ha hirtelen fékezni kell olyan erőhatások lépnek fel amivel nem tud mindenki megbirkózni. Nagy sebesség, nagy súly, nagy fékhatás + ijedtség vezet a nagy perechez. Csapatban meg beszállni a többiek közé még rosszabb. A tanfolyamokon nem tanítják a nagy fékezéseket pedig szokni kéne kanyarban egyenesben mindenhol, százhúszról vészfék legyen kötelező szerintem. Sírni tudnék amikor látom a kockára kopott gumijú sportomotorokat, egyszer nem volt bedöntve ott virít a csík a gumi közepén.

Ráadásul a 0% beugróval ezerhavi részletre egykét aláírással elvihető annyilóerő ahánykiló gépek nem is utcára valóak. Ezeket versenyzőknek kéne versenypályán használni. Egy bőgáz és kétszázon van. Az első nemsikerült vészfékezés halálos lehet. Ehhez ha hozzáadjuk a kimondottan rossz minőségű és sík ideg türelmetlen résztvevőkkel zsúfolt utakat akkor világos hogy miért van ennyi baleset. Jahogy vannak kevésbé zsúfolt részek? Igen de a fizetőképes réteg inkább a zsúfolt részeken lakik mert ott van munka azaz pénz a motorra.

Hamár így belejöttem megemlítenék még valamit. Az autók közötti motorozást. Szerintem nem lehet LÉNYEGESEN gyorsabban haladni köztük mint ahogy az autók mennek. Max 30% sebességtöbblet ami még biztonságos. Ha halad egy többsávos út akkor az autók közt el lehet menni de nem sokkal gyorsabban mint ők, sőt ajánlatos mindig beállni a sáv közepére és onnan előzni és vissza a sávba. Tartósan sáv között menni nagyon veszélyes, az autós nem számít a motorosra, nem látja, holttérben van nem hallja mert zenéthallgat, lát egy gödröt félreránja a kormányt és puff.  Én még az álló kocsisor között is éppenhogy 20-30-cal gurulok szép lassan.

Továbbá ha három-négysávos úton több motoros próbál haladni a sávok közt célszerű lenne egymás mögé szépen felsorakozni, hülyét kapok attól aki kilő és kerül az autók másik oldalán, ezzel csak azt éri el hogy némelyik ha helyet akara adni neki odébbhúzódik pont be a másik irányból jövő csapat elé.

Előzmény: Hori R1100S (778)
TOM Creative Commons License 2006.04.06 0 0 782
Helo Anti,

gratula a donteshez, nem fogod megbanni!
Orulok, h sikerult vevot talalni az LT-hez!
De valoban hosszu lesz a varakozassal toltendo ido...
TOM
Előzmény: csiga112 (772)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.06 0 0 781

Ha az ABS lámpák bármilyen okból kigyulladnak, nem fog működni az ABS,a hibás müködés elkerülése végett.

 

Hori

Előzmény: MGP (779)
MGP Creative Commons License 2006.04.06 0 0 780

Németország legkedveltebb motorkerékpár típusai között első lett a nagy bajor túraenduró, a BMW R 1200 GS, amelyből 6.919 darabot adtak el 2005-ben, második a Honda CBF 600 S 5138 eladással, harmadik a Suzuki GSF 600 Bandit 4.120 eladással, a negyedik helyen pedig a Yamaha FZ6 Frazer landolt 3.307 darab eladásával.

MGP

Előzmény: Hori R1100S (776)
MGP Creative Commons License 2006.04.06 0 0 779

Igen erre gondoltam én is, mivel most volt fékfolyadék cserélve. A szintek jók, valószinüleg levegős maradhatott valahol, erre tippelek.

Megnéztem a többit is amit irtatok, érzékelők, kerékcsavarok, izzók, de ezek rendben. Jó tudni, hogy ezek is adhatnak hibajelzést, de gondolom az ABS ettől még müködne.

Előzmény: csiga112 (774)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.05 0 0 778

Más:

 

Még meg sem kezdődöt a szezon,de máris sok motorbaleset történt,túl sok....bár az egyetlen ilyen eset is sok annak akivel történik!

Évek óta egyre több és gyorsabb  motor jelenik meg az utakon,nincsenek erre fölkészítve sem az autósok sem a motorosok sem az utak,sem a közlekedés többi résztvevője/tisztelet és legnagyobb megbecsülés a kivételnek/

Nemcsak a tapasztalatlan ifjonti hévvel,bevállalósan motorozó társaink,hanem a meggondolt "régi motorosok" sűrűn bajba kerülnek.

 

Ha tudtok olyan dolgot,amivel a kockázat csökkenthető,netarsátok magatokban...erre is jólehet ez a fórum.

 

Sokszor baj történt akkor is ,mikor egy kisebb-nagyobb összeszokott csapathoz néhány "újfiú" csatlakozik.Általában mindenki természetesnek veszi,hogy a gyülekező után azonnal startra kész a banda,ami ekkor már nemugyanaz mint a régi

összeszokott együttes.

Röviden:a bemutatkozáson kivül ejteni kell egy néhány szót a csapatban motorozás szabályairól is.

 

ui:

Ezt a kis eszmefuttást egy régebi ismerősöm súlyos balasete ihlette:(

 

GS_Laja Creative Commons License 2006.04.05 0 0 777
Ertem, nekem mar augusztus vegi datumot mondtak.

De azert gratulalok :)

Laja
Előzmény: csiga112 (775)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.05 0 0 776

Szia!

 

Az átvételig biztosan marha lassan fog tellni az idő:(

 

Nemsemmi kereslet lehet erre a modellre,ha nemtudják kielégíteni a piacot szinte azonnal,ahogy a többi gyártónál!

Egyellőre csak a döntésedhez tudok gratulálni  és kitartást kivánok a várakozáshoz!!!

 

Hori

 

 

Előzmény: csiga112 (775)
csiga112 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 775

Szia GS Laja,

 

Átadás május legvége v. június legeleje. 21. héten gyártják.

nem kiállítási darab.

 

Üdv

Előzmény: GS_Laja (773)
csiga112 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 774

Szia MGP,

 

LT-n volt hasonló jelenség. Szervíz leírás szerint az ABS körben kevés folyadék okozza. Éves szervíznél töltöttek rá és meg is szünt a probléma.

Érdekes volt, hogy reggel hidegben bejelzett majd délutáni melegben nem. Gondolom a folyadék tágulása miatt és határ eset volt.

 

Üdv

Előzmény: MGP (759)
GS_Laja Creative Commons License 2006.04.05 0 0 773
Hali!

Neked mikori szalliotast igertek?

Vagy azt veszed meg ami a kiallitott?

Laja
Előzmény: csiga112 (772)
csiga112 Creative Commons License 2006.04.05 0 0 772

Sziasztok,

 

Friss hozzászóló vagyok. Mostanra sikerült átrágnom magam a topikon.

Eddig egy LT vel motoroztam (elötte meg 350-es Jawa-val még ifjú koromban).

Úgy néz ki, hogy eladtam az LT-t (legalábbis lefoglalózták) és rendeltem egy GS Adventure-t.

Már nagyon várom, hogy meglegyen pedig még sokára szállítják. Addig meg a topikot olvasgatom.

 

Üdv Mindenkinek!

 

TOM!

ETH-ból ismerjük egymást.

 

 

 

TOM Creative Commons License 2006.04.04 0 0 771
Feklampa, igen esetleg erdemes kicserelni, ha epp meg vilagit is...
Kortenek volt valami hasonlo es izzocsere megoldotta...
TOM
Előzmény: GS_Laja (769)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.03 0 0 770

Szia!

 

Itt egy márkatárs emailcíme egy motoros címlistáról/publikus és remélem még aktuális/

 

bandó16(kukac)axelero.hu

 

Előzmény: muanyag (766)
GS_Laja Creative Commons License 2006.04.03 0 0 769
Hali!

En azert megneznem a kerekcsavarokat, mert nekem akkor csinalta ezt amikor ki voltak lazulva.
Persze a hatso helyzetjelzot sem artana megnezni, mert ha az kieg akkor szokott ilyet csinalni a visszajelzo lampa.


Laja
Előzmény: MGP (759)
muanyag Creative Commons License 2006.04.02 0 0 768
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.02 0 0 767

ilyesmi?

 

Előzmény: muanyag (766)
muanyag Creative Commons License 2006.04.02 0 0 766
Sima R65, nem LS
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.02 0 0 765
Előzmény: Hori R1100S (764)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.02 0 0 764

Gartu a motorhoz!!!

Sok-sok örömöt hozzá!!

Néhány hónapja ugyanezeket a kérdéseket tettem fel,sok segítséget kaptam.

Valami közelebbit is írhatnál a gépről!

Esetleg errőlvan szó?

 

http://www.bmbikes.co.uk/specpages/R65LS.htm

Előzmény: muanyag (763)
muanyag Creative Commons License 2006.04.02 0 0 763

Olajcserét kellene csinálni, azt mondta a volt tulajdonos, nem tudom milyen olaj, mennyi, olajszűrő, illetve milyen egyéb alaktrészek kellene az olajcseréhez, (motor, váltó, kardán) hol kaphatóak az esetleges szükséges alkatrészek ?

Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.02 0 0 762

Szia!

 

Én a jeladókat ellenőrizném legelőször.(hézagbeállítás,vezetékfolytonosság)

Ennél több ötletem nincs.

Előzmény: MGP (759)
muanyag Creative Commons License 2006.04.02 0 0 761

T. Topic,

Ma sikerült beszereznem egy 1981-es R65-öt. Nincs valakinek valamilyen (akármilyen, file, könyv, másolat) formában egy karbantartási/javítási könyve ?

Bozsevác Creative Commons License 2006.04.02 0 0 760
Küldtem!
Előzmény: MGP (759)
MGP Creative Commons License 2006.04.02 0 0 759

Kérhetném én is az mgp@mgp.hu -ra? Képek, árak.

 

Más: tegnap sajnos az én GS-emen is megjelent a hibajel. Kb 500 km-et gurultunk gond nélkül, aztán a vége felé egy megállás után a gyujtás ráadása után nem egyszerre kezdett villogni az ABS két lámpája hanem felváltva és ez így is maradt menet közben. ABS nuku, mindkét fék blokkolható. Az ABS gomb megnyomása után a felső lámpa kialszik az alsó folyamatosan ég. Aztán pár perc múlva újra villog.

Ötlet? Vagy kénytelelen leszek vinni a Db-i szakszervízbe hibaolvasására?

 

Egy BMW szerelőt felhívtam, aki nem induló ABS-re adott egy tippet, ami kissé meglepett:

kb 80-100-as tempo,4-5 fokozat, kuplung be, gyujtás le a kulccsal (nem a gombbal!!), majd gyujtás rá, kuplung ki, beröffenés után leállni, kikapcs-bekapcs és a következő indulásnál mennie kell. De ezt arra mondta ha egyszerre villog a két lámpa, tehát nincs hibajel, csak nem indul be az ABS. Szóvel ez nekem nem jött be, de érdekelne, hogy mégis mi az alapja ennek a procedurának?

 

Előzmény: Bozsevác (756)
Bozsevác Creative Commons License 2006.04.02 0 0 758

Petya!

 

Elküldtem a mailt

Petyavara Creative Commons License 2006.04.01 0 0 757

szia Bozsevác!

 

küldjél lécci képeket,meg több infót róla(az árát is)

a mail-t tudod...:)

 

üdv Petya

Előzmény: Bozsevác (756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!