A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Most vagyok itt először, és már vagy 3 napja olvasom a hozzászólásokat az elejétől, nehogy lemaradjak valamiről. Nekem egy 2002-esR1100S-em van, amit egy éve hajtok.
Lehet hogy már nem aktuális, de azért pár megjegyzés az eddig írtakhoz :
- Szinkron : én nekem sikerült otthon megoldani, de a biztonság kedvéért elvittem szervízbe (Kecskemét) ellenőriztetni. Na ott kb. 5 percig tartott a szinkronbeállítás és nagyon profin végezték a dolgukat. A gond ami miatt mentem a hátsó fék ABS szervoegység légtelenítése volt, de mint kiderült ez is orvosolható lett volna otthon.
(A szervíz óradíja viszont nem piskóta : 9840/óra)
Az olajfogyasztásom egy 7000-es túrán kb. 6dl volt, de olvastam a Repair Manualban hogy ha erősen hajtják a vasat akkor nem meglepő az 1 liter/1000km sem.
Nagyon örülök hogy megtaláltam a fórumot, igaz nem sok időm szokott lenni de megpróbálok erre a fórumra nagyon odafigyelni, és naprakész lenni.
Eddig gondolom csak a szerénység tartott vissza benneteket, hogy jelentkezzetek Kökapui túrára...Az a tény, hogy pillanatnyilag zuhog az esö, ne tartson vissza, az illetékessel már megbeszéltük, hogy szombatra verőfény lesz!
Tehát: szombat reggel 8, Fót OMV kútnál kávézással kezdünk, reggeli Egerben a kolbászsütőnél, vacsora Kőkapu-sörözőben. A látszat ellenére ez nem gasztronómiai
orszgjárás, bőven lesz alkalom a kockásra kopott gumik oldalát is munkába venni.
Szállás még van, tehát nincs akadálya a verbális motorozást a gyakorlatba átültetni!
Kockázatot lehet csökkenteni ha az ember előre (vagy akciókor de akkor nagyon gyorsan!) gondolkozik.
Gondolom mindenki álltal jól ismert szabály, hogy nyomvájús úton a gödörbe álljunk meg, hogy leérjen a lábunk. Budapesten ezt lehet gyakorolni. Azt is jó előre látni, hogy ha kocsik között haladsz akkor a sávok között felgyűrődött aszfalt is meg tud tréfálni.
Az első saját tapasztalatszerzésig számomra nem volt nyilvánvaló, hogy mi történik ha egy súlyos egyéniség ül fel mögém utasnak.
Még a 350-es Jawa-s időszakomban történt, hogy egy 130kg körüli barátomat vittem. Gondoltam egy kicsit ráijesztek. Nagy gázzal és csusztatott kuplunggal indultam aminek az eredményeképpen majdnem leestünk mind a ketten hátul. Teljesen váratlanul ért, hogy a motor egykerékre állt. Jawa-ra a nehéz eleje miatt ez nem volt jellemző. Ijedtemben levettem a gázt amitől letette az elejét csakhogy közben a kormány ütközésig befordult jobbra. Újabb ijedelem, ebből perec lesz. Szerencsére ismét bő gázt húztam amire felkapta az elejét megint. Gáz le de akkor meg balra fordult a kormány ütközésig.
Háromszor kaptam fel az elejét mire végig tudtam gondolni, hogy egyszer egyenesre kell állítanom a kormányt, hogy ne essünk el. Ezután sikeresen megálltunk és megvártam amíg lenyugszom.
Ez az egész elkerülhető lett volna ha előre gondolkozok vagy több tapasztalatom van.
Üdv, szerintem a legnagyobb gond a megállással, vagy a hirtelen lassítással van. Menni mint az állat nem nagy kunszt, bárki tudja húzni a fülit. De ha hirtelen fékezni kell olyan erőhatások lépnek fel amivel nem tud mindenki megbirkózni. Nagy sebesség, nagy súly, nagy fékhatás + ijedtség vezet a nagy perechez. Csapatban meg beszállni a többiek közé még rosszabb. A tanfolyamokon nem tanítják a nagy fékezéseket pedig szokni kéne kanyarban egyenesben mindenhol, százhúszról vészfék legyen kötelező szerintem. Sírni tudnék amikor látom a kockára kopott gumijú sportomotorokat, egyszer nem volt bedöntve ott virít a csík a gumi közepén.
Ráadásul a 0% beugróval ezerhavi részletre egykét aláírással elvihető annyilóerő ahánykiló gépek nem is utcára valóak. Ezeket versenyzőknek kéne versenypályán használni. Egy bőgáz és kétszázon van. Az első nemsikerült vészfékezés halálos lehet. Ehhez ha hozzáadjuk a kimondottan rossz minőségű és sík ideg türelmetlen résztvevőkkel zsúfolt utakat akkor világos hogy miért van ennyi baleset. Jahogy vannak kevésbé zsúfolt részek? Igen de a fizetőképes réteg inkább a zsúfolt részeken lakik mert ott van munka azaz pénz a motorra.
Hamár így belejöttem megemlítenék még valamit. Az autók közötti motorozást. Szerintem nem lehet LÉNYEGESEN gyorsabban haladni köztük mint ahogy az autók mennek. Max 30% sebességtöbblet ami még biztonságos. Ha halad egy többsávos út akkor az autók közt el lehet menni de nem sokkal gyorsabban mint ők, sőt ajánlatos mindig beállni a sáv közepére és onnan előzni és vissza a sávba. Tartósan sáv között menni nagyon veszélyes, az autós nem számít a motorosra, nem látja, holttérben van nem hallja mert zenéthallgat, lát egy gödröt félreránja a kormányt és puff. Én még az álló kocsisor között is éppenhogy 20-30-cal gurulok szép lassan.
Továbbá ha három-négysávos úton több motoros próbál haladni a sávok közt célszerű lenne egymás mögé szépen felsorakozni, hülyét kapok attól aki kilő és kerül az autók másik oldalán, ezzel csak azt éri el hogy némelyik ha helyet akara adni neki odébbhúzódik pont be a másik irányból jövő csapat elé.
Németország legkedveltebb motorkerékpár típusai között első lett a nagy bajor túraenduró, a BMW R 1200 GS, amelyből 6.919 darabot adtak el 2005-ben, második a Honda CBF 600 S 5138 eladással, harmadik a Suzuki GSF 600 Bandit 4.120 eladással, a negyedik helyen pedig a Yamaha FZ6 Frazer landolt 3.307 darab eladásával.
Igen erre gondoltam én is, mivel most volt fékfolyadék cserélve. A szintek jók, valószinüleg levegős maradhatott valahol, erre tippelek.
Megnéztem a többit is amit irtatok, érzékelők, kerékcsavarok, izzók, de ezek rendben. Jó tudni, hogy ezek is adhatnak hibajelzést, de gondolom az ABS ettől még müködne.
Még meg sem kezdődöt a szezon,de máris sok motorbaleset történt,túl sok....bár az egyetlen ilyen eset is sok annak akivel történik!
Évek óta egyre több és gyorsabb motor jelenik meg az utakon,nincsenek erre fölkészítve sem az autósok sem a motorosok sem az utak,sem a közlekedés többi résztvevője/tisztelet és legnagyobb megbecsülés a kivételnek/
Nemcsak a tapasztalatlan ifjonti hévvel,bevállalósan motorozó társaink,hanem a meggondolt "régi motorosok" sűrűn bajba kerülnek.
Ha tudtok olyan dolgot,amivel a kockázat csökkenthető,netarsátok magatokban...erre is jólehet ez a fórum.
Sokszor baj történt akkor is ,mikor egy kisebb-nagyobb összeszokott csapathoz néhány "újfiú" csatlakozik.Általában mindenki természetesnek veszi,hogy a gyülekező után azonnal startra kész a banda,ami ekkor már nemugyanaz mint a régi
összeszokott együttes.
Röviden:a bemutatkozáson kivül ejteni kell egy néhány szót a csapatban motorozás szabályairól is.
ui:
Ezt a kis eszmefuttást egy régebi ismerősöm súlyos balasete ihlette:(
En azert megneznem a kerekcsavarokat, mert nekem akkor csinalta ezt amikor ki voltak lazulva. Persze a hatso helyzetjelzot sem artana megnezni, mert ha az kieg akkor szokott ilyet csinalni a visszajelzo lampa.
Olajcserét kellene csinálni, azt mondta a volt tulajdonos, nem tudom milyen olaj, mennyi, olajszűrő, illetve milyen egyéb alaktrészek kellene az olajcseréhez, (motor, váltó, kardán) hol kaphatóak az esetleges szükséges alkatrészek ?
Más: tegnap sajnos az én GS-emen is megjelent a hibajel. Kb 500 km-et gurultunk gond nélkül, aztán a vége felé egy megállás után a gyujtás ráadása után nem egyszerre kezdett villogni az ABS két lámpája hanem felváltva és ez így is maradt menet közben. ABS nuku, mindkét fék blokkolható. Az ABS gomb megnyomása után a felső lámpa kialszik az alsó folyamatosan ég. Aztán pár perc múlva újra villog.
Ötlet? Vagy kénytelelen leszek vinni a Db-i szakszervízbe hibaolvasására?
Egy BMW szerelőt felhívtam, aki nem induló ABS-re adott egy tippet, ami kissé meglepett:
kb 80-100-as tempo,4-5 fokozat, kuplung be, gyujtás le a kulccsal (nem a gombbal!!), majd gyujtás rá, kuplung ki, beröffenés után leállni, kikapcs-bekapcs és a következő indulásnál mennie kell. De ezt arra mondta ha egyszerre villog a két lámpa, tehát nincs hibajel, csak nem indul be az ABS. Szóvel ez nekem nem jött be, de érdekelne, hogy mégis mi az alapja ennek a procedurának?