A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Meggyoztetek, ABS kell. Meg markolatfutes, mert azt is nehez utolag felszerelni.
A vezetesi, es foleg parkolasi stilusom miatt emellett erdekelne mennyibe kerul a bukocso. Egy csomo felet lattam a hirdeteseken, gondolom az se mindegy milyen, de ha mar tema. :-)
Koszonom mindenkinek az eddigi, es az elkovetkezo segitseget.
Nagy lányommal a hátam mögött egy hosszú túra utolsó kilométereit róttuk hazafelé át a Hortobágyon. Természetesen meglehetősen fáradtan az egész heti és főleg az aznapi motorozás befejezése közelében - egy kicsit már azon morfondírozva, hogy milyen jól sikerült az elmúlt hét.
Pont valami nagy vásár volt, millió jármű és ember.
A híd után lévő gyalogátkelőn elengedtem a gyalogosokat. Ezalatt társaim jól előrehaladtak. Az utolsó gyalogos után intenzívebb gázzal indultam, hogy hamar felzárkózzam.
Az 1150RT nem egy hayabusa, de hamar 100-ra ugrik... kezem még lefelelé húzza a csutkát, amikor jobbról egy bokor mögül a mező kellős közepéről egy rozzant kombi elém fordul... hideg fut végig a hátamon és a szememmel azt a pontot keresem az autó oldalán, hogy hová fogok a követező pillanatban odavágódni...de ez még nem az a pillanat suhan át rajtam, hiszen a gyerek ül mögöttem! ....a jeges rémülettel egyidőben ösztönszerű satu lábbal (bár nem egy relax tartás, de a lábam mint mindig a fék fölött tartom) ... - és szintén ösztönszerű pici kikerülő kormány-mozdulat...még mindig az autó oldalán keresem a helyemet, de már azt veszem észre, hogy a hátsó traktusán.........sőt..... mögötte vagyok!!!
!!! eközben a kezemet még csak rá se tudtam fordítani a fékkarra!!!
Kell ABS?
Sokan mondják, és itt is olvasom, hogy majd én milyen jól kifarolok, meg elfektetek, minek az ABS, csak a koca motorosoknak való.
Lehet, hogy vannak közöttünk versenyzők, nekik talán sikerül is, de éppen vasárnap láttam csúnyán meghalni egy fiatal speedes-gyorsulós-elfektetős srácot, amint a fejét is valószinűen tartalmazó sisakját a fekete nájlonnal lefedett teste mellé helyezték. A motort sikerült elfektetnie. Az alig sérült. Az elékanyarodó autót azonban nem sikerült elkerülnie csúszás közben.
Itt a link (a kis kék fényképezőre kattintva még több kép róla)
Ja, még annyit, hogy GPisti most elméleteket gyárt, ami nem feltétlenül baj, de szerintem ki kellene próbálnia egy GS-t, és akkor már nem gyártana többet.
Én találtam neki egy kipróbálhatót egy kereskedőnél, sőt, jó vétel is a gép. Én anno ugyanennél a kereskedőnél vettem az enyémet, és amikor lementem megnézni, azzal fogadott, hogy a kezembe nyomta a kulcsot, és elzavart motorozni. Meg is vettem a gépet azonmód. :-D
Szóval GPisti még annyit tudok segíteni a kétségeid eloszlatásában, hogy felcuccolsz mögém mondjuk szombaton, és legurulunk egy kellemes kanyargós úton a kereskedőhöz, és kipróbálod a gépet. Esetleg a többiek csatlakozhatnak, ha van kedvük, elég jó sok kanyar van arra, nem szegedi a kereskedő. ;-)
Szintén elmulasztottam az előbb: egy 2003-as kék-fehér R1150GS-em van. Szóval hazabeszélek. :-)
TyuTyu! Ha meg tudod győzni GPistit, akkor jövök Neked egy sörrel. Lajának meg teával. Vagy egy doboz olajjal. :-D
Félre a tréfát. Örülök, hogy azt írtad, amit írtál, nekem ugyanezek voltak az érveim a BMW és főleg az ABS mellett. Inkább eladható a gép ABS-szel, mint dobozokkal. Minden extrát meg lehet rá venni később, de ezt elég nehézkes, a markolatfűtést ugyanígy. Nekem eddig egyszer sem szólt közbe az ABS, de biztosan lesz olyan, hogy megment.
A futómű meg... egyszerűen összevethetetlen más motorokkal. Pedig próbáltam már párat, de ilyet még nem láttam, átmegy mindenen. De pont Nektek magyarázom?! :-D
Ennél jobb érveket én sem tudok.
Bocsi, hogy csak így betoppantam, egy páran Körte néven ismertek mindenféle levlistákról. Aki nem ismer, annak pedig üdv, jó kis topic ez. :-)
Már régen írtam, és közben eladtam az R1150R mocimat is és sokat gondolkoztam hogy most mi legyen helyette, mindenképpen sor négyest szerettem volna, de a BMW K1200R drágának találtam, persze csak addig amig ki nem próbáltam a honda, kawasaki, yamaha tipúsain belül egypárat és rájöttem mindig bömös járt az agyamban és hááát nem bírtam.. megrendeltem az elöző gépem utodját, 1,5 hónapja, most már akár mikor megjöhet..nagyon várom
1, mint emlitettek a bolintas hianya miatt nem erzed a fekerot... 2, rasegites miatt nem erzed a fekerot... 3, teljesen mas erzes... 4, ABS nelkul elegge "eladhatatlan" ertekre teszel szert
En africarol ultem at, amit nagyon szeretek, de el kell ismernem a bomos futomuve + feke fuggoseget okoz.... [mondjuk terepre nem vinnem a tehenet, arra africa jobb volt butykossel]
btw: hetvegen (veletlenul) sikerult akkorat fekezni, hogy a hatso a levegoben volt... (viszont nem lettem matrica egy kisteher hatuljan)
Nekem ABS van a GS-n. Nagyon jo dolog elotte Varaderom volt es egy alkalommal az ABS hianya miatt dobtam el, meg persze a kombinalt fek is kozrejatszott. Akkoriban csak a BMW-n volt ABS tobbek kozott ezert is valasztottam azt, de persze a kivalo futomu is sokat nyomott a latban. Nameg a gyerekkori álom, de ez mas teszta. Allitolag egy nemet kereskedo mondta egyszer, hogy BMW-t nem szabad ABS nelkul venni, mert a nemletezo bolintasa miatt, nem erzekeli a vezeto a fekero nagysagat. Megjegyzem ebben lehet valami, mert amikor nem mukodott az ABS-m akkor a szervos fekkel neha fekeztem olyan betyarosakat, hogy utana pihennem kellett amig az adrenalin kifolyt a fulemen az ijedtsegtol.
Szerintem egy GS ABS-el olyanmint egy kurva zárt erényövvel! :o)
Nagyon jó dolog motoron az ABS, de annak idején én nélküle rendeltem! Viszont vezettem kis f650-est amin volt és nem értettem miért nem tudom kifaroltatni! Ozt mikor leszálltam láttam hogy ABS-es!
Van amelyik meg fékrásegítős, az még egy érzés. Meg érdekes, mert egyszerre fékez elöl hátul, de okosan! Szóval nekem nem lenne szempont az ABS! Szerintem!
Udv itt! Laja meg nem adja el a motorjat, igy nem tudok elado GS-t egyelore, de a Turaklubb stb emberkei akik most heves gyorsasaggal GS Adv-re valtanak biztos eladnak nehany GS-t. Azokkal kene felvenni a kapcsolatot!
Budapesten vagy környékén tud-e valaki ajánlani olyan szerelőt, aki régebbi kétszelepes boxer tipusokat is beválall (R sorozat), pédául tud karburátorokat szinkronizálni, gyújtást állítani, stb... ?
A tarsasag egy resze ismer GPistikent a Gau-s listarol, a tobbieknek bemutatkoznek: GPisti.
Remelem mar semmi nem ment meg attol, hogy en is magamenak tudhassak egy kekfeher propelleres remekmuvet, nagyjabol azota vagyok ra miota meg tudom kulonboztetni a babettat a nagyromet-tol.
Szoval a nagy tervhez egy dolog szuksegeltetik meg, egy elado GS. Azert nem irtam pontos tipust, mert magam sem tudom. 1100 GS azert lenne jo az 1150-el szemben, mert akkor ki tudnam hagyni a jatekbol a bankot, es megse egy kicsit tobb mint ketmillios motorral megyek be a kamion ala / esek le egy sziklarol, hanem csak egy majdnem masfelmilliossal ami ugye nem mindegy, kiveve az ocsem szerint, aki az eletbiztositasom kedvezmenyezettje.
Kicsit konkretabban, 98nal fiatalabb, keveset futott, /30-40k km/, ABS-es, minel jobban felszerelt egy literesnel nagyobb BMW GS-t keresek turazni, ha valaki tud ilyenrol kerem ne tartsa magaban,
Azért ha megtennéd ettől bővebb információt is megoszthatnál velünk az új 1200GT-ről.
Gondolom nem az a legfontosabb tulajdonsága, hogy sokba kerül a javítása ha eldől. Bár igazad van, valóban nagy hiányossága a BMW fejlesztéseknek a bukásvédelem.
Tegnap kerültünk egyet, röviden úgy fogalmazott, hogy kényelmes, jól kezelhető és megy mint ááááállat :)
Nézegettük, hogy egy parkolóban való eldőlés esetén (nincs rajta idomvédő, nem is lehet rátenni) mit kóstálhat a dolog, de belekavarodtunk a sok nullába :(
A csutkákat valóban egyszerű felrakni.A pozícionáló csavar,a felső kilihez rögzíti a csutkát és elmozdulás ellen véd.Ha felteszed,akor ezt csak egy legyártatott,vagy extraként megrendelt közdarabbal lehet megcsinálni.Nekem most nincs lefixálva a kormány,de ígysem mozdul el,viszont mindenképpen le fogom rögzíteni,már készül a cucc hozzá!
Ha hívni akarsz:30 976998kilenc
Örülök,hogy végre van egy másik 1100s is itt!!!!!!!!!
En sajnos vagy szerencsemre meg mindig Ljubljanaban dolgozom igy nem tudok elmenni...meg a motor sincs itt, de husvetkor, ha az idojaras is engedi kihozzuk a mocit ide...Ja itt tegnap ho esett...elotte meg 18 fok volt...de most mar joidot josolnak... Szoval ide is lehet egyet gurulni, 2-3 embernek a szallas is megoldott...es eleg jol ismerem a helyi utakat :)))
Ja moci a 6 honap allas utan az inditozas elso masodperceben beindult... :))) Jo ez a csepptolto...
Azt szeretném tőled kérdezni hogy merre vagy elérhető, mert ahogy olvasgattam a hozzászólásaidat BMW- ből összeszedted magad rendesen. Ha netán bármi gond van tanácsért eseteg segítségért lehet hozzád forulni?
Arra az esetre gondoltam ha már az összes létező könyv-leírás alapján sem sikerülne.
Pl.: Az kormánycsutkát alsó pozícióból felsőbe akarom áthelyezni, és azt olvastam egy külföldi leírásban hogy ezt simán meg lehet oldani egyéb "szett" nélkül. Egyszerüen csak felülre kell helyezni, igaz ekkor a "pozicionáló?" csavarnak a helye nem kimondottan esztétikus..........
Most vagyok itt először, és már vagy 3 napja olvasom a hozzászólásokat az elejétől, nehogy lemaradjak valamiről. Nekem egy 2002-esR1100S-em van, amit egy éve hajtok.
Lehet hogy már nem aktuális, de azért pár megjegyzés az eddig írtakhoz :
- Szinkron : én nekem sikerült otthon megoldani, de a biztonság kedvéért elvittem szervízbe (Kecskemét) ellenőriztetni. Na ott kb. 5 percig tartott a szinkronbeállítás és nagyon profin végezték a dolgukat. A gond ami miatt mentem a hátsó fék ABS szervoegység légtelenítése volt, de mint kiderült ez is orvosolható lett volna otthon.
(A szervíz óradíja viszont nem piskóta : 9840/óra)
Az olajfogyasztásom egy 7000-es túrán kb. 6dl volt, de olvastam a Repair Manualban hogy ha erősen hajtják a vasat akkor nem meglepő az 1 liter/1000km sem.
Nagyon örülök hogy megtaláltam a fórumot, igaz nem sok időm szokott lenni de megpróbálok erre a fórumra nagyon odafigyelni, és naprakész lenni.
Eddig gondolom csak a szerénység tartott vissza benneteket, hogy jelentkezzetek Kökapui túrára...Az a tény, hogy pillanatnyilag zuhog az esö, ne tartson vissza, az illetékessel már megbeszéltük, hogy szombatra verőfény lesz!
Tehát: szombat reggel 8, Fót OMV kútnál kávézással kezdünk, reggeli Egerben a kolbászsütőnél, vacsora Kőkapu-sörözőben. A látszat ellenére ez nem gasztronómiai
orszgjárás, bőven lesz alkalom a kockásra kopott gumik oldalát is munkába venni.
Szállás még van, tehát nincs akadálya a verbális motorozást a gyakorlatba átültetni!
Kockázatot lehet csökkenteni ha az ember előre (vagy akciókor de akkor nagyon gyorsan!) gondolkozik.
Gondolom mindenki álltal jól ismert szabály, hogy nyomvájús úton a gödörbe álljunk meg, hogy leérjen a lábunk. Budapesten ezt lehet gyakorolni. Azt is jó előre látni, hogy ha kocsik között haladsz akkor a sávok között felgyűrődött aszfalt is meg tud tréfálni.
Az első saját tapasztalatszerzésig számomra nem volt nyilvánvaló, hogy mi történik ha egy súlyos egyéniség ül fel mögém utasnak.
Még a 350-es Jawa-s időszakomban történt, hogy egy 130kg körüli barátomat vittem. Gondoltam egy kicsit ráijesztek. Nagy gázzal és csusztatott kuplunggal indultam aminek az eredményeképpen majdnem leestünk mind a ketten hátul. Teljesen váratlanul ért, hogy a motor egykerékre állt. Jawa-ra a nehéz eleje miatt ez nem volt jellemző. Ijedtemben levettem a gázt amitől letette az elejét csakhogy közben a kormány ütközésig befordult jobbra. Újabb ijedelem, ebből perec lesz. Szerencsére ismét bő gázt húztam amire felkapta az elejét megint. Gáz le de akkor meg balra fordult a kormány ütközésig.
Háromszor kaptam fel az elejét mire végig tudtam gondolni, hogy egyszer egyenesre kell állítanom a kormányt, hogy ne essünk el. Ezután sikeresen megálltunk és megvártam amíg lenyugszom.
Ez az egész elkerülhető lett volna ha előre gondolkozok vagy több tapasztalatom van.