A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
-megnézni kitől veszed a motort,mert az nagyon sokat számít
-kipuhatolni,mi az oka az eladásnak
-meglesni van-e több moci a háznál (ha igen,lehet épp kupec is)
-egyedül semmiképp nem szabad megnézni,mert beleszeretsz és vaksi leszel
-hidegindítást figyelni(ha meleg a gép gyanús lehet)
-sok-sok infót gyüjteni a tulajtól rezzenéstelen arccal
-butának tűnő kérdést bedobni,mintha nem értenél hozzá(amit betéve tudsz)
-lehetőleg próbautat kérni (nem biztos hogy megengedik)itt sok minden kiderülhet menet közben
-aláhasalni,alul-fölül mindent szemügyre venni,csavarokat villákon egyéb tartó helyeken,amit csak ritkán piszkál az ember, megnézni (ha megfogták valamelyiket,meglátszik)
-ha van netán szervízkönyv,végig leszámolni a dátum/km arányokat
-beszéltetni a tulajt a mociról(vagy valamelyik családtagot), ha hazudik akkor úgy is hibázik egyszer valaki,és rájössz.
stb,stb....
egyébként meg egy 5-6 éves mocinak,mely nem az olcsó kategóriába tartozik,és feltehetőleg dédelget a gazdija ,nem igazán lehet olyan baja (max esztétikai) amibe egy egyszerű motoros bele tudna kötni.
Először is jó emberismerőnek kell lenned a motorvásárláshoz.
Furcsán hagzik,de igaz.A tulajdonos megnyilvánulása és a moci tárolásának körülményei,sokat sejtetnek.
Persze utána valóban jóljön egy tapasztalt ismerős,aki nem elfogult.
Te mint vásárló,a kialakult "izgalmi" helyzetben nem tudsz hidegfejjel gondolkodni.Az ember motort amúgyis nem ész,hanem érzrlmi alapon vásárol,ahol jóljön egykis kijózanító vélemény a "szakértő" baráttól.
Ez az én tapasztalatom,igazán arról beszéltem,ahogy ez nálam működik.
Viszont: tenyleg mondom fuggoseget okoz.... Nem mondom mindenre ez a jo motor, de turazni az egyik a felso mezonybol.
Nem kisertem figyelemmel a listan, milyen geped volt eddig, de vigyel magaddal vkit aki bomost mar latott :-)
En nagyon halas lehetek annak a ket havernak akit cipeltem magammal, mert azokat a "hibakat" amiket en nem vettem eszre ok egybol kiszurtak, ill. ami nekem "kicsit fura" volt (pl.: iszonyatosan zajos, csattogo valto egyszeru legyintessel elinteztek: bomos, ez normalis.....FYI: az africa hangtalan volt..)
Korte: az, hogy az ABS nem szolt mar be honnan veszed ? ez nem ugy mukodik mint egy autonal, hogy kattogas es erzed. a legnagyobb meglepetesem volt mikor soderon nyomtam egy satufeket csak hatsora..... es nem tortent semmi !!! nincs kattogas, pulzalas... egyszeruen nem lassul. probald ki ahol van hely hozza. en elmasztam ezeket kiprobalni es tanulsagos volt.
masik amire figyelni kell: hullamos utfelulet.... egyszeruen huzod a feket es nem lassul.... ha figyelsz ra nem gond
ami meg baromi erdekes: kanyarban bedontve (minden tanitas ellenere) fekezzel ra..... nem tortenik semmi csak baromi lassulas.. probald meg ezt egy masik motorral....(ovatosan !!)
szolval nem akarok aradozni de ez mas. nagyon. en sem hittem el, csak mig ki nem probaltam...
Tapasztaltabbaktol kerdeznem mi az amire kulonosen figyeljek oda? Egy tippet mar kaptam a hatso kerekcsapaggyal kapcsolatban, azt kulonosen megvizsgalom kopogast, szorulast keresve, egyeb mi lehet meg?
A tulaj idos, az elozo tulaj is az volt, nemet. Azt mondja sose borultak vele, amit nehezen hiszek egy ketkereku jarmurol, de hol lehet olyan pontja, ami egy esetleges csuszas soran mindenkeppen serul es tobbe kerul a javitasa mint amennyit szamit a serules /Az XT-n pl ilyen volt az elso teleszkop alja, amit komplett csere nelkul nem lehetett volna eltuntetni./
Mennyi olajfogyasztas lehet a minimum egy ilyen gepnel ami meg hiheto, es gyanakodni kezdhetnek, ha a tulaj kevesebbet mond?
Tipikus olajfolyasok, ami problemara utalna?
A vazon, labtarto kornyeken, tank mellett olyan kopas, amit csizma, nadrag okozhat es amibol kiderulhet hogy valojaban ketszer ennyit futott a gep?
A gyari es a barkacsolt markolatfutest hogy tudom megkulonboztetni?
Minden tanacsot varok holnapig, kb. delben tudom utoljara a forumot megnezni.
Remélem okossan és visszafogottan tudom majd hajtani (az elején biztos)
Bevalom van bennem tartás a mocival kapcsolatban, de remélem idővel összeszokunk...de annyira tetszett a motor...a futómű..a motor kezelhetősége hogy a szememben még a nem kis árkülönbség, mondjuk egy vfr-800 hoz képest, sem tudott átbillenteni a megvásárlásról.
Igen-igen tudni kellene élni az ABS lehetőségeivel,ez biztos.
Én autóval jártam úgy,hogy ugyanúgy nemkormányoztam az autót,mikor dolgozott az ABS,mintha nem is lett volna,így csak a fékút növekedett meg.Gondolom ez a megoldás a legrosszabb variáció:-(
Teljesen igazad van. Annyit tennék még hozzá, hogy az ABS-hez másfajta vezetési stílus szükséges szerintem. Vagyis ha már megadatik a lehetőség, hogy fékezés közben is irányítható maradjon a motor, akkor élni is kell tudni vele.
Meggyoztetek, ABS kell. Meg markolatfutes, mert azt is nehez utolag felszerelni.
A vezetesi, es foleg parkolasi stilusom miatt emellett erdekelne mennyibe kerul a bukocso. Egy csomo felet lattam a hirdeteseken, gondolom az se mindegy milyen, de ha mar tema. :-)
Koszonom mindenkinek az eddigi, es az elkovetkezo segitseget.
Nagy lányommal a hátam mögött egy hosszú túra utolsó kilométereit róttuk hazafelé át a Hortobágyon. Természetesen meglehetősen fáradtan az egész heti és főleg az aznapi motorozás befejezése közelében - egy kicsit már azon morfondírozva, hogy milyen jól sikerült az elmúlt hét.
Pont valami nagy vásár volt, millió jármű és ember.
A híd után lévő gyalogátkelőn elengedtem a gyalogosokat. Ezalatt társaim jól előrehaladtak. Az utolsó gyalogos után intenzívebb gázzal indultam, hogy hamar felzárkózzam.
Az 1150RT nem egy hayabusa, de hamar 100-ra ugrik... kezem még lefelelé húzza a csutkát, amikor jobbról egy bokor mögül a mező kellős közepéről egy rozzant kombi elém fordul... hideg fut végig a hátamon és a szememmel azt a pontot keresem az autó oldalán, hogy hová fogok a követező pillanatban odavágódni...de ez még nem az a pillanat suhan át rajtam, hiszen a gyerek ül mögöttem! ....a jeges rémülettel egyidőben ösztönszerű satu lábbal (bár nem egy relax tartás, de a lábam mint mindig a fék fölött tartom) ... - és szintén ösztönszerű pici kikerülő kormány-mozdulat...még mindig az autó oldalán keresem a helyemet, de már azt veszem észre, hogy a hátsó traktusán.........sőt..... mögötte vagyok!!!
!!! eközben a kezemet még csak rá se tudtam fordítani a fékkarra!!!
Kell ABS?
Sokan mondják, és itt is olvasom, hogy majd én milyen jól kifarolok, meg elfektetek, minek az ABS, csak a koca motorosoknak való.
Lehet, hogy vannak közöttünk versenyzők, nekik talán sikerül is, de éppen vasárnap láttam csúnyán meghalni egy fiatal speedes-gyorsulós-elfektetős srácot, amint a fejét is valószinűen tartalmazó sisakját a fekete nájlonnal lefedett teste mellé helyezték. A motort sikerült elfektetnie. Az alig sérült. Az elékanyarodó autót azonban nem sikerült elkerülnie csúszás közben.
Itt a link (a kis kék fényképezőre kattintva még több kép róla)
Ja, még annyit, hogy GPisti most elméleteket gyárt, ami nem feltétlenül baj, de szerintem ki kellene próbálnia egy GS-t, és akkor már nem gyártana többet.
Én találtam neki egy kipróbálhatót egy kereskedőnél, sőt, jó vétel is a gép. Én anno ugyanennél a kereskedőnél vettem az enyémet, és amikor lementem megnézni, azzal fogadott, hogy a kezembe nyomta a kulcsot, és elzavart motorozni. Meg is vettem a gépet azonmód. :-D
Szóval GPisti még annyit tudok segíteni a kétségeid eloszlatásában, hogy felcuccolsz mögém mondjuk szombaton, és legurulunk egy kellemes kanyargós úton a kereskedőhöz, és kipróbálod a gépet. Esetleg a többiek csatlakozhatnak, ha van kedvük, elég jó sok kanyar van arra, nem szegedi a kereskedő. ;-)
Szintén elmulasztottam az előbb: egy 2003-as kék-fehér R1150GS-em van. Szóval hazabeszélek. :-)
TyuTyu! Ha meg tudod győzni GPistit, akkor jövök Neked egy sörrel. Lajának meg teával. Vagy egy doboz olajjal. :-D
Félre a tréfát. Örülök, hogy azt írtad, amit írtál, nekem ugyanezek voltak az érveim a BMW és főleg az ABS mellett. Inkább eladható a gép ABS-szel, mint dobozokkal. Minden extrát meg lehet rá venni később, de ezt elég nehézkes, a markolatfűtést ugyanígy. Nekem eddig egyszer sem szólt közbe az ABS, de biztosan lesz olyan, hogy megment.
A futómű meg... egyszerűen összevethetetlen más motorokkal. Pedig próbáltam már párat, de ilyet még nem láttam, átmegy mindenen. De pont Nektek magyarázom?! :-D
Ennél jobb érveket én sem tudok.
Bocsi, hogy csak így betoppantam, egy páran Körte néven ismertek mindenféle levlistákról. Aki nem ismer, annak pedig üdv, jó kis topic ez. :-)
Már régen írtam, és közben eladtam az R1150R mocimat is és sokat gondolkoztam hogy most mi legyen helyette, mindenképpen sor négyest szerettem volna, de a BMW K1200R drágának találtam, persze csak addig amig ki nem próbáltam a honda, kawasaki, yamaha tipúsain belül egypárat és rájöttem mindig bömös járt az agyamban és hááát nem bírtam.. megrendeltem az elöző gépem utodját, 1,5 hónapja, most már akár mikor megjöhet..nagyon várom
1, mint emlitettek a bolintas hianya miatt nem erzed a fekerot... 2, rasegites miatt nem erzed a fekerot... 3, teljesen mas erzes... 4, ABS nelkul elegge "eladhatatlan" ertekre teszel szert
En africarol ultem at, amit nagyon szeretek, de el kell ismernem a bomos futomuve + feke fuggoseget okoz.... [mondjuk terepre nem vinnem a tehenet, arra africa jobb volt butykossel]
btw: hetvegen (veletlenul) sikerult akkorat fekezni, hogy a hatso a levegoben volt... (viszont nem lettem matrica egy kisteher hatuljan)
Nekem ABS van a GS-n. Nagyon jo dolog elotte Varaderom volt es egy alkalommal az ABS hianya miatt dobtam el, meg persze a kombinalt fek is kozrejatszott. Akkoriban csak a BMW-n volt ABS tobbek kozott ezert is valasztottam azt, de persze a kivalo futomu is sokat nyomott a latban. Nameg a gyerekkori álom, de ez mas teszta. Allitolag egy nemet kereskedo mondta egyszer, hogy BMW-t nem szabad ABS nelkul venni, mert a nemletezo bolintasa miatt, nem erzekeli a vezeto a fekero nagysagat. Megjegyzem ebben lehet valami, mert amikor nem mukodott az ABS-m akkor a szervos fekkel neha fekeztem olyan betyarosakat, hogy utana pihennem kellett amig az adrenalin kifolyt a fulemen az ijedtsegtol.
Szerintem egy GS ABS-el olyanmint egy kurva zárt erényövvel! :o)
Nagyon jó dolog motoron az ABS, de annak idején én nélküle rendeltem! Viszont vezettem kis f650-est amin volt és nem értettem miért nem tudom kifaroltatni! Ozt mikor leszálltam láttam hogy ABS-es!
Van amelyik meg fékrásegítős, az még egy érzés. Meg érdekes, mert egyszerre fékez elöl hátul, de okosan! Szóval nekem nem lenne szempont az ABS! Szerintem!
Udv itt! Laja meg nem adja el a motorjat, igy nem tudok elado GS-t egyelore, de a Turaklubb stb emberkei akik most heves gyorsasaggal GS Adv-re valtanak biztos eladnak nehany GS-t. Azokkal kene felvenni a kapcsolatot!
Budapesten vagy környékén tud-e valaki ajánlani olyan szerelőt, aki régebbi kétszelepes boxer tipusokat is beválall (R sorozat), pédául tud karburátorokat szinkronizálni, gyújtást állítani, stb... ?
A tarsasag egy resze ismer GPistikent a Gau-s listarol, a tobbieknek bemutatkoznek: GPisti.
Remelem mar semmi nem ment meg attol, hogy en is magamenak tudhassak egy kekfeher propelleres remekmuvet, nagyjabol azota vagyok ra miota meg tudom kulonboztetni a babettat a nagyromet-tol.
Szoval a nagy tervhez egy dolog szuksegeltetik meg, egy elado GS. Azert nem irtam pontos tipust, mert magam sem tudom. 1100 GS azert lenne jo az 1150-el szemben, mert akkor ki tudnam hagyni a jatekbol a bankot, es megse egy kicsit tobb mint ketmillios motorral megyek be a kamion ala / esek le egy sziklarol, hanem csak egy majdnem masfelmilliossal ami ugye nem mindegy, kiveve az ocsem szerint, aki az eletbiztositasom kedvezmenyezettje.
Kicsit konkretabban, 98nal fiatalabb, keveset futott, /30-40k km/, ABS-es, minel jobban felszerelt egy literesnel nagyobb BMW GS-t keresek turazni, ha valaki tud ilyenrol kerem ne tartsa magaban,
Azért ha megtennéd ettől bővebb információt is megoszthatnál velünk az új 1200GT-ről.
Gondolom nem az a legfontosabb tulajdonsága, hogy sokba kerül a javítása ha eldől. Bár igazad van, valóban nagy hiányossága a BMW fejlesztéseknek a bukásvédelem.
Tegnap kerültünk egyet, röviden úgy fogalmazott, hogy kényelmes, jól kezelhető és megy mint ááááállat :)
Nézegettük, hogy egy parkolóban való eldőlés esetén (nincs rajta idomvédő, nem is lehet rátenni) mit kóstálhat a dolog, de belekavarodtunk a sok nullába :(