Keresés

Részletes keresés

Petyavara Creative Commons License 2006.04.13 0 0 825

üdv mindenkinek!

 

talán segítség lehet e pár mondat....

 

motorvételnél fontos dolgok:

 

-megnézni kitől veszed a motort,mert az nagyon sokat számít

-kipuhatolni,mi az oka az eladásnak

-meglesni van-e több moci a háznál (ha igen,lehet épp kupec is)

-egyedül semmiképp nem szabad megnézni,mert beleszeretsz és vaksi leszel

-hidegindítást figyelni(ha meleg a gép gyanús lehet)

-sok-sok infót gyüjteni a tulajtól rezzenéstelen arccal

-butának tűnő kérdést bedobni,mintha nem értenél hozzá(amit betéve tudsz)

-lehetőleg próbautat kérni (nem biztos hogy megengedik)itt sok minden kiderülhet menet közben

-aláhasalni,alul-fölül mindent szemügyre venni,csavarokat villákon egyéb tartó helyeken,amit csak ritkán piszkál az ember, megnézni (ha megfogták valamelyiket,meglátszik)

-ha van netán szervízkönyv,végig leszámolni a dátum/km arányokat

-beszéltetni a tulajt a mociról(vagy valamelyik családtagot), ha hazudik akkor úgy is hibázik egyszer valaki,és rájössz.

stb,stb....

egyébként meg egy 5-6 éves mocinak,mely nem az olcsó kategóriába tartozik,és feltehetőleg dédelget a gazdija ,nem igazán lehet olyan baja (max esztétikai) amibe egy egyszerű motoros bele tudna kötni.

 

jó vételt, csak bátran!

 

üdv: Petya

Előzmény: HolAMotor (822)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 824

Először is jó emberismerőnek kell lenned a motorvásárláshoz.

Furcsán hagzik,de igaz.A tulajdonos megnyilvánulása és a moci tárolásának körülményei,sokat sejtetnek.

Persze utána valóban jóljön egy tapasztalt ismerős,aki nem elfogult.

Te mint vásárló,a kialakult "izgalmi" helyzetben nem tudsz hidegfejjel gondolkodni.Az ember motort amúgyis nem ész,hanem érzrlmi alapon vásárol,ahol jóljön egykis kijózanító vélemény a "szakértő" baráttól.

 

Ez az én tapasztalatom,igazán arról beszéltem,ahogy ez nálam működik.

Előzmény: HolAMotor (822)
TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.04.12 0 0 823
Orulok a meggyozesnek.

Viszont: tenyleg mondom fuggoseget okoz....
Nem mondom mindenre ez a jo motor, de turazni az egyik a felso mezonybol.

Nem kisertem figyelemmel a listan, milyen geped volt eddig, de vigyel magaddal vkit aki bomost mar latott :-)

En nagyon halas lehetek annak a ket havernak akit cipeltem magammal, mert azokat a "hibakat" amiket en nem vettem eszre ok egybol kiszurtak, ill. ami nekem "kicsit fura" volt (pl.: iszonyatosan zajos, csattogo valto egyszeru legyintessel elinteztek: bomos, ez normalis.....FYI: az africa hangtalan volt..)

Korte:
az, hogy az ABS nem szolt mar be honnan veszed ?
ez nem ugy mukodik mint egy autonal, hogy kattogas es erzed.
a legnagyobb meglepetesem volt mikor soderon nyomtam egy satufeket csak hatsora..... es nem tortent semmi !!! nincs kattogas, pulzalas... egyszeruen nem lassul.
probald ki ahol van hely hozza. en elmasztam ezeket kiprobalni es tanulsagos volt.

masik amire figyelni kell:
hullamos utfelulet.... egyszeruen huzod a feket es nem lassul.... ha figyelsz ra nem gond

ami meg baromi erdekes:
kanyarban bedontve (minden tanitas ellenere) fekezzel ra..... nem tortenik semmi csak baromi lassulas.. probald meg ezt egy masik motorral....(ovatosan !!)

szolval nem akarok aradozni de ez mas.
nagyon.
en sem hittem el, csak mig ki nem probaltam...

TyuTyu
Előzmény: HolAMotor (813)
HolAMotor Creative Commons License 2006.04.12 0 0 822

Hallo.

 

Holnap megnezek egy 2000-es, 40.000 km-t futott 1150 GS-t ABS-el, markolatfutessel.

 

Tapasztaltabbaktol kerdeznem mi az amire kulonosen figyeljek oda? Egy tippet mar kaptam a hatso kerekcsapaggyal kapcsolatban, azt kulonosen megvizsgalom kopogast, szorulast keresve, egyeb mi lehet meg?

 

A tulaj idos, az elozo tulaj is az volt, nemet. Azt mondja sose borultak vele, amit nehezen hiszek egy ketkereku jarmurol, de hol lehet olyan pontja, ami egy esetleges csuszas soran mindenkeppen serul es tobbe kerul a javitasa mint amennyit szamit a serules /Az XT-n pl ilyen volt az elso teleszkop alja, amit komplett csere nelkul nem lehetett volna eltuntetni./

 

Mennyi olajfogyasztas lehet a minimum egy ilyen gepnel ami meg hiheto, es gyanakodni kezdhetnek, ha a tulaj kevesebbet mond?


Tipikus olajfolyasok, ami problemara utalna?

 

A vazon, labtarto kornyeken, tank mellett olyan kopas, amit csizma, nadrag okozhat es amibol kiderulhet hogy valojaban ketszer ennyit futott a gep?

 

A gyari es a barkacsolt markolatfutest hogy tudom megkulonboztetni?

 

Minden tanacsot varok holnapig, kb. delben tudom utoljara a forumot megnezni.

 

Udv,

 

-GPisti

Laslie-R Creative Commons License 2006.04.12 0 0 821

Szia,

 

Remélem okossan és visszafogottan tudom majd hajtani (az elején biztos)

Bevalom van bennem tartás a mocival kapcsolatban, de remélem idővel összeszokunk...de annyira tetszett a motor...a futómű..a motor kezelhetősége hogy a szememben még a nem kis árkülönbség, mondjuk egy vfr-800 hoz képest, sem tudott átbillenteni a megvásárlásról.

Előzmény: Hori R1100S (809)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 820
mail ment
Előzmény: LaceszR1100S (819)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 819

Szia Hori !

 

Dobtam neked mailt. Kíváncsi lennék a te gépedre, küldhetnél pár képet.

 

Lacesz

Előzmény: Hori R1100S (816)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 818

Igen-igen tudni kellene élni az ABS lehetőségeivel,ez biztos.

Én autóval jártam úgy,hogy ugyanúgy nemkormányoztam az autót,mikor dolgozott az ABS,mintha nem is lett volna,így csak a fékút növekedett meg.Gondolom ez a megoldás a legrosszabb variáció:-(

A régi bidegződéseket nehéz levetkőzni.

Hori

 

Előzmény: Macskapecér (815)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 817

Üdv a fedélzeten Macskapecér!!!

 

Kék-fehér...biztosan szép!Fényképek?

 

Hori

Előzmény: Macskapecér (815)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 816

Szia Lacesz!

 

Énmeg látván,hogy a motorodon nincs oldaldoboztartó,akartam neked ajánlani egyet a netről......gondolom a sajátodat:-)))

 

Azthiszem nemsokára találkozok egy másik 1100s tulajjal,majd megemlítem neki

 

Hori

Előzmény: LaceszR1100S (814)
Macskapecér Creative Commons License 2006.04.12 0 0 815

Cselle!

 

Teljesen igazad van. Annyit tennék még hozzá, hogy az ABS-hez másfajta vezetési stílus szükséges szerintem. Vagyis ha már megadatik a lehetőség, hogy fékezés közben is irányítható maradjon a motor, akkor élni is kell tudni vele.

 

Körte

Előzmény: cselle (812)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.04.12 0 0 814

Sziasztok !

 

Azért írok hátha tudtok segíteni. Van egy eladó gyári koffertartóm R1100S tipushoz.

Én nekem Givit sikerült beszereznem és azt használom, ezért vált feleslegessé.

Nem kell valakinek?? (akinek R1100S van)

 

Lacesz

 

 

HolAMotor Creative Commons License 2006.04.12 0 0 813

Nem hat, Pecsi. :-)

 

Meggyoztetek, ABS kell. Meg markolatfutes, mert azt is nehez utolag felszerelni.

 

A vezetesi, es foleg parkolasi stilusom miatt emellett erdekelne mennyibe kerul a bukocso. Egy csomo felet lattam a hirdeteseken, gondolom az se mindegy milyen, de ha mar tema. :-)

 

Koszonom mindenkinek az eddigi, es az elkovetkezo segitseget.

 

Mennyi a bukocso?

 

-GPisti

Előzmény: Macskapecér (811)
cselle Creative Commons License 2006.04.12 0 0 812

Egy történet, hátha számít valamit:

 

Nagy lányommal a hátam mögött egy hosszú túra utolsó kilométereit róttuk hazafelé át a Hortobágyon. Természetesen meglehetősen fáradtan az egész heti és főleg az aznapi motorozás befejezése közelében - egy kicsit már azon morfondírozva, hogy milyen jól sikerült az elmúlt hét. 

Pont valami nagy vásár volt, millió jármű és ember.

A híd után lévő gyalogátkelőn elengedtem a gyalogosokat. Ezalatt társaim jól előrehaladtak. Az utolsó gyalogos után intenzívebb gázzal indultam, hogy hamar felzárkózzam.

Az 1150RT nem egy hayabusa, de hamar 100-ra ugrik... kezem még lefelelé húzza a csutkát, amikor jobbról egy bokor mögül a mező kellős közepéről egy rozzant kombi elém fordul... hideg fut végig a hátamon és a szememmel azt a pontot keresem az autó oldalán, hogy hová fogok a követező pillanatban odavágódni...de ez még nem az a pillanat suhan át rajtam, hiszen a gyerek ül mögöttem! ....a jeges rémülettel egyidőben ösztönszerű satu lábbal (bár nem egy relax tartás, de a lábam mint mindig a fék fölött tartom) ... - és szintén ösztönszerű pici kikerülő kormány-mozdulat...még mindig az autó oldalán keresem a helyemet, de már azt veszem észre, hogy a hátsó traktusán.........sőt..... mögötte vagyok!!!

 

!!! eközben a kezemet még csak rá se tudtam fordítani a fékkarra!!!

 

Kell ABS?

 

 

 

Sokan mondják, és itt is olvasom, hogy majd én milyen jól kifarolok, meg elfektetek, minek az ABS, csak a koca motorosoknak való.

Lehet, hogy vannak közöttünk versenyzők, nekik talán sikerül is, de éppen vasárnap láttam csúnyán meghalni egy fiatal speedes-gyorsulós-elfektetős srácot, amint a fejét is valószinűen tartalmazó sisakját a fekete nájlonnal lefedett teste mellé helyezték. A motort sikerült elfektetnie. Az alig sérült. Az elékanyarodó autót azonban nem sikerült elkerülnie csúszás közben.

Itt a link (a kis kék fényképezőre kattintva még több kép róla)

http://www.haon.hu/engine.aspx/page/haon-article-detail-page/cn/haon-news-ed03-20060409-081338/dc/im:haon:news-hajdubihar/ag/im-naplo

 

Kell ABS?

 

 

 

Előzmény: HolAMotor (803)
Macskapecér Creative Commons License 2006.04.12 0 0 811
Ja, még annyit, hogy GPisti most elméleteket gyárt, ami nem feltétlenül baj, de szerintem ki kellene próbálnia egy GS-t, és akkor már nem gyártana többet.

Én találtam neki egy kipróbálhatót egy kereskedőnél, sőt, jó vétel is a gép. Én anno ugyanennél a kereskedőnél vettem az enyémet, és amikor lementem megnézni, azzal fogadott, hogy a kezembe nyomta a kulcsot, és elzavart motorozni. Meg is vettem a gépet azonmód. :-D

Szóval GPisti még annyit tudok segíteni a kétségeid eloszlatásában, hogy felcuccolsz mögém mondjuk szombaton, és legurulunk egy kellemes kanyargós úton a kereskedőhöz, és kipróbálod a gépet. Esetleg a többiek csatlakozhatnak, ha van kedvük, elég jó sok kanyar van arra, nem szegedi a kereskedő. ;-)

Szintén elmulasztottam az előbb: egy 2003-as kék-fehér R1150GS-em van. Szóval hazabeszélek. :-)

Körte - motort GPistinek projekt
Előzmény: HolAMotor (803)
Macskapecér Creative Commons License 2006.04.12 0 0 810
Sziasztok!

TyuTyu! Ha meg tudod győzni GPistit, akkor jövök Neked egy sörrel. Lajának meg teával. Vagy egy doboz olajjal. :-D

Félre a tréfát. Örülök, hogy azt írtad, amit írtál, nekem ugyanezek voltak az érveim a BMW és főleg az ABS mellett. Inkább eladható a gép ABS-szel, mint dobozokkal. Minden extrát meg lehet rá venni később, de ezt elég nehézkes, a markolatfűtést ugyanígy.
Nekem eddig egyszer sem szólt közbe az ABS, de biztosan lesz olyan, hogy megment.

A futómű meg... egyszerűen összevethetetlen más motorokkal. Pedig próbáltam már párat, de ilyet még nem láttam, átmegy mindenen. De pont Nektek magyarázom?! :-D

Ennél jobb érveket én sem tudok.

Bocsi, hogy csak így betoppantam, egy páran Körte néven ismertek mindenféle levlistákról. Aki nem ismer, annak pedig üdv, jó kis topic ez. :-)

Körte
Előzmény: TyuTyu-2 (806)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.04.11 0 0 809

Szia!

 

Szóval akkor K1200R-t rendeltél?

Huhúúúú!!!

 

 

Hétvégén gurultunk  egy kicsit Szeged-Csongrád környékén pár ismerősömmel.

A motor szépen szolgált.Volt a csapatban egy 1200 C is,meglepően szedte a "lábát"

160-ig úgy húzott 200 kg-nyi utassal,hogy alig tudtam utána menni.A gazdija aztmondja 200 a vége és alig fogyaszt többet mint 5 lityi 98-as.

Kicsit meglepett!

 

 

 

Előzmény: Laslie-R (807)
R100 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 808
Koch Ferit tudom ajánlani, ha Budatétény nincs túl messze neked. T:362-4365 
Előzmény: muanyag (801)
Laslie-R Creative Commons License 2006.04.11 0 0 807

Sziasztok,

 

Már régen írtam, és közben eladtam az R1150R mocimat is és sokat gondolkoztam hogy most mi legyen helyette, mindenképpen sor négyest szerettem volna, de a BMW K1200R drágának találtam, persze csak addig amig ki nem próbáltam a honda, kawasaki, yamaha tipúsain belül egypárat és rájöttem mindig bömös járt az agyamban és hááát  nem bírtam.. megrendeltem az elöző gépem utodját, 1,5 hónapja, most már akár mikor megjöhet..nagyon várom

TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.04.11 0 0 806
Ahoj, TyuTyu belevau

ABS kell.
nagyon.

1, mint emlitettek a bolintas hianya miatt nem erzed a fekerot...
2, rasegites miatt nem erzed a fekerot...
3, teljesen mas erzes...
4, ABS nelkul elegge "eladhatatlan" ertekre teszel szert

En africarol ultem at, amit nagyon szeretek, de el kell ismernem
a bomos futomuve + feke fuggoseget okoz....
[mondjuk terepre nem vinnem a tehenet, arra africa jobb volt
butykossel]

btw: hetvegen (veletlenul) sikerult akkorat fekezni, hogy a hatso a levegoben volt...
(viszont nem lettem matrica egy kisteher hatuljan)


TyuTyu
Előzmény: GS_Laja (805)
GS_Laja Creative Commons License 2006.04.11 0 0 805
Szeva!

Nekem ABS van a GS-n.
Nagyon jo dolog elotte Varaderom volt es egy alkalommal az ABS hianya miatt dobtam el, meg persze a kombinalt fek is kozrejatszott.
Akkoriban csak a BMW-n volt ABS tobbek kozott ezert is valasztottam azt, de persze a kivalo futomu is sokat nyomott a latban.
Nameg a gyerekkori álom, de ez mas teszta. Allitolag egy nemet kereskedo mondta egyszer, hogy BMW-t nem szabad ABS nelkul venni, mert a nemletezo bolintasa miatt, nem erzekeli a vezeto a fekero nagysagat.
Megjegyzem ebben lehet valami, mert amikor nem mukodott az ABS-m akkor a szervos fekkel neha fekeztem olyan betyarosakat, hogy utana pihennem kellett amig az adrenalin kifolyt a fulemen az ijedtsegtol.


Laja
Előzmény: HolAMotor (803)
Vojnó Creative Commons License 2006.04.11 0 0 804
Szerintem egy GS ABS-el olyanmint egy kurva zárt erényövvel! :o)

Nagyon jó dolog motoron az ABS, de annak idején én nélküle rendeltem!
Viszont vezettem kis f650-est amin volt és nem értettem miért nem tudom kifaroltatni! Ozt mikor leszálltam láttam hogy ABS-es!

Van amelyik meg fékrásegítős, az még egy érzés. Meg érdekes, mert egyszerre fékez elöl hátul, de okosan!
Szóval nekem nem lenne szempont az ABS!
Szerintem!

Üdv

Vojnó
Előzmény: HolAMotor (803)
HolAMotor Creative Commons License 2006.04.11 0 0 803

Igen, egyenlore az a terv, hogy holnap vegighivom a kereskedoket, mi a palya.

 

Valaki csak ott hagy egyet ajandekba nekem...

 

Egy gep lenne, ABS nelkul, ismerostol, felszerelve, nagyon tetszik, az egyetlen kerdes, hogy mennyire fontos az ABS.

 

A GSnek kulonben is hihetetlenul jo a fekrendszere, mit tud meg hozzatenni az elektronika? Van valakinek tapasztalata, velemenye?

 

Udv,

 

-GPisti

Előzmény: TOM (802)
TOM Creative Commons License 2006.04.11 0 0 802
Udv itt!
Laja meg nem adja el a motorjat, igy nem tudok elado GS-t egyelore, de a Turaklubb stb emberkei akik most heves gyorsasaggal GS Adv-re valtanak biztos eladnak nehany GS-t. Azokkal kene felvenni a kapcsolatot!

MTN
Előzmény: HolAMotor (800)
muanyag Creative Commons License 2006.04.11 0 0 801

Sziasztok,

Budapesten vagy környékén tud-e valaki ajánlani olyan szerelőt, aki régebbi kétszelepes boxer tipusokat is beválall (R sorozat), pédául tud karburátorokat szinkronizálni, gyújtást állítani, stb... ?

HolAMotor Creative Commons License 2006.04.11 0 0 800

Hallo mindenkinek!

 

A tarsasag egy resze ismer GPistikent a Gau-s listarol, a tobbieknek bemutatkoznek: GPisti.

 

Remelem mar semmi nem ment meg attol, hogy en is magamenak tudhassak egy kekfeher propelleres remekmuvet, nagyjabol azota vagyok ra miota meg tudom kulonboztetni a babettat a nagyromet-tol.

 

Szoval a nagy tervhez egy dolog szuksegeltetik meg, egy elado GS. Azert nem irtam pontos tipust, mert magam sem tudom. 1100 GS azert lenne jo az 1150-el szemben, mert akkor ki tudnam hagyni a jatekbol a bankot, es megse egy kicsit tobb mint ketmillios motorral megyek be a kamion ala / esek le egy sziklarol, hanem csak egy majdnem masfelmilliossal ami ugye nem mindegy, kiveve az ocsem szerint, aki az eletbiztositasom kedvezmenyezettje.

 

Kicsit konkretabban, 98nal fiatalabb, keveset futott, /30-40k km/, ABS-es, minel jobban felszerelt egy literesnel nagyobb BMW GS-t keresek turazni, ha valaki tud ilyenrol kerem ne tartsa magaban,

 

Udv,

 

-GPisti

Varapapa Creative Commons License 2006.04.09 0 0 799
Megkérdezem és jól meg is írom!
cselle Creative Commons License 2006.04.09 0 0 798

Azért ha megtennéd ettől bővebb információt is megoszthatnál velünk az új 1200GT-ről.

Gondolom nem az a legfontosabb tulajdonsága, hogy sokba kerül a javítása ha eldől. Bár igazad van, valóban nagy hiányossága a BMW fejlesztéseknek a bukásvédelem.

 

 

 

Előzmény: Varapapa (797)
Varapapa Creative Commons License 2006.04.09 0 0 797

Cimborám megvette a legújabb típust:  K 1200 GT

 

Tegnap kerültünk egyet, röviden úgy fogalmazott, hogy kényelmes, jól kezelhető és megy mint ááááállat  :)

 

Nézegettük, hogy egy parkolóban való eldőlés esetén (nincs rajta idomvédő, nem is lehet rátenni) mit kóstálhat a dolog, de belekavarodtunk a sok nullába :(

 

 

Varapapa

 

 

TOM Creative Commons License 2006.04.07 0 0 796

> Kollegam megvalna motorkajatol:
> BMW F650CS, kek szinu, barna ulessel
> 2002-es, 17.000km
> Tank helyen tarolodoboz, ABS, markolatfutes
> 1.250.000.- Ft
>
> Matusek Tamas
> +36 30 931 0350
>
> vankerdes?
>
> udv,
>
BMW F650CS

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!