A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ha olyan - nem veterán - BMW boxer(!) motort szeretnék, amely ma is alkalmas közúti közlekedésre, nem kerül egy kisebb vagyonba, de technikailag és kinézetre is klasszikus, akkor jó választás-e az R100R?
Nem ezzel akarom bejárni Európát, de azért kisebb kirándulásokra használni akarom.
a hétvégén meg is nézem, amint a családi programok lefutnak. aztán remélhetőleg irány az aszfalt. másfél hónap kényszerpihenő után már nagyon mennék...
Igen, szárazkarteres. Fent van az olajtartály ha jól tudom akkor a vázba rejtve. Keresd meg a leeresztő csavarját, és abból is ereszd le az olajat. Nekem 2000 utáni volt, abban már kivették a vázból a tartályt, és az áltank mögött volt elhelyezve. Ha nem megy, akkor látogasd meg a következő lapot: www.f650.atw.hu ott keresd a fórumok között a szerelés, javítás, jótanácsok topicot!
segítséget szeretnék kérni a következő érdekes problémámhoz, hátha van valakinek tapasztalata régi f650-essel. nekem egy '97-es gyártmányú darabom van, és az első olajcserénél kicsit zavarba jöttem, ugyanis a leeresztő csavart, olajszűrőt kivéve összesen 8 dl olaj jött le a motorból úgy, hogy előtte a nívópálca maximális szintet jelzett. bele is csak ennyi ment (8 dl), pedig a gépkönyv szerint 2,1 liternek kell benne lennie. ami feltételezem még mindig benne van, de nem igazán tudom, hogyan üríthetném ki belőle.
Biztosan ismerősen cseng neked a Socó név (Gyomaendrőd->motormúzeum). Na az öreg fiával Socó Attilával beszélgettem ma - aki a mai napig restaurálásból él - és ő ajánlott egy embert, aki ilyen motorok behozatalával és szervízelésével foglalkozik.
Ha minden jól megy akár már holnap elmegyek hozzá.
... állítólag árban sincs elszállva (pl most adott el egy 80ST-t 800eFt-ért rendbehozva, forgalomba helyezve).
Kiváncsi vagyok nagyon. Ha találkozom vele majd beszámolok.
Nem hiszem, hogy a felengedes szamitott.... Szeritem egyszeruen akkor mar az ut-gumi kapcsolata elegendo volt a fekezeshez...
Menj ki vmi poros/soderos reszre, es kapcsold ki az abs-t. Probalkozz csak (!) hatsoval fekezni ovatosan. Egybol blokkol, esetleg kicsit keresztbe akar menni. (nyugi fura erzes, de nem veszes)
majd abs vissza, es ugyanez....
miert kell poros soderos ut ? mert kimeljuk a gumit :-)
Kérdeztem nálam tapasztaltabbtól és rájöttem, hogy fékeztem már ABS-est. :-) Akkor vettem elő a gépet, és még hideg és ragyás volt az aszfalt. Valóban semmi jele nincs a dolognak - talán ezért is tudatosult bennem a dolog. Csak annyit konstatáltam rémülten, hogy húzom a féket, és arra számítok, hogy lassulni fog, de persze nem, az előttem menő autó meg vészesen közeledett. Még jó, hogy elengedtem gyorsan és újra behúztam, és másodszorra nem blokkolt. Ki kellett pihenni az élményt. :-)
Grat az uj GS-hez, jo valasztas volt Narbondel! Egocsere: mar tobbet elvegeztem, minden gond nelkul :) Es tenyleg mukodik a helyzetjelzo feklampa potlas! :) TOM R1200GS
En az eredeti ulest alakitattam at az eredeti kárpittal. Elvittem egy karpitoshoz, nagon szepen es precizen dolgozik. Nem latszik semmi sem az ulesen, olyan mint az eredeti. Nem a markolatfutesre van kotve, hanem kulon kapcsolhato, mint az RT
Az oreg pontosabban 67 eves, es orom volt nezni, ahogy a gephez nyult amikor kitolta a garazsbol.
Amit mi meg erobbol megoldunk, kozepsztenderre felhuzni, onnan levenni, garazsbol kitolni a kuszobon, ugy csinalta, mintha tojasokon guritotta volna. Nekem szimpatikus volt ahogy a motorral bant.
Fú, azért remélem nem én lelkesedtem jobban, csak rajtam jobban látszik, ha lelkesedek. :-D
Amúgy egy öreg papa adja el a gépet, Németországból származik (a gép, nem a papa), és látszólag/hallgatózásilag minden rendben van vele.
Kipróbáltam jól, pörög, forog, szalad, fékez, megáll. Remélem nincs semmi rejtett problémája, amit nem vettünk észre, mert nagyon szomorú leszek.
Az öreg állítólag már kinézte magának az új RT-t. Így 60 évesen azért nem rossz, bár a mama nagyon tiltakozott, hogy ő még utasként sem ül fel, nemhogy vezessen, mint én. :-D
A részleteket majd GP elmeséli, én mostantól kezdek izgulni.
Jó a kérdés, ezek szerint akkor nem tudok róla, ha megcsúsztam. Ez viszont nem annyira jó, mert azért szoktam más motorokkal is közlekedni, és nem szeretném megszokni, hogy bárhol bármekkorát fékezhetek.
Köszi a választ, ilyen mélységű elemzéssel sehol nem találkoztam bár igyekeztem utánajárni. Viszont ha elhatározom magam hajlamos vagyok elmenni az esetleges negatívumok mellett de ezesetben több minden szól mellette. Sőt.
Ha végre meglesz teszek fel képet és beszámolok a hosszabbtávú tapasztalatokról.
Az ár még ezekkel az extrákkal sem érte el a 4M-t, bár így is nagyon drágának tartom de megdolgoztam érte. Azt nem bánom hogy nem gyorsul szupersportmotor szinten, nem nekem való a féktelen gyorsulóerő. Egy ideig egy Hornettel jártam, kész életveszély voltam, főleg hogy a szar pesti utakon többször majd elszálltam egy egy nagyobb úthibán.
Egy kérdés, kérés : Szelepfedélre protektort szeretnék rakni.
Tud ebben valaki segíteni, esetleg kintről vásárolni, vagy a BMW-től gyáriként vegyem meg? Habár az árról sejtésem van...........igaz csak egyszer dobja el az ember azonnal megtérül.
Szemezgettem a winderlich karbon protektorával de kb. 80e HUF.
Az amit viszont elég sok BMW-n látok (ami az alsó részre van csavarozva) szerintem elég lenne.
Tudja valaki mennyibe kerül, és hogy honnan tudok olyat beszerezni?
Volt valaki a hétvégére tervezett Kőkapu-i túrán ? Milyen volt ?
Az eredeti ülésedet alakítottad át és kárpitoztattad vissza, vagy esetleg szereztél egy bontottat és azon mókoltatok? Én is gondolkoztam rajta, de nem merem az eredeti bőrözést megbontatni, nehogy valami "pancser" elrontsa.
Bontott ülést meg még nem találtam, meg valszínű hogy drága is lesz.
Viszont nagyon érdekel a dolog.
Te kivel csináltattad, vagy esetleg saját bütykölés? Ha jól veszem ki akkor ráadásul a markolatfűtés kapcsolójához kötötted és onnan vezérled?
A küllős vagy alu felni hiúság vagy berögződés kérdése. Terepre úgysem mész, úton meg ha elkapsz egy kátyút mindkettő tönkre mehet.
Egy öreg barátom mondta egyszer, hogy ha két nő tetszik és nem tudsz dönteni a kettő közül szerezd meg mindkettőt.
Saját tépelődéseim:
Az 1200-es új blokkban több helyen a súlycsökkentés miatt alumíniumból készült csavarok vannak. Ez azt jelenti, hogy a szervízek alkalmával ezeket ha kicsavarják már nem csavarják vissza, hanem eldobják és újat tesznek bele.
Ez növeli az amúgy is magas szervízköltséget.
Viszont 30 kg-al könnyebb a motor, mint az elődei.
Viszont én 30kg-al nehezebb vagyok, mint az elődeim.
A buszrendszerű vezetékezés miatt, még egy égőcserét sem lehet műszer nélkül megtenni, mert minden elektronikus alkatrészt fel kell előbb ismertetni a vezérlővel és megmondani neki, hogy milyen funkciót tölt be a motoron.
Viszont a digitalizálás előnyeit kihasználva ha pl. kiég a hátsó lámpád, akkor a féklámpa veszi fel ezt a funkciót. Alaphelyzetben félfénnyel világít, amikor meg fékezel teljes fénnyel világít.
Kontakthiba esetén teleíródik a hibatároló, és útközben leáll a motor (nem áll le csak mehetsz a szervízbe hibát töröltetni). Ezzel növekedik a szervízdíj.
Viszont ha valami nagy baj van, akkor a leáll és a motor komolyabb tönkremenetetétől óvja a pénztárcát. Viszont nyitok egy szervízt és egyébként is k..a jól megy.
A súlycsökkentés miatt hiányzik a motorból 30kg, ami a tartósságát csökkentheti. Tapasztalat nincs rá a rövid idő miatt. A teljesítmény meg a fordulat növelésével (meg a vezérlés, beömlés, injektor-hengerfej- kipuffogó mint dinamikus lengőrendszer tökéletesítésével) érték el. Ennek érdekében rövidebb lett a löket, kisebb tömegű a hajtókar meg a dugó, így a lendkerék tömege is. A kisebb tömeg és térfogatú alkatrészeknek jobb anyagból kellett készülniük, ezért 4mHUF a motor ára.
Viszont k...a jól megy. A japán motorok robbanékonyságával is felveszi a versenyt (itt nem a gsxr meg z12-re gondolok), a BMW-től megszokott semmivel sem összehasonlítható futóművel, imageval.
A súlycsökkentés miatt könnyű lett a motor eleje. Csomagokkal 2 személlyel nagyon hamar felemeli az elejét.
Viszont k..a jól megy.
Gratulálok minden új és használt motorhoz, amit a társaság vesz vagy elad.
Nekem a GS-n ules futes van, utolag csinaltattam ra a Hein-Gericke-ben vasarolt ules futeskitt bol. Nagyon jo, a kettes fokozatban igazi tojas fozo :) de en is fazos vagyok es ezert szeretem. A markolat futessel egyutt kivalo a dolog.
Üdv mindenkinek, régóta figyelemmel kísérem a topikot, egyszer már meg is nyilvánultam de csak úgy hívatlanul beleszólok szinten. Eredetileg a Pannóniás fórumról "szalajtottak", és a Pannónia örök szerelem számomra. Még egy offként megemlíteném mostani motoromat ami egy XT 600, három éve vettem újonnan és azóta is örömmel használom de már nem sokáig mert új motorom lesz. És a lényeg amiért írok életem meghatározó eseménye: tegnap végre írásba foglaltatott hogy mához öt hétre én is BMW motorkerékpár tulajdonos leszek, méghozzá egy új R1200GS-é! 17. heti gyártás, 20. héten vehetem át. Az óceánkéknek nevezett színt választottam elég sok extrával, abs, markolatfűtés, kézvédő, bukócső, koffertartó, két vario oldalkoffer, krómkipufogó, riasztó, fehér indexek. A küllős keréken gondolkodtam még sokáig, de végül addig addig gondolkodtam míg elkezdtem szépnek találni úgy ahogy van, így ez az extra lemaradt. Nektek mi a véleményetek erről?
Sok más motort néztem és próbáltam ki, de végül mind alulmaradt, az 1200 GS toronymagasan a legjojbb motor amin valaha ültem. Nagyban hozzájárult a döntéshez hogy a kereskedőnek hála majdnem kettő órát motorozhattam a városban szabadon kötetlenül. Nem akarok senkit reklámozni sem lehúzni de voltam más márkáKnál ahol a kereskedő a feleilyen értékű motor közelébe alig engedett. A legtöbb helyen ahol jártam kifejezetten elzárkóztak a próbától.
De ez már a múlt, kitörő boldogsággal számolom a napokat.
Itt egy új téma : fűthető ruházat, esetleg ülésfűtés
Ki mit tud róla???? Használtok-e ilyet vagy hasonlót?
Én nemrég készítettem egy fűthető alsó ruházatot a párom számára amit először én teszteltem, majd a kezdeti tesztek után egy kicsit átalakítottam mert fázott a combom. Azóta volt már tesztelve és eléggé jóóóóó !!
A fő próbát viszont a páromon kellett hogy kibírja,mert egy picit fázós és egyébként sem szabad felfáznia. Azon is túl vagyunk és az eredmény egyszerűen valami csodás élmény. Nagyon boldog volt amikor a mellkasától kezdve a hátát, és a veséjét is folyamatosan melegen tartotta. Ez még csak "prototípus" ,nem is akarom "gyártani" mivel csak saját használatra készítettem és még egy picit tökéletesíteni kell.
Markolatfutes:ha a kapcsoloja ottvan a kormanyon, nem hinnem h valaki kokanyol BMWre markolatfutest. Olajfogyas: sokmindentol fugg, pld olajminosegtol, a boxer eszi az olajat, szoval nem mervado mit mond, de ha enne akkor sem mondana, nem?szoval lenyegtelen.
Hasznalat: gumi alkatreszek, ules, markolat, labtarto, labtarto melletti vaz reszek kopasa. Gumicsere mikor volt? hanyadik szeria gumi? 40.000 km alatt max 3. szeria gumi lehet rajta Metz Tourance-bol ami altalaban a gumi a GS-en...(ok tudom elozo tulaj is cserelhette, de itt elszol6jamagat)
Borulas nyomok: hengeren, kormanyvegen...
Vazat atnezni, serulesek utan kutatva, ules levenni. Akksi meg eredeti? Ha igen csereerett..alku pozicio... Fekfolyadek csere mikor volt? Kardan olaj csere mikor volt? Olajcsere? Fekbetet? Mind alkupozicio...
Esetleg szevizkonyv, vasarlasrol szamla (ha nemetek, akkor megvan!)