A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Igen, én is úgy gondolom hogy inkább csak a saját megnyugtatásra jó.
A totalcaros cikket olvastam én is és a végén írja a lényeget hogy ha nincs kint tábla stb-stb akkor perelhető a társaság és majd fizet.......csak a kérdés az hogy akarja-e a károsult a hercehurcát?
Az ügyvéd azt mondta hogy amennyiben nincs tábla egyértelmű hogy az ő felelősségük, és olyan nincs hogy egy vadásztársaságnak nincs kötelezője.
Viszont a teljes képet tudnia kellene az esetről hogy pontosan nyilatkozni tudjon.
Nekem volt a masik motoromon vadriaszto, a mostanin nincs. Akkkor se es mostse jott meg elem semmilyen allat. Szerintem nem er semmit, de a sajat megnyugtatasodra jo! :)
Ennél sokkal bonyolultabb a helyzet, nemrég a totalcar-on volt egy cikk pont erről (ha megtalálom belinkelem) Ott részletezték, hogy pontosan mikor kell fizetnie a vadásztársaságnak ill. a biztosítójának, de az elmúlt 5-7 évben egy eset sem volt amikor ténylegesen fizetésre került sor.... Ez azért elég elkeserítő. Én még a 90-es évek elején ütöttem el vaddisznót kocsival. Akkor annyi volt csak a teendő, hogy a helyi vadász kiállított egy papírt, hogy valóban vadat ütöttem el (persze kérette magát meg várta a jattot de ez más történet) és mivel volt vadveszélyt jelző tábla 20 km/h val kevesebbet kellett a papirra irni. 80 helyett 60-at.
Száraz aszfalton egyenes úton márkatársam próbált 120-ról állóra fékezni satuval. Az 1150RT-n nem lehet kikapcsolni az ABS-t, tehát avval.
Az út mentén álló fehér műanyag útjelzőket használta mércének. Az eredmény egy cölöpnyi távolság volt (asszem az 100m?).
Amikor ezt mesélte én is megpróbáltam, de az én eredményemre nem emlékszem. Valami hasonló volt.
Egyébként a Hungaroringen működő vezetéstechnikai pályán gyakoroltam egy alkalommal autóval. Baromi tanulságos volt. Mindenkinek ki kellene próbálnia!
A honlapjukon is olvasható az alábbi idézet:
"Az Ön véleménye szerint egy átlagos amatőr autós mikor fékez életében először 120 kilométeres sebességgel vészfékezésszerűen állóra?- A halála előtt tíz másodperccel!"*
Akkor egy kis ABS - én is kíváncsi voltam rá és kipróbáltam vizes úton nagyon király.
Egyszer kétszer próbálgattam még csak azért hogy szokjam. Az én véleményem és a gyakorlatom az hogy már csak naggyon extrém helyzetben dolgozik, legalábbis nálam.
Szombatig eddig mindig eleget tudtam fékezni nélküle is, de a Szombat éjjel !!!!! :
BMW R1100S kontra ŐZ (80-100kg) = 1 - 0
Kb. 85 kmh - ról 70kmh-ra sikerült "csak" lassítanom a gépet és pafffff. Telibe !!!
Azalatt a kis idő alatt keményen markoltam - mint állat!!
Kb. 30m birkózás után ÁLLVA megálltunk. Csak anyagi kár van ! (-de az van)
Én mondom nektek más motorral totálkár (villa, elemek, fejidom stb...kuka), de ez hála a nem tudom minek egy monstrum !!!!
Ezután az ütközés után lábon mentem vele haza, igaz most kezdhetem összeszedni hogy mennyi lesz az anyagi.......
Természetesen a vadásztársaság NEM FIZET, (egyébként biztosítása sincs) stb...
(Cascom nincs) Esetleg pereskedés, de ha nyerek - 1-1,5év - sem biztos hogy ki tudnak fizetni.
Majd megyek en es elmondom a frankot. Esetleg megmutatom, ha jol tudom nekem raadasul lehet blokkolni a hatso kereket az elso fekezese nelkul kikapcsolt ABS-el.
Kivancsi vagyok mekkora a fekut ABS nelkul esszel es felkeszulve, mintegy produkalva a leghidegverubb es legtapasztaltabb motoros reakciojat panikhelyzetben, illetve ABS-el esztelenul kapaszkodva a fekkarba.
Persze Ez igy meg nem relevans, hisz eppen azt a panikhelyzetet nem szimulalja valosaghuen, amikor a kisteher csakazertis kijon eled a stoptabla mogul mert fogalma sincs hogy jossz /es most eldorzsolok egy konycseppet az elso motoromert, ami t nem keleteuropaban gyartottak es sikerult leamortizalni a fenti szituacioban/.
Latatlanban feltetelezek a ket fekezes kozott legalabb 20% kulonbseget, de meglatjuk. Kell egy nagy murvas parkolo hozza, ahol mondjuk 50re fel lehet gyorsulni es meg megallni is van eleg hely az esetleges tereptargyak epsegenek megorzesevel egyutt.
Ja, es a fenti tesztbol meg igen eroteljesen hianyzik, hogy a murvan a tapadasi es csuszasi surlodasi ero kozti kulonbseg sokksl-sokkal kozelebb van egymashoz mint a gumi es az aszfalt kozotti. Akad valaki aki erti meg mirol beszelek rajtam kivul? :-)
Én még mindig ennél az ABS dolognál vagyok leragadva. Vagyis tapadva. :-) Hétvégén motoroztunk jókat, rossz utakon, és volt egy erősebb fékezés, ahol közbeszólt az ABS. Miután elmúlt a helyzet, azon kezdtem gondolkodni, hogy vajon a régi motorommal is meg tudtam volna állni ABS nélkül, vagy megcsúsztam volna, vagy a fékrásegítőtől harap akkorát a fékem, hogy már kell az ABS is, mert nem tudok vele finoman fékezni.
Nem kötekedésből mondom, mert imádom a gépet, csak eszembe jutott Laja, akinek ugyanolyan évjáratú és paraméterű motorja van, mint nekem, csak az enyém szebb. ;-) És amikor nem volt ABS-e, akkor bizony a rásegítő miatt jószerivel csak blokkolva tudott fékezni.
Nem is tudom, hogy ebben mi volt a kérdés, inkább csak hangosan gondolkodtam. Ja, de. A lényeg, hogy TyuTyu, nem fogok földútra menni fékezgetni, mert aztat én nem szeretem annyira, szóval csak olyan potya túraendurós vagyok. :-)
Forgalom korlatozasok voltak a varosban amikor felvettek a reklamfilmet. Amikor a hidon mennek keresztul azt konkretan vasarnap forgattak, ugy hogy lezartak a hidat a ket vegen fel-fel orara es akkor mentek a motorral. Majd ment a forgalom egy darabig, utan ujra lezaras es filmezes. Pont ott jartam veletlenul es lattam :) Mar akkor is teccet a K1200S de azota is az egyik kedvencem, igaz az R1200GS Adventure utan :)
Az én R100-asom '82-es, tehát lassan már közelít a veteránhoz, de nyugodtan elindulok vele bárhová. Minden évben kétszer az Alpokat végigjárom vele, plusz egyéb túrák. A tempó ezeken az utakon egyáltalán nem öreguras, de tartjuk a lépést a jó húsz évvel fiatalabb túragépekkel. Jobbos fordulóban néha a fékpedál könyöke ér le, de ekkor már nagyon a határon kell fordulni. Egyszerűen szervizelhetö, nem kell hozzá számítógép...
Az enyém még 70 lóerős, később az ezreseket is visszavették 60-ra (környezetvédelem), de nekem a nyolcszázas 50 pacija elég kevésnek tűnt, bár nyilván ez is szerethető.
Ha nem hiányzik a 100 lóerő, akkor csak ajánlani tudom!
Ha olyan - nem veterán - BMW boxer(!) motort szeretnék, amely ma is alkalmas közúti közlekedésre, nem kerül egy kisebb vagyonba, de technikailag és kinézetre is klasszikus, akkor jó választás-e az R100R?
Nem ezzel akarom bejárni Európát, de azért kisebb kirándulásokra használni akarom.
a hétvégén meg is nézem, amint a családi programok lefutnak. aztán remélhetőleg irány az aszfalt. másfél hónap kényszerpihenő után már nagyon mennék...
Igen, szárazkarteres. Fent van az olajtartály ha jól tudom akkor a vázba rejtve. Keresd meg a leeresztő csavarját, és abból is ereszd le az olajat. Nekem 2000 utáni volt, abban már kivették a vázból a tartályt, és az áltank mögött volt elhelyezve. Ha nem megy, akkor látogasd meg a következő lapot: www.f650.atw.hu ott keresd a fórumok között a szerelés, javítás, jótanácsok topicot!
segítséget szeretnék kérni a következő érdekes problémámhoz, hátha van valakinek tapasztalata régi f650-essel. nekem egy '97-es gyártmányú darabom van, és az első olajcserénél kicsit zavarba jöttem, ugyanis a leeresztő csavart, olajszűrőt kivéve összesen 8 dl olaj jött le a motorból úgy, hogy előtte a nívópálca maximális szintet jelzett. bele is csak ennyi ment (8 dl), pedig a gépkönyv szerint 2,1 liternek kell benne lennie. ami feltételezem még mindig benne van, de nem igazán tudom, hogyan üríthetném ki belőle.
Biztosan ismerősen cseng neked a Socó név (Gyomaendrőd->motormúzeum). Na az öreg fiával Socó Attilával beszélgettem ma - aki a mai napig restaurálásból él - és ő ajánlott egy embert, aki ilyen motorok behozatalával és szervízelésével foglalkozik.
Ha minden jól megy akár már holnap elmegyek hozzá.
... állítólag árban sincs elszállva (pl most adott el egy 80ST-t 800eFt-ért rendbehozva, forgalomba helyezve).
Kiváncsi vagyok nagyon. Ha találkozom vele majd beszámolok.
Nem hiszem, hogy a felengedes szamitott.... Szeritem egyszeruen akkor mar az ut-gumi kapcsolata elegendo volt a fekezeshez...
Menj ki vmi poros/soderos reszre, es kapcsold ki az abs-t. Probalkozz csak (!) hatsoval fekezni ovatosan. Egybol blokkol, esetleg kicsit keresztbe akar menni. (nyugi fura erzes, de nem veszes)
majd abs vissza, es ugyanez....
miert kell poros soderos ut ? mert kimeljuk a gumit :-)
Kérdeztem nálam tapasztaltabbtól és rájöttem, hogy fékeztem már ABS-est. :-) Akkor vettem elő a gépet, és még hideg és ragyás volt az aszfalt. Valóban semmi jele nincs a dolognak - talán ezért is tudatosult bennem a dolog. Csak annyit konstatáltam rémülten, hogy húzom a féket, és arra számítok, hogy lassulni fog, de persze nem, az előttem menő autó meg vészesen közeledett. Még jó, hogy elengedtem gyorsan és újra behúztam, és másodszorra nem blokkolt. Ki kellett pihenni az élményt. :-)