A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nekem a telon lent lévő kissé sérülékenynek tűnik, a teló közötti kicsit fura, de nem rossz. Én inkább széthúztam két oldalra, nagyón jó a fénye. Sajnos vizsgán leszedették. Röhelyes hozzáállás, hozták a nagykönyvet. Nem vitatkoztam, két perc alatt lekaptam, ki sem kötöttem, csak eldugtam az idomban. Igy meg átment. Legközelebb ráhuzom a kesztyüt. :)
A Motorrad GS különszámában 650Dakarra láttam nagyon érdekes pótfényszórót, az első sárhányóba van beépítve.
Éppen most végeztem a saját lámpaprojekttemel.Igaz ez csak egy izzócserében nyilvánult meg,de a hatás nagyon látványos. Xenonhoz hasonló fényű izzót raktam bele,aminek a színhőmérséklete 7500-8500K./nem tescogagyit/
Nekem nagyon tetszik és talán a feltűnőbb fénye miatt jobban észrevesznek a közlekedőpartnerek is.
Köszi az észrevételeket, és tanácsokat. Valszinű hogy saját zsebből megy a javítás, nem akarok én sem tökölődni a jogszabályok soraival a következő évben.
Én(Mi) nagyon sokat -szerintem- motorozunk (20e km/év) mindenféle körülmények között pontosan azért hogy a rutin bővüljön, meg csak mert imádok motorozni!!! Sokszor megyünk az öcsémmel 2mocival éjszaka is motorozni.
Ilyenkor természetesen betartva a sebességkorlátokat és az utviszonyoknak megfelelően.....stb.. Ilyenkor annyira figyelek mindenre hogy a vadászsas az kutyaf....a hozzám képest, de a féktávon előugró kamikaze őz védhetetlen.
Annak örülök viszont nagyon hogy a páromnak nem lett semmi baja.
A nappali elütésről :
Az egyik kollégám ma reggel kapott egyet telibe (autóval) !!!!!!!!!!!!!!
Aki ezen a környéken jár vigyázzon magára !!!!!!!!!!!!!!!!
itt a megoldás az lehet, hogy be kell programozzuk a kis agyunkba,hogy az éjszakai motorozás/autózás/ óriási veszélyekkel jár,főleg a vadban gazdag területeken.
természetesen ezt elfelejti az ember,ezért nem árt néha beszélni róla. hiszen én sem figyelem annyira a táblákat, mert rutinból vezetek.viszont úgy veszem észre, hogy az éjszakai vezetés több veszélyt rejt mint gondoltam volna.
aki ép bőrrel megúszta (hálĄistennek) a "találkát" ,az biztosan megjegyezte egy életre.mi meg okuljunk belőle...
magyarul erre nem terjed ki a felelősségbiztosításuk?
én már pár állatot sajnos elütöttem, a legnagyobb kártérítés az volt, amikor a vadász másfél óra múlva is baszott kijönni, na akkor összecsomagoltam az őzet, bedobtam a csomagtartóba, hazavittem, megpucoltam és megettük.
a vadásztársaságokra illetve a biztosítóikra ilyen szempontból nagyon haragszok.
a biztosító egyébként arra a balesetemre se fizetett egy büdös vasat sem, amikor éjjel tizenegykor az m7esen érd után közvetlenül, a lejtőn lefelé elütöttem két kutyát. 140 környékén mehettem, beszarni se volt időm, nemhogy fékezni. a belső sávban mentem a balaton felé, amikor balról a korlát alatt átrohant két kutya. olyan németjuhász-formák. azt hiszem mindkettőt elütöttem, de egyiket biztosan. annak még a bilétája is meglett, tehát a kutya azonosítható lett volna. tanúm volt kettő is, az egyik mellettem ült, a másik meg utánam jött. semmit se fizettek, bár az autó fél eleje cserés lett.(lábon jöttem haza vele)
Igen, én is úgy gondolom hogy inkább csak a saját megnyugtatásra jó.
A totalcaros cikket olvastam én is és a végén írja a lényeget hogy ha nincs kint tábla stb-stb akkor perelhető a társaság és majd fizet.......csak a kérdés az hogy akarja-e a károsult a hercehurcát?
Az ügyvéd azt mondta hogy amennyiben nincs tábla egyértelmű hogy az ő felelősségük, és olyan nincs hogy egy vadásztársaságnak nincs kötelezője.
Viszont a teljes képet tudnia kellene az esetről hogy pontosan nyilatkozni tudjon.
Nekem volt a masik motoromon vadriaszto, a mostanin nincs. Akkkor se es mostse jott meg elem semmilyen allat. Szerintem nem er semmit, de a sajat megnyugtatasodra jo! :)
Ennél sokkal bonyolultabb a helyzet, nemrég a totalcar-on volt egy cikk pont erről (ha megtalálom belinkelem) Ott részletezték, hogy pontosan mikor kell fizetnie a vadásztársaságnak ill. a biztosítójának, de az elmúlt 5-7 évben egy eset sem volt amikor ténylegesen fizetésre került sor.... Ez azért elég elkeserítő. Én még a 90-es évek elején ütöttem el vaddisznót kocsival. Akkor annyi volt csak a teendő, hogy a helyi vadász kiállított egy papírt, hogy valóban vadat ütöttem el (persze kérette magát meg várta a jattot de ez más történet) és mivel volt vadveszélyt jelző tábla 20 km/h val kevesebbet kellett a papirra irni. 80 helyett 60-at.
Száraz aszfalton egyenes úton márkatársam próbált 120-ról állóra fékezni satuval. Az 1150RT-n nem lehet kikapcsolni az ABS-t, tehát avval.
Az út mentén álló fehér műanyag útjelzőket használta mércének. Az eredmény egy cölöpnyi távolság volt (asszem az 100m?).
Amikor ezt mesélte én is megpróbáltam, de az én eredményemre nem emlékszem. Valami hasonló volt.
Egyébként a Hungaroringen működő vezetéstechnikai pályán gyakoroltam egy alkalommal autóval. Baromi tanulságos volt. Mindenkinek ki kellene próbálnia!
A honlapjukon is olvasható az alábbi idézet:
"Az Ön véleménye szerint egy átlagos amatőr autós mikor fékez életében először 120 kilométeres sebességgel vészfékezésszerűen állóra?- A halála előtt tíz másodperccel!"*
Akkor egy kis ABS - én is kíváncsi voltam rá és kipróbáltam vizes úton nagyon király.
Egyszer kétszer próbálgattam még csak azért hogy szokjam. Az én véleményem és a gyakorlatom az hogy már csak naggyon extrém helyzetben dolgozik, legalábbis nálam.
Szombatig eddig mindig eleget tudtam fékezni nélküle is, de a Szombat éjjel !!!!! :
BMW R1100S kontra ŐZ (80-100kg) = 1 - 0
Kb. 85 kmh - ról 70kmh-ra sikerült "csak" lassítanom a gépet és pafffff. Telibe !!!
Azalatt a kis idő alatt keményen markoltam - mint állat!!
Kb. 30m birkózás után ÁLLVA megálltunk. Csak anyagi kár van ! (-de az van)
Én mondom nektek más motorral totálkár (villa, elemek, fejidom stb...kuka), de ez hála a nem tudom minek egy monstrum !!!!
Ezután az ütközés után lábon mentem vele haza, igaz most kezdhetem összeszedni hogy mennyi lesz az anyagi.......
Természetesen a vadásztársaság NEM FIZET, (egyébként biztosítása sincs) stb...
(Cascom nincs) Esetleg pereskedés, de ha nyerek - 1-1,5év - sem biztos hogy ki tudnak fizetni.
Majd megyek en es elmondom a frankot. Esetleg megmutatom, ha jol tudom nekem raadasul lehet blokkolni a hatso kereket az elso fekezese nelkul kikapcsolt ABS-el.
Kivancsi vagyok mekkora a fekut ABS nelkul esszel es felkeszulve, mintegy produkalva a leghidegverubb es legtapasztaltabb motoros reakciojat panikhelyzetben, illetve ABS-el esztelenul kapaszkodva a fekkarba.
Persze Ez igy meg nem relevans, hisz eppen azt a panikhelyzetet nem szimulalja valosaghuen, amikor a kisteher csakazertis kijon eled a stoptabla mogul mert fogalma sincs hogy jossz /es most eldorzsolok egy konycseppet az elso motoromert, ami t nem keleteuropaban gyartottak es sikerult leamortizalni a fenti szituacioban/.
Latatlanban feltetelezek a ket fekezes kozott legalabb 20% kulonbseget, de meglatjuk. Kell egy nagy murvas parkolo hozza, ahol mondjuk 50re fel lehet gyorsulni es meg megallni is van eleg hely az esetleges tereptargyak epsegenek megorzesevel egyutt.
Ja, es a fenti tesztbol meg igen eroteljesen hianyzik, hogy a murvan a tapadasi es csuszasi surlodasi ero kozti kulonbseg sokksl-sokkal kozelebb van egymashoz mint a gumi es az aszfalt kozotti. Akad valaki aki erti meg mirol beszelek rajtam kivul? :-)
Én még mindig ennél az ABS dolognál vagyok leragadva. Vagyis tapadva. :-) Hétvégén motoroztunk jókat, rossz utakon, és volt egy erősebb fékezés, ahol közbeszólt az ABS. Miután elmúlt a helyzet, azon kezdtem gondolkodni, hogy vajon a régi motorommal is meg tudtam volna állni ABS nélkül, vagy megcsúsztam volna, vagy a fékrásegítőtől harap akkorát a fékem, hogy már kell az ABS is, mert nem tudok vele finoman fékezni.
Nem kötekedésből mondom, mert imádom a gépet, csak eszembe jutott Laja, akinek ugyanolyan évjáratú és paraméterű motorja van, mint nekem, csak az enyém szebb. ;-) És amikor nem volt ABS-e, akkor bizony a rásegítő miatt jószerivel csak blokkolva tudott fékezni.
Nem is tudom, hogy ebben mi volt a kérdés, inkább csak hangosan gondolkodtam. Ja, de. A lényeg, hogy TyuTyu, nem fogok földútra menni fékezgetni, mert aztat én nem szeretem annyira, szóval csak olyan potya túraendurós vagyok. :-)
Forgalom korlatozasok voltak a varosban amikor felvettek a reklamfilmet. Amikor a hidon mennek keresztul azt konkretan vasarnap forgattak, ugy hogy lezartak a hidat a ket vegen fel-fel orara es akkor mentek a motorral. Majd ment a forgalom egy darabig, utan ujra lezaras es filmezes. Pont ott jartam veletlenul es lattam :) Mar akkor is teccet a K1200S de azota is az egyik kedvencem, igaz az R1200GS Adventure utan :)
Az én R100-asom '82-es, tehát lassan már közelít a veteránhoz, de nyugodtan elindulok vele bárhová. Minden évben kétszer az Alpokat végigjárom vele, plusz egyéb túrák. A tempó ezeken az utakon egyáltalán nem öreguras, de tartjuk a lépést a jó húsz évvel fiatalabb túragépekkel. Jobbos fordulóban néha a fékpedál könyöke ér le, de ekkor már nagyon a határon kell fordulni. Egyszerűen szervizelhetö, nem kell hozzá számítógép...
Az enyém még 70 lóerős, később az ezreseket is visszavették 60-ra (környezetvédelem), de nekem a nyolcszázas 50 pacija elég kevésnek tűnt, bár nyilván ez is szerethető.
Ha nem hiányzik a 100 lóerő, akkor csak ajánlani tudom!