A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Az E-Bay már küld Mo.-ra? Vagy külön meghozatod No.-bol?
A 290 ft-os eu ár egyszerüen a kereskedők haszna. Két éve még a környéken egy kereskedő 350-el számolt. Rendesen hozhatnák napi áron, mert pl. a Bp-i Lajos boltos azt mondta, hogy bármit rendelek a katalógusból azt az aktuális áron hozza, és ha jól emlékszem az akciók is érvényesek itthon is.
Egyébként ha valaki tud oldaldobozt GS-re az ne tartsa vissza az infót! Barátom keresi, bár most lemásoltuk az én Hepco konzolomat, így gyári is vagy Hepco doboz is érdekli!
Más: a motorostura.hu oldalon van egy új cikk a gyári BMW tréningről, érdemes elolvasni.
11 vadi új GS-el lehet tanulni, ahogy írja minden szezont új gépekkel kezdnek.
Azzal kezdték a bemutatót, hogy az első gépet felboritották, megmutatandó, hogy hogyan kell felállítani. Mindenki egyszerre hördült fel ekkora kegyetlenség láttán!
Szerintem a motech elég csúnya. A katalógusból rendelő kereskedők meg árfolyamtól függően 290 körül számolják az eurót, mint ahogy az összes többi bolt is, aki a Touratechtől, vagy a Wunderlich-től rendel. Ez szerintem eleve átverés, mert azt mondják, hogy azért, mert itthon magasabb az áfa. A bibi csak ott van, hogy a katalógusárat, vagyis a bruttó kisker árat szorozzák fel, és mivel az EU-ban élünk, ezért csak egyszer kell áfát fizetni, választhatsz, hogy melyiket. Ha nettó áron hoznák, akkor azt mondom, hogy oké, de nem hiszem, hogy ezek a cuccok után még fizetnek áfát. De örülnék, ha valaki meggyőzően és hitelesen elmondaná nekem, hogy ez pontosan hogy van. Nem a színes-szélesvásznú verzióra vagyok kíváncsi.
A Wlich és a Ttech bukócsövekről nem olvastam jókat. Én a gyári megoldást választottam, bármit is mondjanak azok a kereskedők, akik az előbbi kettőt forgalmazzák.
Egyébként mióta mindkét fenti katalógusból csak a magyar kereskedőn keresztül lehet rendelni, azóta csak ebay-en vásárolok mindent. Néha még olcsóbban is hozzá lehet jutni ugyanazokhoz a cuccokhoz, mint a katalógusból. És mostanában érdemes felhívni az itthoni BMW-kereskedőket is, mert Győrben kifogtam egy másfél éve ott dekkoló GS-bukócsövet (nem az ADV-t sajnos), és fele áron hozhattam el.
Ez a menekülés elég viccesen hangzik. Ugyanis a vadásztársaságnak pontosan az a dolga, hogy amikor éppen undorító módon nem vadásznak az állatokra, akkor gondoskodjanak róluk. Bizonyítsa be, hogy az állat az áradó folyótól menekült, és nem éppen a területükön illegálisan garázdálkodó orvvadászok elől menekült. Vagy esetleg nem éppen arra volt kedve sétálni. Ja, és nem sajnálom a vadásztársaságokat, valahogy rohadtul irritál az egész, vadászat téma.
-A dagonya nagynyomásúval lejön negyedóra alatt, feltéve hogy nem agyag és nem szárítod rajta egy hétig.
-A bukócső H-P és az alu dobozok is. Használtan raboltam le egy eladó GS-ről. A dobozokkal nagyon elégedett vagyok amint a mellékelt képen látszik a Nordkapp túra teljes felszerelés elfért benne, így nyugodtabban hagytom ott a motort városnézéskor. Meg megfelelően pokolva elég volt mindig csak egy dobozt vinnem a szálláshoz magammal.
A bukócső szerintem nem a legjobb kialakítású, bár erős csőből készül, de a felfogatásnál 6-7 cm hosszan el van lapítva és pont rossz irányban lecsökkentve az inerciája, létszik, hogy itt könnyen hajlana. AMi reszintem a legtöbb erőt bír felvenni az a gyári Adventure bukócső, ami nem nagy, de nagyon jó irányban vannak a kikötései.
A lámpatartó még a prototipus volt, öntött-reszelt. Azóta láttam egyben-szettben a Lehel téri boltban, de szerintem nevetségésen drágán, eleve vagy 25e-t mondott a lámparészre, egy barátomnak most hoztunk GS-t amin rajta volt a konzol (egy helyről származik) és a Hellátol valami 12 ezerért meghozták neki. A Hella katalógusban a pontfényszóróknál csak egy ilyen tojásforma van.
A kapcsoló: mivel a refi szerintem nevetségesen gyenge (főleg az AT ikerlámpás légvédelmi reflektorai után) ezért direktbe rá lett kötve a két oldalfényfény.
A vizsgán mikor meglátták, az mondta a vizsgabiztos, hogy vegyem le a két oldalsó reflektort és a "két városi"-ból kössem be az egyikbe a refit. Ekkor elárultam neki, hogy a két "városiból" az egyik a gyári refi, épp ezért van a kiegészítés mert gyenge. Na ezért engedte, hogy csak félig leszerelve átmenjen a vizsgán.
Ma tök jó volt az idő, én csak a fűnyírómon csináltam egy 6 km-es kört az udvaron. Élveztem az időt, a napsütést, a lágy szellőt. Sajnos nem öltöztem be, így érzékeny sérüléseket szenvedtem a könyökömön, amikor elcsúsztam a ... (valamin).
Sajnálom az R1100S-t. Ezek a rohadt vadak nem tanulnak meg KRESZ-ül. Kérdés, mi hatoltunk az Ő területükre, vagy Ők a mi területünkre? Az együttélés lehetséges?
Ki fizet nagyobb árat? Ki fizet az életével? Aki nem figyel, vagy aki gyorsabb?
Egy ilyen élményem volt autóval. Egy egész rudli szarvas ment át keresztbe 2003 karácsonyán a Vasvár és Zalaegerszeg közötti úton. Ha nem jön szembe autó, aki abban a nagy ködben szembe világít, akkor biztosan beléjük megyek.
Aki nem volt hasonló helyzetben az nem tudja elképzelni milyen ez.
Na mindegy, majd holnap megyek egy kört valamerre. Minden autósnak integetek, hogy rendőr. Legalább Ők lassan fognak menni. Úgysem szokott mostanában integetni senki, leszoktak róla.
Nekem a telon lent lévő kissé sérülékenynek tűnik, a teló közötti kicsit fura, de nem rossz. Én inkább széthúztam két oldalra, nagyón jó a fénye. Sajnos vizsgán leszedették. Röhelyes hozzáállás, hozták a nagykönyvet. Nem vitatkoztam, két perc alatt lekaptam, ki sem kötöttem, csak eldugtam az idomban. Igy meg átment. Legközelebb ráhuzom a kesztyüt. :)
A Motorrad GS különszámában 650Dakarra láttam nagyon érdekes pótfényszórót, az első sárhányóba van beépítve.
Éppen most végeztem a saját lámpaprojekttemel.Igaz ez csak egy izzócserében nyilvánult meg,de a hatás nagyon látványos. Xenonhoz hasonló fényű izzót raktam bele,aminek a színhőmérséklete 7500-8500K./nem tescogagyit/
Nekem nagyon tetszik és talán a feltűnőbb fénye miatt jobban észrevesznek a közlekedőpartnerek is.
Köszi az észrevételeket, és tanácsokat. Valszinű hogy saját zsebből megy a javítás, nem akarok én sem tökölődni a jogszabályok soraival a következő évben.
Én(Mi) nagyon sokat -szerintem- motorozunk (20e km/év) mindenféle körülmények között pontosan azért hogy a rutin bővüljön, meg csak mert imádok motorozni!!! Sokszor megyünk az öcsémmel 2mocival éjszaka is motorozni.
Ilyenkor természetesen betartva a sebességkorlátokat és az utviszonyoknak megfelelően.....stb.. Ilyenkor annyira figyelek mindenre hogy a vadászsas az kutyaf....a hozzám képest, de a féktávon előugró kamikaze őz védhetetlen.
Annak örülök viszont nagyon hogy a páromnak nem lett semmi baja.
A nappali elütésről :
Az egyik kollégám ma reggel kapott egyet telibe (autóval) !!!!!!!!!!!!!!
Aki ezen a környéken jár vigyázzon magára !!!!!!!!!!!!!!!!
itt a megoldás az lehet, hogy be kell programozzuk a kis agyunkba,hogy az éjszakai motorozás/autózás/ óriási veszélyekkel jár,főleg a vadban gazdag területeken.
természetesen ezt elfelejti az ember,ezért nem árt néha beszélni róla. hiszen én sem figyelem annyira a táblákat, mert rutinból vezetek.viszont úgy veszem észre, hogy az éjszakai vezetés több veszélyt rejt mint gondoltam volna.
aki ép bőrrel megúszta (hálˇistennek) a "találkát" ,az biztosan megjegyezte egy életre.mi meg okuljunk belőle...
magyarul erre nem terjed ki a felelősségbiztosításuk?
én már pár állatot sajnos elütöttem, a legnagyobb kártérítés az volt, amikor a vadász másfél óra múlva is baszott kijönni, na akkor összecsomagoltam az őzet, bedobtam a csomagtartóba, hazavittem, megpucoltam és megettük.
a vadásztársaságokra illetve a biztosítóikra ilyen szempontból nagyon haragszok.
a biztosító egyébként arra a balesetemre se fizetett egy büdös vasat sem, amikor éjjel tizenegykor az m7esen érd után közvetlenül, a lejtőn lefelé elütöttem két kutyát. 140 környékén mehettem, beszarni se volt időm, nemhogy fékezni. a belső sávban mentem a balaton felé, amikor balról a korlát alatt átrohant két kutya. olyan németjuhász-formák. azt hiszem mindkettőt elütöttem, de egyiket biztosan. annak még a bilétája is meglett, tehát a kutya azonosítható lett volna. tanúm volt kettő is, az egyik mellettem ült, a másik meg utánam jött. semmit se fizettek, bár az autó fél eleje cserés lett.(lábon jöttem haza vele)
Igen, én is úgy gondolom hogy inkább csak a saját megnyugtatásra jó.
A totalcaros cikket olvastam én is és a végén írja a lényeget hogy ha nincs kint tábla stb-stb akkor perelhető a társaság és majd fizet.......csak a kérdés az hogy akarja-e a károsult a hercehurcát?
Az ügyvéd azt mondta hogy amennyiben nincs tábla egyértelmű hogy az ő felelősségük, és olyan nincs hogy egy vadásztársaságnak nincs kötelezője.
Viszont a teljes képet tudnia kellene az esetről hogy pontosan nyilatkozni tudjon.
Nekem volt a masik motoromon vadriaszto, a mostanin nincs. Akkkor se es mostse jott meg elem semmilyen allat. Szerintem nem er semmit, de a sajat megnyugtatasodra jo! :)
Ennél sokkal bonyolultabb a helyzet, nemrég a totalcar-on volt egy cikk pont erről (ha megtalálom belinkelem) Ott részletezték, hogy pontosan mikor kell fizetnie a vadásztársaságnak ill. a biztosítójának, de az elmúlt 5-7 évben egy eset sem volt amikor ténylegesen fizetésre került sor.... Ez azért elég elkeserítő. Én még a 90-es évek elején ütöttem el vaddisznót kocsival. Akkor annyi volt csak a teendő, hogy a helyi vadász kiállított egy papírt, hogy valóban vadat ütöttem el (persze kérette magát meg várta a jattot de ez más történet) és mivel volt vadveszélyt jelző tábla 20 km/h val kevesebbet kellett a papirra irni. 80 helyett 60-at.