A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Elolvastam. Nem tudom, hogy milyen vibrációkra gondolt a motorral kapcsolatban, és nem tudom, hogy milyen jellegű motorja volt előtte. Azért a boxer az elég egyedi módon jár, szóval amit hibának vélt, lehet, hogy csak a motor jellegéből adódott, ami neki nem jött be.
A többi dolog elég bosszantó, én is eladtam volna a gépet. Azt hiszem örülök, hogy 1150-esem van, és már több helyről is hallottam, hogy momentán ez a legjobb GS.
A kardánolaj kérdéshez, én csak annyit mondanék hogy az én volt R1150R emnél az Ausztria szervizben azt mondták hogy 20.000km enként mindenképpen ki kell cserélni az olajat a kardánban, de a legjobb azt a motorolajal 10.000km enként cserélni..
Ja és megjött végre a K :-)) holnap megnézem az A1 szalonban és azt igérték hogy 5 nap és gurulhatunk, meg pluszban meghívtak egy tesztvezetésre, lehet hogy kihasználom és kipróbálom az új K1200GT :-)), és mindenkinek balesetmentes hétvégét és jó széles utat kivánok..
Cselle, kösz a címet meg a tel. számot, mindjárt felhívom. Holnap úgyis megyek Debrecenbe hátsó fékbetétért meg kardánolajért, hátha belefér egy centír.
MGP: az egyik ismerős szerelőt kérdeztem gumizás ügyben, nem gumiznak a gyári szervízben, egy debreceni gumishoz hordják a gépeket, csak se telefont, se pontos címet nem tudott hirtelen mondani. Ezért érdeklődtem én is itt a fórumon.
Egyébként vasárnap nekem is Szlovákia a cél, Poprad mellett Spisska Nova Ves. Néhány haverom oda jár ejtőernyőzni, megnézzük őket. Úgyhogy lehet, hogy összetalálkozunk majd az arrafelé tekergőkkel! Mindenkinek jó hétvégét, jó utat! Szeva! Gyusz
Én mikor megvettem , a fék olaj kivételével minden olajat lecsérltem. Előtte a kardánom nekem is gyanúsan meleg volt utána mintha jobb lett volna de ezt lehet , hogy csak bemesélem magamnak. Vettem olajszűrő kulcsot is mert a szűrőt is. (ha kell vkinek kölcsönbe szóljon-mármint a szűrőkulcs). A váltóból a végén gyanús sötét zsírszerű maszza folyt ki. (ez nem tudom lehet, hogy normális). De a magam megnyugtatása végett úgy érezeztem jobb ha lecserélem az összes olajat. A gyertyák szuperek voltak de így maradt két tartalék. Még a fék és kuplung folyadék van hátra, de arra nem merem rá szánni magam. Esetleg ha vki segít:)
Más: lehet, hogy már nem aktuális:http://www.hasznaltmotorok.hu/alkatreszhirdetes/615
Hogy a papír mit bír azt nem vitatom! :-O DE... Az enyém ugyebár régebbi (R1100R) konstrukció, de egy tapasztalatot leírok! (Talán Tamás /mrt/ segítségemre lesz az alátámasztásban!) A kardánban én is lecseréltem az olajat, 10-20ezrenként, de legalább 2 évente illik. Történt uyganis, hogy a cimborám 850R-n a hátsó melegedett! Azt mondta mindenki (szerelők is), hogy ne foglalkozzon vele, meg persze relatív a melegedés. Én megnéztem neki és tényleg melegebb volt a kellemesebbnél! :o) Kis idő után apró hajszálrepedések jelentkeztek a festésen, mint amikor száradás elött a hőingadozásból a felület összehúzódik. Mindenki azt mondta neki: ez van! De ez nem lehet normális. Nekem garanciában elkezdett szivárogni a hátsó agyból a kardán felőli tengelynél az olaj. Mondta is a Nyitrai, hogy kelett nekem januárban gyártatni a gépet, mert a szilveszter utáni más(vagy sokad)napos vendégmunkás munkája nem életbiztosítás! :o) A szivárgás oka nem a jól ismert (ami tipusjellemző) szimering (13), hanem a csavart (5) rosszúl kapatta rá és emiatt jött az olaj! Kicserélték és minden ok. Aztán persze jött megint az olaj és megvettem a szimeringet is, de a kicserélésre nem került még mindíg sor! (célszerszám hiányában) Viszont nekem is feltűnt a melegedés és a festékrepedezés. Gondoltam Garmisch-i tűra elött kicserélem az olajat és így is tettem. Nem melegedett és nem is rndult tovább a festét. Szóval véleményem szerint, néha igenis kell cseélni a dolgokat, de legalább is nem árt! :o)
Nyíregyházán ha jól tudom akkor a Yamaha Karsainak van megfelelő centirozója és a mellette lévő régi gumismühelynek is. Normál gumis nem tudja centirozni, az alapkészletben nincs akkora fémhüvely ami jó a GS hátsó kerekéhez, ez nemrég derült ki nekem is. Debrencenben a gyári szervíz nem centiroz? Ment én épp ott akarom, mível úgyis be kell vinnem megnézetni a hibajelzést, meg a hátsó féktárcsát, hogy középre került-e. Ezt egyébként még most sem értem, hogy hat csavar felfogatása után, hogy lehet-e, hogy nem centrikus?
Debrecenben tudok egyet. Nagy János (ifj), Budai N.A. utca x., tel: 52-445232. Nekem minden gumicserét ő csinált. Megbízható, precíz, cucca is van hozzá.
Az en konyvecskem azt irja "lifetime fill", azaz nem kell cserelni. Ezt irja a kardanra is (rear wheel drive), de a szerelo szerint azt 2 evente cserelni kell. Ellenorizte, h van-e benne olaj, most is, a csavar kicsavarasaval, szoval cserelheto... Valtora 40.000 km irt. TOM
SOS kéne nekem egy gumiszerelő, aki be tudja fogni a GS hátsó kereket a centírgépbe. Északkelet-magyarországról kéne, Debrecen-Eger-Miskolc-Nyíregyháza környékén. A gumikat már felrakattam, csak centíroztatni kéne a hátsót. Egyébként mi a tapasztalat egy centírozatlan hátsóról, nagy gond, vagy nem sok vizet zavar? Előre is kösz az infót, délután, estefelé visszanézek. Hello! Gyusz
En egy dolgot nem ertek. Mi az a jobb oldali telo olajfolyas? Nincs is hagyomanyos ertelemben vett teleszkopja. Abban a ket rudban ami teleszkopnak nez ki tudtommal nincs semmise. Vagy en ertettem felre valamit?
Szerintem is egyedi esetről van szó. Egyszerűen csak belenyúlt.
Habár meg kell mondjam teljesen együtt érzek vele!
Röviden:
Régi álmom volt egy új motor megvétele, a 2004-es FZ6 Fezerre szavaztam.
7000km-nél TPS befecskendező szenzor csere vált szükségessé (az alpok közepén)
amit itthon garanciában kicseréltek. A szervízben elfelejtette a drága szerelő visszatenni az egyik visszatérő csövet a levegőszűrő környékén ami miatt fals levegőt szívott. Ezt jeleztük neki,mire Ő megkérdezte hogy megkérdőjelezzük a szakértelmét. Erre mi inkább otthon megcsináltuk. A köv. eset Gdansk környékén jött elő, ugyanaz a probléma csak jóval durvább formában. (szinte minden piros lámpánál gyújtás le - vissza) Ismét Garanciális szervíz következett! Ekkor viszont a a gáz akadozott. Mint kiderült (1,5 éves motort otthon szereltem !!!) nem a bowden a hibás hanem a drága szerelő agyonszorította a TPS szenzort, ami a pillangószelep-tengely végén van rögzítve, ezáltal az egész mechanika szorult.
Na, nekem ekkor telt be a pohár és mondtem hogy cserélek.
CBR 1100XX-et szerettem volna ( a párom nem ), de az már elkelt és akkor ajánlották az R1100S-t. Azóta szeretem !!!! Főleg amióta ketté szeltem vele az őzet ! Köszönöm R1100S !
Most pedig egy Lengyel - Norvég - Finn - Baltikum túrára (7000km) - készülünk vele.
En most voltam a 10.000 szervizen es semmi ilyen tapasztalatom nem volt eddig. Amivel egyetertek az a szelvedo rezges, en Touratech cuccokkal noveltem a magassagot, kicsereltem a muanyag csapot femre plusz kapott egy rogzito cuccot a rezges miatt...Uj 1200 Adv szelvedoje lehet megoldas, ahogy neztem jo lehet...
Mas: lattam a szervizben a F800s-t, hat engem annyira nem gyozott meg, igaz nem probaltam ki...
Ja egy hibat hallottam uj GS-rol: egy talan 2004-es modell belehallt a uj ABS SW toltesbe a Wallisban...aztan ez lehet h a Wallis hibaja. Kerdeztem itt a szervizben (Szlovenia, Llubljana) ez a toltes csak a 2004-es GS-ekre szukseges...
Ja itt a szervizkoltseg joval kisebb itt, mint a Wallisban! TOM
Engem egyáltalán nem bizonytalanított el, az írás inkább indulatos mint tárgyilagos, kissé túlzottan a negatívumokra erősít. Úgy gondolom egyedi esettel állunk szemben. Szerintetek?
Üdv Mindenkinek! Krisztián vagyok, röpke 4 óra alatt sikerült végig olvasni a fórumot. Gratulálok, így tovább. Amúgy egy 1150Gs-em van remélem összefutunk majd közös guruláson. Jó tudni, hogy van ez a fórum ahol sok-sok hasznos tanács "elhangzik" minden jót. Ui: Nekem a Párom edelényi, jelenleg Pesten lakunk.
Bár gondolom közületek is többen olvassák a GAU motoros listát, és tudtok róla, de azért szólok...
Szervezünk egy tájékozódási kalandtúrát, amelyen benneteket is szívesen látnánk. Május 6-án lesz, és Balatonakaliból indul, szállást is biztosítunk a résztvevőknek. Kétfős csapatok nevezhetnek, itt el tudjátok olvasni a kiírást, és minden szükséges információt megtaláltok: www.korteneni.hu/kiiras.htm
A kalandtúra nem egy hagyományos 24 órás versenyhez fog hasonlítani, egyrészt mert nem 24 órás lesz, csak reggeltől estig tart, és nem kell - nem is szabad - száguldozni, mert a tájékozódás és a táj megfigyelése a lényeg. Az össz táv kb. 300-350 kilométer lesz, sok-sok feladattal és mókával. :-)
Ha kérdésetek van, akkor az irjnekem kukac korteneni pont hu címen kaphattok rá választ.
Gondolom ez jó alkalom volna az ismeretlen fórumtagoknak is arra, hogy megismerjék a többieket. Én pl. kíváncsi lennék mindenkire. :-) Mondjuk MGP-t ismerem, na de mondjuk Lajával lehet, hogy inkább mégse... ;-DDD Csak vicceltem. :-)