A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nahát hogy beindult a topik, kezdünk életre kelni. HolAmotor, óriási congratz a motorhoz és az elmélethez, pontosan így gondolom én is. XT-ből lesz GS. Most. Mert majd vehetek még bútort meg autót meg mehetek városlátogatni ha öregebb leszek de most vagyok fiatal (30) most vagyok erős, most ezt akarom. Én dolgoztam érte, én döntök éljen a szabadság. Még 3 hét és átveszem életem első BMW-jét!!!
Legalabb ket centivel lejjebb kene engednem a valtokart, ha jol vettem ki ez nem is olyan szornyu muvelet.
A valtokar ket rugalmas gombcsuklon keresztul mozgatja a valtot, nagyjabol igy:
--o
I
I
--o-----o
Ahol az also vizszintes vonal a valtokar, a felso kisebb pedig az a kar, ami valojaban a valto fele vezeti a mozgast.
Na ebbol kene ilyet csinalnom:
--o
I
I
I
--o-----o
A fuggoleges osszekoton van egy kontraanya ha jol ertettem es az I betuket a megfelelo iranyba csavarva valahogy elobujik egy csavar, mintha egy teleszkop belso szara lenne, amitol maga a valtokar lentebbi allasba kerul alaphelyzetben. /tehat nem ugy mint a rajzon, hanem az also vizszintes egyaltalan nem lesz vizszintes, hanem a masodik o-betutol lejt balra... :-)/
A kontraanyat meglazitottam, de ezt a fuggoleges reszt nem tudtam megmozditani. Nincs rajta barazda, semmi, sima henger.
Ha valaki segit, megigerem, hogy nem fogok tobbe ilyeneket rajzolni. :-)
Ezt a gau-listara irtam, roviden a tortenet hogy lett GS-em. :-) :
"Hosszu lesz. Akit nem erdekel, lapozzon a vegere, ott a lenyeg.
Azzal kezdodott, hogy latomasom volt. Illetve nem is latomasom, inkabb megvilagosodasom. Egy koncerten, pontosabban Pal Utcai Fiuk koncerten, a "Nehez idok" cimu szam alatt, a PeCsaban. Egyszer csak olyan vilagosan lattam magam ahogy pofazok arrol, hogy mindenkinek arra kene mennie amerre magatol menne, azt dolgozni amit amugy is szeret csinalni, ugy elni, ugy szorakozni, ugy pihenni es ugy viselkedni, ugy menni bele a vilagba ahogyan jolesik? Azert ez felvet par kerdest, diohejban par valasz:
1: //Mandeville: "A mehek meseje" Nagyon erdekes olvasmany, 10 oldal az egesz talan, mellette kb 300 oldalnyi magyarazat, belemagyarazat es satobbi, de az alapmu akkor is valami.// 2: //"-Szeretek kontinenseket tervezni, es ez a munkam. Szerintem mindenki boldog lehetne, ha az lenne a munkaja, amit amugy is szeret csinalni. --Es boldog? -Nem. Itt bukik meg az egesz elmelet..."//
Szoval villamcsapasszeruen ert felismeres, hogy pofazok, de magam semmit nem teszek az almaim megvalositasaert. Persze tanulok, dolgozok, jobb allasom van fel eve, tobbet keresek, de mit teszek azzal a penzzel, amivel tobb esik le most, mint eddig. Es rajottem a legjobb befektetesre amit kezdhetnek vele, talan elkezdhetnem az almaim megvalositani. Persze kis lepesekben. Kezdjuk talan a motorozassal. Nem voltam boldogtalan az XTvel, de mindig tudtam, hogy csak egy lepes valami fele, amit egyszer majd szeretnek. Masnap meghirdettem, es a tovabblepesen kezdtem gondolkozni.
Sokminden szobajott, a turaenduro vonalon persze. AfricaTwin, Varadero, DL1000, egy idore meg az ST1100 is, egy nagyon jol kinezo hirdetes miatt. Sok sok emberrel beszeltem, velemenyeket hallgattam, motorokat neztem meg ezuttal kozelebbrol, es egyre inkabb lattam, hogy tul nagy lepes nincs arban ezek, es a gyermekkorom ota kiserto boxermotoros BMWk kozott. Dehat mirol is beszelek? Eppen most hataroztam el, hogy az almaimrol beszelunk, amik igenis elerhetoek: turaenduro, BMW, boxermotor, koltsegkimeles, nem volt nehez valasztani: R 1100 GS.
Aztan elkelt az XT. A gondolkodasbol konkret keresgeles lett, a hirdetesekbol pedig kiderult, hogy az a nehany 1100 GS, ami van az orszagban, egyaltalan nem elado. Vagy ha az volt, mar elkelt. Ami legkozelebb all hozza, es termeszetesen ezzel egy idoben a tarcamhoz ugyanannyival tavolabb, az a kovetkezo generacio. Akkor keressunk indokokat, miert lenne jo meg tobb penzt belevinni a buliba, hogyan lehetne olcsobb ami valojaban dragabb. Elorangattam olyanokat, hogy "Egyszer elunk! (Meg egy doboz gyufat!)", "akarmi mas csak kompromisszum lenne, a kompromissszumokkal pedig mindket fel csak veszit", "fiatalabb motor", "valamit csak fejlesztettek rajta 10 ev utan", de a valodi ok az volt, hogy egyszer ugyis belevagtam volna, akkor meg miert ne most? Miert ne mondhassam el magamrol 26 evesen, hogy sikerult meg valamit megtennem, hogy sikerult elernem valamit, amit annyira regen szeretnek, hogy mar alig emlekszem ra?
//Az auto es motorszerelo uriember, akitol vegul vettem a gepet, kb 66 evet vart ra. Vegyunk le belole 5-ot nagyjabol, mert gyerek volt meg. Meg se kozelitem.//
Aztan megtalaltam. BMW R 1150 GS, ABS, markolatfutes, bukocso, haspancel, alu dobozok, fekete, hibatlan.
A kovetkezo ket het: A penzemhez kolcsonkeres, kolcsonigenyles, bankugyintezes, papirelvesztes, megtalalas, ujraugyintezes, egyeb papir keres, azt is benyujtas, ok.
Aztan ma /tegnapelott, tegnap ma, hogy pontos legyek, csak kicsit sok minden tortent egymas utan/ hajnal haromig tanultam, nyolckor felkeltem, tiztol vizsgaztam /nagyjabol ugy zajlott mint az erettsegim, akkor is siettem, volt fontosabb dolgom is, egyebkent ez is sikerult :-)/, fel tizenkettokor magamhoz vettem a penzt, es elindultunk BMWt venni. Stilusosan utaskent egy masik GS nyergeben. :-)
Adasveteli, papirok, satobbi, elso kerdes: hogy mukodik az index, hogyan lehet elinditani, mas kerdes nincs. Indulas.
//"Ez az eleje, az a hatulja, ala meg viz kell" -amit a hajozasrol tudni kell//
Akkor itt szeretnem MINDENKINEK megkoszonni, akik tamogattak a projektben. Korte volt akit tobbszor az oruletbe kozelebe kergettem, aki vegigasszisztalta a folyamatot, es sikeresen elteritett egy-egy hibasnak tuno gondolatmenettol, aki eljott velem megnezni a motort /pontosabban elvitt, mert igy alakult/, eszenel volt amikor en meglattam a motort, es elvesztettem a fejem, aki atnezte helyettem a szerzodest, aki elvitt utaskent Gyor melle, es messze meg a vege...
//A harom pont is ott all a vegen... - Somlo//
Akivel beszeltem, akivel talalkoztam, aki megmutatta a motorjat, aki megosztotta velem a tapasztalatait, akivel leveleztem, aki forumokon valaszolt e par honap/het alatt, nem is tudnam felsorolni. Nem csak azert, mert iszonyatos a nevmemoriam, hanem mert annyian voltak. Szoval mindenkinek. :-D
Vettem egy BMW R 1150 GS-t.
Ez egy szep nap az eletemben.
Udv,
-GPisti
ui.: maradt negyed flakon lancspray a garazsban, ha kell valakinek odaadom, egy darabig nem lesz ra szuksegem... :-))) "
Na csak úgy kiváncsiságból megnéztem. Azonos anyagminőség, csőméret és terhelés mellet vizsgálva egy megközelítő modellt a két merevítő berakása után 25-35%-al csökkent a rudakban a feszültség, ez azért elég jelentős!
A hátsó lábtartó mögött van a kritikus rész, elvileg elöször az alsó majd a felső övnek kell törnie. Láttam már valami régebbi leírásban, hogy ezt a részt két félcsővel eleve meg szokták erősíteni, de ezt nem tartom a legjobbnak, mert így csak az erősítés után fog eltörni. A külön rudak beépítésével viszont a teljes felső rúd terhelés csökken és ami fontos, hogy egyenletesen.
Lassan már nem tudom még mire kell még felkészülni az utakon. Ma Rakamzon egy nagy kanyarból kijövet kb másfél méter széles sávban valami folyadék volt az aszfalton és hosszan tartott a következő kanyarig, mintha fellocsolták volna. A kocsik simán mentek rajta, én azért lassítottam, szerencsére, szembejövő forgalom miatt kikerülni nem tudtam. A motor azonnal labilis lett, a kavicsos padkára kilaviroztam, megálltam, megnéztem: tiszta olaj volt. Hát ez nem igaz. A hátsó kerékkel ástam egy jó mély gödröt, hogy lekoptassam, aztán tovább a padkán mentem, hogy az elsőröl is lejöjjön. A kanyar után ott is volt egy kamion, a dekniből csöpögött a maradék olaj. Néztem a sofört, hogy kizavarjam egy háromszöggel de nem volt sehol..
Igen, tudom. De vannak azért erre megfelelő technológiák, megfelelő felszereléssel egy minősített hegesztő bácsi megoldaná, ha ismeri az alkalmazott anyag pontos misőségét és hegeszthetőségi osztályát. Pákás Peti-re a sarkon én sem bíznám.
Ha pedig magamnak kellene megcsinálnom, akkor valami szorítóbilincses megoldást kreálnék, hogy furatokkal se gyengitsem a keresztmetszetet.
Érdekes, nemrég böngészve a Lajosnál kapható 1000Motor című könyvet engem is pont ez a szép vas ragadott meg (meg a MünchMammut :) ). A veteránok is tetszenek, de igazán a klasszikus motorok fognak meg ( nekem ezek az igazi motor-motorok). Van egy bordó változata is, a neve hírtelen nem jut eszembe, de az nem tetszik igazán, de ez a fekete a szürke betétes üléssel nagyon.
Ha érdekel beszkennelem azt a pár sort amit írnak róla, engem is érdekelne.. ebből következik, hogy németűl van és nem értem.
Mondjuk ha ilyet rajzolok le egy vizsgán az öreg proff tutti ballisztikus pályára állított volna, mível a segédvázban egymástól 7-8 cm-re csatlakoznak be a ferde merevítők a felső övbe, és nem tengelycentrikusan, azaz innentől kezdve nem tiszta erőjátékú a szerkezet (jelen esetben azt jelenti, hogy nem csak húzás-nyomás ébred a rudakban, hanem hajlítás is, amit a csőkeresztmetszet annyira azért nem szeret.. De gondolom párszor leméretezték a a tervezők, a prototipusokat meg agyonnyúzhatták, szóval valószinüleg jó, normál használatban tökéletes.
McGregorék állandó segédváz törésére gondolva viszont (ahol valószínüleg a hivatalosan megengedett terhelést jelentősen túllötték) a felkészülésnél én nem a titán evőeszközkészletet és a nyomatékkulcsot csomagolgattam volna, hanem a segédvázba két oldalt 2-2 merevítő rúdat hegesztettem volna be. Ezzel a két minimális kiegészítéssel az ilyen konzolos szerkezet teherbírása jelentősen megnövekszik és a rezgések keltette anyagfáradással szemben is ellenállóbb.
Megmondom. Azért nincs GS-ed, mert nem adtad el nekem az RT-t!
Úgy tűnik holnap belépek a BMW-sek táborába, mégis sikerült egyet beszerezni. Augusztusban lesz 2 éves, 7000km-rel, természetesen RT, mert erre vágytam.
Biztosan kérek majd egy-két jótanácsot hozzá. Régebben csupán egy 250-es ETZ-m volt. Ez egy nagy váltás lesz. Már próbáltam és nagyon tetszik amit éreztem.
Szóval csak úgy melékesen "megjőtt a K"...........
Egyébbként gratulálok,mielőbbi átvételt és széles utat,olcsó benzint kivánok hozzá!
Olaj:
A héten kicseréltem a váltóban,kardánban az olajat. Motul molibdén-szulfidos olajat vettem bele,állítólag sokat finomít a váltón.Kicsit drágább,de remélem hozza majd az igért hatást..Majd írok a tapasztalatokról.
Elolvastam. Nem tudom, hogy milyen vibrációkra gondolt a motorral kapcsolatban, és nem tudom, hogy milyen jellegű motorja volt előtte. Azért a boxer az elég egyedi módon jár, szóval amit hibának vélt, lehet, hogy csak a motor jellegéből adódott, ami neki nem jött be.
A többi dolog elég bosszantó, én is eladtam volna a gépet. Azt hiszem örülök, hogy 1150-esem van, és már több helyről is hallottam, hogy momentán ez a legjobb GS.
A kardánolaj kérdéshez, én csak annyit mondanék hogy az én volt R1150R emnél az Ausztria szervizben azt mondták hogy 20.000km enként mindenképpen ki kell cserélni az olajat a kardánban, de a legjobb azt a motorolajal 10.000km enként cserélni..
Ja és megjött végre a K :-)) holnap megnézem az A1 szalonban és azt igérték hogy 5 nap és gurulhatunk, meg pluszban meghívtak egy tesztvezetésre, lehet hogy kihasználom és kipróbálom az új K1200GT :-)), és mindenkinek balesetmentes hétvégét és jó széles utat kivánok..
Cselle, kösz a címet meg a tel. számot, mindjárt felhívom. Holnap úgyis megyek Debrecenbe hátsó fékbetétért meg kardánolajért, hátha belefér egy centír.
MGP: az egyik ismerős szerelőt kérdeztem gumizás ügyben, nem gumiznak a gyári szervízben, egy debreceni gumishoz hordják a gépeket, csak se telefont, se pontos címet nem tudott hirtelen mondani. Ezért érdeklődtem én is itt a fórumon.
Egyébként vasárnap nekem is Szlovákia a cél, Poprad mellett Spisska Nova Ves. Néhány haverom oda jár ejtőernyőzni, megnézzük őket. Úgyhogy lehet, hogy összetalálkozunk majd az arrafelé tekergőkkel! Mindenkinek jó hétvégét, jó utat! Szeva! Gyusz
Én mikor megvettem , a fék olaj kivételével minden olajat lecsérltem. Előtte a kardánom nekem is gyanúsan meleg volt utána mintha jobb lett volna de ezt lehet , hogy csak bemesélem magamnak. Vettem olajszűrő kulcsot is mert a szűrőt is. (ha kell vkinek kölcsönbe szóljon-mármint a szűrőkulcs). A váltóból a végén gyanús sötét zsírszerű maszza folyt ki. (ez nem tudom lehet, hogy normális). De a magam megnyugtatása végett úgy érezeztem jobb ha lecserélem az összes olajat. A gyertyák szuperek voltak de így maradt két tartalék. Még a fék és kuplung folyadék van hátra, de arra nem merem rá szánni magam. Esetleg ha vki segít:)
Más: lehet, hogy már nem aktuális:http://www.hasznaltmotorok.hu/alkatreszhirdetes/615
Hogy a papír mit bír azt nem vitatom! :-O DE... Az enyém ugyebár régebbi (R1100R) konstrukció, de egy tapasztalatot leírok! (Talán Tamás /mrt/ segítségemre lesz az alátámasztásban!) A kardánban én is lecseréltem az olajat, 10-20ezrenként, de legalább 2 évente illik. Történt uyganis, hogy a cimborám 850R-n a hátsó melegedett! Azt mondta mindenki (szerelők is), hogy ne foglalkozzon vele, meg persze relatív a melegedés. Én megnéztem neki és tényleg melegebb volt a kellemesebbnél! :o) Kis idő után apró hajszálrepedések jelentkeztek a festésen, mint amikor száradás elött a hőingadozásból a felület összehúzódik. Mindenki azt mondta neki: ez van! De ez nem lehet normális. Nekem garanciában elkezdett szivárogni a hátsó agyból a kardán felőli tengelynél az olaj. Mondta is a Nyitrai, hogy kelett nekem januárban gyártatni a gépet, mert a szilveszter utáni más(vagy sokad)napos vendégmunkás munkája nem életbiztosítás! :o) A szivárgás oka nem a jól ismert (ami tipusjellemző) szimering (13), hanem a csavart (5) rosszúl kapatta rá és emiatt jött az olaj! Kicserélték és minden ok. Aztán persze jött megint az olaj és megvettem a szimeringet is, de a kicserélésre nem került még mindíg sor! (célszerszám hiányában) Viszont nekem is feltűnt a melegedés és a festékrepedezés. Gondoltam Garmisch-i tűra elött kicserélem az olajat és így is tettem. Nem melegedett és nem is rndult tovább a festét. Szóval véleményem szerint, néha igenis kell cseélni a dolgokat, de legalább is nem árt! :o)
Nyíregyházán ha jól tudom akkor a Yamaha Karsainak van megfelelő centirozója és a mellette lévő régi gumismühelynek is. Normál gumis nem tudja centirozni, az alapkészletben nincs akkora fémhüvely ami jó a GS hátsó kerekéhez, ez nemrég derült ki nekem is. Debrencenben a gyári szervíz nem centiroz? Ment én épp ott akarom, mível úgyis be kell vinnem megnézetni a hibajelzést, meg a hátsó féktárcsát, hogy középre került-e. Ezt egyébként még most sem értem, hogy hat csavar felfogatása után, hogy lehet-e, hogy nem centrikus?
Debrecenben tudok egyet. Nagy János (ifj), Budai N.A. utca x., tel: 52-445232. Nekem minden gumicserét ő csinált. Megbízható, precíz, cucca is van hozzá.