A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
300km már komoly teszt. Mik az első benyomásaid? Jobb mint az ETZ? :)
(Kajakozni a környező folyókon szeretek leginkább, van is saját túrakajakom, de kicsit tudok vadvizezni is. A K-1 más kategória, próbáltam már, szuper érzés az a sebesség.)
Egyáltalán nem haragszom. Teljesen megértelek,ilyen gépet én sem adnék, amíg nincs másik helyette. Végül szerencsém volt, hogy Szolnokon találtam egy másikat. Már nem nagyon bírtam tovább motor nélkül, igaz nagyon régen motoroztam egy 250-es ETZ-vel. Ez azért más világ. Még össze kell csiszolódnunk, de remélem hamar sikerül. Sokat szeretnék vele túrázni. Most hoztam haza, de alig tudtam kipróbálni, mert itt folyamatosan esős, hideg idő volt. Habár Szolnokról levittem Békésre, onnan pedig még 300 km Veszprém. Egy kis ismerkedés azért volt.
Olvastam, hogy kajakozol is. Milyen túrákon szoktál részt venni és milyen hajóval? Én is kajakozom. Itt a Balatonon van lehetőség rá. Ez viszont nagyon időjárásfüggő. Ha nagy a hullám, itt nem lehet evezni, főleg az én K-1-es hajómmal. De szép időben kiváló időtöltés.
Az új motortulajdonosoknak én is gratulálok, balasetmentes sok kilómétert mindenkinek!
Tudja-e valaki, hogy 1150GS-hez létezik-e erősebb hátsó rugóstag?
Tavaly már egyszer előszedtem a témát, mert egy barátom GS-ében éppen tönkrement, én meg féltem, hogy az enyém is bemondja az unalmast mert éppen sokat jártam két személlyel csomagokkal vacak utakon (a gyári megadott teherbíráson jóval túl). Akkor kaptam egy címet ahol is a gyárit alakítanák át, de meglehetősen drága volt, ezért akkor letudtam a dolgot annyival, hogy hozattam egy használt gyárit, hogy majd berakom, ha kell. Viszont most úgy érzem, hogy mégiscsak kellene egy erősebb. Javaslat??
Biztosan nemkis élményben lesz részed 3..2...1...napmúla!
A középtámasz elég hasznos dolog, szezonban általában lehet nélkülözni,de télen mindenképpen kel valami megoldás a felállványozásra...szerintem.
Sokszor az esztétika,meg a súlytakarékosság miatt lehagyják a sztériából.
Lehet kapni,olyan BMW középállványt is ami csak otthon tolható a gép alá,--az eredeti felfogatási helyeket használja--eltárolási vagy szerelési célból.
Ráültem...brrrr..nagyon jó érzés...még 4 nap és megyek érte erre lesznek meg a papirok, műszaki stb.(megjegyzés: azszony is eljött velem és azt mondta az új GS NEKI JOBBAN TETSZIK)...
Egy dolgon meglepődtem középtámasz extra felszereltség, és ez nem volt rajt..,de lehet hogy nem is kell, csak az elözőnél hozzá voltam szokva.. bár utólag rendelhető 35 pénzért.
Már be is jelentettem elhozás után 1 hétre az első 1000km szervízre (olajcsere), lesz dolgom...:-))
A közdarabokkkal is tökéletesen föl lehet fogatni a centígépre a felnit,csak kicsit hosszabb a folyamat,de a végeredmény teljesen ugyanaz.
A lényeg,hogy statikusan és dinamikusan is ki legyen egyensúlyozva.
Sok, jobbára autókkal foglalkozó gumis,csak statikus centírt csinál.
Van-e tapasztalatotok a levegő helyett, gázzal való feltöltésről?Az enyémet gázzal töltötték,de még nemtudok róla semmi tapasztalatot mondani,bár lehet,hogy ez akkor a legjobb ,ha nemvesz észre semmit az ember.
Viszont a vadiúj hátsógumimban múlthéten találtam egy kisebb szöget:((
Kihúztam,de szerencsére nem lett lyukas,mert ferdén ment bele szög.
Holnap szerintetek belehet vállani egy Mecsektúrát?(jóidő kontra eső)
Sajnos Pesten tudok olyan szereldét, ahol nem gányolnak. Azért elég drága és sérülékeny ahhoz egy ilyen fűzött felni, hogy trükközni kelljen. Mert az egy dolog, ha elvállalja, mert ez nem jelenti azt, hogy van is szerszáma hozzá, hogy megcsinálja. :-(
Egyébként én a Pirelli Pásztóyhoz vittem egyszer, igaz, hogy kis könyörgésre, de végül szakszerűen kicentírozták. Tudom, hogy nem volt más választásod, de azért ez szomorú.
Az biztos. Külön ezért szeretem a bömösöket, merthogy tele vannak egyedi megoldással. (a szerelők meg ezért nem szeretik). De akárhogy nézzük is az évtizedes telelever-palalever futóművet még a mai napig nem überelték, pedig ugye mindig is voltak próbálkozások egyedi megoldásokra (pl Yamaha függőcsapszeges első kormányzása).
Egyszer mikor Kőkapun vacsiztunk, és mentem a motorhoz a parkolóba, már majdnem ráültem, mikor észrevettem, hogy a túloldalon egy emberke feje gyakorlatilag benn van az ülés alatt. Miután kijött, kiderült, hogy valami osztálykiránduláson lévő csapat technika tanárja, és teljesen el volt bűvölve hogy egylengőkarban van megoldva a rugózás és a hajtás is. Ezek után mikor megmutattam az első kerék központi rugózását azt hittem elolvad a gyönyörtől :))
Ha Lacesz elindul egy 7000 km-es túrára az R1100S -sel akkor tényleg csak elszántság kérdése.
Én tavaj egy üleppel lenyomtam 1200 km-et egy15 éves VFR-rel,gond nélkül,csak tankolásnyi pihenőkkel.Az összes többi motor a csapatban nagy túra gép volt(Vradero-ST1100).
Nekem az utaskényelemmel van csak gondom az én gépemnél,vagyis inkább az utasaimnak van vele gondja.
Az utasrészről folyton a vezetőrészre előrecsúszik a hátsó ember:((
Talán egy kicsit túl sportosra sikerült az üléskialakítás,énmeg már nyagyon régen voltam sportos alkat:((
Gratulálok Narbondel-nek, Dódy-nak, HolAMotor-nak,Laslie-nek és Gabónak a motorvásárláshoz és a tipusválasztáshoz!
Úgy látom aki túrázni akar, annak az igazi nagy kérdés: GS vagy RT.
(Na most biztos felhördültek párszázan.....:), dehát védjék meg az igazukat!)
Dódy,
mégegyszer ezer bocs, hogy nem adtam el neked az RT-met, de így legalább majd jobban illünk egymáshoz, ha közös gurulásra kerül a sor.
MGP,
Most néztem meg csak alaposabban a válaszodat (953-as), és látom a berajzolt piros vonalakat, és bár én nem vagyok szakmabeli, de a javítás után sokkal jobban hasonlít az Eifel-tornyra :)), ezért BIZTOS, hogy igazad van!!!
De ettől függetlenül - amennyire én meg tudom itélni - zseniálisat alkottak. Olyan egyszerű...de nagyszerű érzésem van a látványtól.
És +++ kösz mindenkinek, mert nagyon sok okosságot tanulhat tőletek az ember.
Én egyszer itt az Infoparknál odamentem egy teherautóshoz, hogy most azonnal kérjen síkosságmentesítést. Elhagyta a hidraulikafolyadékát. A Lágymányosi lehajtóját, ami szép nagy ívben kanyarodik le, egészen az egyetem sarkáig - naná - az ideális íven végigszórta. Begurultam, hogy ez már aztán több a soknál, de nem hívta ki a közteseket, széthordták a szmötyit az autók.
Ma sikerült kicentíroztatni a GS hátsót Debrecenben annál a gumisnál, amit Cselle ajánlott, bár negyedórába beletelt, mire a srác be tudta fogni. Tényleg pontosan, precízen dolgoznak, gumiztak már más BMW-t is, javítanak motorfelnit stb. Úgyhogy ajánlom mindenkinek, akinek elérhető közelségben van. Gyusz
Egy keveset hozzátennék az fz6-hoz. Az első széria után (ami az enyém) kijöttek a meghibásodásra hajlamos TPS szenzoros sorozatok, de a cég titkolta, nem volt visszahívás, bár ingyen kicserélték az alkatrészeket. Az első meghibásodásoknál a márkaszervízek nem tudták hogy mi a gond, nem ismerték ezt a hibát. Ezért sokan kísérletezgettek, utána azt a pár meghibásodott szenzort már rutinból cserélték. A Yamaha ezek után TPS szenzor gyártót cserélt, leváltotta a beszállítót. (mondták a szervízben) Nekem szerencsére még semmi gondom nem volt a motoral a 30 ezer km alatt.
Nahát hogy beindult a topik, kezdünk életre kelni. HolAmotor, óriási congratz a motorhoz és az elmélethez, pontosan így gondolom én is. XT-ből lesz GS. Most. Mert majd vehetek még bútort meg autót meg mehetek városlátogatni ha öregebb leszek de most vagyok fiatal (30) most vagyok erős, most ezt akarom. Én dolgoztam érte, én döntök éljen a szabadság. Még 3 hét és átveszem életem első BMW-jét!!!
Legalabb ket centivel lejjebb kene engednem a valtokart, ha jol vettem ki ez nem is olyan szornyu muvelet.
A valtokar ket rugalmas gombcsuklon keresztul mozgatja a valtot, nagyjabol igy:
--o
I
I
--o-----o
Ahol az also vizszintes vonal a valtokar, a felso kisebb pedig az a kar, ami valojaban a valto fele vezeti a mozgast.
Na ebbol kene ilyet csinalnom:
--o
I
I
I
--o-----o
A fuggoleges osszekoton van egy kontraanya ha jol ertettem es az I betuket a megfelelo iranyba csavarva valahogy elobujik egy csavar, mintha egy teleszkop belso szara lenne, amitol maga a valtokar lentebbi allasba kerul alaphelyzetben. /tehat nem ugy mint a rajzon, hanem az also vizszintes egyaltalan nem lesz vizszintes, hanem a masodik o-betutol lejt balra... :-)/
A kontraanyat meglazitottam, de ezt a fuggoleges reszt nem tudtam megmozditani. Nincs rajta barazda, semmi, sima henger.
Ha valaki segit, megigerem, hogy nem fogok tobbe ilyeneket rajzolni. :-)
Ezt a gau-listara irtam, roviden a tortenet hogy lett GS-em. :-) :
"Hosszu lesz. Akit nem erdekel, lapozzon a vegere, ott a lenyeg.
Azzal kezdodott, hogy latomasom volt. Illetve nem is latomasom, inkabb megvilagosodasom. Egy koncerten, pontosabban Pal Utcai Fiuk koncerten, a "Nehez idok" cimu szam alatt, a PeCsaban. Egyszer csak olyan vilagosan lattam magam ahogy pofazok arrol, hogy mindenkinek arra kene mennie amerre magatol menne, azt dolgozni amit amugy is szeret csinalni, ugy elni, ugy szorakozni, ugy pihenni es ugy viselkedni, ugy menni bele a vilagba ahogyan jolesik? Azert ez felvet par kerdest, diohejban par valasz:
1: //Mandeville: "A mehek meseje" Nagyon erdekes olvasmany, 10 oldal az egesz talan, mellette kb 300 oldalnyi magyarazat, belemagyarazat es satobbi, de az alapmu akkor is valami.// 2: //"-Szeretek kontinenseket tervezni, es ez a munkam. Szerintem mindenki boldog lehetne, ha az lenne a munkaja, amit amugy is szeret csinalni. --Es boldog? -Nem. Itt bukik meg az egesz elmelet..."//
Szoval villamcsapasszeruen ert felismeres, hogy pofazok, de magam semmit nem teszek az almaim megvalositasaert. Persze tanulok, dolgozok, jobb allasom van fel eve, tobbet keresek, de mit teszek azzal a penzzel, amivel tobb esik le most, mint eddig. Es rajottem a legjobb befektetesre amit kezdhetnek vele, talan elkezdhetnem az almaim megvalositani. Persze kis lepesekben. Kezdjuk talan a motorozassal. Nem voltam boldogtalan az XTvel, de mindig tudtam, hogy csak egy lepes valami fele, amit egyszer majd szeretnek. Masnap meghirdettem, es a tovabblepesen kezdtem gondolkozni.
Sokminden szobajott, a turaenduro vonalon persze. AfricaTwin, Varadero, DL1000, egy idore meg az ST1100 is, egy nagyon jol kinezo hirdetes miatt. Sok sok emberrel beszeltem, velemenyeket hallgattam, motorokat neztem meg ezuttal kozelebbrol, es egyre inkabb lattam, hogy tul nagy lepes nincs arban ezek, es a gyermekkorom ota kiserto boxermotoros BMWk kozott. Dehat mirol is beszelek? Eppen most hataroztam el, hogy az almaimrol beszelunk, amik igenis elerhetoek: turaenduro, BMW, boxermotor, koltsegkimeles, nem volt nehez valasztani: R 1100 GS.
Aztan elkelt az XT. A gondolkodasbol konkret keresgeles lett, a hirdetesekbol pedig kiderult, hogy az a nehany 1100 GS, ami van az orszagban, egyaltalan nem elado. Vagy ha az volt, mar elkelt. Ami legkozelebb all hozza, es termeszetesen ezzel egy idoben a tarcamhoz ugyanannyival tavolabb, az a kovetkezo generacio. Akkor keressunk indokokat, miert lenne jo meg tobb penzt belevinni a buliba, hogyan lehetne olcsobb ami valojaban dragabb. Elorangattam olyanokat, hogy "Egyszer elunk! (Meg egy doboz gyufat!)", "akarmi mas csak kompromisszum lenne, a kompromissszumokkal pedig mindket fel csak veszit", "fiatalabb motor", "valamit csak fejlesztettek rajta 10 ev utan", de a valodi ok az volt, hogy egyszer ugyis belevagtam volna, akkor meg miert ne most? Miert ne mondhassam el magamrol 26 evesen, hogy sikerult meg valamit megtennem, hogy sikerult elernem valamit, amit annyira regen szeretnek, hogy mar alig emlekszem ra?
//Az auto es motorszerelo uriember, akitol vegul vettem a gepet, kb 66 evet vart ra. Vegyunk le belole 5-ot nagyjabol, mert gyerek volt meg. Meg se kozelitem.//
Aztan megtalaltam. BMW R 1150 GS, ABS, markolatfutes, bukocso, haspancel, alu dobozok, fekete, hibatlan.
A kovetkezo ket het: A penzemhez kolcsonkeres, kolcsonigenyles, bankugyintezes, papirelvesztes, megtalalas, ujraugyintezes, egyeb papir keres, azt is benyujtas, ok.
Aztan ma /tegnapelott, tegnap ma, hogy pontos legyek, csak kicsit sok minden tortent egymas utan/ hajnal haromig tanultam, nyolckor felkeltem, tiztol vizsgaztam /nagyjabol ugy zajlott mint az erettsegim, akkor is siettem, volt fontosabb dolgom is, egyebkent ez is sikerult :-)/, fel tizenkettokor magamhoz vettem a penzt, es elindultunk BMWt venni. Stilusosan utaskent egy masik GS nyergeben. :-)
Adasveteli, papirok, satobbi, elso kerdes: hogy mukodik az index, hogyan lehet elinditani, mas kerdes nincs. Indulas.
//"Ez az eleje, az a hatulja, ala meg viz kell" -amit a hajozasrol tudni kell//
Akkor itt szeretnem MINDENKINEK megkoszonni, akik tamogattak a projektben. Korte volt akit tobbszor az oruletbe kozelebe kergettem, aki vegigasszisztalta a folyamatot, es sikeresen elteritett egy-egy hibasnak tuno gondolatmenettol, aki eljott velem megnezni a motort /pontosabban elvitt, mert igy alakult/, eszenel volt amikor en meglattam a motort, es elvesztettem a fejem, aki atnezte helyettem a szerzodest, aki elvitt utaskent Gyor melle, es messze meg a vege...
//A harom pont is ott all a vegen... - Somlo//
Akivel beszeltem, akivel talalkoztam, aki megmutatta a motorjat, aki megosztotta velem a tapasztalatait, akivel leveleztem, aki forumokon valaszolt e par honap/het alatt, nem is tudnam felsorolni. Nem csak azert, mert iszonyatos a nevmemoriam, hanem mert annyian voltak. Szoval mindenkinek. :-D
Vettem egy BMW R 1150 GS-t.
Ez egy szep nap az eletemben.
Udv,
-GPisti
ui.: maradt negyed flakon lancspray a garazsban, ha kell valakinek odaadom, egy darabig nem lesz ra szuksegem... :-))) "
Na csak úgy kiváncsiságból megnéztem. Azonos anyagminőség, csőméret és terhelés mellet vizsgálva egy megközelítő modellt a két merevítő berakása után 25-35%-al csökkent a rudakban a feszültség, ez azért elég jelentős!
A hátsó lábtartó mögött van a kritikus rész, elvileg elöször az alsó majd a felső övnek kell törnie. Láttam már valami régebbi leírásban, hogy ezt a részt két félcsővel eleve meg szokták erősíteni, de ezt nem tartom a legjobbnak, mert így csak az erősítés után fog eltörni. A külön rudak beépítésével viszont a teljes felső rúd terhelés csökken és ami fontos, hogy egyenletesen.
Lassan már nem tudom még mire kell még felkészülni az utakon. Ma Rakamzon egy nagy kanyarból kijövet kb másfél méter széles sávban valami folyadék volt az aszfalton és hosszan tartott a következő kanyarig, mintha fellocsolták volna. A kocsik simán mentek rajta, én azért lassítottam, szerencsére, szembejövő forgalom miatt kikerülni nem tudtam. A motor azonnal labilis lett, a kavicsos padkára kilaviroztam, megálltam, megnéztem: tiszta olaj volt. Hát ez nem igaz. A hátsó kerékkel ástam egy jó mély gödröt, hogy lekoptassam, aztán tovább a padkán mentem, hogy az elsőröl is lejöjjön. A kanyar után ott is volt egy kamion, a dekniből csöpögött a maradék olaj. Néztem a sofört, hogy kizavarjam egy háromszöggel de nem volt sehol..