A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Gyors voltál...én még nem mértem le,de holnap megteszem!
Igen,arra gondoltam,hogy ha a GS-é hátha rövidebb,így nekem jobb lenne.Természetesen csak kicsi ésélyt látok,hogy ez minden szempontból megfeleljen,de ki tudja.
Gyaníthatóan a tereptulajdonságok miat inkább hosszabb lesz mint az enyém,de így legalább tisztán látok majd ebben az ügyben.
Leslattyogtam, megmértem, a felfogató csavarok tengelytávolsága 38 cm.
De nem értem, miért is kérdezted? R1100S-be akarsz GS rugóstagot?
Ha viszont már ottan nézelődtem, akkor megnéztem azt a csavart amiről a multkor szó volt. S<=>H felirattal egy egyszerű vágottfejű csavar. Nade. Az ilyen jelzések nekem nem egyértelmüek, azt mondja meg valaki, hogy óramutató járásával megegyező vagy ellentétes irányban csavarva keményedik a rugózás? És mennyit lehet rajta csavarni, mert szinte semmi ellenállást nem tapasztaltam.
MGP
Ja.. egy ADV-es kollega lemérné szintén a hátsó rugóstag hosszát?
lengéscsillapító javítás: Katona Gábor 30/9 349-529 (Dömsöd Tasi u.12.) Nekem már 1993-ban a rallye zsiguliba is Ő csinálta a gátlókat.... Mint minden jó mesterhez türelem kell hozzá is, mert a határidőkkel hadilábon áll, de ez van... Egyébként csinált már 1150 GS-be keményebb első gátlót.
A rugóstag dolog engem is érdekel,csak más dimenzióból.
Az alacsony termetem miatt kicsit rövidebb rugóstag kellene a gépbe,hogy lentebb üljön a hátulja.Nameg nemártana puhább is,mert ez elég sportosra van hangolva.
Gondolom nincs akkora szerencsénk,hogy csereszabatos legyen a kettö egymással és még az erőssége is megfelejen mindkettőnknek...de azért gondoltam megpendítem a dolgot,hátha:)
A stabilitását szélben meg tudtam állapítani, mert igen erős oldalszelem volt az 52-esen végig. A kanyarokat minden gond nélkül vette,nem billegett, himbált. Jó a plexitje, de fel rakatom a nagyobbat. Itt a szomszédban készítenek ilyet (nem eredeti, de tökéletes). Bukócsövet is kell még szereznem. Lehet, hogy nem szép, de biztonságos. Már csupán a kilómétereket kell szaporítanom, hogy kellőképpen összecsiszolódjunk. Lassan vihetem a 10000-res szervízre is. Most keresgélem, hogy a környéken kihez lehetne vinni, aki becsületesen átnézi. Esetleg tud valaki ilyet Veszprém környékén? A siófokiról hallottam, de nem ismerem.
Érdekelne a gumis amit tudsz, még ha Pesten van is, bármikor jól jöhet. Pásztóyéknál már én is jártam, a 650-est oda vittem gumiztatni. Nekik van adapterük? Ha van akkor miért kellett nekik könyörögni? Ha meg nincs, akkor mivel fogatták fel végül is? Gyusz
300km már komoly teszt. Mik az első benyomásaid? Jobb mint az ETZ? :)
(Kajakozni a környező folyókon szeretek leginkább, van is saját túrakajakom, de kicsit tudok vadvizezni is. A K-1 más kategória, próbáltam már, szuper érzés az a sebesség.)
Egyáltalán nem haragszom. Teljesen megértelek,ilyen gépet én sem adnék, amíg nincs másik helyette. Végül szerencsém volt, hogy Szolnokon találtam egy másikat. Már nem nagyon bírtam tovább motor nélkül, igaz nagyon régen motoroztam egy 250-es ETZ-vel. Ez azért más világ. Még össze kell csiszolódnunk, de remélem hamar sikerül. Sokat szeretnék vele túrázni. Most hoztam haza, de alig tudtam kipróbálni, mert itt folyamatosan esős, hideg idő volt. Habár Szolnokról levittem Békésre, onnan pedig még 300 km Veszprém. Egy kis ismerkedés azért volt.
Olvastam, hogy kajakozol is. Milyen túrákon szoktál részt venni és milyen hajóval? Én is kajakozom. Itt a Balatonon van lehetőség rá. Ez viszont nagyon időjárásfüggő. Ha nagy a hullám, itt nem lehet evezni, főleg az én K-1-es hajómmal. De szép időben kiváló időtöltés.
Az új motortulajdonosoknak én is gratulálok, balasetmentes sok kilómétert mindenkinek!
Tudja-e valaki, hogy 1150GS-hez létezik-e erősebb hátsó rugóstag?
Tavaly már egyszer előszedtem a témát, mert egy barátom GS-ében éppen tönkrement, én meg féltem, hogy az enyém is bemondja az unalmast mert éppen sokat jártam két személlyel csomagokkal vacak utakon (a gyári megadott teherbíráson jóval túl). Akkor kaptam egy címet ahol is a gyárit alakítanák át, de meglehetősen drága volt, ezért akkor letudtam a dolgot annyival, hogy hozattam egy használt gyárit, hogy majd berakom, ha kell. Viszont most úgy érzem, hogy mégiscsak kellene egy erősebb. Javaslat??
Biztosan nemkis élményben lesz részed 3..2...1...napmúla!
A középtámasz elég hasznos dolog, szezonban általában lehet nélkülözni,de télen mindenképpen kel valami megoldás a felállványozásra...szerintem.
Sokszor az esztétika,meg a súlytakarékosság miatt lehagyják a sztériából.
Lehet kapni,olyan BMW középállványt is ami csak otthon tolható a gép alá,--az eredeti felfogatási helyeket használja--eltárolási vagy szerelési célból.
Ráültem...brrrr..nagyon jó érzés...még 4 nap és megyek érte erre lesznek meg a papirok, műszaki stb.(megjegyzés: azszony is eljött velem és azt mondta az új GS NEKI JOBBAN TETSZIK)...
Egy dolgon meglepődtem középtámasz extra felszereltség, és ez nem volt rajt..,de lehet hogy nem is kell, csak az elözőnél hozzá voltam szokva.. bár utólag rendelhető 35 pénzért.
Már be is jelentettem elhozás után 1 hétre az első 1000km szervízre (olajcsere), lesz dolgom...:-))
A közdarabokkkal is tökéletesen föl lehet fogatni a centígépre a felnit,csak kicsit hosszabb a folyamat,de a végeredmény teljesen ugyanaz.
A lényeg,hogy statikusan és dinamikusan is ki legyen egyensúlyozva.
Sok, jobbára autókkal foglalkozó gumis,csak statikus centírt csinál.
Van-e tapasztalatotok a levegő helyett, gázzal való feltöltésről?Az enyémet gázzal töltötték,de még nemtudok róla semmi tapasztalatot mondani,bár lehet,hogy ez akkor a legjobb ,ha nemvesz észre semmit az ember.
Viszont a vadiúj hátsógumimban múlthéten találtam egy kisebb szöget:((
Kihúztam,de szerencsére nem lett lyukas,mert ferdén ment bele szög.
Holnap szerintetek belehet vállani egy Mecsektúrát?(jóidő kontra eső)
Sajnos Pesten tudok olyan szereldét, ahol nem gányolnak. Azért elég drága és sérülékeny ahhoz egy ilyen fűzött felni, hogy trükközni kelljen. Mert az egy dolog, ha elvállalja, mert ez nem jelenti azt, hogy van is szerszáma hozzá, hogy megcsinálja. :-(
Egyébként én a Pirelli Pásztóyhoz vittem egyszer, igaz, hogy kis könyörgésre, de végül szakszerűen kicentírozták. Tudom, hogy nem volt más választásod, de azért ez szomorú.
Az biztos. Külön ezért szeretem a bömösöket, merthogy tele vannak egyedi megoldással. (a szerelők meg ezért nem szeretik). De akárhogy nézzük is az évtizedes telelever-palalever futóművet még a mai napig nem überelték, pedig ugye mindig is voltak próbálkozások egyedi megoldásokra (pl Yamaha függőcsapszeges első kormányzása).
Egyszer mikor Kőkapun vacsiztunk, és mentem a motorhoz a parkolóba, már majdnem ráültem, mikor észrevettem, hogy a túloldalon egy emberke feje gyakorlatilag benn van az ülés alatt. Miután kijött, kiderült, hogy valami osztálykiránduláson lévő csapat technika tanárja, és teljesen el volt bűvölve hogy egylengőkarban van megoldva a rugózás és a hajtás is. Ezek után mikor megmutattam az első kerék központi rugózását azt hittem elolvad a gyönyörtől :))
Ha Lacesz elindul egy 7000 km-es túrára az R1100S -sel akkor tényleg csak elszántság kérdése.
Én tavaj egy üleppel lenyomtam 1200 km-et egy15 éves VFR-rel,gond nélkül,csak tankolásnyi pihenőkkel.Az összes többi motor a csapatban nagy túra gép volt(Vradero-ST1100).
Nekem az utaskényelemmel van csak gondom az én gépemnél,vagyis inkább az utasaimnak van vele gondja.
Az utasrészről folyton a vezetőrészre előrecsúszik a hátsó ember:((
Talán egy kicsit túl sportosra sikerült az üléskialakítás,énmeg már nyagyon régen voltam sportos alkat:((
Gratulálok Narbondel-nek, Dódy-nak, HolAMotor-nak,Laslie-nek és Gabónak a motorvásárláshoz és a tipusválasztáshoz!
Úgy látom aki túrázni akar, annak az igazi nagy kérdés: GS vagy RT.
(Na most biztos felhördültek párszázan.....:), dehát védjék meg az igazukat!)
Dódy,
mégegyszer ezer bocs, hogy nem adtam el neked az RT-met, de így legalább majd jobban illünk egymáshoz, ha közös gurulásra kerül a sor.
MGP,
Most néztem meg csak alaposabban a válaszodat (953-as), és látom a berajzolt piros vonalakat, és bár én nem vagyok szakmabeli, de a javítás után sokkal jobban hasonlít az Eifel-tornyra :)), ezért BIZTOS, hogy igazad van!!!
De ettől függetlenül - amennyire én meg tudom itélni - zseniálisat alkottak. Olyan egyszerű...de nagyszerű érzésem van a látványtól.
És +++ kösz mindenkinek, mert nagyon sok okosságot tanulhat tőletek az ember.
Én egyszer itt az Infoparknál odamentem egy teherautóshoz, hogy most azonnal kérjen síkosságmentesítést. Elhagyta a hidraulikafolyadékát. A Lágymányosi lehajtóját, ami szép nagy ívben kanyarodik le, egészen az egyetem sarkáig - naná - az ideális íven végigszórta. Begurultam, hogy ez már aztán több a soknál, de nem hívta ki a közteseket, széthordták a szmötyit az autók.
Ma sikerült kicentíroztatni a GS hátsót Debrecenben annál a gumisnál, amit Cselle ajánlott, bár negyedórába beletelt, mire a srác be tudta fogni. Tényleg pontosan, precízen dolgoznak, gumiztak már más BMW-t is, javítanak motorfelnit stb. Úgyhogy ajánlom mindenkinek, akinek elérhető közelségben van. Gyusz
Egy keveset hozzátennék az fz6-hoz. Az első széria után (ami az enyém) kijöttek a meghibásodásra hajlamos TPS szenzoros sorozatok, de a cég titkolta, nem volt visszahívás, bár ingyen kicserélték az alkatrészeket. Az első meghibásodásoknál a márkaszervízek nem tudták hogy mi a gond, nem ismerték ezt a hibát. Ezért sokan kísérletezgettek, utána azt a pár meghibásodott szenzort már rutinból cserélték. A Yamaha ezek után TPS szenzor gyártót cserélt, leváltotta a beszállítót. (mondták a szervízben) Nekem szerencsére még semmi gondom nem volt a motoral a 30 ezer km alatt.