Csá, a gumamérethez, nagyon széles guma is felmegy ,akár '17 felnivel is csak a megfelelő ET számu alufelnit kell beszerezni.Ugy tudom a Lacsié ET38.ET42-45-el akár a 215/40/17 is rámegy.Ilyenkor a felni közepéhez képest a belső pereme kintebb van (akár a sárvédőn is átlóghat,persze ezt a zsaruk is díjazzák).Anno az astrámra vettem véletlenül (nem tudtam miaz ET) nagy ET számu felnit.Szét is terpesztett a gép. Itt a kép róla ,nem tudom mennyire látszik de igencsak a sárvédőperemen van a guma széle...(bocs az opel képért:)) Látványos ,jól fogta az utat és a kanyarsebesség is meglepően megnőtt.Persze a csapágyakat gyilkolta...
Nagyon köszi, hogy a még régebben általam írt "rángatásos" problémámra ennyien reagáltatok, érdekes volt olvasni a sok hozzászólást, no meg látszik, hogy azért nem is vagyok teljesen egyedül. Amúgy, nekem sohasem gyulladt még fel a "check engine" lámpám, ennek ellenére néha csinálja.
A tankolásról és fogyasztásról csak annyit, hogy az egyik barátom egy pontos mércével ellátott edénybe (motorosfűrészhez adták, azóta lemérte és tényleg pontos) tankolt pontosan öt liter benzint, és láss csodát, a kút 6 litert mutatott....
Én is mindig mérem, de így melyik kútban bízzak???
A gyári fényezést csak közelíteni tudják elérni csak gyári festékkel lehet, kikeverni nem- mondják. (DAEWOO, CHEVI erről is megismerszik)
"amióta kiszedtem a szűkítőt" ezidáig nem volt negatív észrevétel, és ahogy korábban írtam ez az első pici lépés az elcsábulához.
205/65/R16 köpenyméretet kétszer is leolvastam, a tulaj később érkezett (idősebb évjárat) és beszélgettünk, de nem kérdeztem, hogy gyári futómű beállításokon változtatott-e? El tudom képzelni. A 16-os felni biztos volt vagy 40 ezer darabonként, így felgumizva sokat dobott az auton is, neki v.színű nem a sportosságon volt a hangsúly. (fekete sedan)
Akinek a gyárinál nagyobb-peresebb köpenye van - felbodhatna képet is, had lássunk ilyen optikai tuningot!
"Lehet-e így (pl. nem gyári festékkódot megadni):"
Megmondom őszintén, halvány fogalmam sincs. Az azonban biztos, hogy a gyári színkód egy valamire való festőműhely számára (az autótípussal együtt!!!) egyértelműnek kell legyen.
Pl. ahogy Te is kisasoltad a GLASURIT-nál, hát gondolom ez a műhelynek is megy. Azaz én inkább ragaszkodnék a gyári színkód + autótípus kombináció megadáshoz, aztán a többi a festőműhely, vagy a festék beszerzőjének a dolga (kellene, hogy legyen...), de ez csak szigorúan magánvélemény.
Más:
Lehet, hogy csak placebo-hatás, de amióta kiszedtem a szűkítőt a légszűrő-fedélből, mintha megtáltosodott volna..., hogy a fogyasztásra milyen mértékű (de remélem jótékony...) hatása volt/lesz, azt még nem tudom, inkább két-három tankolás után merek nyilatkozni.
(Azért biztathatsz, hogy jó tuningos válna belőlem...)
"Egy méret cartárstól: 205/65/R16 és szerinte elfér..." (5129 sz. hozzászólás)
A felni és gumi méretekkel csínján ám... Amikor feltetettem az elvileg váltóméret 185/60/R15 téligumikat, a jómunkásember szerelő keze a tökig kitekert kerék mellett (nem a kerékjáratban, hanem az oldalsó doblemeznél!!!) bizony ippegcsak, hogy elfért. Pedig ez ennél a méretnél csak néhány mm átmérőnövekedés.... 11-15 mm-rel nagyobb átmérőjű gumi, meg egy nagyobb döccenő rosszkor, a kanyarban, és már le is darálta a gumi oldalát, élét, és annyi a szépségnek...
Galaxy White11U =? Super Red 73L =? Imperial Blue 26V =? Denim Blue 31U =? Khaki Green 44V =? Red Rock 70U =MR 141.00 GLASURIT(http://autofenyezes.lap.hu/) Pearl Black 87U =? Mint Green 35U =? Sunset Orange 54U=? Melange Beige 68U =? Poly Silver 92U =?
Ha így elég... (mert, hogy mi az a MR 141.00, arról gőzöm sincs...):
Galaxy White=11U Super Red=73L Imperial Blue=26V Denim Blue=31U Khaki Green=44V Red Rock 70U=MR 141.00 Ezt már tudod... Pearl Black=87U Mint Green=35U Sunset Orange=54U Melange Beige=68U Poly Silver=92U
Csak hogy pontosítsak: Az a 160-170 mindössze kb. két percig, és csak egyszer (csak a kíváncsiság, meg a lehetőség nyomta lefelé a jobb lábam). Inkább az "ideális" 120-130-as utazósebesség volt az általános (a skandinávok kemények ám, a költségvetésbe nem fért bele az 1000 SEK (kb. 30eFt) büntetés... Így gondoltam soknak az átlag 8,4-es fogysztást.
"Nyáron (4000 km-es korában) megjárta Svédországot 2 felnőtt 3 gyerekkel + kellő mennyiségű csomaggal, egy zokszó nélkül. Végig klímával, ahol lehet nyomva neki (németeknél 160-170-ig mertem... mégis csak tele volt az autó, na ennél a sebességnél már bizonytalannak éreztem...) átlag 8,4-re jött ki a fogyasztás (kb. 5000 km, ebből 3500 autópálya)
Ezt, és hozzászámítva az itthoni (ez főleg Bp. mellől be a városba, majd este vissza, nem túl sok tötyörgéssel) használat átlag 9,9-es fogyasztását egy kicsit soknak találom, de ahogy olvastam ezzel nem vagyok egyedül."
Svédország-2 felnőtt 3 gyerek- kellő csomag-klíma-160-170=8,5 l/100km az 1,6 SW-nél szerintem nem csak elfogadható, hanem igenjó is. Ez a terhelés és térfogat meglehet 2 kiskatagóriás kocsiban sem férne el, elsősorban a csomagokra gondolok.
Városi használatban szintén a nagy karosszériát mozgatva nem irreálisak az értékek.
A gyári ajánlásokon túl (vagyis vezess finomkodva! és jó lesz a fogyasztás), sok múlik még a vezérlésen. A teljesítmény optimalizálás csak hosszútávon kifizetődő és lehet a gyári beállításoknál is gyengébb gyorsulást eredményez, meg kell gondolni megéri-e? (garanciavesztés kérdéses - márkaszervizben)
A gyári katalizátor kb. 6-10 LE-t elvesz meddőben és teljesítmén lyukakat is okoz, az új (nem GM) fejlesztések sokkal jobbak, de költségesek- mégis járható út és nem jár + zenei élményekkel a csere. (garanciavesztés kérdéses - márkaszervizben)
(4681): Egy méret cartárstól: 205/65/R16 és szerinte elfér, igen szép aluja van- együtt egy vagyonba került. (Ránézésre nem sok hely maradt a kerékjáratban, de kétszer is megnéztem a méretet). A gyári áttételek megnövelve, a nyomaték rovására!
Sokan várják a dieselt, én is cserélnék de csak a 2. gyártási évjáratból, majd úgyis beszámolnak a dieselesek annakidején.
Jól van na, igazából én se nagyon hittem, hogy ezzel a forgalmazón meg az államon kívül bárki is jól járhat...
Viszont mit értesz "hatékony fogyasztáscsökkentő megoldásokon"? Mindkét slusszkulcs be a zaciba elég hatékony, csak ahhoz azért böhömnagy (meg van erre egy két domb is...lefelé még csak-csak), hogy toljam (meg ugye a kormányzár is macerássá teszi a dolgot).
Komolyan, kicsit bővebben kifejtve? Asszem végigolvastam már a hozzászólásaidat, csak én elég majrés vagyok (garancia, stb...), meg nem is értek hozzá, öblös pöpechang nem vonz, a csoda bizbaszokban meg nem hiszek (lehet, hogy mán öreg vagyok...?). Valaha taxiztam, na akkoriban terjedt el a "bazierősmágnesazüzemanyagvezetékreosztláttokmajdcsodáttesvéreim", hát mintnemondjak, az árát akkor hozta be, amikor levettem, és színesTV-képernyő demagnetizálóként folytatta a pályafutását... arra tényleg jó volt.
Az olyan egyszerű megoldások érdekelnének igazán, mint az általad ajánlott ki a szűkítőt a légcsatornából. (Ez még talán nekem sem okoz gondot...)
Galaxy White=? Super Red=? Imperial Blue=? Denim Blue=? Khaki Green=? Red Rock 70U=MR 141.00 Pearl Black=? Mint Green=? Sunset Orange=? Melange Beige=? Poly Silver=?
Most olvastam a www. ... .hu-n, hogy hamarosan lehet itthon is kapni "zöld", E85-ös (85% bioetanolt és 15% 95-ös benzint tartalmazó) üzemanyagot.
Van valakinek infója arról, hogy ezzel a nedűvel vajh elmegy a Laci (mármint extra szervizigény, motorcsere/felújítás, stb. nélkül...), vagy felejtsem el gyorsan az olcsóbb üzemanyag iránti olthatatlan vágyamat? (kb. legalább 30%-kal lesz olcsóbb, mint a normál 95-ös, és ha ebből ugyan 15%-kal többet kajál, ez még akkor is nyerő - már ha nem kell motorgenerál mondjuk másnap)
Amennyire én tudom, aszongyák a gyártók - mindegyik...? - "csont nélkül" egy hagyományos motor (mi az a hagyományos, ill. miben más a nem hagyományos?) 5-10%-nyi etanolt visel el, minden további már csak a felhasználó saját felelősségére.
Azért elég vicces, hogy egyformán működik a szervizek nagyrészénél a tudatalatti! A rádió kiszerelésénél nekem a levegőirányt változtató kapcsolót nem rakták össze, így mindenhová fújt, csak a szélvédőre nem.