Szerintem minden dolog úgy jön létre, hogy egyszercsak valaki gondol egyet (köznyelven: megálmodja), majd amikor lehetősége nyílik rá, megvalósítja. Ettől teljesen különböző dolog az álmodozás, amikor az illető elérhetetlen dolgokon töri folyton a fejét.
Dél-Alföldön az RKI munkatársa még emilekben is megkereste a netes patkányokat javaslatokért. A 147. felső részére, meg a helyi igényeknek megfelelő menetrend készült, igaz ennek ára volt.-
"szegény Pécs még annyi önállóságot sem kap mint Szombathely?"
Ez tulajdonképpen igaz.
A pécsiek végülis csak a 41-esen fúrták meg az ITF-et, és lett belőle ez a se ilyen se olyan katyvasz. A dunaúji órás ütem szétcseszése is a nevükhöz kötődik. Na meg a 60-ast és 61-est is sikerült szétbarmolniuk, de ez kevésbé lényeges. Kishíján a délkör vonatokat is kicsinálták, de végül szerencsére nem.
A szombathelyiek viszont sokkal tehetségesebbek voltak: ők az egész celldömölki pókot, és a rá épülő elemeket (10, 20, 25, 26) sikeresen szétverték azzal, hogy az 1-es és 10-es vonali összes gyorsvonatot mondvacsinált okokkal eltolatták egy-egy órával. Mindemellett a 23-as ökörhugyozás tipusú menetrendje, és a 17-es szerelvénypazalórló vonatai, és az ellehetetlenített zalaszentiváni pók is az ő lelkükön száradnak. És a 18-as körüli balhékról ne is beszéljünk.
ITF-akadályozás terén kreativitásban jeleskedtek a dunántúli exigazgatóságok nagyszerű munkatársai.
"ne mondjátok már, hogy semmi köze a pécsi START-osoknak ehhez..............."
A menetrendet mindig is Pesten szerkesztették, maximum leküldték a helyszínre véleményezésre, de akkor is csak annyit szólhattak bele a vidéki helyszínek, hogy meg lehet e valósítani vele az üzemi technológiát....
"Pécsen, az országos átlagnál sokkal jobban rászolgálnak a droid címre. Egyfelől a pályafennemtartás, másfelől meg a menetrendkészítés. Jó példa erre a gyorsvonat mentes menetrend a rossz időpontbam induló reggeli IC-kel."
Szerinted a 40-es vonal mentrendi szerkezetét ki tervezte? Pécsiek?
Álmodni lehet, csak kicsi a valószínűsége, hogy megvalósul. Nameg az értelmébe még bele sem mentünk... Végül is az álmodozók is lehetnek szórakoztatóak, meg jófejek, csak kissé máshogy viszonyul hozzájuk az ember:)
Innen a topikról ismerek két embert is a fűtőházból, az egyikükkel IRL is találkoztam. De nem ők csináltak rossz menetrendet meg rossz pályagazdálkodást, az 100%- Sőt van egy harmadik is, de ő nem MÁV-os, hanem vasúti rendőr.
A droid szó as Star Warsból származik, és egyes vasúti munkavállalókra szokta alkalmazni még annó, Andó Gergő. Azidők folyamán azt tapasztaltam, hogy Pécsen, az országos átlagnál sokkal jobban rászolgálnak erre a címre. Itt nem a fűtőházi dolgozókról beszélek, mert ővelük semmilyen gondom sincs, hanem két csoport verte már nálam többszörösen is ki a biztosítékot. Egyfelől a pályafennemtartás, másfelől meg a menetrendkészítés. Függetlenül attól, hogy most nem igazgatóság van, és a MÁV-ot keresztben és hosszában is többször átszervezték, a pécsi negatív szellem máig kísért. Jó példa erre a gyorsvonat mentes menetrend a rossz időpontbam induló reggeli IC-kel.
v_peti olvasatában minden olyan dolog droidságnak minősül, amely nem az ő vasútfan ízlése (amire talán ráhúzhatnánk, hogy kissé morbid..) szerint történik:))
Igen egy sűrű állomáskiosztás esetén meg évente állomásonként dobálod ki az ablakon a 10-20 milliókat, csak mert mi van ha 30-ból egyszer késik a vonat. Hát ne késsen! Az 50-re a kétórás ütem bőben elég lesz, Isten mentsen minket attól, hogy még plusz vonatokat járassunk arra. És továbbra is tartom. Ahhoz a menetrendhez, ami eddig volt még a 3 állomás is túl sok! A jövő évihez is bőven elég lesz. Szerintem ez a rinyálás a hatalmas droidság, hogy "jajjj, mivan akkor ha késik az a szerencsétlen vonaaaat", és akkor vinnyogunk itt össze vissza. Ezt abba kéne fejezni! Ha a te pénzedből menne a dolog, akkor te sem tartanál fenn több állomást.
Menj el buszon Bonyhádról Dombóvárra! Vagy Bajára! Mindkét helyre a vonat sokkal jobb szolgáltatást nyújt! Csak rosszkor érkezik. Szerintem ha lenne normális érkezési időpont, amit a droid módon kiírtott kereszteknek köszönhetőnen nem könnyű megcsinálni, akkor több tucat autó vagy bicikli parkolna reggelente a bonyhádi állomáson.