A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Remélem, a többféle hengerelrendezés alkalmazásával nem az a cél,hogy kihátráljon a BMW a boxertechnikából!Bár igaz ami igaz a boxeren is hatalmasat fejlesztettek az utóbbi időben.
Azért is láthatsz Adventure-t varacskos gumival, mert újonnan is választható opció volt a terep gumi. Mégpedig Continental TKC-80. Ugyanúgy mint a váltóban a rövidebb 1. fokozat.
Ez a Conti egyébként más tipusoknál is népszerű volt, szinte minden elterjedtebb endúró-méretben lehet kapni. Terepre tökéletes. Korlátozottan közúton is használható. Ilyen volt pl Ewan Mcgregor-ék mocijain is a "hosszabb úton". Asszem.
Köszi, majd utánanézek. CSak kíváncsiságból nézegettem utána egy Tourance-tól mélyebben vágott guminak.
Más: nem tud valaki egy-két eladó ADV kiegészítőt? Plexi érdekelne elsősorban, meg a légterelő csőrre való rátét, kavicsfelverődés ellen. Az E-bay-en látok ilyeneket, de én nem vásároltam még ott. Van esetleg valaki, aki szokott ott vásárolni és meg tudná oldani ezt nekem egy kalap alatt? Persze ha használtan van valakinek itthon az is érdekel. Előre is köszönöm! Gyusz
Szóval Tourance. Sok helyen látok képeket ADV-ökről "varacskosabb" gumikkal szerelve. Ezek szerint azt a gyári helyett teszik fel terepre. Kíváncsi vagyok, hogy melyik márka melyik típusát használják előszeretettel.
Nekem "mezei" GS-em van, az még Michelin Anakee-val jött ki, de az első tulaj egy defekt után Tourance-ra cserélt, nemrég én is abból rakattam fel újat.
Úgy emlékszem, Metzeller Tourance volt rajta. Sőt, biztos vagyok benne.
Én elkövettem azt a hibát, hogy előre felraktam egy Michelin T66-ot, amit újonnan vettem. Ez nem egy mai fejlesztésű gumi és ez érződik is rajta, esőben nekem csúszik elég rendesen. A Metzeller-rel kapcsolatban eddig viszont csak jók a tapasztalataim. De mint sok helyen, itt is mindenkinek más-és más lehet a véleménye gumifronton. Kinek a pap, nekem inkább a papné.
Hát pont erről van szó. Ha utast viszek, azt már megérzi a futómű és ahhoz állítom én is utána. Ezenkívűl a mindennapi közlekedésben egy kicsit lágyabbra, komfortosabbra tekerem, alkalmi kanyarvadászat esetén viszont előfordul, hogy maximumra.
Minek tegergessem, ha egyszer megvan a tuti? :-)))) Álltalában egyedül megyek, max a párom ül fel mögém, de csak rövid távon. Ha hosszú túrára mennénk együtt + a cuccok, akkor lehet, hogy tekergetném....
És az előfeszítést szoktad változtatni, vagy egyszer beállítod és kész?
Mert én mindig tekergetem a terhelésnek megfelelően a kupakot. A csillapításhoz viszont ritkábban nyúlok. Bár az is lehet, hogy csak a csavarhúzót vagyok lusta elővenni.
Egész pontosan 3 teljes fordulatnyit lehet rajta csavarni. Az óramutató járásával egyezően megy a Hard irányba. Ütkötésig betekerve olyan hard, hogy az én súlyommal (68-70 kg) meg sem lehet hintáztatni a hátulját. Innentől kezdve pont másfél fordulatot tekertem ki, igy az én súlyomhoz tökéletes. Egyedül sportosan közlekedve sem túl puha, és ha a párom felül mögém, akkor is elég komfortos.
Engedjétek meg, hogy én is besoroljak ebbe a sávba.
Lelkes Bmw-rajongó vagyok, elsősorban boxer-vonalon. Imádom őket minden hibájukkal együtt.
Jelenleg R 1150 GS Adventure a favoritom, így egy ilyet hajtok elég gyakran.
Sajnos nem vagyok műszaki szaki, úgyhogy technikai téren velős hozzászólásokkal nem nagyon tudom emelni a fórum szinvonalát, de tapasztalatokat azért már sikerült gyüjtögetnem, amiket alkalomadtán természetesen szívesen megosztok veletek is.
Budapesten lakozom jelenleg és imádok túrázgatni.
Mostanában már általában light-osan nyomom, de azért néha belefér egy kis aktív kanyarvadászat is, amiben szívesen leszek partner, ha úgy adódik.
Egyelőre ennyi, köszönöm a lehetőséget és a figyelmet.
Gyors voltál...én még nem mértem le,de holnap megteszem!
Igen,arra gondoltam,hogy ha a GS-é hátha rövidebb,így nekem jobb lenne.Természetesen csak kicsi ésélyt látok,hogy ez minden szempontból megfeleljen,de ki tudja.
Gyaníthatóan a tereptulajdonságok miat inkább hosszabb lesz mint az enyém,de így legalább tisztán látok majd ebben az ügyben.
Leslattyogtam, megmértem, a felfogató csavarok tengelytávolsága 38 cm.
De nem értem, miért is kérdezted? R1100S-be akarsz GS rugóstagot?
Ha viszont már ottan nézelődtem, akkor megnéztem azt a csavart amiről a multkor szó volt. S<=>H felirattal egy egyszerű vágottfejű csavar. Nade. Az ilyen jelzések nekem nem egyértelmüek, azt mondja meg valaki, hogy óramutató járásával megegyező vagy ellentétes irányban csavarva keményedik a rugózás? És mennyit lehet rajta csavarni, mert szinte semmi ellenállást nem tapasztaltam.
MGP
Ja.. egy ADV-es kollega lemérné szintén a hátsó rugóstag hosszát?