A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Csak hogy adattal szolgáljak a statisztikához: én a 178/73-as termetemmel elboldogulok a GS-sel, de tologatásnál, lépésben való kanyargásnál (pláne utassal, felpakolva) azért néha már rezgett a léc... De lekopogom ,eddig még sikerült megúszni, hogy elfeküdjek a géppel. Ugyan nem vagyok túl magas, de a térdszöget már én is picit kényelmetlennek érzem, ha hosszabb távra indulok az ülést mindig 86-ra teszem.
Egyébként járt már valaki innen motorral Svájcban május vége, június eleje táján? Ezidőtájt mennék majd, de nem tudom milyen időjárásra és útviszonyokra számítsak. A cél Interlaken környéke, sátorral, hálózsákkal. Tudom, hogy a hegyvidéki időjárás kiszámíthatatlan, de azért ha vannak tapasztalatok ezzel kapcsolatban, akkor azt előre is köszönöm, ha megosztjátok velem. Köszi! Gyusz
Hát igen, a kék-fehérről előfordul soxor, hogy inkább a gyors kelet és nem a nyugodt nyugat jut eszébe sok embernek.:)) (azé az a GS qurva jól néz ki, má' majnem szebb mint az enyim)
Szóval ebbe a túrába a spontaniitás is izgalmas egy picit. Tényleg vannak útvonaltervek, de a pontosítás általában a legutolsó benzinkútnál, ill. útkereszteződésnél pontosítódik. Akit ez zavar, hát annak ez furcsa lehet. Amerre megyünk érdekes módon szállás mindíg van, számomra sok esetben megmagyarázhatatlanul olcsó áron ("hogy a pi...ba éri ez meg nekik, huszon ojoró oszt a virágos, illatos ágyneműs alvás után még a 25 dkg Danis Blue is belefér a szemszájnakingere reggelibe"), kaja minden huszadik kanyar után, legtöbb esetben 3 fogás 7-10 pénzért ("hogy a pi...ba...."), ja és mellékesen az útjaikon még motorozni is lehet.
És még egy fontos. Itt szeretik a motorost és sokszor éreztetik, hogy vissza is várják. Nekem, nekünk (R100) ez a tapasztalatunk.
Felkeltette érdeklődésemet ez az Alpok-béli kanyargás.
Mivel azt írod, hogy tapasztalat van már bőven, légyszi írj valami "kézzelfoghatóbbat" a szállást illetően! Gondolom, hogy ismertek néhány jó helyet,de azt is látom, hogy nem kívántok előre lefoglalni semmit.
Ettől függetlenül. Milyen szállást szoktatok keresni és találni és persze kb mennyiért/éjszaka/fő?
Mennyibe kerül mostanában a Grossglockner "megmászása" motorral?
Mekkore társaságra számíttok?
Válaszodat előre is köszönöm. Feltételezem, közérdeklődésre tart számot.
Hogy ki milyen motort vegyen a magasságának függvényében?
Természetesen olyat, amelyet még biztonsággal tud kezelni akár araszolgatós városi forgalomban is. Tudjon rá ill. róla biztonsággal fel- ill. leszállni. A lényeg, hogy ne kelljen a mindennapi használathoz tornász előképzettség.
Egyébként pedig nálam fontos paraméter az ülésmagasság. Csak nálam az átlagtól eltérően a magasabb a favorit. 198 cm-es magasságomhoz már a régi GS-ek is talán egy picit alacsonyak. Persze azokkal is sokat utaztam különösebb fáradtság nélkül, de az Adventure nekem jobban bejön. Próbáltam anyagi megfontolásból visszaváltani az 1100 GS-re, de be kellet látnom, hogy miután megszoktam a nagyobb Adventure-t, már nem érzem olyan jól magam az alacsonyabb nyeregben.
Persze csak e-miatt nem kell feltétlenül eladni egy hagyományos GS-t, mert tág határok között méretezett üléseket lehet kapni a régebbi tipusokhoz is.
Tehát pl. a GS esetében gond nélkül be lehet szerezni 5-8 cm-el alacsonyabb vagy magasabb üléseket. Persze nem aprópénzért.
A sima GS-nek gyárilag 840 mm az alacsonyabb ülésmagassága. Ismerek 170 cm körüli emberkéket akik ezt még különösebb gond nélkül kezelik. Minden elismerésem az övék. Persze parkolásnál kicsit tipegősre fogják, de hát nem megfelelő talajviszonyok esetén ez akár nálam is előfordul.
Próbálkoztam korábban RT-vel is. Ennél a tipusnál is állítható szűk kereten (2cm) belűl az ülésmagasság, de nekem még a magasabb állásban is egy picit alacsonyabb volt a kelleténél. Viszont az ülés szélessége egy picit nagyobb terpeszbe kényszeríti az emberfia lábait, úgyhogy az ülésmagasság csökkenése nem egyenesen arányos a jobb talajfogással más tipusokhoz képest. Szerintem.
Nagyon tuti viszont az RT komfortja és nagyon bírtam menet közben a hi-fi-t is.
Viszont a szabad magasságot is alacsonynak találtam a testsúlyomhoz képest.
Mostanra sokat fogytam, de akkoriban még maximális rugóelőfeszítésnél is eléggé korlátozott volt számomra a dönthetőség. Továbbá a magasságomhoz a plexi mérete is alacsonynak bizonyult. Még az opcionálisan beszerezhető nagyobb szélvédőé is. Ezenkívűl drágább is volt a GS-nél (persze felszereltségét tekintve nem véletlenül), úgyhogy én inkább az utóbbi mellett döntöttem.
Nagyon nem bántam meg.
Bár, ahogy vénülök és összébb megyek, eljöhet még nálam is az RT ideje.
Környezetvédelmi hozzájárulásom lámpaügyileg kb 40 000 jó magyar forintba fog fájni, ha új tompított fényszórót veszek. De ezt a megoldást azért lehetőség szerint hanyagolom. Megpróbálok kifogástalan bontottat keresni max 15-20 közötti áron.
Nekem semmi bajom az ülésmagassággal (900 mm). Sőt. Nekem pont ez az ideális.
198 cm magas vagyok, úgyhogy rugóelőfeszítéstől függően akár mindkét lábam egyszerre telitalppal is leérhet.
Pont az "alacsony" ülésmagasság miatt nekem már egy picit inkább kényelmetlen a hagyományos változat 840-860 mm-e. Azokon jobban kell hajlítani az elég hosszú lábaimat. /ezért kell sajnos megválnom gyönyörű, utolsó szériás 1100 GS-emtől/
Tehát az Adventure-t mintha rám szabták volna.
Arról nem is beszélve, hogy szerelmes lettem a nagy 30 literes tankjába.
Gyönyörűen hatalmas és 5-600 km közötti távokat megteszek vele tankolás nélkül.
egyebkent a vaci ut kulson telleg van egy kek-feher (suzuki :) ahol a ktm is kikerult, lehet majd jovore beszamoljak vmiba, majd meglatjuk... meg van ra par honap hitel!
Graztól már kezdődik a műsor, az meg épp-hogy 300 km fölött van. Az igazsághoz tartozik, hogy azért a szerpentineken is összejön a napi 4-500, hazafelé meg már senki nem akar megállni, így tavaly az utolsó napon 700 is megvolt. Még nem késő,szerintem a Váci úton van egy bolt ahol beszámolnák a Narancsot! Megismered őket a a kerek kék-fehér jelről.
Viccet félretéve, ez a túra véleményem szerint nem LC4-re van szabva!
ÖRÜLÖK hogy mehetek.... és annak is hogy megismerhetlek!!!
.....
Hmmm(!!?) ...
....
Asszem took motorozni is, nem csak kirándulni :))) legalábbis asszem.
Persze megtanított már az élet, így tudom, hogy minden szintnél létezik magasabb szint. (Valószinűleg sosem fogok úgy motorozni, mint pl. Apukád, de majd igyekszem.)
200 km ??? Na ideje lecserélned a sógorék narancs-feketéjét egy bajor kiskecskére, az F650GS-re, hogy az egyhenger feeling megmaradjon. Azon 700 km meg sem kottyant, amikor Kapruntól toltunk hazáig, 2 személlyel, tanktáskával, meg topcase-vel. Hihetetlenül kényelmes az ülése. Amcsi fórumon volt, aki 1000 km feletti napi km-t nyomott le a 650-es GS-sel. Ja és finoman kezelve 300 km feletti a hatótáv :)
Bátran vágj bele, anno én is meghódítottam a Grossglocknert az F650GS-sel :)) És már odafelé is lehet élvezni a kanyargást, ha néha letértek a pályáról.....
Úgy hallottam, a KTM nem igazán túramotornak készült, kimondottan kellemetlen társ hosszú úton! Ausztriában sem látni sokat az utakon, bár amit meg látunk az meg úgy megy, mintha szembe jönne...Bár az esti sörözésnél ezt a részt már kiveséztük: nyilván minden nap ezen a szerpentinen megy dolgozni, a főnöke meg háklis a késésre!
jol hangzik, kar h kettetorik a seggem ktm lc4-esen mire odaernenk az erdekes reszhez :) ha addig nem esik szet az egy henger a nagy sebessegu menestol :)
Teljesen nyitott, tehát gyere! Szállást nem foglalunk, így az utolsó pillanatig be lehet nevezni. Ez az időpont több éves tapasztalat eredménye, ugyanis ha már kitört az iskolai szünet egymást érik a lakókocsis kombik a szerpentinen, de ilyenkor még lehet élvezkedni, a panziók üresek, meg persze fenn a Glockneren lehet hógolyozni. Azt azért tudnod kell, hogy mi ilyenkor MOTOROZNI megyünk, vagyis nem nézzük meg az útba eső várakat,nem sétálunk a főtéren, viszont volt már rá példa, hogy olyan utat találtunk aminek a végén azonnal visszafordultunk, mert ezt muszály még egyszer végigfűzni!
Topiktalálkozónál komolyabb, de túrának osztályon felüli: jún. 15(csütörtök)délutántól vasárnapig, Bp-Grossglocner-Cortina-Bp csapásirányon csak kanyargunk egy kicsit!Hazafelé már nem tudod megállni, hogy ne szikrázzon az RT lábtartója! Gyere!!!
Hát megvan az új (nekem új) motorom. Hasonlóan Dódy-hoz én is kb 12 év után ültem motorra, ráadásul 220 km-t vezettem elsőre. Nagyon élveztem, és a barátnőm is. :) Tehát BMW R1150RT. Mélykék 40.000 km rel, 2001. évjárat. Ha esetleg lenne vmi topiktalálkozó akkor szívesen részt vennénk mi is. Mindenkinek Jó utat és jó tapadást kívánok!!!
Már többször elgondolkoztam azon milyen érdekes lehet egy olyan statisztika, amelyből kiderülne van-e összefüggés a tipusválasztás és a magasság között.
Azt erről az oldalról hogy látod, hogy szíjas? (a többi F modell az biztos az, de eddig azt mondták, hogy szíj nem jó még lájtos terepre sem. Bár ahogy elnézem ennek még haslemeze sincs, lehet, hogy tényleg mennek a japán túra-endúró vonal felé, azaz endúró kinézetű könnyű túramotor, de ne tévedj le még földútra sem? Ennek viszont ellent mond a fűzött kerék....)