A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
-Köszönöm és mindenkinek köszönöm a gratulációkat.
Én is úgy érzem, hogy ez a motor alapból pont jó. A Vörös-ből most szerelem ki a házilagos ülésemelést meg a lábtartó sülyesztőt, majd mikor vittem lemosni szabályosan kuporogtam rajta. De ezért úgy is nagyon jó volt.
Az újnak elsőre az integrált-szervós-ABS-es fékjék kellet megszokni, ami végül is tetszik, mert én is kombináltan használtam mindig a fékeket, de azt azért meg kellett szoknom, hogy álló motornál csakorlatilag nincs.
Másik megszokandó, hogy Sport váltó van benne, legalább 400-al többet pörög fenn és mindig váltanék még.
-Köszi, igen ez a garázsom, de a nappalim pont ugyanúgy néz ki:)
Mindkettőben iszonyatos rumli tud lenni. Valójában sima garázs, csak leburkoltam a falakat OSB-vel, meg egy falat Salgó polccal. Aztán annyira tetszett, hogy a szomszédos helyiségeket is burkoltam.
-Bukó: nekem egy Shoei van még a török megszállás idejéből, aztán mert az ember nem nyugszik (és mert a barátom beszámított 17 kg aprópénzt) vettem C1-et. .. És soha nem tudtam megszokni. Pár hónap múlva eladtam. Érdekes modon nekem a csendesnek mondott sisak volt hangos. Többek szerint a héj és a betét közötti légrés hangositja fel, ha jól tdom, volt aki kitöltötte purhabbal.
Mi bajod konkrétan a zárszerkezettel? Nekem is 5-ösöm van, és megnézve közelről, azt vettem észre, hogy egyik általam megvizsgált sisaknak sem olyan masszív a zárszerkezete, mint a System 5-nek. Emellett állítható, hogy mennyire szorosan feszüljön rá az állrész.
A belseje szerintem sokkal jobb minőségű, mint bármelyik prémium kategóriás sisaké (Shoei, Arai...), és külön értékelem, hogy a belsejében a fülednél egy kis tépőzáras zseb mögött ott van a kommunikáció hangszórójának a helye.
Egyetlen bajom volt a sisakkal, mégpedig hogy a plexire gyárilag felhordott páravédő réteg egy langyos vizes mosástól - de semmi sikálás! - elkezdett feljönni. Gyorsan abbahagytam a mosást, így nem zavar a dolog a kilátásban, de kicsit ideges lettem. Amúgy ez a páravédő marha jól működik, eddig ez a legjobb megoldás, annak ellenére, hogy egy egésznapos esőt nem bírna ki a zselé, mert ahhoz túl vékony a réteg.
Szóval nekem eddig csak jó tapasztalataim vannak, pedig aggódtam, mert egy bécsi próba után az Ebay-en vettem a cuccot, jóval olcsóbban a listaárnál. Felpróbáltam pár nyitható sisakot, de egyik sem passzolt a fejemre. Vagy túl nagy volt a héj, vagy túl nehéz a sisak, és elhúzta a libanyakamat. :-)
De egyébként egy sisakkal kapcsolatban sem lehet abszolút igazságokat mondani, mert ami az egyik fejre passzol, az lehet, hogy a másiknak kényelmetlen.
Neked is szívből gratulálok a szerzeményhez! Úgy alakult, hogy a mi Lajánk most nagyon utálhat engem, mert éppen egy 12GSADV-t hajtok, és az első ismerkedős kilométerek után tudtam, hogy Laja miért csak kéz- és fogmosás után hajlandó egyáltalán kiejteni a motor nevét. ;-))) Amúgy megdöbbentő a különbség az 1150-es ADV és az új között, viszont szerintem nem említhető a két motor egy lapon. Nem azért, mert az egyik jobb volna a másiknál, hanem azért, mert annyira más mindkettő.
Szóval sok balesetmentes kilométert kívánok hozzá, és kezeld kellő méltósággal a helyzetet és a motort, mert az a gép nagyon büntet. :-))
Gratulalok!! Egyreszt mar regota ugy gondolom, hogy az ADV a Te motorod, masreszt szerintem a legszebb, amit vehettel! :-))) Kivanom, hogy az uj szepseggel is olyan sok es izgalmas kilometert gurulj, mint a Dogos-Voros-Bomossel, es mindig erj haza epsegben. :-)
Ezenfelul pont olyan a garazsod, amilyenne en szeretnem formalni az enyemet. Kiveve, ha nem a nappalidban tartod a szerkezetet. ;-D
Nekem volt Concept is meg C2 van is. Az előző hangosabb volt, de aztán egy ukrán busz ablaktörlőlapát tengelye háturul leamortizálta miközben vártam, hogy zöld legyen a lámpa. Hm... a fejem persze benne volt és épen is maradt, megmentett.(később elhessegettem a gondolatot mi lett volna, amint egy krómózott Wermacht sisakban terpesztve történik mindez) A C2 halkabb, de a DL 1000, A Varadero és hétvégén kiderült a budakeszi tesztvezetésen, hogy a GS 1200 szélvédője sem barátja ennek a sisaknak. Turbulencia, sisakrázás, hangzavar. Vagy a 186 cm magasságommal van a gond?:) Érdekes, hogy a K 1200 R és az R 1200 S ezt a sisakot szerette ugyanezen a tesztvezetésen. Csönd, csönd és csönd. Persze nem is volt ez utóbbiaknál egy szívlapátnyi plexi előttem. A DL-n megoldottam a kérdést. Levágtam tőben a plexit. Így már sokkal jobb a C2.
Én megcsináltattam az Y elemet,valamint kapott egy K&N légszűrőt,ezzel sokkal dögösebb lett a hangja,bár nemolyan mint egy sportdobbal,de nem is ez volt a célom.Szerintem elég ez a hangtöbblet,valamint ezt még elnézik a szervek is,legfőképpen mert minden gyárinak tűnik.
A chip-ről lemondtam,mivel méregdrága.
A vastagabb levegőbeömlő szintén patikadrága.
Szóbajöhet még a vezérműtengely cseréje is,de a mindezekkel együtt nyerhető kb 10-15% teljesíménytöbblet szerintem nem éri meg.
Mindent meg neked sem mondok el ;) akkor holmaradnak a titkaim ? :) En neked semmit sem adok ingyen, mert csak keresnel rajta :D fokent egy ilyen jo bukot!
Egy pillanat, en ket felnyithato bukorol beszeltem, az uj schubert c2 rol nem tudok semmit. Termeszetesen egy zart sisak barmelyik felnyithatonal jobb, de nekem a szemuveg miatt kell a felnyithato. Az uj BMW System 5 re sokan mondjak, hogy nem jobb mint a 4, de dragabb. Meg nem probaltam a c2 se es a system 5-t se, nekem a schubertel az volt a bajom, hogy az en motoromon az en meretemmel nagyon zajos volt. Kevesbe tompitotta a magas hangokat, / futyult/ es a fulemnel frankon fujt a szel a sisakban. Ezzel szemben a BMW evo 4 sokkal csendessebb, mintha fuldugot hasznalnek inkabb dorombol melyen, mint futyul. Termeszetesen ebben nem fuj a fulem korul a szel, egyszoval nekem jobb.
Szerintem a Concept jó választás, én is használtam jó pár évig, viszont próbáltunk beleszerelni sisakbeszélőt (ALAN 456-os rendszert), ezt a tipúst nem ajánlom mert kb 90km/h-ig értesz benne valamit, de nem is ez a legnagyobb gondja hanem hogy a fülhalgatot nem lehet úgy beleteni hogy hosszú távon ne nyomja a füledet, egyébként még mindig megvan az ALAN rendszer ha esetleg érdekel...)) csak egyszer volt használva.
Velem hasonó történt mint veled bukó kérdésben, csak én a BMW SYSTEM 5 bukóját dobtam majdnem a kukába Bécsben, és egy SCHUBERT S1 sipkával jöttem haza, igaz hazahoztam a Sustem 5 -öt is. (de nem merem használni mert egy nagy gagyi a zár szerkezete + kényelmi szinten szerintem nem ér fel még egy Schubert Concept sisakkal sem, (2 éve nekem is volt), igy most vettem egy nem felnyíthatot és iszonyúan tetszik... csendes, kényelmes.
Régebben a BMW nek a Schubert gyártotta a sisakját, most már nem... szerintem látszik is a minőségen, de ez persze az én magán véleményem és tapasztalatom.
Szerintem chip-tuning nélkül is használható egy "sport kipufogó". Pláne az "Y"-elemmel.
Állítólag a chip rátesz még egy lapáttal, de az én eddigi, más tipusokkal szerzett tapasztalataim alapján azért nem fogod úgy érezni, mintha a chip hatására segédrakétákat építettek volna alád.
Én is szeretnék majd egy öblösebb hangú kidörrentőt és az "Y"-t is szeretném hozzá, mert úgy dögösebb a hangja. A teljesítmény meg nem igazán érdekel ezeknél a motoroknál, az a 4-5 esetleges lóerő az én vezetési stílusom mellett valószínűleg örök álomra lenne kárhoztatva. Én biztos megelégszem a dobbal és az összekötővel. Az összekötőt viszont inkább le kéne gyártatni egy ügyes kezű mesterrel, nagy ördöngőség biztos nincs benne egy szakember számára, a bolti ára meg sajna mellbevágó, ahhoz képest, hogy egy nyamvadt hajlított csődarab. példát kell venni a korai japán motorépítőkről és le kell koppintani.
Nem akarlak elkeseriteni, nekem GS-m van amikor kimentem meg aConcept volt a fejemen, de hazafele mar az EVO IV. Tapasztalatom a kovetkezo, Becsben megvettem az EVO-t, a Schubertet ott azon nyomban kidobtam a BMW Wien kukajaba annyira szar az EVO IV hez kepest. Persze nekem a sima Concept volt nem a Concept 2. Azota is meg vagyok elegedve vele.
Sikerült beszereznem egy Schubert Concept sisakot az Ebay-ről. Azt tudom hogy jó sisak, de a kérdésem a következő: - Mennyire ?
Gondolok itt gyakorlati tapasztalatokra - már akinek ilyen vagy a BMW evo4 van.
Azonkívül a sisakbeszélő rendszeremet szeretném majd bele telepíteni, esetleg egy két jó tanács mire figyeljek ennél a típusnál, vagy ha valakinek van és sisakbeszélő rendszere is van akkor részletes képeket dobhatna róla. (vagy személyesen megnézném, ha közelbe van - Csongrád)
A sisakot kb.2 hét múlva kapom meg.
Ja, kipufogó téma : sokan cserélik le a gyári dobokat nyitott dobokra (R1100S) - nekem is GPR dobok vannak fent. Láttam a neten a katalaizátort kiváltó Y-okat és ehhez + nyitott dobokat. ( Horinak is van ilyen Y )
Engem is vonz a téma, még mindig lehetne hangosabb a kicsike....... DE !!!!!! Hozzáértőtől tudom (versenyzett a ringen és az ottani tuning mestert ismeri) hogy nem elég csak ezeket cserélni hanem az elektronikát is hozzá kell állítani.
Lehetőségem lenne a LASER BOXER CUP kiröffentő rendszer és az ehhez tartozó CHIP beépítésére, de egyenlőre nem tudom......
Ki mit tud ezekről ? Remélem sok hasznos infó lesz itt nemsoká.......
Ez nem tűnik túl életszerűnek. Egyrészt a kormány szélesebb, mint a blokk, tehát az akadna meg és az már eleve radikálisan csökkentené a henger esetleges becsapódását. Másrészt nem hiszem, hogy egy autó deformálódó és ezáltal energiaelnyelő karosszériaelemei ekkora hatással lennének a hengerre.
Szerintem bizti, hogy valami szilárd és merev valaminek ütközhetett.
Én már láttam ilyen hengerletépőst közelről. Egy beton villanyoszlopot fogott meg az áldozat szintén a bal hengerrel. Neki szerencsére nem lett komoly baja. A motornak viszont annyi. Nem kívánom senkinek.
Ez nagyon durva, en lattam 1200GS-t amivel kb 60 km/o val nekimentek egy fanak. Ugy hogy a bal henger kapta telibe afat, de csak ahenger fej mozdult el, az is a gyari bukocso hatasara. Mivel jart amotor ezert az elmozdulo hengerfej kisse osszekuszalta az eppen kiemelo szelephimbakat. De a hengernek maganak semmi baja nem lett. Ugyhogy ez amoci nagyon nagyot kaphatott.