Keresés

Részletes keresés

MGP Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1193

http://motosolvang.com/motorcycle_new.htm

 

Van itten pár szép régi bömös is..

boxer-gs Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1192
És a kezdeti időkben sűrűbben, de máskor is alkalomadtán ellenőrizgetni kell a csavarkötéseket, mert a folyton jelentkező vibrációk miatt a csavarok könnyen fogyóeszközzé válhatnak. Pl müszerfal, indexek, szélterelő plexi (1200-nál pláne) rögzítése. Úgyhogy ellenőrizgetni és ha szükséges, utánahúzogatni.
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1191

Szia

 

Szerintem a lényeg a fokozatos és változatos terhelésen van. Az első 1000 km-en szerintem tényleg nem nagyon kéne leüvegelni, bár vannak olyanok is akik ezzel nem nagyon foglalkoztak.

Én az első 4-500 km-en tényleg csak kb 4000-ig pörgettem, de azt fokozatosan egyre intenzívebben. Tehát először viszonylag komótosan pörgettem, aztán többször rövid idejű, de kissé nagyobb terhelésnek tettem ki. Közelítve az 1000-hez néha pörgősen kihúzattam az alsóbb fokozatokban kb 6000-ig, de aztán a tartós tempó max 4-5000 között volt, ami kb 120-140 közötti tempónak felel meg, ha jól emlékszem.

Nem tudom, milyen olaj van benne most így kezdésnek, de én egyszerű ásványi olajat használtam, a szintetikus olajak a bejáratásnál szerintem nem praktikusak, sőt véleményem szerint a boxerek a későbbiekben sem igénylik. Kész pénzkidobás a vékony csúcsolajakat használni.

 

 A bejáratással kapcsolatban egyébként szinte mindenkinek más a véleménye, úgyhogy az én véleményemet se vedd szentírásnak!

Viszont azt javaslom, hogy ne autópályán járasd be, mert a változatos terhelés mindenképpen szükséges. A legjobb, ha lenyomsz néhány kb 200 km-es mikrotúrát dimbes-dombos tájakon, vegyes stílusban.

 

De szerintem úgyis érezni fogod, milyen fordulatszámokon érzi jól magát a gép.

 

A lényeg, hogy továbbra is fülig érjen a szád.

Előzmény: Narbondel (1189)
TOM Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1190
Tenyleg jo tars, komoly elmeny, nekem tokeletesen bejott.
2 aprosag: szelvedelem keves es tank lehetne nagyobb, persze azert a 300-350 km megtheto.
Ja plusz egy aprosag: gumi pucukak (pld ami doboz aljan van, mar eltort ketto es oldaltamaszrol is elhagytam, valamint oldal doboz tarto gumik is kopnak)
Betartottam a hasznalati leirasban megadottakat.Nem hinnem hogy komolyabb baja lenne az uveghangtol, de amint en tudom szervizben ki lehet olvasni a max fordulatot...aztan esetleg rakenhetnek erre valami esetleges problemat...
TOM
Előzmény: Narbondel (1189)
Narbondel Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1189

Hűűű, már annyit lenyomtatok együtt, aaaz igen komoly élményhegy lehetett! A legjobb az volt hogy egy kollégával egyszerre vettük át, ugyanolyan szín és felszereltséggel de neki még egy + topcase is volt nekem csak két oldaldoboz. Úgyhogy az enyémnek van ikertestvére is, együtt születtek. Már bocs az elszállt agymenésért de jelenleg ebben a fázisban vagyok :)

Az lenne a kérdésem hogy a szerelő szerint az első 1000 km alatt ne húzzam 4000-4500 fölé. Te hogy járattad be és milyen lett? Többiek szerint is így kéne vagy majd azért húzzam meg üveghangig bár megmondom őszintén nem fűlik a fogam hozzá valahogy nincs jó érzésem az újonnan-mégis-üveghang módszerhez.

Előzmény: TOM (1188)
TOM Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1188
Igazan gratual marka es tipustars :)))
Sok balesetmentes kilometert!
Kerdezz batran talan tudok segiteni igy tul a 14.000 km-rel az 1200-sel.
TOM
Előzmény: Narbondel (1185)
Laslie-R Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1187

60-61, tehát szerintem nagy neked...)

szine: ezüst

Előzmény: cselle (1186)
cselle Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1186

Mérete? Szine?

 

Nekem 58-59 a Concept.

Előzmény: Laslie-R (1183)
Narbondel Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1185

Örömmel jelentem hogy tegnap késő délután estébe hajlóan végre átvehettem álmaim netovábbját, az új R1200GS-t! Koszorús költőként is nehezen tudnám szavakba foglalni mindazt amit érzek, én is csak kéz és fogmosás után merem kiejteni a nevét. Az első száz kilóméter után tisztelettudóan magára hagytam a Pannóniákkal a garázsban hadd ismerkedjenek, jobb is hogy ma esett az eső reggel, túl sok is lenne a jóból ha ma együtt jöttünk volna dolgozni. De holnap azért már süssön a nap!

Egyedüli kis nüansz a dologban hogy hiányzott az egyik hengerről egy kis műanyag alkatrész, most meg nem mondom mi a neve, négy vékony kis kábel csatlakozását kéne borítsa a henger alatt. Ezres szervízre meglesz és megesküdtek hogy nem lesz baja ha így esetleg víz éri.

 

csiga112 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1184

Sziasztok,

 

Mindenkinek köszi a gratulációt és a jókívánságokat!

 

Sisak:

Én is S. Concept-et használok. Az LT szélvédője mögött semmi gondom nem volt vele.

Na jó, ez így nem igaz.

Nekem a füleimnél kellett a belső hungarocellt megfaragnom, hogy ne nyomja a fülem, a kedvesemnek meg a belső bélést kellett átszabni, hogy ne fájduljon meg tőle a feje.

Ezek után már kényelmes és relatíve csendes volt.

GS-en több a menetszél a fejemnél ezért hangosabb is.

 

Most kisérletezek egy Motorola Bluetooth-os intercom-mal. Beszerelni szerintem egyszerű, bár a hungarocellt ehez is faragni kellett.

A minőségről ha valakit érdekel akkor később beszámolok. Pillanatnyilag vissza vittem a boltba az egyiket mert a mikrofonja nem elég jó.

 

Üdv, Anti

Laslie-R Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1183

Szia Cselle,

 

Az elöző beírásomban leírtam a sisak állapotát, ha még igy is érdekel...akkor megbeszéljük.

Előzmény: cselle (1176)
Laslie-R Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1182

Szia Macskapecér,

 

Igazából kétszer felcsapodott 180-200km/h-nál, pedig rendesen le volt zárva mind a kétszer, és ezután elgondolkoztam hogy amúgy sem volt kényelmes annyira a fejemnek(ezért már a belső hungarocel szerű anyagból egy kicsit már maratunk le a homlok részéről, persze ez nem látszik mert a kivehető bélés eltakarja) és ezért úgy gondoltam hogy lehet hogy nem is való a K1200R "szélvédelméhez", ezért vettem a SCHUBERT S1 sisakot, ami ugyanabban a méretben 60-61, tehát nem kicsi..:)) fejméretnél tökéletes komfortot, kényelmet ad.

Ha érdekel a sisak még igy is, mondj egy árat, ha nem akkor sincsen gond mert használni tudom kisebb light-os gurulásokra.

Előzmény: Macskapecér (1174)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1181

Szia !

 

Ok. Természetesen érdekelnek a részletek. (esetleg képek is)

A mail címem : laszlo.szaszfai@eu.effem.com , vagy telefonon is megdumálhatjuk.

 

Hali.

Előzmény: cselle (1180)
cselle Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1180

Nekem is Conceptem van. Sisak kommunikációs cucc is van benne. Első alkalommal a vásárlás helyén szereltettem bele, de köpedelem munkát végeztek.

Miután egy szezonban végig nyomta a fülemet - és mind a két sisak vezetékét  forrasztgatnom kellett több alkalommal is - szétszedtem és magam barkácsoltam bele.

Ahogy most van úgy már jó.

Ha érdekelnek a részletek szivesen elmesélem, de gondolom ez a nagyközönséget nem fogja érdekelni, ezért inkább privát vonalat javaslom.

 

Előzmény: LaceszR1100S (1179)
LaceszR1100S Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1179

Sziasztok !

 

Köszi a sisakos véleményeket. Úgy gondolom hogy ha megkapom azonnal próbaútra viszem. Remélem hozni fogja a hozzáfűzött reményeket!

 

A kiröffentő téma: a véleményetek hasonló mint az enyém, nekem sem az a +5-10LE számítana, hanem a hang (azt szeretném ha időben hallható lennék) Én is csináltatni akarok Y-t, de egyikőtök sem beszélt a "házi barkács" hátulütőiről. A kipufogó rendszernek elég fontos szerepe van a gáz elvezetésben.......és a csere miatt egyáltalán nem biztos hogy hozza a gyárihoz hasonló optimális értéket.

Hosszútávon káros is lehet !? Nem ? (szelep-szelepszár megég)

Vagy túl aggódok ?  Valaki ?

 

Üdv.: Lacesz

 

 

MGP :  Gratula én is a motorodhoz !  Még 1 bő hónap és inulunk Norvégiába !

 

MGP Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1178

-Köszönöm és mindenkinek köszönöm a gratulációkat.

Én is úgy érzem, hogy ez a motor alapból pont jó. A Vörös-ből most szerelem ki a házilagos ülésemelést meg a lábtartó sülyesztőt, majd mikor vittem lemosni szabályosan kuporogtam rajta. De ezért úgy is nagyon jó volt.

Az újnak elsőre az integrált-szervós-ABS-es fékjék kellet megszokni, ami végül is tetszik, mert én is kombináltan használtam mindig a fékeket, de azt azért meg kellett szoknom, hogy álló motornál csakorlatilag nincs.

Másik megszokandó, hogy Sport váltó van benne, legalább 400-al többet pörög fenn és mindig váltanék még.

 

-Köszi, igen ez a garázsom, de a nappalim pont ugyanúgy néz ki:) 

Mindkettőben iszonyatos rumli tud lenni. Valójában sima garázs, csak leburkoltam a falakat OSB-vel, meg egy falat Salgó polccal. Aztán annyira tetszett, hogy a szomszédos helyiségeket is burkoltam.

 

-Bukó: nekem egy Shoei van még a török megszállás idejéből, aztán mert az ember nem nyugszik (és mert a barátom beszámított 17 kg aprópénzt) vettem C1-et. .. És soha nem tudtam megszokni. Pár hónap múlva eladtam. Érdekes modon nekem a csendesnek mondott sisak volt hangos. Többek szerint a héj és a betét közötti légrés hangositja fel, ha jól tdom, volt aki kitöltötte purhabbal.

Üdv

MGP

 

Előzmény: Macskapecér (1172)
GS_Laja Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1177
Macskapecer!

Hrrrrr, mondtam mar hogy utallak ? :D
Legalabb amelohelyem fele csavarhatnal valamikor amig meg nalad van a vas!
Ha szabadna kernem!

:D

Laja
Előzmény: Macskapecér (1173)
cselle Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1176

Én szivesen vennék egy system-5 sisakot.

 

 

Előzmény: Laslie-R (1165)
TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1175
>mert az egyik jobb volna a másiknál, hanem azért, mert annyira más mindkettő.
errol szivesen olvasnek tobbet is.....

TyuTyu
Előzmény: Macskapecér (1173)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1174
Szia Laslie-R!

Mi bajod konkrétan a zárszerkezettel? Nekem is 5-ösöm van, és megnézve közelről, azt vettem észre, hogy egyik általam megvizsgált sisaknak sem olyan masszív a zárszerkezete, mint a System 5-nek. Emellett állítható, hogy mennyire szorosan feszüljön rá az állrész.

A belseje szerintem sokkal jobb minőségű, mint bármelyik prémium kategóriás sisaké (Shoei, Arai...), és külön értékelem, hogy a belsejében a fülednél egy kis tépőzáras zseb mögött ott van a kommunikáció hangszórójának a helye.

Egyetlen bajom volt a sisakkal, mégpedig hogy a plexire gyárilag felhordott páravédő réteg egy langyos vizes mosástól - de semmi sikálás! - elkezdett feljönni. Gyorsan abbahagytam a mosást, így nem zavar a dolog a kilátásban, de kicsit ideges lettem. Amúgy ez a páravédő marha jól működik, eddig ez a legjobb megoldás, annak ellenére, hogy egy egésznapos esőt nem bírna ki a zselé, mert ahhoz túl vékony a réteg.

Szóval nekem eddig csak jó tapasztalataim vannak, pedig aggódtam, mert egy bécsi próba után az Ebay-en vettem a cuccot, jóval olcsóbban a listaárnál. Felpróbáltam pár nyitható sisakot, de egyik sem passzolt a fejemre. Vagy túl nagy volt a héj, vagy túl nehéz a sisak, és elhúzta a libanyakamat. :-)

De egyébként egy sisakkal kapcsolatban sem lehet abszolút igazságokat mondani, mert ami az egyik fejre passzol, az lehet, hogy a másiknak kényelmetlen.

Körte
Előzmény: Laslie-R (1165)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1173
Szia Anti!

Neked is szívből gratulálok a szerzeményhez! Úgy alakult, hogy a mi Lajánk most nagyon utálhat engem, mert éppen egy 12GSADV-t hajtok, és az első ismerkedős kilométerek után tudtam, hogy Laja miért csak kéz- és fogmosás után hajlandó egyáltalán kiejteni a motor nevét. ;-)))
Amúgy megdöbbentő a különbség az 1150-es ADV és az új között, viszont szerintem nem említhető a két motor egy lapon. Nem azért, mert az egyik jobb volna a másiknál, hanem azért, mert annyira más mindkettő.

Szóval sok balesetmentes kilométert kívánok hozzá, és kezeld kellő méltósággal a helyzetet és a motort, mert az a gép nagyon büntet. :-))

Körte
Előzmény: csiga112 (1155)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.24 0 0 1172
MGP!

Gratulalok!! Egyreszt mar regota ugy gondolom, hogy az ADV a Te motorod, masreszt szerintem a legszebb, amit vehettel! :-))) Kivanom, hogy az uj szepseggel is olyan sok es izgalmas kilometert gurulj, mint a Dogos-Voros-Bomossel, es mindig erj haza epsegben. :-)

Ezenfelul pont olyan a garazsod, amilyenne en szeretnem formalni az enyemet. Kiveve, ha nem a nappalidban tartod a szerkezetet. ;-D

Korte
Előzmény: MGP (1143)
ironist Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1171
Helló!

Nekem volt Concept is meg C2 van is. Az előző hangosabb volt, de aztán egy ukrán busz ablaktörlőlapát tengelye háturul leamortizálta miközben vártam, hogy zöld legyen a lámpa.
Hm... a fejem persze benne volt és épen is maradt, megmentett.(később elhessegettem a gondolatot mi lett volna, amint egy krómózott Wermacht sisakban terpesztve történik mindez)
A C2 halkabb, de a DL 1000, A Varadero és hétvégén kiderült a budakeszi tesztvezetésen, hogy a GS 1200 szélvédője sem barátja ennek a sisaknak. Turbulencia, sisakrázás, hangzavar. Vagy a 186 cm magasságommal van a gond?:)
Érdekes, hogy a K 1200 R és az R 1200 S ezt a sisakot szerette ugyanezen a tesztvezetésen. Csönd, csönd és csönd. Persze nem is volt ez utóbbiaknál egy szívlapátnyi plexi előttem.
A DL-n megoldottam a kérdést. Levágtam tőben a plexit. Így már sokkal jobb a C2.
Előzmény: LaceszR1100S (1157)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1170

Sziasztok!

 

Kipufogó:

Én megcsináltattam az Y elemet,valamint kapott egy K&N légszűrőt,ezzel sokkal dögösebb lett a hangja,bár nemolyan mint egy sportdobbal,de nem is ez volt a célom.Szerintem elég ez a hangtöbblet,valamint ezt még elnézik a szervek is,legfőképpen mert minden gyárinak tűnik.

 

A chip-ről lemondtam,mivel méregdrága.

A vastagabb levegőbeömlő szintén patikadrága.

Szóbajöhet még a vezérműtengely cseréje is,de a mindezekkel együtt nyerhető kb 10-15% teljesíménytöbblet szerintem nem éri meg.

 Hori

 

Előzmény: boxer-gs (1164)
GS_Laja Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1169
Boxer!

Mindent meg neked sem mondok el ;) akkor holmaradnak a titkaim ? :)
En neked semmit sem adok ingyen, mert csak keresnel rajta :D fokent egy ilyen jo bukot!
Előzmény: boxer-gs (1161)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1168

Sziasztok!

 

Nedobja el ne vágja ki,sisakjáért házhozmegy Hori!

 

 

 

Shubert,BMW és egyébb márkás sisakok szakszerű begyüjtése!!!

 

Hívjon bizalommal!

 

Tel:0123456789

 

:))))))

 

 

GS_Laja Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1167
Egy pillanat, en ket felnyithato bukorol beszeltem, az uj schubert c2 rol nem tudok semmit.
Termeszetesen egy zart sisak barmelyik felnyithatonal jobb, de nekem a szemuveg miatt kell a felnyithato.
Az uj BMW System 5 re sokan mondjak, hogy nem jobb mint a 4, de dragabb.
Meg nem probaltam a c2 se es a system 5-t se, nekem a schubertel az volt a bajom, hogy az en motoromon az en meretemmel nagyon zajos volt.
Kevesbe tompitotta a magas hangokat, / futyult/ es a fulemnel frankon fujt a szel a sisakban.
Ezzel szemben a BMW evo 4 sokkal csendessebb, mintha fuldugot hasznalnek inkabb dorombol melyen, mint futyul.
Termeszetesen ebben nem fuj a fulem korul a szel, egyszoval nekem jobb.
Előzmény: Laslie-R (1165)
Laslie-R Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1166

Szia LaceszR1100S,

 

Szerintem a Concept jó választás, én is használtam jó pár évig, viszont próbáltunk beleszerelni sisakbeszélőt (ALAN 456-os rendszert), ezt a tipúst nem ajánlom mert kb 90km/h-ig értesz benne valamit, de nem is ez a legnagyobb gondja hanem hogy a fülhalgatot nem lehet úgy beleteni hogy hosszú távon ne nyomja a füledet, egyébként még mindig megvan az ALAN rendszer ha esetleg érdekel...)) csak egyszer volt használva.

Előzmény: LaceszR1100S (1157)
Laslie-R Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1165

Szia GS Laja,

 

Velem hasonó történt mint veled bukó kérdésben, csak én a BMW SYSTEM 5 bukóját dobtam majdnem a kukába Bécsben, és egy  SCHUBERT S1 sipkával jöttem haza, igaz hazahoztam a Sustem 5 -öt is. (de nem merem használni mert egy nagy gagyi a zár szerkezete + kényelmi szinten szerintem nem ér fel még egy Schubert Concept sisakkal sem, (2 éve nekem is volt), igy most vettem egy nem felnyíthatot és iszonyúan tetszik... csendes, kényelmes.

Régebben a BMW nek a Schubert gyártotta a sisakját, most már nem... szerintem látszik is a minőségen, de ez persze az én magán véleményem és tapasztalatom.

Előzmény: GS_Laja (1160)
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.23 0 0 1164

Hello!

 

Szerintem chip-tuning nélkül is használható egy "sport kipufogó". Pláne az "Y"-elemmel.

Állítólag a chip rátesz még egy lapáttal, de az én eddigi, más tipusokkal szerzett tapasztalataim alapján azért nem fogod úgy érezni, mintha a chip hatására segédrakétákat építettek volna alád.

Én is szeretnék majd egy öblösebb hangú kidörrentőt és az "Y"-t is szeretném hozzá, mert úgy dögösebb a hangja. A teljesítmény meg nem igazán érdekel ezeknél a motoroknál, az a 4-5 esetleges lóerő az én vezetési stílusom mellett valószínűleg örök álomra lenne kárhoztatva. Én biztos megelégszem a dobbal és az összekötővel. Az összekötőt viszont inkább le kéne gyártatni egy ügyes kezű mesterrel, nagy ördöngőség biztos nincs benne egy szakember számára, a bolti ára meg sajna mellbevágó, ahhoz képest, hogy egy nyamvadt hajlított csődarab. példát kell venni a korai japán motorépítőkről és le kell koppintani.

Előzmény: LaceszR1100S (1157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!