A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
En mar megrendeleskor beirattam magam atvetel utan 1 hettel szervizbe... Nem tudom hol laksz, de itt Ljubljanaban szerintem barmikor van idopont 1-2 nappal kesobbre es a szerviz is olcsobb! Szoval esetleg nezz meg masik szervizet is mert lehet h meg a plusz km-t is megeri egy videki szerviz! Szerintem olyan 1500 km-ig nem fognak pampogni... TOM
TOM, Boxer-GS köszi a válaszokat, valahogy így gondoltam én is. A tegnapi esőnap sajnos kimaradt de ma ahogy vége a melónak megyek járatni alig várom már hogy hazaérjek. A csavarkérdés nem hangzik túl jól, majd figyelek viszont a szélvédelem az XT után fantasztikus, egyelőre meg vagyok elégedve vele. A dobozokat ritkán fogom használni de jó tudni hogy milyen tünetek jelentkezhetnek. Sajnos csak júni 13-ra volt szervízidőpont, szerintem addig bőven meglesz az 1000 vajon mennyivel merjem túllépni ezt a bűvös számot?
Köszi Varapapa, kicsi a világ, a valóságban nem tűnt félénknek a kolléga :)
Olajkerdes: nekem most 10w50-es Castrol RS-van benne, 4000 km alatt minimalis olajfogyast produkalt. Ez asvanyi ha jol tudom...tenyleg az asvanyit ajanlja mindenki, Castrol mintaboltban 2000 Ft literje, tenyleg felesleges a markaszerviz altal ajanlott jo draga fullszint/ferlszint olajokat felzabaltatni vele. Elozo 10w60-as Motorexet ette rendesen... Igaz van egy olyan talasztalat is, hogy a 10.000-es periodus vege fele kezd igazan fogyni az olaj (en ilyet nem vettem eszre) TOM
És a kezdeti időkben sűrűbben, de máskor is alkalomadtán ellenőrizgetni kell a csavarkötéseket, mert a folyton jelentkező vibrációk miatt a csavarok könnyen fogyóeszközzé válhatnak. Pl müszerfal, indexek, szélterelő plexi (1200-nál pláne) rögzítése. Úgyhogy ellenőrizgetni és ha szükséges, utánahúzogatni.
Szerintem a lényeg a fokozatos és változatos terhelésen van. Az első 1000 km-en szerintem tényleg nem nagyon kéne leüvegelni, bár vannak olyanok is akik ezzel nem nagyon foglalkoztak.
Én az első 4-500 km-en tényleg csak kb 4000-ig pörgettem, de azt fokozatosan egyre intenzívebben. Tehát először viszonylag komótosan pörgettem, aztán többször rövid idejű, de kissé nagyobb terhelésnek tettem ki. Közelítve az 1000-hez néha pörgősen kihúzattam az alsóbb fokozatokban kb 6000-ig, de aztán a tartós tempó max 4-5000 között volt, ami kb 120-140 közötti tempónak felel meg, ha jól emlékszem.
Nem tudom, milyen olaj van benne most így kezdésnek, de én egyszerű ásványi olajat használtam, a szintetikus olajak a bejáratásnál szerintem nem praktikusak, sőt véleményem szerint a boxerek a későbbiekben sem igénylik. Kész pénzkidobás a vékony csúcsolajakat használni.
A bejáratással kapcsolatban egyébként szinte mindenkinek más a véleménye, úgyhogy az én véleményemet se vedd szentírásnak!
Viszont azt javaslom, hogy ne autópályán járasd be, mert a változatos terhelés mindenképpen szükséges. A legjobb, ha lenyomsz néhány kb 200 km-es mikrotúrát dimbes-dombos tájakon, vegyes stílusban.
De szerintem úgyis érezni fogod, milyen fordulatszámokon érzi jól magát a gép.
Tenyleg jo tars, komoly elmeny, nekem tokeletesen bejott. 2 aprosag: szelvedelem keves es tank lehetne nagyobb, persze azert a 300-350 km megtheto. Ja plusz egy aprosag: gumi pucukak (pld ami doboz aljan van, mar eltort ketto es oldaltamaszrol is elhagytam, valamint oldal doboz tarto gumik is kopnak) Betartottam a hasznalati leirasban megadottakat.Nem hinnem hogy komolyabb baja lenne az uveghangtol, de amint en tudom szervizben ki lehet olvasni a max fordulatot...aztan esetleg rakenhetnek erre valami esetleges problemat... TOM
Hűűű, már annyit lenyomtatok együtt, aaaz igen komoly élményhegy lehetett! A legjobb az volt hogy egy kollégával egyszerre vettük át, ugyanolyan szín és felszereltséggel de neki még egy + topcase is volt nekem csak két oldaldoboz. Úgyhogy az enyémnek van ikertestvére is, együtt születtek. Már bocs az elszállt agymenésért de jelenleg ebben a fázisban vagyok :)
Az lenne a kérdésem hogy a szerelő szerint az első 1000 km alatt ne húzzam 4000-4500 fölé. Te hogy járattad be és milyen lett? Többiek szerint is így kéne vagy majd azért húzzam meg üveghangig bár megmondom őszintén nem fűlik a fogam hozzá valahogy nincs jó érzésem az újonnan-mégis-üveghang módszerhez.
Örömmel jelentem hogy tegnap késő délután estébe hajlóan végre átvehettem álmaim netovábbját, az új R1200GS-t! Koszorús költőként is nehezen tudnám szavakba foglalni mindazt amit érzek, én is csak kéz és fogmosás után merem kiejteni a nevét. Az első száz kilóméter után tisztelettudóan magára hagytam a Pannóniákkal a garázsban hadd ismerkedjenek, jobb is hogy ma esett az eső reggel, túl sok is lenne a jóból ha ma együtt jöttünk volna dolgozni. De holnap azért már süssön a nap!
Egyedüli kis nüansz a dologban hogy hiányzott az egyik hengerről egy kis műanyag alkatrész, most meg nem mondom mi a neve, négy vékony kis kábel csatlakozását kéne borítsa a henger alatt. Ezres szervízre meglesz és megesküdtek hogy nem lesz baja ha így esetleg víz éri.
Mindenkinek köszi a gratulációt és a jókívánságokat!
Sisak:
Én is S. Concept-et használok. Az LT szélvédője mögött semmi gondom nem volt vele.
Na jó, ez így nem igaz.
Nekem a füleimnél kellett a belső hungarocellt megfaragnom, hogy ne nyomja a fülem, a kedvesemnek meg a belső bélést kellett átszabni, hogy ne fájduljon meg tőle a feje.
Ezek után már kényelmes és relatíve csendes volt.
GS-en több a menetszél a fejemnél ezért hangosabb is.
Most kisérletezek egy Motorola Bluetooth-os intercom-mal. Beszerelni szerintem egyszerű, bár a hungarocellt ehez is faragni kellett.
A minőségről ha valakit érdekel akkor később beszámolok. Pillanatnyilag vissza vittem a boltba az egyiket mert a mikrofonja nem elég jó.
Igazából kétszer felcsapodott 180-200km/h-nál, pedig rendesen le volt zárva mind a kétszer, és ezután elgondolkoztam hogy amúgy sem volt kényelmes annyira a fejemnek(ezért már a belső hungarocel szerű anyagból egy kicsit már maratunk le a homlok részéről, persze ez nem látszik mert a kivehető bélés eltakarja) és ezért úgy gondoltam hogy lehet hogy nem is való a K1200R "szélvédelméhez", ezért vettem a SCHUBERT S1 sisakot, ami ugyanabban a méretben 60-61, tehát nem kicsi..:)) fejméretnél tökéletes komfortot, kényelmet ad.
Ha érdekel a sisak még igy is, mondj egy árat, ha nem akkor sincsen gond mert használni tudom kisebb light-os gurulásokra.
Nekem is Conceptem van. Sisak kommunikációs cucc is van benne. Első alkalommal a vásárlás helyén szereltettem bele, de köpedelem munkát végeztek.
Miután egy szezonban végig nyomta a fülemet - és mind a két sisak vezetékét forrasztgatnom kellett több alkalommal is - szétszedtem és magam barkácsoltam bele.
Ahogy most van úgy már jó.
Ha érdekelnek a részletek szivesen elmesélem, de gondolom ez a nagyközönséget nem fogja érdekelni, ezért inkább privát vonalat javaslom.
Köszi a sisakos véleményeket. Úgy gondolom hogy ha megkapom azonnal próbaútra viszem. Remélem hozni fogja a hozzáfűzött reményeket!
A kiröffentő téma: a véleményetek hasonló mint az enyém, nekem sem az a +5-10LE számítana, hanem a hang (azt szeretném ha időben hallható lennék) Én is csináltatni akarok Y-t, de egyikőtök sem beszélt a "házi barkács" hátulütőiről. A kipufogó rendszernek elég fontos szerepe van a gáz elvezetésben.......és a csere miatt egyáltalán nem biztos hogy hozza a gyárihoz hasonló optimális értéket.
Hosszútávon káros is lehet !? Nem ? (szelep-szelepszár megég)
Vagy túl aggódok ? Valaki ?
Üdv.: Lacesz
MGP : Gratula én is a motorodhoz ! Még 1 bő hónap és inulunk Norvégiába !
-Köszönöm és mindenkinek köszönöm a gratulációkat.
Én is úgy érzem, hogy ez a motor alapból pont jó. A Vörös-ből most szerelem ki a házilagos ülésemelést meg a lábtartó sülyesztőt, majd mikor vittem lemosni szabályosan kuporogtam rajta. De ezért úgy is nagyon jó volt.
Az újnak elsőre az integrált-szervós-ABS-es fékjék kellet megszokni, ami végül is tetszik, mert én is kombináltan használtam mindig a fékeket, de azt azért meg kellett szoknom, hogy álló motornál csakorlatilag nincs.
Másik megszokandó, hogy Sport váltó van benne, legalább 400-al többet pörög fenn és mindig váltanék még.
-Köszi, igen ez a garázsom, de a nappalim pont ugyanúgy néz ki:)
Mindkettőben iszonyatos rumli tud lenni. Valójában sima garázs, csak leburkoltam a falakat OSB-vel, meg egy falat Salgó polccal. Aztán annyira tetszett, hogy a szomszédos helyiségeket is burkoltam.
-Bukó: nekem egy Shoei van még a török megszállás idejéből, aztán mert az ember nem nyugszik (és mert a barátom beszámított 17 kg aprópénzt) vettem C1-et. .. És soha nem tudtam megszokni. Pár hónap múlva eladtam. Érdekes modon nekem a csendesnek mondott sisak volt hangos. Többek szerint a héj és a betét közötti légrés hangositja fel, ha jól tdom, volt aki kitöltötte purhabbal.