A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"függőleges motornál 2 keréken állva kell lecsekkolni"
Persze, ez a kincstári metódus. Meg az olajkereskedők lobbija. :-) Pusztán arra céloztam, hogy nem kell megszakítani a túrát és eszeveszett olajkeresgélésbe fogni, ha középállványon nincs semmi az ablakban, mert van ott még tartalék.
Ásványi-szintetikus keverés: legjobb típuson belül maradni, ha gáz van, úgyis megy a birkafaggyú is.
Biztos, hogy oldaltámaszon kell ellenőrizni az olajszintet.
Szerintem inkább függőleges motornál 2 keréken állva kell lecsekkolni. A minimum az ablakban látható belső kör alsó pereme. Ha ez alá megy, tehát nem látszik az olaj a motor lehűlt állapotában, akkor a szint az elméleti minimum szint alá csökkent. Ha ilyenkor oldalsztenderre döntöm, akkor valószínűleg megint látszik az olaj, mert a motor pont az ablakocska felé dől. Persze biztosra veszem, hogy annyi biztonsági tartalék van a dologban, hogy az esetleges problémák, besülés ekkor még azért messze van. De azért pótolni kell a pótlandót.
Egy kérdés: igaz-e, hogy ásványi olajhoz pótlásként önthetünk szintetikus olajat, szintetikushoz viszont nem szabad ásványit önteni?
Valószínűleg egyik megoldás sem ajánlott, de azért kiváncsi lennék az igazságra.
A jelenlegi 1100-esemben is pont ez a fajta biztonsági kupak van és semmi gond vele. Óvatos ki-betekergetés és nincs vele gondom. Ezért vettem a leendőhöz is. (mert persze az eredeti műanyag már elkallódott, így nem tudom átmenteni)
Elég sokat olvasgattam az olajfogyasztás témájáról. A konklúzió az, hogy nem lehet általánosítani. :-) Mint az 11XX-es széria esetében a rángatás, illetve a jobbratartás esetében sem. Van, amelyik eszi, van amelyik kezdetben eszi, van amelyik csak később kezdi el és van olyan, amelyik egyáltalán nem (vagy nem mérhetően) eszi. Nos, az enyém eszi, de nem újdonság, mert a régi is ette, így hozzászoktam. :-) Egy olajcsere-periódus alatt kb 1-1.5 flakonnal töltök utána. Ez gyakorlatilag semmi, bőven tűréshatáron belül. Castrol GP 20-50 ásványi. Az R4-ből kétszer ennyit evett, de legalább az 2x drágább volt. :-) Egy ideig elég sokat izgultam az ellenőrzőablak előtt guggolva és azon gondolkozva, hogy töltsek, vagy ne töltsek, mígnem egyszer csak az okosak megmondták a tutit: amíg oldaltámaszra rakva látszik az olaj az ablakban, addig nincs gond.
Az a baj ezekkel a dugókkal, hogy sorjás a fém és kinyírja a betöltő-nyílásban lévő műanyag perselyt. Én is így jártam a régi motoromnál, cserélni kellett a műanyagot, mert lökte az olakat a csizmámra. Neki kell esni egy laposreszelővel a T-alaknak, szépen legömbölyíteni az éleket és a sarkokat. Utána pöpec.
Én is ilyet vettem, de pár ezer km után elkezte engedni az olajat, pedig a gumigyürü hibátlannak tünik, most az újra már nem raktam fel. Remélem jobb szériát vettél mint én, majd mond el a tapasztalatokat!
emlékeztetlek barátom,hogy volt ilyen tapasztalatunk,és egy tapasztalt motoros(versenyző) szakmai tapasztalára hagyatkozva gumicserével oldódott meg a probléma.
a kagylósodás nem feltétlen futómű gond,a gumi propfilja adja a magyarázatot.az egyik kagylósabbra kopik mint a másik.
A tipust,firtattam a gyártmány gondoltam ,hogy BMW.
Mivel telelever nagyon strapabíró,leginkáb a kerék felé terelődik a gyanúm.
Én ellenőrizném a kerékcsapágyat,a gumit és a felnit.
A kevésbé kopott gumi is tud ilyen meglepetést okozni.Nekem egy Arrowmax volt az előző motoromon és megfelelő a profilmélység ellenére,alig látható módon ki volt kagylósodva,ami ugyanezt a jelenséget produkálta.
Egyébbként ha valami gond van az első futóművel minden motor produkálja ezt a jelenséget és éppen 80 körül.
Szerintem az olaj nem a periódus vége felé kezd fogyni, egyszerűen csak ott tűnik fel, mert addigra esetleg eléggé lecsökken a szint.
Én jó pár éve hajtok boxereket, de eddig egyszer sem fordult velem elő, hogy a 10000 km alatt a minimum alá leette volna az olajat a gép. Bár én nem is szoktam 180-200-akkal száguldozni. Az olajfogyasztás eléggé függ az igénybevétel módjától.
Elvileg szerintem bőven megfelel ezekbe a boxerekbe a normál minőségű gk-olaj is, mivel alacsony fordulaton üzemel és nem kellenek a kuplung miatti speciális adalékok az olajba.
Ártani biztos nem árt egy vékony, hiper minőségű, full... olaj, de véleményem szerint tényleg fölösleges pénzkidobás.
ezek ujak: Make / Models : Model/Build Years: BMW / K1200 R 2006 BMW / K1200 S 2005 BMW / K1200 S 2006 BMW / R 1200 ST 2005 BMW / R1200 GS 2004-2005 BMW / R1200 GS 2006 BMW / R1200 RT 2006 Manufacturer : BMW OF NORTH AMERICA, LLC NHTSA CAMPAIGN ID Number : 06V164000 Mfg's Report Date : MAY 12, 2006 Component: SERVICE BRAKES, HYDRAULIC:ANTILOCK Potential Number Of Units Affected : 13200 Summary: ON CERTAIN MOTORCYCLES, UNDER RAPID, REPEATED, AND UNUSUALLY HARSH BRAKING, LOSS OF ABS CAPABILITY COULD TEMPORARILY OCCUR. Consequence: TEMPORARY LOSS OF ABS BRAKING COULD INCREASE THE RISK OF A CRASH. Remedy: DEALERS WILL ADD A PHYSICAL RESTRICTION, IN THE FORM OF A BANJO BOLT WITH A FLOW RESTRICTOR TO THE BRAKE LINE, AND ON CERTAIN MODELS DEALERS WILL INSTALL NEW FRONT BRAKE DISCS OF A SLIGHTLY LARGER THICKNESS FREE OF CHARGE. THE RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING MAY 2006. OWNERS MAY CONTACT BMW AT 1-800-831-1117.
ez a hosszu link nem jon ossze....
szettordelem, es rakjatok ossze: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/ recallresults.cfm?start=1&SearchType=QuickSearch& rcl_ID=06V164000&summary=true&PrintVersion=NO
En mar megrendeleskor beirattam magam atvetel utan 1 hettel szervizbe... Nem tudom hol laksz, de itt Ljubljanaban szerintem barmikor van idopont 1-2 nappal kesobbre es a szerviz is olcsobb! Szoval esetleg nezz meg masik szervizet is mert lehet h meg a plusz km-t is megeri egy videki szerviz! Szerintem olyan 1500 km-ig nem fognak pampogni... TOM
TOM, Boxer-GS köszi a válaszokat, valahogy így gondoltam én is. A tegnapi esőnap sajnos kimaradt de ma ahogy vége a melónak megyek járatni alig várom már hogy hazaérjek. A csavarkérdés nem hangzik túl jól, majd figyelek viszont a szélvédelem az XT után fantasztikus, egyelőre meg vagyok elégedve vele. A dobozokat ritkán fogom használni de jó tudni hogy milyen tünetek jelentkezhetnek. Sajnos csak júni 13-ra volt szervízidőpont, szerintem addig bőven meglesz az 1000 vajon mennyivel merjem túllépni ezt a bűvös számot?
Köszi Varapapa, kicsi a világ, a valóságban nem tűnt félénknek a kolléga :)