Keresés

Részletes keresés

GoodGS Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1259

Üdv Mindenkinek!

 

Jelentkezem Egerből, és csatlakozom a fórumhoz. Csatlakozásom konkrétan egy vadi új 1200 GS-hez köthető, amit egyidőben vettem át Narbondellel. Az Ő szavaival élve, "ikertesók" a motorjaink.

 

A motor: LEÍRHATATLAN! ezért nem is próbálkozom leírni. Ti itt már többen valószínű tudjátok miről beszélek, aki nem, annak javasom menjen el legközelebb egy BMW nyílt napra, vagy tesztvezetésre. (Nekem is egy Mátrai tesztvezetésen sikerült meszerelmeseddi a GS által).

 

A fórumot már régóta olvasom - Varapapa szavaival élve - a háttérből figyelek. 

 

Tanácsokat, tippeket várok a bejáratáshoz, mivel a gyári szervízkönyv elég szűkszavú.

 

Előzmény: Varapapa (1197)
Fireboy Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1258

 

 SZia Körte!

 

 Bocs hogy csak most válaszolok, de nem nagyon volt időm. Kösz a választ az e-bay-el kapcsolatban, majd utánanézek az angol oldalon a regisztrációnak, az nekem jobban fekszik minta a német. Való igaz, hogy kicsi az esélye annak, hogy ugyanattól az eladótól sikerüljön vásárolnunk, úgyhogy ez a legbiztosabb, ha magamnak vásárolok. Ha esetleg még lesz kérdésem akkor kereslek. SZia!

 

 Gyusz

 

Hullut Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1257
Helló!
Milyen tapasztalataid vannak a japán motorokat tulajdonlókkal együtt megtett motorozásokról?
Előzmény: Hori R1100S (1252)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1256
Azt gondolom, hogy ez a három paraméter bőven elég ahhoz, hogy elrontsd a dolgot, és emlékeim szerint mást nem is lehet állítani.
Nem elég ugyanis, ha beállítod az előfeszítést, hozzá kell állítani a csillapítást is, vagy fordítva, azután pedig az elejét a hátuljához.
Nekem most majdnem be van tekerve legkeményebbre a hátsó előfeszítés, de szerintem ez sem jó megoldás, és érzem is, hogy az eleje egyetlen fokozat elállítása után teljesen máshogy viselkedik.
Szerintem ez külön tudmány, és szerintem az, hogy mondjuk éppen úgy érzem, hogy jó a dolog, nem feltétlenül van úgy. Én inkább a profikra bízom a dolgot.

Körte
Előzmény: boxer-gs (1255)
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1255

Szia Körte!

 

Mit lehet még a GS futóművén állítani a két rugóstag előfeszítésén és a hátsó csillapításán kívűl? Lehet, hogy eddig csak szerencsétlenkedtem, mert én ezeken kívűl nem állítgattam semmit. Viszont ezt bárki ki tudja kisérletezni magának. Még nekem is sikerült, pedig én elég nagy műszaki pancser vagyok.

Előzmény: Macskapecér (1254)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1254
Alapvetően a pályás beállításokhoz ért, de asszem Laja nem panaszkodik az utcára belőtt futóművére sem. :-)

Körte
Előzmény: Mcemru (1247)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1253
A motorhoz kapott kezelési útmutatóra gondoltam. Szerintem ahogy a többi motoréban, ebben is benne kell lenniük a bejáratásra vonatkozó fordulatszámoknak. Momentán nem találom a saját motoromét, szóval meg sem tudom nézni, hogy valóban így van-e.

Körte
Előzmény: Narbondel (1249)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1252
Még egyszer jóljöhet egy ilyen "régi"ismerős!!!
Előzmény: Hullut (1250)
Hullut Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1251
Helló!
Kormányremegés,-szitálás.
A régebbi K sorozatban a korm.tengelyben van 1 műanyag hüvely. Ennek a feladata a korm.szitálás megakadályozása a surlódással.
Egy alkalommal új gumit tettünk a gépre és azt követően mindig mozgot, szitált a kormány. Három helyen egyensúlyozták a kereket. Érdekes volt, mert mindháromnál teljesen máshová rakták a súlyokat és a mennyiség sem volt azonos.
Végül sikerült kiderítenem, hogy régi gyártású volt a gumi és vlószínüleg a raktári kezelés alatt deformálódott. Garanciában csere és csodaként a gondok eltüntek.
Előzmény: Macskapecér (1243)
Hullut Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1250
Köszi az üdvöt!
Nos, most beárulom magam. Az S modellek tetszenek. Mint írtam, van tapasztalatom több régiről. Nem véletlen. Volt hozzá "spec enciánkék" ruhám fehér fényvisszaverővel a vállrészen. De azokkal nem volt "olyan" élvezetes a H-ring meg a lepencei út. Bár voltam terepen az RT-vel (1 alkalommal a helyi vadász nem hitte el, hogy hova felmentünk vel) és ezért a GS sem áll messze tőlem.
Természetesen újat szeretnék nem 1100-t, de valami összehasonlításra kíváncsi vagyok. Van pár ismerősöm (Ducati, GSX-R stb.), de ők elfogultak. Remélem, TI is!:-))
Más. Valaki régebben érdeklődött a leselejtezett rendőrségi K75 modellekről. A bennük lévő Km NEM VALÓS! Próbáljátok ki: gyújtást ráadni majd a mobiltelefonon a szolgáltató számát (természetesen az ingyenest) felhívni. Az enyém 200 fölött ment ilyenkor sztenderen. A model viszont kimondottan jó vezethetőségű. Egyenletes teljesítmény leadás, és a 180-at bírta hosszú távon is. Városban szándékosan durváztam 1 napot (na jó, többszőr is) a fogyasztás ekkor volt 8 liter.
Volt 1 K100 akkoriban a cégnél. Óra szerint 150 ezer körül bontottuk meg. Nem volt a hengerben gyűrű okozta vállasodás érzékelhető.
Előzmény: Hori R1100S (1239)
Narbondel Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1249
Köszi a választ és légyszi segíts ki az a Manuel és hol olvashatom mit írt? Bocs az ostoba kérdésért...
Előzmény: Macskapecér (1243)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1248
Olajkeverés:
Én úgy tudom, hogy a szintetikus olaj csak önmagával keverhető. Vagyis részszintetikushoz ásványit lehet utántölteni vész esetén, de csak azonos viszkozitási értékűt, ugyanattól a gyártótól. Mert ez nem egy szintetikus és egy ásványi keveréke, hanem egy egészen más vegyület és a fenti módszer sem üzembiztos.

Tiszta ásványit tiszta szintetikussal semmiképp sem szabad keverni, és szerintem még az sem egészséges, ha tiszta ásványihoz, vagy szintetikushoz más viszkozitási értékű olaj kerül. A különböző gyártók különböző olajainak a keverése meg szerintem abszolút rossz döntés, nem lehet kitalálni, hogy hogyan fog viselkedni a két olaj együtt.

Ha nagy gáz van, akkor inkább már beletuszkolok egy banánt, azt könnyebb kivakarni a motorból, mint a kicsapódott faggyút. :-D

Körte
Előzmény: boxer-gs (1227)
Mcemru Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1247
pályára is ért a futómű állításhoz?
Előzmény: Macskapecér (1246)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1246
Aha, ez jó kérdés. Én - bármilyen viccesen is hangzik - a Corsaróhoz szoktam elvinni a motorjaimat, és Lacira bízom a beállítást. Lajának is ő állította be, és nemsokára a GS-t is elviszem.

Hány kilométer van a motorodban? A nagyok szerint kb. 50ezernél kezd elfáradni a rugó benne, szóval ne lepődj meg, ha azt fogja mondani, hogy beállítja, de jobb lenne, ha kicserélnéd hipiszupi Hyperpro progresszív rugókra - ha a Hp. készít hozzá persze.

Én anno a Suzukimon cseréltettem ki, és iszonyat nagy különbség volt a két szett között. Persze nem kötelező megvenni a Hyperpro cuccot, gyárt más is rugókat. De reméljük, hogy nem ilyen rossz a helyzet, és tényleg csak a csillapításon kell állítani, ha lehet.

Körte
Előzmény: stirlitz_ (1245)
stirlitz_ Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1245

BMW-guruk!

 

Köszönöm azoknak, akik foglalkoztak a problémámmal és komoly válaszra is méltattak.

 

Én is a gumira gyanakodtam leginkább, ezért le is cseréltettem. Láss csodát! Rázkódás nincs.

 

Egyébként:

Szerintetek a futóművet hogyan és hol tudják bevizsgálni?

Van erre műszer, vagy csak rángatják-tapogatják egy kicsit?

Előzmény: Macskapecér (1243)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1244
Na, ezt jól elrontottam...
"R1200S - K1200S
Utóbbit volt szerencsém a napokban"

Mármint az elöbbit... :-)

Körte
Előzmény: Macskapecér (1243)
Macskapecér Creative Commons License 2006.05.28 0 0 1243
Narbondel!

Bejáratással kapcsolatban ne a városi legendákra hallgass, hanem nézd meg, hogy mit ír Manuel. Szerintem mérvadóbb, mint egy olyan márkakereskedőnél dolgozó szerelő véleménye, aki gondolkodás nélkül teljes szintetikus olajat tölt egy BMW-be, csak mert azon jól lehet kaszálni. Szerintem. :-)

***

Kormányremegés.
Bár engem üldöz a kormánycsapágyrém (előbb az Aprilia, aztán most a bringám van darabokban), de szerintem is inkább a gumival lehet a gond, vagy csak elveszett a súly a kerékről. A kagylós gumi egyébként nem csupán 80-nál okoz gondot, ha még nem kopott ki annyira, hogy folyamatosan érezni lehessen, hogy ráz, akkor bármilyen sebességnél elengedve a kormányt, egyre jobban elkezdi rázni a kormányt. Amúgy van, amelyik gumi valóban hajlamos kagylósodni, de általában azért alakul ki, mert vagy gyenge, vagy rosszul van beállítva a futómű csillapítása.
A gumicserével érdemes a futóművet is megnézetni, lehet, hogy beállítás kérdése az egész, ha igen, akkor nem fogja tönkretenni az új garnitúra gumit is. Egy idő után elfárad a legjobb rugó is, egy cserével orvosolni lehet a problémát. Feltéve, ha tényleg ez a baj.

***

R1200S - K1200S
Utóbbit volt szerencsém a napokban megnézni egészen közelről. Főleg az Öhlins futómű tetszett, amit beletettek, de vannak rajta olaszos megoldások. Pl. a hővisszaverő lemez, amit alufóliaszerűen behajtogattak a farokidom alá. Baromi ronda. A motor bíztató, bár szerintem nem véletlen, hogy a Boxer Kupából Power Kupa lett, és K12000R-rekkel mennek. :-P
Az új GT kipróbálása után nekem csak az 1150-es boxer marad a kedvencem, de ez ízlés kérdése, viszont szerintem a fenti két motor nem vethető össze. Teljesen más üléspozíció, jelleg, felépítés, teljesítmény, két külön világ. Hullut, szerintem haladj el egy kereskedőhöz, és mondd, hogy nem tudsz dönteni, szeretnéd kipróbálni mindkettőt.

Nnna. Most megint bepótoltam háromoldalnyi lemaradást. :-)

Körte
Előzmény: Narbondel (1189)
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1242
Mindenki máshogy parkol:
TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1241
A szint miatt nekem sem volt gondom eddig... ez is luxus az AT "egyszerleallokmertkifogytam"-hoz hasonlitva :-)
csak furcsa volt eloszor nagyon, es meg is remultem egy pillanatra....
zoldfulu tehenpasztor esete az elso tank benzinnel :-)

TyuTyu
Előzmény: boxer-gs (1236)
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1240
R1200S
Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1239

Üdv a fórumon!

Hamár idáig eljutottál,biztosan nemsok idő választ el tőle,hogy újra tulajdonos legyél.

 

Az S modellek tetszenek,vagy csak véletlen,hogy a két s-ről kérsz infót?

Úgyhallotam,az R1200S-ből most érkezett meg az elsö példány,úgyhogy tulajok tapasztalatairól itt nem fogsz semmit hallani.Nade vegél egyet és majd isszuk a szavaidat!!!

Az R1100S -röl már tudnék írogatni,de azmeg már kifutott,gondolom olyat nemakarsz venni.

 

Hori

Előzmény: Hullut (1234)
Hullut Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1238
Igazad van! Viszont nekem mind a három model bejönne.
K1200S: Hosszú túrák stb.
R1200S: Kanyarvadászat stb.
R1200GS: Kanyar vadászat és túra és 1 pici csapatás a porban stb.
Főleg 1100S összehasonlítás érdekelne, mivel szeretnék 1 picit vadulni.
Tudtok valamit a hazai kereskedésekről? Lehet alkudozni az újakra?
Vagy érdemesebb a használt külföldről?
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1237

Hello!

 

Már kapható az R1200S?

Amúgy meg nem tudom, mi sülne ki a K1200S-el való összehasonlításból, mert tök más a 2 gép. No, de hátha valaki mégis megpróbálja.

 

A GS pedig tényleg nagyon király. Csak ajánlani tudom. Persze én hazabeszélek.

Előzmény: Hullut (1234)
boxer-gs Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1236

Hello!

 

A benzinszintről.

Sajna tényleg nem túl pontos a műszer, de nekem már nem okozott gondot a mennyiség nagyjáboli megbecslése az Adv-nél. Az első 100 km-en egy csík sem fogy a kijelzön. Aztán a feléig komótosan, utána valamivel gyorsabban fogynak a jelek. Én egy tankkal legalább 500 km-t mentem általában, de nem volt ritka a 600 sem. Szinte mindig üres tankra tankolok rá és akkor tele.

Előfordul, hogy van még 3 csík a kijelzön, de ha oldalsztenderre állítja az ember, utána egy sem marad és kigyullad a tartalék jelző sárga lámpa. Gondolom azért, mert a benya átfolyik a tank bal oldalába, az érzékelő meg a túloldalon lehet. Ha elindulsz, akkor egy idő után megint a "jó" értéket mutatja. A tartalék az állítólag 4 liter, tehát avval 70-80 km-t simán el lehet menni. Nekem volt már száz is.

Persze nagyobb, pláne csoportos túrázások alkalmával én sem hagyom szárazra fogyni a tankot, hanem a többiekkel egyidőben tankolok. Esetleg kimarad minden második.

Előzmény: TyuTyu-2 (1233)
Mcemru Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1235
nálam a ktm lc4 sm-nel is ez szokott lenni, minel jobban elkopik a gumi oldala egyenetlenebbre, annal gazosabban szital 150 felett mar
uj gumi, centir, kullok atnezese, megint jol fut 175 vmaxig egyenesbe!
Előzmény: Petyavara (1214)
Hullut Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1234

Sziasztok MINDENKINEK! Gratula a gépekhez és tervekhez! Új vagyok az egész topicban és lenne néhány kérdésem. Ha valakit érdekel, a régebbi R65 és R80 valamint a K75 típusokról tudok adni infót. (minimálisat, mivel ilyeneket használtam) Engem érdekelne, tud e valaki összehasonlítást adni az új R1200S és K1200S modellekről. Milyenek a hazai utakon és a túrák alkalmával hogyan viselkednek a gondolom nem kevés japán gép között. Még 1: a GS tényleg ennyire király? Én a régi 1100-t próbáltam még új korában (nem most vót :-)) és most őrölten szeretnék venni valamit. Javaslat?
TyuTyu-2 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 1233
Ahoj,

Tudjatok en hondarol tetem at bomosre....
Szoval az Atnal betoltotted az olajat, es 12000km utan kiengedted :-)
(ok, ott volt lanckenegetes mint ceremonia)

A bomosnel uj ceremonia lepett be eletembe: olajkukkolas :-)
(viszont elmaradt a lanckenegetes)

Szoval az olaj szintjenek megallapitasa egy kicsit okkult tudomany:
soha a budos eletben nem fogod 2x azonos szinten latni....
Parszor mar a fraszt hozta ram, hogy az ablak aljan mintha lett volna
egy pici olaj..... nem toltottem ra, nem mentem vele..... a mozgatasra
"elobujt"...
A kurulmenyek: teli tarolas, tehat tobb hete volt szepen csordogalnia
(csak neha a motor mogotti polchoz is hozza kell ferni, tehet idonkent
odebballtam vele)

masik ilyen "pontos" dolog a benzinszint......
tura.... mindenki kiall tankolni.... en mondom hehe minek azt ?
van boven benya.... (adv 30l tank) :-)
kut utan par km szimpi bokroknal kenyszerpihi (wc)
gyujtas vissza.... baro sarga lampa.... hova tunt a benya ???
aztan par km utan elobujt ez is....
szoval 10l kornyeken mar a benya is maszkal rendesen....
(ami fura , mert masnal ez a fel tank ...)

TyuTyu
Előzmény: boxer-gs (1227)
Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.26 0 0 1232

Sok dilemázás után,Motul félszintetikus 15w-50-es olajat tettem a gépbe.

A 3.75 l betöltése után,kb. 2500 km-t mentem a géppel,talán valamicske fogyhatott belőle... Most a piros kör felső  ívétöl kb 3milire van az olajszint,máramikor lecsorog,mert van amikor a frászt hozza rám,mert fél óra alatt sem jön föl az ablakig.

Máskor meg 2 perc után fullig van....ki érti ezt?

 

Hori R1100S Creative Commons License 2006.05.26 0 0 1231

Olajkeverés:

 

Kiszámíthatatlan,hogy mitörténik,attól függetlenül,hogy mit mivel keversz.

Általában semmi az égvilágon,de ha a két olaj különböző adalékai kioltják ,vagy módosítják egymás hatását,akkor már lehet gubanc is!

 

Tehát jöhet akár a "birkafaggyú" is de csak a következő benzinkútig.....szerintem.

Hori

Előzmény: boxer-gs (1227)
TOM Creative Commons License 2006.05.26 0 0 1230
Nekem epp ma jatszotta el, hogy eltunt az olaj a kemlelo ablakbol (kicsit megdolt a motor-- benyomodott a kozepsztender)...jo trukk ez az oldalsztender...
Ja nekem is GP van -- elobb RS-t irtam veletlen...

Keveres: valamelyik esetben habosodas lephet fel....ha nagyon fontos rakerdezek...
TOM
Előzmény: kz2 (1229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!