A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Nekem 2005.08 óta R1100S van 20000km-el került hozzám, most 38000 körül jár és namsoká - Július 6 - tól nyomunk vele egy 7000-es túrát.........Yeah...........Már alig várjuk..
:-DD hát emiatt félhetsz is! Azt a Taglich Dakar motort én is láttam 2004-ben Garmisch-ban, és már akkor is megdöbbentően eszméletlenül sok kilométer volt benne.
Körte, aki majd ha öreg lesz, számlálót rak a piacra járós kiskocsijára :-)
Időnként megfordulok egy amerikai bmw fórumon. Na, hát az a kontinens más dimenzió. Gyorsan összeszámoltam, hogy ha a szezon minden napján motorral járok munkába és hozom az évi túramennyiséget, akkor sem tudnék 20-25-nél többet lenyomni. Ezek a csókák meg ennyit mennek átlagosan, csak mérföldben. Nem ritka az évi 30-40 mérföld sem. Van ott egy - mellesleg magyar származású - fickó, aki a maga 75 évével néhány hónapja lépte át az 1M motorral levezetett mérföldet. Nemrég cserélte le az 1100RT-t 1150R-re, mert már kicsit nehéz volt neki a motor. :-)
Idő és pénz faktor, ugye. A fórum átlagéletkora valahol 45 és 50 év között van, az éves átlagkereset pedig 60.000 USD felett. Gyerekek kirepültek, anyagiak rendeződtek, nyugdíj közeleg. Viszonylag sok idejük van motorozni.
Otthon elég nehezen védhető álláspont a gyerekek előtt, hogy idén azért nem megyünk nyaralni, mert a papa elmotorozta a szabadságát és a fizetését.
A futásteljesítmény már többször szóba került itt, de ez mást is izgat: a német motoros magazinokban szinte minden évben szóba kerül ez a téma.Jellemzően az általunk is kedvelt márka különbözö modelljei kerülnek a lista elejére.Mivel nem rendszeresen olvasom ezeket a lapokat könnyen lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet, de az általam olvasott pályacsúcs a múlt évben jelent meg a Motorrad Touren Fahrer magazinban: K100RS, évjárat '86, Km: 410 000 !!! Több oldalas fényképes cikk volt, dokumentálva a felújítandó részeket, első túlméretes csapágy- dugó készlettel vágott neki a második menetnek!
Talán érdekes lenne szerény körünkben is egy közvéleménykutatás ki hol tart!
A már máshol is ismertetett okok miatt a hatósági bringákat nem venném figyelembe.
Tehát három adatot várok a résztvevöktöl, példát az én garázsomból hozok:
Heló, üdv a fedélzeten. Annyira gáz hogy azóta szinte folyamatosan rossz idő van, tegnap meg amikor tudtam volna menni a péntek esti 'megiszunk egy sört' című történet folyományai kényszerítettek négy fal közé. Holnap pedig el kell utaznom három napra, legközelebb szerda éjjel látom viszont a 'Nagyfőnök'-öt.
Jelentkezem Egerből, és csatlakozom a fórumhoz. Csatlakozásom konkrétan egy vadi új 1200 GS-hez köthető, amit egyidőben vettem át Narbondellel. Az Ő szavaival élve, "ikertesók" a motorjaink.
A motor: LEÍRHATATLAN! ezért nem is próbálkozom leírni. Ti itt már többen valószínű tudjátok miről beszélek, aki nem, annak javasom menjen el legközelebb egy BMW nyílt napra, vagy tesztvezetésre. (Nekem is egy Mátrai tesztvezetésen sikerült meszerelmeseddi a GS által).
A fórumot már régóta olvasom - Varapapa szavaival élve - a háttérből figyelek.
Tanácsokat, tippeket várok a bejáratáshoz, mivel a gyári szervízkönyv elég szűkszavú.
Bocs hogy csak most válaszolok, de nem nagyon volt időm. Kösz a választ az e-bay-el kapcsolatban, majd utánanézek az angol oldalon a regisztrációnak, az nekem jobban fekszik minta a német. Való igaz, hogy kicsi az esélye annak, hogy ugyanattól az eladótól sikerüljön vásárolnunk, úgyhogy ez a legbiztosabb, ha magamnak vásárolok. Ha esetleg még lesz kérdésem akkor kereslek. SZia!
Azt gondolom, hogy ez a három paraméter bőven elég ahhoz, hogy elrontsd a dolgot, és emlékeim szerint mást nem is lehet állítani. Nem elég ugyanis, ha beállítod az előfeszítést, hozzá kell állítani a csillapítást is, vagy fordítva, azután pedig az elejét a hátuljához. Nekem most majdnem be van tekerve legkeményebbre a hátsó előfeszítés, de szerintem ez sem jó megoldás, és érzem is, hogy az eleje egyetlen fokozat elállítása után teljesen máshogy viselkedik. Szerintem ez külön tudmány, és szerintem az, hogy mondjuk éppen úgy érzem, hogy jó a dolog, nem feltétlenül van úgy. Én inkább a profikra bízom a dolgot.
Mit lehet még a GS futóművén állítani a két rugóstag előfeszítésén és a hátsó csillapításán kívűl? Lehet, hogy eddig csak szerencsétlenkedtem, mert én ezeken kívűl nem állítgattam semmit. Viszont ezt bárki ki tudja kisérletezni magának. Még nekem is sikerült, pedig én elég nagy műszaki pancser vagyok.
A motorhoz kapott kezelési útmutatóra gondoltam. Szerintem ahogy a többi motoréban, ebben is benne kell lenniük a bejáratásra vonatkozó fordulatszámoknak. Momentán nem találom a saját motoromét, szóval meg sem tudom nézni, hogy valóban így van-e.
Helló! Kormányremegés,-szitálás. A régebbi K sorozatban a korm.tengelyben van 1 műanyag hüvely. Ennek a feladata a korm.szitálás megakadályozása a surlódással. Egy alkalommal új gumit tettünk a gépre és azt követően mindig mozgot, szitált a kormány. Három helyen egyensúlyozták a kereket. Érdekes volt, mert mindháromnál teljesen máshová rakták a súlyokat és a mennyiség sem volt azonos. Végül sikerült kiderítenem, hogy régi gyártású volt a gumi és vlószínüleg a raktári kezelés alatt deformálódott. Garanciában csere és csodaként a gondok eltüntek.
Köszi az üdvöt! Nos, most beárulom magam. Az S modellek tetszenek. Mint írtam, van tapasztalatom több régiről. Nem véletlen. Volt hozzá "spec enciánkék" ruhám fehér fényvisszaverővel a vállrészen. De azokkal nem volt "olyan" élvezetes a H-ring meg a lepencei út. Bár voltam terepen az RT-vel (1 alkalommal a helyi vadász nem hitte el, hogy hova felmentünk vel) és ezért a GS sem áll messze tőlem. Természetesen újat szeretnék nem 1100-t, de valami összehasonlításra kíváncsi vagyok. Van pár ismerősöm (Ducati, GSX-R stb.), de ők elfogultak. Remélem, TI is!:-)) Más. Valaki régebben érdeklődött a leselejtezett rendőrségi K75 modellekről. A bennük lévő Km NEM VALÓS! Próbáljátok ki: gyújtást ráadni majd a mobiltelefonon a szolgáltató számát (természetesen az ingyenest) felhívni. Az enyém 200 fölött ment ilyenkor sztenderen. A model viszont kimondottan jó vezethetőségű. Egyenletes teljesítmény leadás, és a 180-at bírta hosszú távon is. Városban szándékosan durváztam 1 napot (na jó, többszőr is) a fogyasztás ekkor volt 8 liter. Volt 1 K100 akkoriban a cégnél. Óra szerint 150 ezer körül bontottuk meg. Nem volt a hengerben gyűrű okozta vállasodás érzékelhető.