A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Valóban jó "férősnek" néz ki.Paktikus lehet,hogy beleférnek a bukók.Sajna az enyémbe nemfér be egy sem,márhogy a city-sistem oldaldobozokba.A nagyobb fedelűt,még nempróbáltam...kicsit szélesnek tartom,tartok tőle,hogy beakadok vele valamibe.
Szerintem egy karc nem a világ vége. Inkább úgy kell rá tekinteni, hogy megvan az első, innentől nem fáj annyira a következő. Szóval nyugi. Súlyos tízezreket meg én nem adnék ki azért, hogy ne karcolódjon a vas, de ne is lássam a színét. Ok, hogy típusazonos a Bagster, de a fényezés mégis szebb.
Ha nagyon zavar valakit az, hogy a nyereg körül karcolódik a fényezés, akkor a mindenféle kétes minőségű és kinézetű tankpad helyett érdemesebb valamilyen 3M fóliát kinézni, és kivágatni. Most nem állok neki keresgélni, de tuti, hogy a neten van olyan bolt, ahol lehet kapni viszonylag vastag, hőálló ragasztóval bekent átlátszó fóliát, és még ki is vágják minta alapján.
Krisztián: Az 1150 alkatrészeket én az Ebay-en venném meg, Németországból. Olajból viszont nem tennék bele olyat, ami autóba való. Asszem. Szóval inkább motorkerékpár olajat kellene használni, és nem a teljes szintetikus R4-et. Most még nekem is az van benne, és 10 ezer alatt megevett nem egész 4 litert. Szerintem ez mennyiségben és árban is horror.
Csütörtökön (15-én) indulunk du. 3-4 óra felé, a pontos időpont még egyeztetés alatt.Hétföre meglesz az indulási időpont, itt megírom! Nem tudom te Bp-ről jössz-e, vagy valahol (Rábafüzes irányában)találkozót beszéljünk meg? Az illetékessel megbeszéltük, tehát remek idő lesz, az Alpok összes kanyarja ránk vár!
Nem hiszem el hogy megkarcoltam a tankot a nyeregnél az övemmel bááááááááááázzzz már kaptam két hátsófalit és kiújult az alkoholizmusom is. Nem túl nagy nem túl látványos de annyira durván érint hogy nem is tudnék most ennél szörnyűbbet elképzelni jól megvert az Isten. Szóval alaphelyzetben az övem messze van a tanktól nem is értem hogy sikerülhetett de a karc ott van. A megoldás: tankpad. Használ valaki ilyet 1200 GS-en? Milyet tegyek rá végtelen számú van nem vagyok képben. Vagy szarjam le és nyaljak rá valami színben passzolót és kész?
Sziasztok 3hete nem olvastalak Titeket. Sziciliában voltam, persze motorral:) jó volt. Egy kis gondom van: lezúztam a motor elejét, fordulatszám mérő és egy-két műanyag alkatrész ment tönkre a műszereket tartó keret meg ilyesmi.. Mit javasoltok hol érsemes beszerezni őket? (1150Gs)
Olaj: én BMW autókhoz ajánlott 10W-60 ast tettem bele indulás előtt, mire Szicsilán voltam megevett 7dl-t. (kb 2200km) leesett minimumra a szint. utántölttem 10-40 szintetikussal, mert másmilyet nem kaptam. nem volt gond. azóta is menne...:( (ha nem a nappaliben várna javításra)
Majd tolok fel rola kepet...52 literes, 2 sisak belefer, de pld 2 db Schubert mar nem biztos h belefer, az en S1-em es asszony SX-es Sharkja eppen becsusszan!
az a nagy kerdes ha kint (EU, USA) megveszed es behozod, akkor a magyar kereskedo bevezeti-e a regisztracioba szerintem ez EU-nal alap kellene hogy legyen mert min. EU-wide a garancia szinte mindenre
ellenben USA-nal nem tudom mi a helyzet... elmeletben par fenyvisszavero esetleg kipuf kivetelevel uazok a modellek motoroknal mint EU-ban
Van, és újnak 6 hónapos koráig, illetve 6 ezer kilométeres futásteljesítményig számít a motor.
Az áfát, ha már kifizetted, akkor szerintem nem visszaigényelni kell, hanem be sem kell fizetni.
Egy dologra viszont vigyázni kell, ha úgy vesz valaki motort külföldön, hogy kint nem helyezteti forgalomba, hanem dobozban hozza el. (Ez akkor logikus döntés, ha az adott országban magasabb a forgalmi adó, mint nálunk, illetve akkor, ha a kétszeri forgalomba helyezési díjat akarja valaki elkerülni.)
Szóval arra kell vigyázni, hogy márkától függően, a motorra akkor érvényes a garancia, ha azt a forgalomba helyezéskor a gyári rendszerben regisztrálják. Hiába van kitöltve a garanciakönyv, pecsét, aláírás, stb lehet rajta, ha nem szerepel a rendszerben, akkor nincs rá garancia. Nem tudom, hogy ez konkrétan a BMW esetében így van-e, de tudok olyan márkáról, ahol így működik, és volt már belőle probléma.
Hazahozatalkor az importőr nyilván nem akarná regisztrálni a gépet, hiszen jól tudja, hogy mi a helyzet a garanciával, és mivel nem rajta keresztül vették a motort, nyilván nem áll érdekében garanciális szolgáltatást nyújtani neki.
A másik gond, hogy a gyár kikötheti, hogy a garancia csak akkor érvényes, hogy ha szakszerűen készítették fel a motort a használatra, vagyis a szakszerviz igazolta, hogy az előírásoknak megfelelően töltötték fel olajjal, tették bele az akksit, stb.
Nos, mi is megcsináltuk. Pénteken valóban cefet idő volt odafelé, szombat, vasárnap kimondottan jó: 15-25 fok, napsütés, felhők vegyesen; még a tegnapi is elviselhető volt visszafelé. Az eső is olyan, mint bármi más, megszokható. Jó esőruha kell. Ráadásul odaát nem szappanozzák az utakat, jó érdes az aszfalt, ezért vizesen majdnem ugyanúgy lehet menni, mint szárazon. Kellet egy kis idő, míg elhittem, hogy valóban nem csúszik. A probléma leginkább akkor van, ha nincs aszfalt, vagy ha váratlanul elfogy. :-) Ilyen pedig van szép számmal. Aki mostanában arra járna, semmiképp se hagyja ki a Bucsin tetőt! Ez Parajd és Gyergyószentmiklós közötti 50 km kanyarorgia. Tavaly csinálták meg, ping-pong asztal simaságú, tapad rendesen és egyetlen 50m-es szakasz kivételével egyetlen kátyú sincs rajta.
Én úgy értelmeztem a szöveget, hogy saját részre vásárolt és vámkezelt és forgalomba helyezendő járműnél a regadó nem képez áfa alapot, hanem a számlával igazolt vételár 20%-a az áfa és ehhez adják a regadót. Ez most 'értelmesen?': Alapár+alapár 20%-a és ehhez a regadó.
Azt gondolom az első mondatom alapján lenne helyem a PM-ben fogalmazóként:-))
Ajánlom figyelmetekbe ezt a remekbe szabott BMW szervizt..... Albániában. Egyébként nekem úgy tünt, hogy a személyzet nem is ismeri a kétkerekűt. http://kep.tar.hu/atyszucs/50296841/22558976#2
Daniaban, Finneknel nagyon magas a registzracios ado, ezert a motorok/autok netto ara (tehat regado es kinti ÁFA) nelkuli ara nagyon alacsony DE nem mindegyik kereskedo hajlando arulni külföldre, mert ugye ezt sokan eszrevettek, hol a gyar tiltja meg hol lehetnek egyeb adminisztracios problemak
ellenben ha sikerul kint venned akkor igy van a szamitas alapja (kinti netto ar, szamlaval igazolva + regado) * 20% tehat a regadot illetve a netto ar + regado 20 % afajat kell megfizetni allam bacsinak ha EU orszagbol hozod ha nem EU-s talan meg 5 v 10% +VÁM is van
Ha jól t'om, a számlával igazolt alapárra - amennyiben új mkp-ról beszélünk - fizetek 20% forgalmi adót. Ezt az alapárat el kel fogadnia a VPO-nak, feltéve, hogy nem nagy az eltérés az ő listájuktól. Erre talán még rájöhet az akku és gumi környezetvédelmi adója. Ez az alapár (gondolom). Mivel a saját nevemen vinném be és állítanám üzembe, így ezen felül kel fizetni a Regadót. Ezért ez nem számít az áfába. Sz'al újra gondolok, hogy sokáig élvezhessem. Néhány országban mintha jobb lenne az alapár. Én most a finneknél próbálkoztam, de azt mondják, hogy nem adnak el adómentesen. Állítólag meghatározott keretet kapnak a gyártól. Végül is, ha kifizetem az adót - ami nem kevés náluk - és hazatolnám a gépet, kénytelenek lennének visszafizetni azt a vám eljárás után. Így gondolom én. A magyar 'egyszerűség' vinne rá, hogy kalkulátort keressek. Nem szeretnék többet fizetni, de jó lenne minél kevesebbet. Gondolom, ezzel nem vagyok egyedül.