A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
idzet:"Ezért szép az élet, mert különbözőek vagyunk."
Szerintem is ígyvan.
Aki akarja dédelgesse,vagy kevésbé dédelgesse,vagy üsse-vágja,stb.
Én még az öregecske gépemet is dédelgetem,ami az esztétikát és a karbantartást illeti.A közúton,viszont elvárom töle,hogy teljesítsen a maximumot,ha úgyakarom!
GS-Dominancia: mert első látásra beleszerettem. Mert kipróbáltam és még jobban beleszerettem. Mert azelőtt soha nem ültem ilyen kényelmes és jól vezethető motoron. Szentendréről járok Zuglóba dolozni, aki ismeri a Szentendrei utat tudja hogy ez az országút egyben terep is, ahogyan Budapest nagy része tipikus GS pálya, olyan országút ami terep. Volt szerencsém pár hétig egy 600-as Hornettel járni, volt hogy este éreztem a csuklóimat, szanaszétrázott és fájt a szívem érte minden egyes gödörnél, gyűrődésnél, repedésnél, aszfalttoldásnál. Azonkívül nagyobb sebességnél többször majd elszálltam vele. A 'van jobb aszfaltra és terepre' elmélet működik Európában de nem itt, főleg nem a fővárosban. A GS-sel nem kell lemennem a pesti aszfaltról hogy terepen érezzem magam. Amúgy meg egyáltalán nem vágyok terepre.
Ez a nippes hasonlat nem túl vicces, lehet hogy Te olyan laza vagy hogy a sáros cipőd is a bentlid lökhárítóján kötöd be de nekem elég sokat kellett dolgoznom ezért a motorért úgyhogy kéretik szabadon ajnároznom & nyálcsorgatva élveznem a zsír új, álmaim tökéletes motorjának látványát és kétségbe esni az első karc láttán. Tudom hogy fogja több követni, nem ez az első járművem és nem is az utolsó. A cinikus hozzászólásod mellé ment, nem az vagyok akinek hiszel.
Osztán ha így kiokosodsz egy netes cikk hatására nyugodtan borítsd fel a motorodat, sőt kezdj el személyesen is -nem egy netes fórumon öthozzászólásos nick mögül- csipkelődni hátha Téged is felborítanak. Mert ez is benne van a pakliban. Szerintem :)
Alapjában véve igazad van. Minden részterületen van jobb a GS-nél, még kedvenc márkánk soraiban is. Viszont szerintem ebből vezethető le a GS legnagyobb erénye.
Nem tud és nem is akar egy szempontból a legjobb lenni. Nem arra tervezték. A lényeg a sokoldalúságon van.
Én a BMW-nek szinte minden tipusát kipróbáltam, rövid- és hosszabb távon egyaránt. Egyszerűen nekem a nagy GS vált be leginkább. Az én stílusomhoz ez áll a legközelebb. A méretei miatt is ez nekem a legjobb választás. Ezért nekem eddig ez a tipus a LEGJOBB. Ismétlem. Nekem.
Másnak meg más. Ezért szép az élet, mert különbözőek vagyunk. És ezért tud fennmaradni annyi motorgyártó is. Szerencsére.
A karcokról. Úgy látszik, ennek megítélése is szubjektum. Engem zavarnak. Még a kicsik is. Egyrészt ezért a tankvédő bőr, másrészt nekem tetszik is. Nem csak azért teszem rá, mert nem jut eszembe más, amire elkölthetném az árát, ami kemény 1 heti fizetésem.
Nem kevés év alatt jutottam el odáig, hogy ilyen gépet vehessek magamnak. Ezért próbálom óvni.
Egyébként mivel most már tényleg nem járok terepre, csak az ment meg engem egy RT megvásárlásától, hogy az nekem egyszerűen túl alacsony és kényelmetlenebb mint a GS. Meg hát imádom azt a gyönyörűen rút kacsacsőrt.
GS-dominancia .... nem bántás csak hangosgondolkodás:
a "túraendúró" a motorok SUV-ja (Sport Utility Vehicle), nem terepjáró!
tehát 2 az 1-ben.
tehát alkalmas országútra és terepre is
tehát kompromisszum
tehát aszfaltra is van nála jobb és terepre is
ezért aztán zömmel olyan veszi és használja, aki le nem menne az aszfaltról a világ minden kincséért sem
de én ezt ... nem értem
úgy vigyázni egy közlekedési eszközre, mint nagymamám nippjeire a vitrinben... nem értem
bizony-bizony egy GS megkarcolódott, ezért aztán rögtön össze is kell hívni az öregek-tanácsát....... megszületik a döntés->tankborítót kell venni ... bizony-bizony
az a cikk jut eszembe a GS-tréningről Németországban:
hogy is kezdődött a tréning?
kitolták a vadiúj GS-eket és az egyiket lazán eldobták
miért is?
talán azért mert ez abszolút benne van a pakliban, főleg terepen!
-Olaj: - szerintem fölösleges a szintetikus olaj a boxerekbe, megfelelő az ásványi vagy a részszintetikus is. Nálam minden esetben kevesebbet fogyasztott az ásványiból. Az olajfogyás függött a motorhasználattól. Ha jobban hajtottam, jobban fogyott, de 2 olajcsere között nekem nem nagyon evett többet 1 liternél. Igaz, hogy mostanra már lenyugodtam és nem gyilkolom az éppen aktuális gépeimet.
Véleményem szerint sem kell bele kifejezetten mkp-olaj a száraz kuplung miatt, én is használok gk-olajat és semmi gond. Néhány gk-motorja is simán pörög annyit, mint az én boxerem.
-Füstölés: - való igaz, a K-modellek szinte kötelező jelleggel füstölögtek oldalsztenderes parkolás után, de én a boxereknél is tapasztaltam hasonlót. Ezért én csak rövid ideig hagyom az oldaltámaszon a gépet, általában addig, amíg leszállok róla. Aztán felállítom a bakra. Akár hülyeség, akár nem, mivel gondot nem okoz és könnyen megy, így megteszem.
-Kipufogó elszíneződése: - az enyéim is mindig elszíneződtek. Eleinte én is azt hittem, hogy ez egyértelmű jele a kíméletlen használatnak, de aztán megadatott, hogy megtapasztaljam új motornál is. Nagyon kíméletes kezdés után már másnap elkezdődött színeződni, 5-600 km után tök lila volt, anélkül, hogy meghajtottam volna rendesen a mocit. Valószínűleg a könyök anyaga és vastagsága a ludas. Engem már nem zavar és nem nézek ferde szemmel másokéra sem. Vannak, akik egyenesen irígylik a színpompát. Állítólag rövid távon specko polírral orvosolható.
-Tankvédő: - a karcok persze engem is idegesítenek. Én 99-ben láttam először Bagster tankvédőt Franciaországban. Minden 2. motoron az volt. (ott gyártják)
Megtetszett. Be is szereztem. A védelemben nem csalódtam, a külcsínnel meg voltam elégedve. Tény, hogy az eredeti fényezés szebb, de sajna hosszú távon nem marad sértetlen. Egyszerű, sportmotorokon megszokott tankpadot is próbáltam eleinte.
Nem tetszett. Egy idó után fel akart válni és kis felületen óvott. Lemondtam róla.
Az átlátszó fóliát meg sem próbáltam. Nem láttam még olyat, amit a speciális görbületű tankra nagy felületen egyben szépen felraktak volna, ráncosan meg igénytelen, rusnya dolog és szerintem egy erős csatt ugyanúgy átütheti, mintha ott sem lenne. (ez utóbbiról nincs tapasztalatom).
A Bagster belső felülete nem kemény, nem karcol és ha passzentosan van feltéve, bnem sok szennyeződés jut alá. Persze némi por bejuthat alá és a tank közé és ez karcolhat, de nekem több év alatt sem fordult még elő. Én a szezon közepén egyszer leveszem és biztos, ami biztos alapon azért teljesen portalanítok. Ez eddig elegendő volt. Terepen meg nem nagyon használtam a gépeimet, inkább országúti túrás vagyok.
Egyet azért utálok a Bagsterben is. Ez pedig a tanktáskája. Nem csinálnak tipus-specifikus darabokat, hanem a választható 6-8 fajtából kell valamelyiket használnod.
Egyiket sem az adott tipushoz alakították ki, így a GS-nél rohadt bénán áll. (lentebb látható egy képen). Nem veszik figyelembe a tank formáját, így tök ferdén áll és a nagyobb emeletes táskák szinte (ki)használhatatlanok.
Ettől függetlenűl nekem a mostani gépemen is van ilyen tankvédő és már a következő gépemre is előre megvettem.
Mivel ezek saját tapasztalatok, akár más igazság is elképzelhető.
Nekem félszint olaj van benne.Motul 15w50 .Azért esett a választásom rá,mert mégicsak egy magasabb fordulatú,korszerűbb gép ez,mint egy öreg négykerekű.
A hőtűrésének is nagyobbnak kell lennie mint az autóknál,talán ezért döntöttem a motorkerékpár olaj mellett.Az ára sem volt durva 2500/lityi.
Az olajfogyás szemmel láthatóan is jelentkezik,mikor oldalsztenderre állítom le a motort: indításnál füst jelentkezik a kipufogóból.
Ezért aztán kerülöm az oldalsztenderen való tárolást.
Tankpad:izléses karbon utánzatú flexifóliát is lehet odamelegíteni,a kívánt alakban és méretben.Ilyet a dekorcégeknél olcsón be lehet szerezni.
Köszi a válaszokat, még gondolkodnom kell. A fólia konzerválná a karcot amit nem bííírok látni. A tankbőr meg megint + kiadás lenne és nem látnám a fényezést tőle. A tankpad meg valóban elég kétes kinézetű...
Mintha valaki irta volna, h az 1100-esek nem igazan olajzabaloak, az 1150-esek inkabb azok. Szintetikus vs asvanyi: annyi tunik sokak altal elfogadottnak, h a tul "hig"/vekony fullszint/felszint olajok az illesztesi hezagok nagysaga miatt /leghutes/ elegnek egyszeruen...Itt indexen egy olajgurutol is megkerdeztem, o lehulyezett, de szerintem nem ert a leghuteses motorokhoz...
Kipu bekekules: en azt vettem eszre, hogy a 2004-es 1200Gs-eknek mind barna kipuf konyokuk, mig a 2005-osoke szep kek, vsz anyagot v feluletkezelest valtottak... Az enyim szep kek... Ellenben itt egy 2004-es modell
Ahogy látom itt mindenkinek megvan a saját elképzelése az olajról amit használ, és ez nagyon is rendben van így.
Sokan írtátok hogy az ásványi jobb mint a szintetikus..........Miért is ?
Én pl. Valvoline 4T 20W-50-et (szintetikus) használok és semmi bajom nincs vele.
10.000km alatt kb. 8dl olajfogyasztást mértem, ami úgy néz ki hogy elég rendben van, és azért én is hajtom néha a gépet. (Csongrád - Edelény = 250km - 2h10min autópálya nélkül)
Egyébként még azt szeretném kérdezni hogy:
Ti hogy csináljátok hogy bekékül a kiröffentő könyöke?
Nekem 1 eve van fent, igaz meg nem szedtem le, de az elejen letoroltem, nagyon passzentosan ment fel, pluss anyagbol van a tankkal erintkezo felulete, szoval nem tudom mennyire tud a por alamenni... Ja es szerintem praktikus, terkeptarto, vagy 15 liter 2 meretben allithato, "titkos penztarto zseb", 2 oldalzseb, ja es hatizsakkent is hasznalhato mert van hozza pant, ami most szepen az egyik oldalzsebben pihen...Amig nem volt topcase-m addig ez volt mindig hasznalva...Ja es az utas tud rajta tamaszkodni, jobban mint a tankon...ja es jol ra lehet tamaszkodni, ha kicsit pihenni van kedved menet kozben :)))) TOM
Szerintem majdnem tokmindegy milyen olajat teszel bele, talalkoztam egy csokaval akinek egy R1200GS-e es egy R1200RT-je van /motor kolcsonzes es turavezetes cca 27 eves lehet, ---Szloveniaban--sajnaltam is nagyon a szar munkaja miatt...szoval O Valovoline 15w40 TURBO olajat tesz bele es igy nem is fogy...igaz allt nala valami japcsi gep, szerintem abba is azt teszi...ez az olaj meg a Tescoban is kaphato 5 literes kiszerelesben... TOM Ui:w parameter azert jo legyen...
Azárt azt hozzá teszem hogy az ismerőseim akik használnak(tak) ilyet felhívták rá a figyelmet hogy alatta maradhat a por, és az már úgy elég kellemetlen dolgokat tud művelni.............Ezért én le is mondtam róla.
(még mielőtt valaki megkérdezné hogy az R1100S-re minek, elmondom hogy az FZ6-ra akartam tenni)
Valóban jó "férősnek" néz ki.Paktikus lehet,hogy beleférnek a bukók.Sajna az enyémbe nemfér be egy sem,márhogy a city-sistem oldaldobozokba.A nagyobb fedelűt,még nempróbáltam...kicsit szélesnek tartom,tartok tőle,hogy beakadok vele valamibe.
Szerintem egy karc nem a világ vége. Inkább úgy kell rá tekinteni, hogy megvan az első, innentől nem fáj annyira a következő. Szóval nyugi. Súlyos tízezreket meg én nem adnék ki azért, hogy ne karcolódjon a vas, de ne is lássam a színét. Ok, hogy típusazonos a Bagster, de a fényezés mégis szebb.
Ha nagyon zavar valakit az, hogy a nyereg körül karcolódik a fényezés, akkor a mindenféle kétes minőségű és kinézetű tankpad helyett érdemesebb valamilyen 3M fóliát kinézni, és kivágatni. Most nem állok neki keresgélni, de tuti, hogy a neten van olyan bolt, ahol lehet kapni viszonylag vastag, hőálló ragasztóval bekent átlátszó fóliát, és még ki is vágják minta alapján.
Krisztián: Az 1150 alkatrészeket én az Ebay-en venném meg, Németországból. Olajból viszont nem tennék bele olyat, ami autóba való. Asszem. Szóval inkább motorkerékpár olajat kellene használni, és nem a teljes szintetikus R4-et. Most még nekem is az van benne, és 10 ezer alatt megevett nem egész 4 litert. Szerintem ez mennyiségben és árban is horror.
Csütörtökön (15-én) indulunk du. 3-4 óra felé, a pontos időpont még egyeztetés alatt.Hétföre meglesz az indulási időpont, itt megírom! Nem tudom te Bp-ről jössz-e, vagy valahol (Rábafüzes irányában)találkozót beszéljünk meg? Az illetékessel megbeszéltük, tehát remek idő lesz, az Alpok összes kanyarja ránk vár!
Nem hiszem el hogy megkarcoltam a tankot a nyeregnél az övemmel bááááááááááázzzz már kaptam két hátsófalit és kiújult az alkoholizmusom is. Nem túl nagy nem túl látványos de annyira durván érint hogy nem is tudnék most ennél szörnyűbbet elképzelni jól megvert az Isten. Szóval alaphelyzetben az övem messze van a tanktól nem is értem hogy sikerülhetett de a karc ott van. A megoldás: tankpad. Használ valaki ilyet 1200 GS-en? Milyet tegyek rá végtelen számú van nem vagyok képben. Vagy szarjam le és nyaljak rá valami színben passzolót és kész?