A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Szep lett! Hogy nalatok milyen vilagos van hajnalban? :)))) Miert van matrica a lampan? Lattam itt Ljubljanaban egy sargasbarna-fekete S-t beszaras jol nezett ki... Szep a geped! TOM
A vélemény pedig olyan, mint a segg, mindenkinek van. - de senkisem kivancsi a masikera - megjegyeztem. Valoban, az en velemenyemet tukrozte az alltalam irt hozzaszolas.
3. Ne felejtsd el honnan jöttél! Tudsz már úgy is motorozni, hogy nem az előtted haladó motoros utasa mutatja a szükséges sebességfokozatot a kanyarok előtt?
1. Az itt elhangzottak magánvélemények, nem függenek a különböző kluboktól.
2. Az itinerben vélhetőleg tévesen megadott távolság és átlagsebesség adatok nem a verseny részvételi feltételeinek részei. Ezek a dolgok menet közben derülnek ki, pont.
3. Ne felejtsd el honnan jöttél! Tudsz már úgy is motorozni, hogy nem az előtted haladó motoros utasa mutatja a szükséges sebességfokozatot a kanyarok előtt?
Kösz a "belső" infót! :-) Egy dolgot félreértesz: annak, amit írtam semmi köze vélt, vagy valós ellentétekhez, melyek eredete már amúgy is a történelem homályába vész. A részletekről hosszasan lehetne értekezni, de szerintem nem érdemes, maximum egy sör mellett. A vélemény pedig olyan, mint a segg, mindenkinek van.
Elore szeretnem elmondani, hogy nem azert irom amit irok mert en a "masik" klubban vagyok. Igazabol sosem ertettem ezt az ellentetet a ket BMW klub kozott, de mind1. Szoval, eloszor is akinek nem felelnek meg a 24 oras feltetelei az ne menjen es pont. Senkit sem kenyszeritenek arra, hogy elinduljon. Nekem is csak sejtesem van arrol , hogy Akos aki
egyszemelyben szervezi a versenyt mennyit dolgozik vele, ismerve ot nem hiszem, hogy keszakarva rossz
adatokat ad meg csak azert, hogy ne legyen annyi elso helyezett.Minden tiszteletem az ove ezert is
es minden masert amit a klubbert tesz. Az hogy a turakon huzzuk , mint az allat nem teljesen igaz. vannak olyan turak ahol teljesen nyugodt
tempoban megy a csapat. Persze vannak olyanok is amikor megyunk mint a veszett isten nyila. ezt
legfokepp a tura vezeto stilusa valogatja, de az is igaz hogy 20 motor felett mar az utolsoknak
elegge kell huzniuk ha utol akarjak erni a csapat elejet. de ez mashol is igy van.Peldaul a
legutolso Szloven turan amig az elso 4 motor kozott voltam kellemesen lehetett menni folyamatos
sebesseggel, de amint hatrebb mentem mar egyre surubben mentem a megengedett sebesseg ketszeresevel
akar. Ez csak az elozesek es a varosi forgalomban elofordulo jelzolampak miatt alakult igy.Osszessegeben nekem egyszer nem teccett a tura tempoja, de azon kivul megvagyok elegedve vele, sot neha kevesnek erzem :) Tom nak pedig azt tudom momdani, hogy hulyek mindenhol vannak ebben a klubban is. Amugy olyan esetrol ahol nem volltal ott es nem tudod a korulmenyeket ne vonj le kovetkeztetest. Az adott esetben 4 barom, koztuk en is :) elorementunk es az egyiksracnak nem jott ossze a kanyar tokeletesen, egyertelmuen az o hibaja errol nincs is vita.De hangsulyozom maskor is es massal is elofordulhatott volna, mert nem csak a srac volt hulye!
Mindenkinek szeretettel ajánlom! Komolyan! :-) Nem azért, mert gonosz vagyok, és ugyanazt az érzést kívánom, mint amit én tapasztaltam az első fél órában. Na jó, de azért. ;-) Szerintem receptre kellene felírni a dolgot, mert több szempontból is hasznos. Egyrészt azért, mert mondanak új dolgokat, másrészt pedig helyreteszi az ember önbecsülését.
A következő gyakorlatokat kellett abszolválni: Bemelegítés gyanánt az egész, pályának használt terület körül motoroztunk a motorosrendőrök oktatója mögött, és az volt a feladat, hogy ne essünk el, miközben utánozzuk.
Ez azért volt vicces, mert ömlött az eső, ő pedig a következőket művelte: motorozás elengedett bal kézzel, állva, állva elengedett bal kézzel, jobb sarok átvetve a nyergen, azután ráülve a sarkunkra. Majd mindkét lába a bal oldalon lógott, egyik az első, másik a hátsó lábtartón. Aztán felállt jobb lábbal a bal lábtartóra (itt már nem sokan utánozták), azután lelassított, és leugrott a guruló motorról. Egy darabig tolta jobb kézzel a bal markolatot fogva, majd visszaült, és bal kézzel átfogott a jobb markolatra, húzta a gázt, közben pedig jobb kézzel fogta a bal markolatot, és kicsit szlalomozott is.
Én asszem én már az elején hisztériás rohamot kaptam, tekintve, hogy a klassz Spidi dzsekim bélése elengedett, így a szakadó esőben - esőruha otthon - egy pillanat alatt átfagytam. Még jó, hogy van markolatfűtés... :-D Szóval a kollégák megmentettek, és rábeszéltek, hogy ne szaladjak haza egy kis (ömlött, ahogy lefért) esőtől. Utána barátságosabbak voltak a feladatok, meg az idő is.
Szlalomoztunk egy sorban lerakott bóják között, azután feladatot váltottunk, és egy fapóznát kellett úgy megkerülni, hogy a tőle két méterre lerakott másik póznáról el kellett venni a kötelet, amin egy kis fa nehezék lógott, tenni kellett egy kört, és vissza kellett akasztani a helyére a kötelet.
A következő feladat az volt, hogy egyméteres kapukat alakítottak ki bójákból, és egymástól kb. 3-4 méterre cipzár alakzatban lerakták őket. A kapukon kellett átfűzni a motort, oda-vissza. A GS-sel ez csak úgy ment, ha szinte túlkanyarodtam, de csak úgy lehetett a következő kapun átmenni, ha miközben kifordítom a kormányt, döntök, gázt adok, és taposom a hátsó féket.
Volt a motoros oktatásról ismert 8-as feladat is, meg egy csillag fedőnevű másik feladat is, de eddig a mi csoportunkból csak páran jutottak el, én pl. nem.
Az utolsó feladathoz már önszántunkból mentünk át, mert délutánra valahová eltűnt az oktatónk. :-) Szűkülő ívű szlalom volt, cikkcakkban lerakott bóják között. Ez jó volt, lehetett dönteni fültől-fülig.
Volt pár bukás, de inkább eldőlések voltak, egyetlen srác esett nagyobbat, leért a lábtartója a fenti szlalomnál, és takart egyet. Amúgy minden feladatot meg lehetett csinálni, nekem elég rendesen elkente a számat, hogy csak a töredékére voltam képes. Egyszerűen kiderült, hogy nem az jelenti a motorozni tudást, ha valaki hegyen-völgyön át iszonyú tempóban tud motorozni, és még a balesetmentesség is csak bizonyos fokig adhat okot önbizalomra.
Én úgy érzem, hogy bebizonyosodott az, amit eddig is tudtam: nem tudok motorozni, bár sohasem tekintettem a motorozni tudás fokmérőjének, hogy milyen gyorsan tudok motorozni. Húzom-tolom a gázt, megyek mindenfelé, de hiányzik az a biztos alap, ami ahhoz kell, hogy a váratlan helyzeteket manőverezéssel elkerüljem.
Egyszerűen azért, mert pl. nem tudom lassú menetben eléggé dönteni a gépet, nem tudom elég pontosan testsúllyal irányítani a motort, nem tudom használni a hátsó féket. Ez pedig azért nagyon szomorú, mert én is csak azt tudom, amit a haveroktól, vagy innen-onnan tanultam. Sokat jelent egy nagyobb tudású motorossal együtt motorozni, de az volna igazán jó, ha a motorosok már az iskolában, az oktatás keretében tudomást szereznének arról, hogy miért is kell bójákat kerülgetni. De még ennél is fontosabb volna, ha azt is megtanítanák, hogy hogyan kerülgessék azokat.
Valószínűleg egy következő oktatásra is jelentkezni fogok, lehet, hogy a tartósteszt GSR-ünkkel fogok kimenni, de az is lehet, hogy újra bevállalom a bálnával, hiszen nem csupán az a cél, hogy meg tudjam csinálni a feladatokat, hanem az, hogy a saját motorommal képes legyek hibátlanul, bizonytalankodás nélkül végigmenni minden pályán.
Meg lehet csinálni a feladatokat, hiszen a rendőrök is megcsinálták az R1150RT-vel, meg az XJ-vel is, és sokan megcsinálták Bulldoggal, F650GS-sel, chopperrel, SV-vel, sportmotorokkal....
Egyébként látványos volt a fejlődés mindenkinél, volt olyan motoros, aki egyszerűen nem mert lassú menetben dönteni, vele a rendőr külön gyakorolt. Nagyon segítőkészek voltak, a szervezés teljesen rendben volt, és emléklapot kapott mindenki, aki végigcsinálta a napot. Én még egy kis ajándékcsomagot is kaptam, mert lány vagyok. Mondjuk ebben nem látom a logikát, de azért örültem neki, most van rendőrös bögrém, meg jegyzetlapom, tollam... meg egy alaposan összement önbecsülésem. :-D
Gratula a 24-óráshoz, akárhanyadikok is lettetek. Bár ez a rendezvény egy túraverseny, egyre inkább a sbesség dominál. A jó helyezés eléréséhez a közlekedési szabályokkal még köszönőviszonyba sem illik kerülni és a biztonság is háttérbe szorul. Én részt még nem vettem rajta, ezt csak sztorizgatások során hallottam. Épp ezért nem is igen fogom megísmerni. Épp leszokóban vagyok a bajkeresésről. Volt szerencsém pár szót váltani a győztesekkel. Elmondásuk szerint sem volt könnyű. Ők is benéztek egy borsodi szakaszt és csak egyikük helyismeretének (ott lakott) köszönhetően tudtak éppen időre a kontrollpontra érni.
Említették, hogy nem kevés meleg helyzetben volt részük, de szerencsések voltak.
Megkérdeztem, hogy megérte-e a sok kockázat, a néhol "felelőtlen" száguldozás.
A válasz: "Így, hogy nyertünk, meg"
Legyen szerencséjük máskor is, de ne felejtsük, csak a videójátékokban van több életünk.
Mégegyszer elismerésem mindenkinek, aki részt vett az "ágyúgolyó futamon".
Mások élménybeszámolóira is kiváncsi lennék. Gondolom mások is. Úgyhogy rajta!
Egy másik dolog, hogy a túraklub a saját rendezvényein olyan tempóval motorozik, ahogy. Laja, kíváncsi lennék, hogy látszik ez belülről?
Bar en nem a Laja vagyok, de masok szerint is nagyon kell huzni, h a Turaklubbosokkal lepest lehessen tartani.../korabban Busan ult az illeto/... Szerintem sincs ertelme ismeretlen uton hataron motorozni...pld itt Szloveniaban is sikerult egy talicskas bacsit elcsapnia az egyik turaklubbosnak.../mindannyian szerencsesen megusztak/
24 órás, megvolt, 3. alkalommal, valószínűleg többet nem megyek.
Pro és kontra.
Pro: - az idő mellénk állt, a reggeli zuhogás elmúltával csak 1x kaptunk esőt - itiner, nehéz, de pontos és minden szükséges infót tartalmazott a hiba nélküli teljesítéshez - szervezés és lebonyolítás, profi, mint mindig - pörkölt Füzérkomlóson - az a rendőr csapat, akik megnyerték. hibapont nélkül. kalap le előttük. sajnálom, hogy tőlük távoli rajtszámot húztunk, így ismét nem láthattam őket menet közben.
Kontra: - az időjárás, az éjjeli 5 fok, úgymond határeset júniusban. :-) - itiner (ezt mindjárt kifejtem) - azok az utak!!!
Örökbecsű mondás (ezúttal Örehaltól kölcsönözve): a győztesnek stratégiája, a vesztesnek kifogása van. Nos nekünk stratégiánk nem volt, kifogást nem keresek, mert csak egy játék volt, semmi több és mint olyan, nincs értelme kifogásoknak. Az itinerben minden szakaszhoz oda van írva - többek között - a táv, a megtételéhez szükséges idő, illetve a szükséges átlagsebesség. Az utat a klub elnöke egyszemélyben találta ki, járta be, mérte meg és dokumentálta le. A verseny kezdetéig rajta kívül senki nem látta. Ez így van jól és el kell higgyem, hiszen különben semmi értelme nem lenne az egésznek. Nem tudom, hogy mivel mérte, de mindannyiunk órája 10-15 km-re többet mutatott az egyes szakaszok végén. Persze, volt úttévesztésünk, ahonnét vissza kellett fordulni, de nem okozott volna ekkora eltérést. Ennek következménye, hogy minden szakaszhoz magasabb átlagsebesség kellett az időbeni teljesítéshez. Az pedig, hogy zuhogó esőben, rossz úton, éjszaka, hegyen, szerpentinen 56-ot vagy 60-at mész óránként ismeretlen terepen, egyáltalán nem mindegy. Summa summarum: _véleményem szerint_ a szakaszok megtételéhez előírt maximális idők úgy voltak megállapítva, hogy azokat vagy brilliáns motoros tudással (lásd rendőr csapat), vagy pedig az átlagosnál nagyobb kockázatvállalással lehessen teljesíteni. Nem is tudom, hogy a zsarukon kívül volt-e, aki nem késett. Mindenesetre csak ők voltak hibapont nélküliek. Felveszem most a szervezői kalapot, de egész egyszerűen nem látom értelmét, hogy minek egy ismeretlen tudású társaságot egy feszített tempóba belehajszolni, mert akkor csak a bajok vannak. Voltak is. Csúszás, perec, állatkert, részeg bringás. Egy másik dolog, hogy a túraklub a saját rendezvényein olyan tempóval motorozik, ahogy. Laja, kíváncsi lennék, hogy látszik ez belülről?
Mi erre Cered magasságában döbbentünk rá, ahol az eső esett, az út csúszott, az óra pedig ketyegett. Kicsit elkente a szánkat, de aztán úgy döntöttünk, hogy nem csinálunk büszkeségi kérdést a dologból, motorozunk egy jót és nyomjuk a saját-, meg- és összeszokott tempónkat. Ami nem is - mindig - nagypapás. :-) Így is tettünk, becsülettel végigmentünk az egész útvonalon, minden ellenőrző pecsétet begyűjtöttünk és kb. 30 percet késtünk a végén. Ezzel sokanvalahanyadikak lettünk.
Most látom, hogy itt a fékpedál is kissé selejtes, úgyhogy ez minden bizonnyal egy bukfenc következménye lehet. Na jó, így már nem is tartok annyira tőle.
24 oras versenyrol valaki beszamolna? Gondolom tobbek is elindultak. En sajna nem tudtam menni, helyette de azert 840 km-t csak sikerult a 7vegen motoroznom... TOM
A kékülés szerintem üzemszerű, meg a barnulás is. A kettő között az a különbség, hogy a barna azért barna, mert a lilára ráégett a kosz, meg a vízkő. Ebből kifolyólag vízkőoldóval le lehet szedni, de a rendszeres motormosás is használ, mert nem hagyja rákövülni a dzsuvát. Ha nagyon összeszedem magam, akkor le szoktam szedni róla a vízkövet is, meg a felfröccsent kátrány- és aszfaltdarabokat is a kipufogóról meg a felniről is. (A Brigeciolos mosás mellett.)
Oldalsztender-középsztender téma: A beindítás utáni füstölés benne van a pakliban. Nekem eddig kétszer csinálta, mindkét alkalommal igen meleg nyár volt, túráztunk, és Ausztriában egy rövid időre megállva, nem tudtam középsztenderre tenni a gépet a talajviszonyok miatt. Elindítás után a srácok szóltak, hogy iszonyúan füstöl a gép, csinálta pár másodpercig, aztán semmi. Szóval nem hiszem, hogy elkoptak volna a gyűrűk, egyszerűen csak átszivárog az olaj. A régi boxereknél probléma volt, hogy a konstrukció miatt a hengerek egy picit lógtak, amit nem tudtak a gyűrűvel kompenzálni, ezért a régi boxerek hamar elfogyasztották az olajat. Később elkezdtek nagyobb grafit tartalmú gyűrűket gyártani, amit pontosabban lehet illeszteni, mert vékonyabb olajfilmen is jól csúszik, így a mai boxerek nem fogyasztanak már annyi olajat, de még mindig nem lehet olyan pontosan illeszteni, hiszen igen nagy a hőmérséklet-különbség a hideg és az üzemmeleg állapot között, így nem lehet teljesen passzentos illesztést csinálni a dugattyúgyűrűk, meg a hengerfal között, ahol nem folyik át egyáltalán olaj, különben melegen meg fog szorulni.
Ha ilyen van, nem kell pánikolni, csak fa arccal fel kell lökni az oldalsztendert, egyesbe rakni, és elegánsan elmotorozni. :-) Szerintem.
Bagster és karcolások:
Ismerek egy kollégát, aki fogkefével mossa a motorját, és emiatt baromira tisztelem, mert amikor én éppen kisecsettel, meg fogkefével próbálom a hűtőbordák közül kiédesgetni a dzsuvát, akkor a pokolba kívánom a léghűtést. Aztán amikor készen van, hátralépek, és elolvadok, olyan szép. Úgyogy szerintem mindenki takarítsa a motorját saját ízlése szerint, tegyen rá Bagstert saját ízlése szerint, és ne vesszünk ezen össze.
Hogy velem örüljetek: hétvégén végre felkerült a motoromra a bukócső, és benne van a tápelosztó, meg a Baehr is. Úgyhogy minden kap tápot, és végre hamarosan tudok zenét hallgatni menet közben, meg beszélgetni is tudok. Ja, ráérő időmben gyorsan összeácsoltam (némi segítséggel :-) egy tartót a PMR-nek is, alig lehet megkülönböztetni a Touratech GPS-tartójától. ;-D