Nem győzöm a kedves tudásszomjtól szenvedő fórumlátogatókat felvilágosítani ezen témában más topikokban. Mivel nem akarom másét szétoffolni, ezért remélem közmegelégedésre, nyitok egy ilyen témájút is.
(Forintocska)
A topikmoderátornak teljes hatásköre van arra nézvést, hogy ki írhat a topikba és ki nem. A reklamációkat ez ügyben hozzám kell benyújtani, bölcsen fogok dönteni az ügyben, minden együttérzésemet elővéve a kedves felhasználó panaszait illetően.
(Opi)
Figyelem! A Lelkisbe csak külön arra a topikra reggelt nickkel lehet írni!
A Lelkisben levő hozzászólások nem idézhetők és nem linkelhetők!
(Regina)
Figyelem! A topikon 24 órás késleltetés van, frissen reggelt nickek csak 24 óra elteltével tudnak kommentelni!
Mivel az utóbbi időben több emailfiók feltörési kísérlet is volt, ezért ne válaszoljatok senkinek, akit nem ismertek (ha ismeretlen ír, inkább kérdezzetek rá a topikban, hogy valóban ő küldött-e üzenetet), ne adjatok ki semmilyen személyes adatot magatokról, facebook profilt, ne kattintsatok semmilyen linkre, amit ezek az emberek küldenek! Ama bizonyos fórum üzemeltetője látja az IP-címeket, ennek tudatában menjetek oda nézelődni!
Akkor is nagyon ciki, ha összeterelnek 30 lányt és ennek a nagy seregnek mondják... Aztán kérdezhetnek... Sosem hallottam ilyen órákon értelmes kérdést.
A Gyógypeden volt valamiféle alkalmassági. Tavaly a lányom beadta oda is a felvételi kérelmét. A nyílt napon közölték, minden jelentkezőt behívnak. Egyszercsak jött egy levél: "Az alakalmassági vizsga technikai okok miatt elmarad."
Hát a nyílt napon jelenlévők egy részének biztosan megvolt a kellő pontszáma, de hogy alkalmas nem volt a hivatásra, az 100%...
itt a lényeg...nem akarod, ezért nem is fogod meglátni.....sosem azt nézed amit írok, hanem ahogyan írom....akkor rájönnél, hogy ki akar ebben a topikban elnyomást, és ki nem....
a felsőoktatásban, (mint a többi oktatásban is nálunk) nem tanítják a tanulót, csupán egy lexikális tudás adnak....nem érdekel senkit a gyerek kreativitása, problémamegoldó képessége....segg kell hozzá nem agy....
Már rég tudom, mondták a fijjug, kipróbálták.. (megszállott hülye SAS-ogók, valamelyik hülye csatornán szokott menni ilyen hülye dokumentumfilm, amit rendszeresen néznek.)
Igen, de egyébként ezzel nem lenne probléma, ha lenne valódi választás. Arra gondolok ezalatt, hogy - anélkül, hogy rózsaszín vattacukorálmokat kergetnék a fejlett nyugatról - a fejlettebb országokban lehet olyan választásod, hogy nem hajtasz, hanem te klasszik kispolgár leszel, nevelgeted a gyerekeidet, és mondjuk egy tanári állással ezt meg tudod teremeteni magadnak. Magyarországon viszont tulajdonképp egyre inkább van a létminimum és a brutális hajtás (sarkosan természetesen, nyilván van középút, de egyre kevésbé). Pedig tanárnak lenni csomó kellemes dologgal jár (főleg, ha valaki szeret gyerekekkel foglalkozni). De azért a havi fizetés jelentős visszatartó erő lehet, aki meg mégis belemegy, egy idő után nem csoda, ha frusztrált némileg (ami persze nem menti fel).
ha akarnád, a bunkóság alatt meglátnád a valódi mondanivalómat, és rájönnél, hogy nem vagyok izé....csak nem szeretem ha a pofámbahazudnak, azonkívül a fanatikus hülyeséget kevéssé tolerálom...
nem mindeki alkalmas a felvilágositásra. másrészt, ez egy bizalmi kérdés is. Másnak mi a fenének kell tudnia arról, hogy mi is történt ott? Ezt el kell fogadtatni a résztvevőkkel, s mivel imádják az ilyen titokzatosságot, bele is mennek!
Ezért nem akkor kéne, amikor már majdnem végzett, hanem előtte. És ez természetesen nem zárja ki azt, hogy amikor már majdnem végzett, akkor is mérettessék meg - mi van akkor, ha akkor fogják kirúgni? Ha nem alkalmas, akkor rúgják ki! Van egyébként próbatanítás, de mint tudjuk az is egy vicc, és sajnos a felsőoktatás is, hiszen nem tanulnak semmit, akkor meg miről beszélünk? Múltor azon szörnyűlködtem a népszerű közösségi portálon ( :o) ), hogy egy általános iskolában tanító ismerősöm vesszőt tett a felsorolásos "és" elé. Ő tanítja írni a gyerekeket. Mellesleg 40 körüli, szal nem a mostani rendszer tehet róla, és gondolom, ő még egy nagyon jó példa azokhoz képest, ami az iskolákban valójában van ismeretátadás és nevelés címszó alatt. megint ott tartunk, hogy a rendszer van nagyon rosszul kitalálva, és ez így is lesz, amíg a felsőoktatási intézmények egyetlen motivációja a fejkvóta gyűjtögetése.
No a szexuális felvilágositó tevékenységeket ezért kell nemenként külön tartani! Ahol nemcsak a saját nem jellegeiről de a másikról is kötetlenül lehet oktatni/társalogni! Kamszfiúk is tátottszájjal figyelnek, ha nenivcsnek jelen lányok, akik előtt e zseniáális beköpéseikkel produkálhatnák magukat! Aki megprübálja, azt maguk a társai intik le. De hatástalanitani lehet úgy is, ha átadja a helét neki a tanár! Folytassa ő!
Zárójelben........amikor egy felvilágósító csipet-csapat óvszert osztogatott a tanulóknak, baromi nagy felháborodás hörrent rájuk, be is lett tiltva a szörnyű tevékenységük.
Ezáltal -szemléltető eszközként- ma csak repi betétet és tampont osztogathatnak.
ez az idióta elanyagiasodott világ eredménye....mindenki jólfizető melót akar, meg kurvára gazdag akar lenni, a legtöbb ember ezért nem olyan melót választ amit szeret is csinálni, vagy amire alkalmas...ennek következménye az is , hogy apa anya hajt mint a hülye, hogy legyen lóvé tökfölösleges dolgokra, a gyerek nevelésére meg nem jut idő....elfelejtetták már régen, hogy a pénz nem minden...pl. a felvilágosítás is ugye a szülő dolga lenne....
Mikor kérdezzék meg, amikor felvételi sincs, amikor meg még volt, akkor is isrásbeli/teszt, ergo semmire se jó!
Alkalmatlansági kiszürés meg lehetetlen szinte, hszen amikor oda kerül, hogy ez ténylegesen is megnyilánulna már szinte végzett is! Ki fogja ilyenkor kirugni? Álláskeresésnél egy varónőt/heggesztőt/ stb oda tesznek próbamunkára, no de egy tanárt? Utána meg nem küldik el, legfeljebb a kevésbé felelőségteljes munkát bizzák rá.
Hát, ez pedig nagyrészt szerintem annak a következménye, amit más nézőpontból már feszegettetek itt: a rengeteg pedagógusé. Ha nem az elnőiesedés szemszögéből nézed, hanem onnan, hogy miért lehet ma Magyarországon elmenni úgy egy gyermekekkel foglalkozó szakmába (akár tanár, akár gyerekpszichológus, akár gyerekjogász, akár gyerekorvos, akár mondjuk állami gondozottak intézetében dolgozó nevelő), hogy semmiféle, de igazán semmiféle alkalmassági nincs a felvételinél, még csak meg sem kérdezik, hogy miért akarnak gyerekekkel foglalkozni, akkor máris megkapod a választ, hogy miért csapnivaló az oktatás, miért vannak szép számmal gyerekeket bántalmazó nevelők és tanárok, miért vannak rettenetes hozzáállások és begyöpösödött koncepciók (" ") a nevelésről, miért nem igénylik a felvilágosító programokat stb. Nem az a baj, hogy kevés a ponthatár, egy kevésbé okos ember még lehet baromi jó tanár, ha motivált és szereti a gyerekeket (szembenaz alulmotivált, lusta unatkozóval, aki egy idő után azért fogja utálni a gyerekeket, mert utálja magát a munkáját). Természetes, hogy a szakemberek képzésére is több energiát kellene fordítani. Sajnos - bár sok ilyen program van - nem jönnek el, mert pénzbe kerül, amit vagy kfiizet a munkahely, vagy nem. vagy - szép számmal van ilyen is - egyszerűen nem érdekli őket.
Vagy akár a feminista 12 pontot, amit a (3498)-ban idecitáltam...
11. pontban kerek-perec ott van a követelés:
Az abortusz-kérdés és a művi meddővé-tétel demokratizálását.
Ezt is követelik a feministák. És a kezdetektől követelték. Egy olyan erős mozgalomnak, mint a nők társadalmi szintű öntudatra ébredése és egyenlőségi törekvése, szerintem óhatatlanul vannak a jó eredmények (pl. általános választójog) mellett káros következményei is (pl. az abortusszal kapcsolatos erkölcsi és szociális relativizálás elterjedése).
Ezzel mélyen egyet is értek, hozzátéve, hogy az önrendelkezés valójában úgy megy végbe, hogy az apa(jelölt) hozzájárulása is szükséges. Egyáltalán nem tartanám szerencsésnek, ha a nők (és leendő gyerekeik) helyzetéről nem a leendő szüleik döntenének ilyen esetekben - a régebbi, úgy tudom, már azóta megszüntetett bizottságosdival se értettem egyet -, nem gondolom ugyanis, hogy jót teszünk azzal, ha egy családra ráerőszakolunk egy nem kívánt gyereket (még akkor sem, ha legtöbb esetben ők a felelősek a nem kívánt terhességért). Ezzel ugyanis pont azokkal szúrunk ki, akit védeni akarunk, a gyerekkel (avagy gondoljon bele mindenki, szeretne-e nem kívánt gyerekként világra jönni, akit elvetettek volna, ha a törvény megengedi). A bántalmazott, elhagyott, intézetbe adott gyerekek tömkelegével már így sem tud egyébként mit kezdeni a gyermekvédelmi ellátórendszer. Szóval, én ezt továbbra sem a feminizmus számlájára írom, mármint, az abortuszok nagyon magas számát (még ha el is fogadom, hogy az önrendelkezési jog onann származtatható, de mondom, én azt szerencsésnek tartom - de ez is csak egy vélemény).
Nem tudom, hogy a nem élet 3 gyerekkel a fogyasztói társadalom nyomása-e, vagy a rendszeré és a jelenlegi helyzeté magáé. Én pl. nagyon szeretnék álmaimban nagy családot, de nem kicsit tart vissza, hogy sose lehet tudni, lesz-e pár év múlva is munkahelyem (vagy a páromnak).
A felvilágosításra van egy - számomra gyomorforgató - történetem: Egyszer a chaten szó jött a pornószínészekről. Az egyik jelenlévő beszélgetőtárs - egy tanítóképzős főiskolás - utálkozva beszélt róluk, sőt kijelentette, hogy ki kellene irtani őket. Megpróbáltuk meggyőzni, hogy ez is egy szakma, és nem kötelező pornószínésznek menni. Szó szót követett és eljutottunk odáig, hogy világos lett, mennyire prűd a 20 éves hölgy. Megkérdeztem tőle, hogy mégis mit válaszol a kisgyereknek, ha megkérdezi őt, a nagy és okos tanítónénit, hogy hogyan születik a kistesó és hogy jut be az anyu pocakjába? Erre azt válaszolta: Azt tanultuk a főiskolán, hogy ha a gyerek olyan kérdést tesz fel, amire nem tudunk, vagy nem akarunk válaszolni, küldjük a könyvtárba...
Sok olyan kezdeményezés volt már, amely a felvilágosítással foglalkozott (pl. DADA). Az iskolák nem igényelték, pedig ingyen mentek a szakemberek.
Végigélveztem olyan "felvilágosító" órát, amelyet rendőrbácsi tartott, s arról szólt, milyen drogok vannak... Hát hurrá.
Nem is beszélve az olyan esetekről, amikor a tanár kínálja meg a diákot valamivel.
A tanárok sem tudják, mit kezdjenek a drogozó gyerekkel...
Tiniknél pedig nagyon nehéz felismerni a tüneteket, mivel nagyrészt egybevágnak a tizenéveskori változások tüneteivel.
Az oktatási reform alatt elsősorban a tanárok oktatásán kellene változtatni, hogy ne segghülyék okítsák a gyerekeket, s képesek legyenek megtanítani őket plö olvasni úgy 1-4. osztályban.
És felfedezzék, hogy pl. magyarból ne az legyen a lényeges megtanulnivaló, hogy Petőfi Ostfiasszonyfán töltötte az utolsó szabad nyarát...
És - már említettem - legyen képes osztályozni/értékelni akkor is, ha a gyereknek éppen nem az a véleménye az olvasottakról, amit órán megbeszéltek, vagy valamilyen megoldáshoz másképp jut el, mint ahogy az órán tanulták, vagy hogy egyáltalán képes gondolkodni egy kölök, sőt azt is meg kellene tanulniuk, hogy a gyekekeknek is van egyéniségük és baromira lázadnak, ha egy skatulyába akarják őket begyömöszölni. Sőt az sem ártana, ha megtanulnák, hogy a gyerek csak kicsi, de nem hülye - 10 éves kortól pedig már nem is kicsi... És a gyerekek mégjobban utálják a hegyibeszédeket, mint a felnőttek.
Közösségi tevékenység a suliban? Van. Mind unalmas.
A szexuális felvilágosító órákon minden kölök vihog és szégyelli magát - nem tudom, emlékszel-e saját tapasztalatodra?. Ezek a szervezett felvilágosítások nem valami hatékonyak. Sokkal jobb volna, ha a kölkök olyan helyeken - szakkörök, könytár, stb - tudnának olyan felnőttekkel ilyesmiről beszélgetni, akik ismerik a gyerekeket és nem röhögik ki őket, nem kezdenek el szörnyülködni és normálisan tudnak beszélgetni a tinikkel. (Természetesen anyukák ilyenkor meg szoktak sértődni, hogy miért nem nekik mondja el a gyerek, miért nem tőlük kérdez, de hát ilyen az élet. Én sem anyámmal beszélttem ilyesmiről, pedig nagyon jóban voltunk.)
Én bizony az elvadult, átpolitizálódott, korrumpálódott, eredeti célját rég túlhaladott feminizmus szélsőségesen torz mellékhatásának látom, legalábbis jórészt. De hát ez csak egy vélemény. Persze igaz, ott van benne a foygasztói társadalom keze is, hogy nem élet az élet három gyerekkel de bezzeg semmire se jó diploma nélkül, meg családi autó nélkül, meg tartós hajfesték, meg kokakóla megmegmeg...
De vitathatatlan, hogy az egyik erőteljes feminista követelés volt mindig is a női test feletti önrendelkezés, amin gyakorlatilag a komoly ok nélküli abortusz szabadságát értették, nézd csak meg a Women's Lib történetét.
de én nem is akarom egyenlővé tenni a két nemet, mindenféle mesterséges módszerrel...nem akarok kvótát sem a bányában, sem a politikában, sem sehol....azt akarom, hogy aki tehetséges, az tudjon érvényesülni, függetlenül a nemétől, aki meg nem az törődjön bele, hogy ehhez egy lúzer, és keressn mást, amiben tud érvényesülni....